Evobus Polska - plany nowości

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: oolek15 » 2015-12-11, 00:21

Światła z przodu to jakieś totalne nieporozumienie. Przy nich nawet tylna klapa "ujdzie". Nie jestem przekonany czy ten design kiedykolwiek mi się spodoba (do nowego SU się dość długo przekonywałem).

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1470
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Auper » 2015-12-11, 01:48

A wystarczyło by zamiast obleśnego grilla dali jakieś delikatny jego dolny zarys w postaci przetłoczenia, oczywiście wszystko w kolorze nadwozia i z jednego kąska materiału, a tak to chyba nieco przekombinowali... Ochyda

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: 9507 » 2015-12-11, 16:35

Gdyby nie grill i te "lusterka" na światłami, to może by tragedii nie było ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1470
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Auper » 2015-12-11, 17:32

lusterka jeszcze dają radę, współgra to dobrze z reflektorami, ale ten grill, taki obleśny, ue...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3997
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Marcin_558 » 2016-03-17, 11:43

Szykuję się premiera nowego autobusu miejskiego od Mercedesa:
Mercedes pokaże nowy autobus w Kielcach. Elektrobus dopiero w 2018 r.

– Evobus zaprezentuje zupełnie nowy autobus miejski marki Mercedes na targach TransExpo w Kielcach, w październiku – powiedział Antonio Cavotta, prezes zarządu Evobus Polska. Uchylił też rąbka tajemnicy na temat prac nad autobusem całkowicie elektrycznym.


Cavotta nie powiedział jak będzie wyglądać nowy autobus. Wiadomo, że nie chodzi raczej o kolejną wersję znanego dobrze także w Polsce Citaro czy Conecto, ale o nowy pojazd, wciąż jednak poruszający się dzięki silnikowi diesla. Prezes Cavotta zdradził jedynie, że w nowym projekcie bardzo ważną rolę przypisano napędowi. Biorąc pod uwagę tendencję znaną już z najnowszych Citaro, w których dzięki zastosowaniu systemów rekuperacyjnych osiągnięto oszczędność paliwa na poziomie 8 proc, można się spodziewać, że w przypadku nowego autobusu będzie chodziło o zwiększenie oszczędności i niezawodności, a najpewniej także dalsze zmniejszenie masy pojazdu, tak jak dzieje się to w przypadku konkurencyjnych konstrukcji. Przy zastosowaniu stali, a nie aluminium, bo do takich konstrukcji przywiązany jest Mercedes, w grę wchodzić może już raczej niewielkie „odchudzenie” pojazdu.

– Polska premiera pojazdu odbędzie się w Kielcach. Do tego czasu nie powiem ani słówka na temat nowej konstrukcji. Chcemy nią pozytywnie zaskoczyć na targach – powiedział prezes Evobus Polska.

Seryjny autobus elektryczny i na wodór w 2018 roku


Zdradził jednak kiedy można się spodziewać elektrycznego pojazdu niemieckiego producenta. – Mercedes będzie rozwijał pojazdy zeroemisyjne, zarówno elektryczne jak i te z napędem wodorowym. Do 2018 r. chcemy przygotować pojazd całkowicie dopracowany, który dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie łatwy w eksploatacji, a jego wykorzystanie w transporcie publicznym będzie podobne do autobusów z napędem dieslowskim – tłumaczył.

Na spotkaniu w siedzibie polskiego oddziału Evobusa można było zobaczyć pierwsze szkice tego autobusu. Co do implementacji elektrycznych rozwiązań na terenie Polski prezes oddziału Evobusa był już jednak sceptyczny.

– Liczymy na rozwój tej technologii, ale w tej chwili, jeśli nie jest subsydiowana, jest przez przewoźników trudna kosztowo do wprowadzenia. W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano około 20 zeroemisyjnych autobusów, co pokazuje, że rynek dopiero się tu kształtuje. Ale wraz z upowszechnieniem technologii, koszty budowy elektrobusów będą spadać. Dziś, zanim przygotujemy taki seryjny pojazd, proponujemy klientom na przykład bardzo oszczędne autobusy gazowe serii Citaro NGT na biogaz, czy tradycyjne Citaro spełniające normy Euro 6 – powiedział Cavotta.

Oprócz samego autobusu Mercedes chce sprzedawać kompletną technologię do ładowania aut, a także rozwiązania serwisowe i doradztwo.

Kolejne Mercedesy w Warszawie

Jak sprawdzają się przegubowe Mercedesy Citaro napędzane tradycyjnym silnikiem diesla? Warszawiacy sprawdzą to już latem. 50 takich autobusów (plus cztery rezerwowe) będą kursować w barwach Mobilisa – przewoźnika jeżdżącego w ramach sieci autobusowej ZTM Warszawa.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51598.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

ODPOWIEDZ