MB Conecto LF / Conecto LF G
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Wydaje mi się, że te pojedyncze fotele w drugim członie to dobry pomysł. Jak będzie w praktyce - czas pokaże, ale na pewno lepszy niż to co jest w najnowszych SU18 III
O dziwo pomysł z drugą rzeźnią po prawej się chyba przyjął, albo dotyczy tylko leasingów. No cóż, pożyjemy zobaczymy, jak MZA kupi coś "za swoje"
O dziwo pomysł z drugą rzeźnią po prawej się chyba przyjął, albo dotyczy tylko leasingów. No cóż, pożyjemy zobaczymy, jak MZA kupi coś "za swoje"
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Tymczasem nowe Conecto LF G ponownie zawitało do MPK Wrocław.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
W tym warszawiaku wszystko fajnie, jedyne ale jakie mam to pierwszy człon. Lepiej chyba byłoby dać więcej miejsc po stronie drzwi i mega rzeźnię po przeciwnej, dobrze się to sprawdza na moim podwórku. Albo, jeszcze lepiej, rzeźnie po obu stronach, tylko na boga, drzwi na zewnątrz i brak wiatrołapów! Ja wiem że pieniądze i inne takie ale to jest tak idealne rozwiązanie że aż się prosi
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Zgadzam się, ja trochę podróżuję po kraju to widzę, że jeżeli instalować w autobusie rzeźnię po prawej stronie - to drzwi koniecznie muszą być odskokowo-przesuwne - na zewnątrz. Jest to najpraktyczniejsze. No, ale MZA zamawia tak jak widać
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Wróciłem właśnie przed chwilą z "wiadomego miejsca" no i wiadomości są następujące
1. BP Tour jest już w fazie odbiorów i zaniedługo powinny trafić do przewoźnika. Przegubowe Conecto LF otrzymały numeracje 85xx. Cały serwis zawalony jest wyłącznie autobusami dla Gdańska
2. Nadal nie ma autobusów ani dla Bydgoszczy ani dla Warszawy
Przyznam szczerze, że gdy przeczytałem - bodajże - na Omnibusie post jednego z tamtejszych userów, w którym napisał - cytuję: "dostawa Conecto 20 grudnia", to jakoś w to nie wierzę
Możliwości są dwie
- albo warszawskie kebaby są serwisowane w innym miejscu (np. w Świerklańcu) i w takim przypadku dostawa mogła by pojawić się około 20 grudnia. Jest to całkiem realne, bo do Warszawy dotarły dwa kompletne autobusy. A to oznacza, że zostały skompletowane w serwisie, prawdopodobnie poza Wolicą. One gotowe nie przyjeżdżają z Turcji. Z Turcji przyjeżdżają zwykle "golasy", a resztę robi serwis w Polsce
- druga możliwość jest taka, że tych autobusów nie zobaczymy na Gwiazdkę w Warszawie
Dla Warszawy to ma być w sumie 80 szt., serwis w Wolicy nie ma szans na wyrobienie się w terminie do ~20 grudnia, a przecież mają jeszcze innych odbiorców
No cóż czekamy dalej, ja tam będę nadal zaglądał
1. BP Tour jest już w fazie odbiorów i zaniedługo powinny trafić do przewoźnika. Przegubowe Conecto LF otrzymały numeracje 85xx. Cały serwis zawalony jest wyłącznie autobusami dla Gdańska
2. Nadal nie ma autobusów ani dla Bydgoszczy ani dla Warszawy
Przyznam szczerze, że gdy przeczytałem - bodajże - na Omnibusie post jednego z tamtejszych userów, w którym napisał - cytuję: "dostawa Conecto 20 grudnia", to jakoś w to nie wierzę
Możliwości są dwie
- albo warszawskie kebaby są serwisowane w innym miejscu (np. w Świerklańcu) i w takim przypadku dostawa mogła by pojawić się około 20 grudnia. Jest to całkiem realne, bo do Warszawy dotarły dwa kompletne autobusy. A to oznacza, że zostały skompletowane w serwisie, prawdopodobnie poza Wolicą. One gotowe nie przyjeżdżają z Turcji. Z Turcji przyjeżdżają zwykle "golasy", a resztę robi serwis w Polsce
- druga możliwość jest taka, że tych autobusów nie zobaczymy na Gwiazdkę w Warszawie
Dla Warszawy to ma być w sumie 80 szt., serwis w Wolicy nie ma szans na wyrobienie się w terminie do ~20 grudnia, a przecież mają jeszcze innych odbiorców
