MB O408
MB O408
Kilka pytań nt. tego pojazdu. Jak są wielkie różnice pomiędzy nim a O407? W jakich latach był produkowany? Prawdą jest, że ma 250 konny silnik? I jeszcze jedno: gdzie te fajne autobusy jeżdżą w Polsce poza słuspskim i gdańskim PKS-em, i bodajże gryfem?
Może teraz krotka ocena: generalnie duży plus, tzn. wygodne siedzenia, drzwi odskokowo przesuwne, mocny silnik, dobre wspomaganie, umożliwieające kręcenie nawet jednym palcem przy staniu w miejscu. Jedyne co mnie razi, to ilość biegów, bez wahania dodałbym jeszcze jeden, bo tak przy 80 km/h obroty są dość wysokie. A gdy kierowcy udało się osiągnąć setkę (!), autobus cały drżał od obrotów.
Może teraz krotka ocena: generalnie duży plus, tzn. wygodne siedzenia, drzwi odskokowo przesuwne, mocny silnik, dobre wspomaganie, umożliwieające kręcenie nawet jednym palcem przy staniu w miejscu. Jedyne co mnie razi, to ilość biegów, bez wahania dodałbym jeszcze jeden, bo tak przy 80 km/h obroty są dość wysokie. A gdy kierowcy udało się osiągnąć setkę (!), autobus cały drżał od obrotów.
http://www.phototrans.eu/1014,9,167.htmllemba pisze:I jeszcze jedno: gdzie te fajne autobusy jeżdżą w Polsce poza słuspskim i gdańskim PKS-em, i bodajże gryfem?
http://www.phototrans.eu/24,5580,0.html
http://www.phototrans.eu/14,361132,0,Me ... _HV17.html
Cytat z czasopisma "Ciężarówki Świata 92":
I jeszcze toto ma manualną skrzynię biegów.Zaprezentowany pod koniec 1990 roku model O 408 powinien również wzbudzić zainteresowanie, W przypadku tego modelu chodzi o syntezę autobusu dalekobieżny i wycieczkowego, przy czym koncepcja preferuje bardziej wypady jednodniowe i wyjazdy weekendowe, a więc niedalekie podróże.
Model O 408 jest napędzany przez rzędowy silnik OM 447, 6 cylindrowy, który jest umieszczony pod podłogą. Klasy mocy sięgają od 157 do 220 kW (214 do 299 KM). Wśród nich znajduje się typ o mocy 184 kW (250KM).
Od normalnego autobusu liniowego O 408 różni się między innymi bardziej komfortowymi siedzeniami, montowanymi na bocznych podestach pojedynczymi siedzeniami.
W ten sposób uzyskuje się pojemność bagażnika równo 4m sześcienne. Normalna wersja ma 53 miejsca siedzące i 38 miejsc stojących.
Ostatnio zmieniony 2009-11-24, 20:50 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
W tym przypadku można napisać, że jest to po prostu Uberland, poprzednik Integro, który konkurował z Setrą S215 UL/315 UL, MANem UL oraz Neoplanem N 316 U.Kędzior pisze:Cytat z czasopisma "Ciężarówki Świata 92":W przypadku tego modelu chodzi o syntezę autobusu dalekobieżny i wycieczkowego, przy czym koncepcja preferuje bardziej wypady jednodniowe i wyjazdy weekendowe, a więc niedalekie podróże.
.
Miałem okazję widzieć na żywo kilka razy te z POLBUSu i muszę przyznać, że przypadły mi do gustu. Dość zrywny, silnik radził sobie przy dużym obciążeniu, a autobus sprawiał wrażenie komfortowego. Prezentował się świetnie. Jeszcze nimi nie jechałem, bo rzadko jeżdżą na trasach, z których korzystam, więc nie wiem, jak wrażenia z jazdy.
Ostatnio miałem okazje jechać tym egzemplarzem: http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=12090 . Pojazdem jechało się świetnie. Silnik przyjemnie pomrukuje, ma wygodne siedzenia oraz dobre przyśpieszenie. Szkoda że jest ich tak mało w Polsce (Porównując do ilości Manów UL272).