Luka między modelami Citaro a Capacity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

kiEL pisze:Mniejszy? :o:
Przeciez jest wazna odleglosc miedzy II- a III-osia a nie miedzy I- a II-osia?
Czemuż to...? Między 2 a 3 osią jest przegub, kwestia tylko jego wychylenia oraz odległości między pierwszymi 2ma osiami...

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL »

Ok. 23m a 22,8 to naprawde nie duza roznica.
Widzialem jednak, ze jak sie zakreca Solarisem, to trzeba wiecej krecic kierownica niz Mercedesem.
W Mercedesie sie kreci ok. 1,5 (czyli podobnie jak w samochodzie), a w Solarisie niepamietam dokladnie, ale <b>conajmniej</b> od 2x do 2,5. Nie wiem dlaczego tak jest.

A co do NG312, nie jest to starsza wersja?
oolek15 pisze:Kilka razy jechałem SU18 z tyłu, niezliczoną ilość razy w MANie NG312 (czasem zapchanym a czasem prawie pustym) i jakoś tego nie zauważyłem.
To tez jest kwestia przezwyczajenia.
Jak przyjezdzam do polski i jade pierwszy raz autobusem (a przewaznie jest to wlasnie SU18), to mi sie wydaje jak bym byl na hustawce. Okropnie podskakuje, spada i buja, i mi sie wydaje ze to najgorszy zlom (a te SU18 z lodzi obchodza dobiero 5. rocznice).
Wrazenie troche do przesady, ale jak w niemczech naprawde sa bardzo dobre ulicy bez dziur i nudno sie jedzie jak po masle to nie ma sie co dziwic.
Za pare dni ale sie przezwyczajam do polskich drog i wtedy mi sie wydaje ze to normalne i zaczynam znowu niezle szacowac Solarisy na jakich warunkach one jada i sie naprawde niezle trzymaja.

A do tematu; nadal by mnie interesowalo, kiedy wreszcze bedzie "530 GM", jako "duzy brat" do 530M. :cool:

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Ilość obrotów kierownicą nie ma nic do rzeczy, a wręcz działa na korzyść autobusu w którym pełny promień skrętu wymaga większej ilości obrotów...

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL »

No to jak to jest, dlaczego w MB tak malo trzeba krecic kierownica a w Solarisie tak duzo?

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

To ma związek z układem kierowniczym, a nie konstrukcją nadwozia.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Ano, kwestia przełożenia... A im więcej kręcenia tym trudniej kierowcy szarpnąć autobusem, a to na + dla pasażerów...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

kiEL pisze:Jak przyjezdzam do polski i jade pierwszy raz autobusem (a przewaznie jest to wlasnie SU18), to mi sie wydaje jak bym byl na hustawce. Okropnie podskakuje, spada i buja, i mi sie wydaje ze to najgorszy zlom (a te SU18 z lodzi obchodza dobiero 5. rocznice).
Trudno, żeby nie było jak na huśtawce. Dziurawe, nierówne ulice, to ma przecież wpływ na zachowanie pojazdu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”