No cóż czekamy dalej, ja tam będę nadal zaglądał
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Ja słyszałem wiele głosów, że od bodajże 26 listopada mają zacząć się dostawy krótkich Mercedesów po kilka sztuk dziennie.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Znalazłem na Omnibusie bardzo ciekawy wpis, który mnie mocno zastanowił i przyznam szczerze, że bardzo zainteresował... zacytuję
Turcy wysyłają do Polski autobusy obklejone taśmą zabezpieczającą. Serwis w ramach różnych prac, zdejmują taśmę i przygotowuje pojazdy do finalnego odbioru. Jako ciekawostkę dodam, że np. Citaro dla MPK Kraków przyjechały bez klimy dla drivera... ta była instalowana dopiero w serwisie (w Wolicy). A prócz tego instalacja systemów, czasami również okablowania. No i typowe prace serwisowe. Trochę roboty z tym jest i to trwa
mirek671 pisze:Od 27 zaczynamy wozić kierowców po odbiór autobusów do Strykowa codziennie odbierane będą cztery sztuki a w Wolicy to nie nasze.
Czyli wychodzi na to, że alternatywą dla serwisu w Wolicy jest jakieś zaplecze w Strykowie. Przyznam szczerze, że ten adres jest dla mnie nowością, ale można przyjąć, że tak będzie. Dwa autobusy, które przyjechały na testy do MZA są odkonserwowane, m.in. odklejone, czyli musiały przejść przez serwis W Strykowie.mirek671 pisze:Nasze stoją w Strykowie.
Turcy wysyłają do Polski autobusy obklejone taśmą zabezpieczającą. Serwis w ramach różnych prac, zdejmują taśmę i przygotowuje pojazdy do finalnego odbioru. Jako ciekawostkę dodam, że np. Citaro dla MPK Kraków przyjechały bez klimy dla drivera... ta była instalowana dopiero w serwisie (w Wolicy). A prócz tego instalacja systemów, czasami również okablowania. No i typowe prace serwisowe. Trochę roboty z tym jest i to trwa
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Jeśli wierzyć temu co napisano na Wawkomie, to dwa MB Conecto LF (solowe) już dotarły na Kleszczową
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
A nie Stalową?
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Może i na Stalową, ale na razie niewiele o nich wiadomo. Gdzieś przyjechały dwie sztuki... ale nikt więcej ich nie widział i nic więcej nie słychać. A zatem poczekajmy na więcej informacji
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
No dobra, to można coś już napisać - zaczęła się dostawa - solówki faktycznie pojechały na "Stalową". Przeguby - a przynajmniej 6200 na "Kleszczową"
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30569
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30567
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30562
Trzeba przyznać, że ta generacja ma jednak znacznie więcej uroku niż ta najnowsza
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30569
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30567
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30562
Trzeba przyznać, że ta generacja ma jednak znacznie więcej uroku niż ta najnowsza
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Jechałem naszym, czyli warszawskim solowym Conecto LF. Trafiłem na #4414
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Zrobił na mnie dosyć pozytywne wrażenie. Przyjemnie się tym jedzie. Nie rozumiem jednak czemu zdecydowano się na podzielenie rzeźni w tym autobusie. Jeżeli Przyzwyczailiście się do klasycznej, dużej rzeźni po lewej stronie pojazdu, to tu Będzie zaskoczeni. Bo w solowych Conecto LF dla MZA, rzeźnie są... dwie
Jedna jest po lewej stronie (czyli tam gdzie zwykle), ale jest ona sporo mniejsza niż zwykle
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Druga rzeźnia znalazła się po prawej stronie pojazdu tuż przed II-gimi drzwiami
