Strona 2 z 2

: 2013-06-09, 23:21
autor: Auper
Im krótszy tył, tym trudniej panować nad maszyną przy wyższych prędkościach, bus jest pchany...

: 2013-06-09, 23:34
autor: kiEL
No ale dziwne ze wlasnie wybiera sie Mercedesy z krotszym tylem zamiast MAN/Solaris & Co. Conajmiej w niemczech. Jak by byly naprawde takie problemy, to albo by sie w przetargach wykluczalo producentow z "krotkim tylem", albo Mercedes juz dawno by to zmienil.
Natomiast dodatkowy pozytywny punkt jest, ze niby krotszym tylem sie ciezej zawadzi o cos. Jak kierwocy musza jechac busem z "dlugim tylem", to zawsze narzekaja, ze zle sie manewruje nim i dodatkowo ze predzej zniza sie moc napedu przy zakretach.

: 2013-06-09, 23:45
autor: Auper
A od kiedy wybiera się autobusy po tym czy mają krótki czy długi tył...? Cała ta dyskusja jest zupełnie bez sensu a jej poziom leci na łeb od samego jej początku, więc proponuję ją zakończyć, a najlepiej przenieść do wiadomego miejsca...

: 2013-06-10, 00:17
autor: kiEL
No, za to mozna w przetargu tez dostac punkty techniczne. ;)
..

: 2013-06-10, 00:36
autor: Auper
Za stosunek długości członu A do B...?

: 2013-06-10, 00:46
autor: kiEL
Nie, za punkt techniczny "zwinność" czy jak to sie nazywa.

Kiedys pisalo na stronie Solaris jaki mial "promień skrętu", teraz juz nic o tym nie pisza.
Nie wiem czy to sie zgadza, ale mowia, ze MB ma najmniejszy.

: 2013-06-10, 11:25
autor: Auper
Raczej właśnie SU będzie miał mniejszy promień skrętu ze względu na mniejszy dystans między osiami...

: 2013-06-10, 12:15
autor: kiEL
Mniejszy? :o:
Przeciez jest wazna odleglosc miedzy II- a III-osia a nie miedzy I- a II-osia?

: 2013-06-10, 14:51
autor: oolek15
kiEL pisze:Kiedys pisalo na stronie Solaris jaki mial "promień skrętu", teraz juz nic o tym nie pisza.
W SU18 23m (dla CNG 25,2m) - mam prospekt SU. Na Infobusie podają że O530G ma 22,8 - więc naprawdę niewiele mniej. Za to MAN NG312 ma 22,6 czyli mniej niż Citaro G.
kiEL pisze:Tam wlasnie naj gorzej sie buja tyl, przy przegubie nawet tez niezle wibruje i podskakuje a jeszcze gorzej jest siedzec nad II-osia. Tam to doslownie gwaltownie az sie wybija do gory i do dolu ze nie mozna spokojnie sedziec.
Kilka razy jechałem SU18 z tyłu, niezliczoną ilość razy w MANie NG312 (czasem zapchanym a czasem prawie pustym) i jakoś tego nie zauważyłem. Potrafiłem nawet na kolanie zadania robić i jak na mnie pismo było "w normie".
Mrozard pisze:3 drzwiowe miały ostatnie drzwi przesunięte wgłąb i za przegubem bokiem były 3 fotele.
Dokładnie tak.
Auper pisze:Cała ta dyskusja jest zupełnie bez sensu
W sumie racja.

: 2013-06-10, 18:15
autor: J-31
Proponowałbym wrócić do dyskusji związanej z ofertą Evobusa - a kwestię długiego lub krótkiego tyłu pozostawić w spokoju ;)

: 2013-06-10, 20:27
autor: Auper
kiEL pisze:Mniejszy? :o:
Przeciez jest wazna odleglosc miedzy II- a III-osia a nie miedzy I- a II-osia?
Czemuż to...? Między 2 a 3 osią jest przegub, kwestia tylko jego wychylenia oraz odległości między pierwszymi 2ma osiami...

: 2013-06-10, 20:27
autor: kiEL
Ok. 23m a 22,8 to naprawde nie duza roznica.
Widzialem jednak, ze jak sie zakreca Solarisem, to trzeba wiecej krecic kierownica niz Mercedesem.
W Mercedesie sie kreci ok. 1,5 (czyli podobnie jak w samochodzie), a w Solarisie niepamietam dokladnie, ale <b>conajmniej</b> od 2x do 2,5. Nie wiem dlaczego tak jest.

A co do NG312, nie jest to starsza wersja?
oolek15 pisze:Kilka razy jechałem SU18 z tyłu, niezliczoną ilość razy w MANie NG312 (czasem zapchanym a czasem prawie pustym) i jakoś tego nie zauważyłem.
To tez jest kwestia przezwyczajenia.
Jak przyjezdzam do polski i jade pierwszy raz autobusem (a przewaznie jest to wlasnie SU18), to mi sie wydaje jak bym byl na hustawce. Okropnie podskakuje, spada i buja, i mi sie wydaje ze to najgorszy zlom (a te SU18 z lodzi obchodza dobiero 5. rocznice).
Wrazenie troche do przesady, ale jak w niemczech naprawde sa bardzo dobre ulicy bez dziur i nudno sie jedzie jak po masle to nie ma sie co dziwic.
Za pare dni ale sie przezwyczajam do polskich drog i wtedy mi sie wydaje ze to normalne i zaczynam znowu niezle szacowac Solarisy na jakich warunkach one jada i sie naprawde niezle trzymaja.

A do tematu; nadal by mnie interesowalo, kiedy wreszcze bedzie "530 GM", jako "duzy brat" do 530M. :cool:

: 2013-06-10, 20:39
autor: Auper
Ilość obrotów kierownicą nie ma nic do rzeczy, a wręcz działa na korzyść autobusu w którym pełny promień skrętu wymaga większej ilości obrotów...

: 2013-06-10, 20:45
autor: kiEL
No to jak to jest, dlaczego w MB tak malo trzeba krecic kierownica a w Solarisie tak duzo?

: 2013-06-10, 20:57
autor: Rumpel
To ma związek z układem kierowniczym, a nie konstrukcją nadwozia.

: 2013-06-10, 21:15
autor: Auper
Ano, kwestia przełożenia... A im więcej kręcenia tym trudniej kierowcy szarpnąć autobusem, a to na + dla pasażerów...

: 2013-06-12, 17:11
autor: J-31
kiEL pisze:Jak przyjezdzam do polski i jade pierwszy raz autobusem (a przewaznie jest to wlasnie SU18), to mi sie wydaje jak bym byl na hustawce. Okropnie podskakuje, spada i buja, i mi sie wydaje ze to najgorszy zlom (a te SU18 z lodzi obchodza dobiero 5. rocznice).
Trudno, żeby nie było jak na huśtawce. Dziurawe, nierówne ulice, to ma przecież wpływ na zachowanie pojazdu ;)