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Reszta pojazdu wygląda tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Wkurzają te zwisające paski gumowe. O ile rozumiem ich celowość w rzeźni, o tyle nie rozumiem po co je zainstalowano w wąskim korytarzu tam gdzie są podesty z fotelami. Siadając na fotelu można się uderzyć. Ja jestem niski, ale przydzwoniłem w jeden z tych pasków
Jazda jest bardzo przyjemna. Pracujący silnik robi takie wrażenie jakby rzęził, ale jest stosunkowo cichy, także można po cichu rozmawiać - nie przeszkadza to w czasie jazdy. Nic nie skrzypi, zawieszenie jest ciche miłe i przyjemne. Dosyć fajnie się tym podróżuje
Przegubem jeszcze nie jechałem - w środku też jest inaczej niż zwykle
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Zrobił na mnie dosyć pozytywne wrażenie. Przyjemnie się tym jedzie. Nie rozumiem jednak czemu zdecydowano się na podzielenie rzeźni w tym autobusie. Jeżeli Przyzwyczailiście się do klasycznej, dużej rzeźni po lewej stronie pojazdu, to tu Będzie zaskoczeni. Bo w solowych Conecto LF dla MZA, rzeźnie są... dwie
Jedna jest po lewej stronie (czyli tam gdzie zwykle), ale jest ona sporo mniejsza niż zwykle
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Druga rzeźnia znalazła się po prawej stronie pojazdu tuż przed II-gimi drzwiami
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Reszta pojazdu wygląda tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... ed-public/
Wkurzają te zwisające paski gumowe. O ile rozumiem ich celowość w rzeźni, o tyle nie rozumiem po co je zainstalowano w wąskim korytarzu tam gdzie są podesty z fotelami. Siadając na fotelu można się uderzyć. Ja jestem niski, ale przydzwoniłem w jeden z tych pasków
Jazda jest bardzo przyjemna. Pracujący silnik robi takie wrażenie jakby rzęził, ale jest stosunkowo cichy, także można po cichu rozmawiać - nie przeszkadza to w czasie jazdy. Nic nie skrzypi, zawieszenie jest ciche miłe i przyjemne. Dosyć fajnie się tym podróżuje
Przegubem jeszcze nie jechałem - w środku też jest inaczej niż zwykle
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Mamy 27 grudnia, a BP Tour nadal nie odebrało wszystkich swoich MB Conecto LF. Solówki pojechały, Citaro też. A w serwisie stoi nadal kilka ich przegubów. Ciekawy jestem, czy zabrakło im ludzi, czy znaleźli jakieś wady ?
https://hostmat.eu/images/92834875399970629588.jpg
https://hostmat.eu/images/98489941163714215026.jpg
Tak z pobieżnego obglądu wynika, że autobusy wydają się być gotowe, nawet mają kasowniki, ale biletomatów nie widać - nie wiem czy ma ich nie być, czy są gdzie indziej umiejscowione
https://hostmat.eu/images/92834875399970629588.jpg
https://hostmat.eu/images/98489941163714215026.jpg
Tak z pobieżnego obglądu wynika, że autobusy wydają się być gotowe, nawet mają kasowniki, ale biletomatów nie widać - nie wiem czy ma ich nie być, czy są gdzie indziej umiejscowione
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Oni na pewno startują od stycznia? Bo znam osobę która się u nich zatrudniła, ale zaczyna pracę w lutym.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Tak, podobno mają zacząć w styczniu. A konkretnie 1-go stycznia. Natomiast możliwe, że będą zajmować linie stopniowo. W Warszawie np. ZTM tak praktykuje z ajentami, że ajent ma czas na rozruch. Najpierw kilka linii, a potem już docelowo. Możliwe, że gdański ZTM też tak zrobi
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Wieści z "wiadomego miejsca". Przejeżdżałem dzisiaj tamtędy. Jeszcze w środę stało ponad 6 szt. przegubowych Conecto LF dla BP Tour. Większość z nich już pojechała - a zatem BP Tour stopniowo zabiera ostatnie swoje autobusy. Mam wrażenie, że zostały jeszcze jeden lub dwa przegubowce dla Gdańska, a tymczasem ...
... zaczynają się dostawy przegubowych Conecto LF dla Zielonej Góry. Na razie jest jeden autobus, serwis zasłonił go "testerem". Mam przedziwne wrażenie - ale na razie nie mam pewności - że to już jest najnowsza generacja Conecto LF. Z tymże proszę o cierpliwość, w ciągu najbliższych dni postaram się to potwierdzić lub zaprzeczyć
... zaczynają się dostawy przegubowych Conecto LF dla Zielonej Góry. Na razie jest jeden autobus, serwis zasłonił go "testerem". Mam przedziwne wrażenie - ale na razie nie mam pewności - że to już jest najnowsza generacja Conecto LF. Z tymże proszę o cierpliwość, w ciągu najbliższych dni postaram się to potwierdzić lub zaprzeczyć
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Dobrze widziałeś dla Zielonej Góry mają dostarczyć nową generację
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Jak tylko będzie okazja, to za kilka dni postaram się go sfocić
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Mam już obiecane zdjęcia. Mogę również i ja potwierdzić - MZK Zielona Góra zamówiła najnowszą generację MB Conecto LF. W serwisie jest tego już kilkanaście sztuk.
A tak się prezentuje
https://hostmat.eu/images/83355273326627342083.jpg
https://hostmat.eu/images/25476248923930076698.jpg
https://hostmat.eu/images/91498209391590932736.jpg
MZK ładnie zamówiło sobie te autobusy. Posiadają klimę, duuże odsuwane okna i dwie rzeźnie - w członie A i w członie B, na przeciwko III drzwi (brawo)
https://hostmat.eu/images/28145084023638386689.jpg
W członie A znalazło się też miejsce pod przyszły biletomat, ale też też warto zwrócić uwagę, że rzeźnia w członie A jest też spora
https://hostmat.eu/images/75733679129959644409.jpg
Generalnie autobusy są bardzo ładne, świetny zakup. A jak wyglądają w środku ? Tego dowiemy się dopiero jak Evobus dostarczy je do Zielonej Góry
===========================
PS. BP Tour - już oczywiście rozpoczął pracę na rzecz ZTM-u Gdańsk, normalnie obsługują linie podmiejskie Gdańska, ale mimo to jeden z ich przegubowców nadal stoi w Wolicy. Ciekawy jestem, czemu go jeszcze nie odebrali
A tak się prezentuje
https://hostmat.eu/images/83355273326627342083.jpg
https://hostmat.eu/images/25476248923930076698.jpg
https://hostmat.eu/images/91498209391590932736.jpg
MZK ładnie zamówiło sobie te autobusy. Posiadają klimę, duuże odsuwane okna i dwie rzeźnie - w członie A i w członie B, na przeciwko III drzwi (brawo)
https://hostmat.eu/images/28145084023638386689.jpg
W członie A znalazło się też miejsce pod przyszły biletomat, ale też też warto zwrócić uwagę, że rzeźnia w członie A jest też spora
https://hostmat.eu/images/75733679129959644409.jpg
Generalnie autobusy są bardzo ładne, świetny zakup. A jak wyglądają w środku ? Tego dowiemy się dopiero jak Evobus dostarczy je do Zielonej Góry
===========================
PS. BP Tour - już oczywiście rozpoczął pracę na rzecz ZTM-u Gdańsk, normalnie obsługują linie podmiejskie Gdańska, ale mimo to jeden z ich przegubowców nadal stoi w Wolicy. Ciekawy jestem, czemu go jeszcze nie odebrali
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
No, malowanie jakoś nie przemawia do mnie, za to same autobusy jak najbardziej