O530 "Citaro"
To już jest jakaś Solarisofiliappln pisze: Mów za siebie, ja ich po sprzedaży Solarisów zupełnie nie szanuję.
Taka już jest specyfika naszego MPK że opiera się o MB/pojazdy z silnikiem MB i Volvo.
Mogę się założyć że gdyby zdecydowano się wymienić tabor na Limanowskiego jakieś 3-4 lata później to Łódz miałaby pokaźną flotę Solarisów
No ale czas wrócić do tematu
Ostatnio mam dziwne wrażenie że nasze MB O530 stają się coraz bardziej zapuszczone. Nie mam na myśli całości ale takie nieco szpecące detale np: szczerby w zderzakach, popękane przednie szyby, groteskowo wyglądające tylne zderzaki wyklepywane po stłuczkach.
Cały czas coś klekocze i stuka. Brudne w środku. Pourywane "gumy" przy drzwiach i pokrętła do ich blokady. Powycierane progi itp. Te autobusy wyglądają po 6-7 latach niemalże tak jak O405N2 mimo pewnej różnicy wieku między tymi autobusami.
No ale czego się spodziewać po autobusach projektowanych na niemiecki rynek, dodatkowo wysyłanych na różne dziwne prawie że podmiejskie linie gdzie nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia.
Natomiast O530G to zupełnie inna bajka. Te pachną jeszcze nowością, są śliczne i jazda nimi to sama przyjemność
Gdyby tylko miały siedzenia na tylnym zwisie zamiast tej dziwnej półeczki ...
Wydaje Ci sięOZZY pisze:To już jest jakaś Solarisofilia
Z tym się, niestety, muszę zgodzić. Zapomniałeś jeszcze o wyświetlaczach, które stają się stopniowo coraz bardziej nieczytelne.OZZY pisze:MB O530 stają się coraz bardziej zapuszczone. Nie mam na myśli całości ale takie nieco szpecące detale np: szczerby w zderzakach, popękane przednie szyby, groteskowo wyglądające tylne zderzaki wyklepywane po stłuczkach.
Cały czas coś klekocze i stuka. Brudne w środku. Pourywane "gumy" przy drzwiach i pokrętła do ich blokady. Powycierane progi itp.
Uwielbiam jeszcze, jak MPK puszcza Citaro O530 [to krótkie] na linię 96 około godziny 16-17. Po prostu, czujemy się jak sardynki w puszce. No, ale cóż. Wróćmy do tematu.
Mercedes O530 to moim zdaniem autobus elegancki Bardzo podoba mi się. Nie wspomnę już o O530 G... Ach... to jest dopiero cudo. Zauważyłem, że mają inny układ siedzeń, niż w pozostałych autobusach. A jak ślicznie prezentują się jeszcze błyszczące alu-felgi... Cudeńka...
Wspomnę jeszcze trochę o Conecto. ¯ałuję, że do Łodzi przyszły te średniopodłogowce i w dodatku w starym desingu. Moim zdaniem, to najgorszy zakup naszego przewoźnika.
Hmm... a jest jakiś nowszy design dla średniopodłogowego Conecto? Owszem, w Kielcach pokazano Conecto LF ale to jest zupełnie inna konstrukcja.barthezz_13 pisze: Wspomnę jeszcze trochę o Conecto. ¯ałuję, że do Łodzi przyszły te średniopodłogowce i w dodatku w starym desingu. Moim zdaniem, to najgorszy zakup naszego przewoźnika.
Ja osobiście uważam te tureckie wynalazki za dosyć dziwny zakup. Przede wszystkim są bardzo ciasne. Mimo iż mają na całej długości średnią podłogę to w autobusie jest mnóstwo podestów. Ogólnie to jadąc takim Conecto ma się wrażenie ogólnej ciasnoty. Do tego dochodzi brak CG no i trochę pokręcone rozplanowanie wnętrza. Co do zalet to jak dotąd nie zaobserwowałem żeby któryś z O345G się telepał albo trzeszczał (tak "nienormatywnie" )
Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz: czytując o Conecto zanim się jeszcze miałem okazje się nim przejechać, słyszałem o irytującym sygnale otwierania/zamykania drzwi.
Natomiast z moich obserwacji wynika że przeciętnemu pasażerowi ten sygnał po prostu lata, a jedyną grupą której on przeszkadza są nadgorliwi MKM'owie.
Plocmaster pisał coś o ich niewygodnych siedzeniach, ale to jeszcze muszę sprawdzić
Jasne, że jest.... zaraz ale czy to nie jest temat o Citaro ?
Po mojej piątkowej przejażdżce Citaro G, uważam, że nasze łódzkie MPK powinno lepiej dbać o te wozy. Zacznijmy od tego, że:
Siedzenia są, owszem, wygodne, ale strasznie brudne,
Na szybach są poprzyklejane naklejki ŁKSu, czy Widzewa,
Na 'półeczce" na bagaże jest dość gruba warstwa kurzu.
Nasuwa się pytanie:
Jak często MPK myje autobusy?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
PKS obsługuje komunikacje miejska w Bydgoszczy . Mają małe linie : 73 , 81 , 84 + swoją miejska prywatną linie 301 . Do tego wygrali nowe linie 51 , 58 i 76 które od września beda w ich posiadaniu .J-31 pisze:Zaraz, zaraz - a czy PKS Bydgoszcz obsługuje komunikację miejską w Bydgoszczy ? I czy oni też mają kupić jakieś nowe Mercedesy ?Marcin_3558 pisze:Dziś jechałem zobaczyć czy w zajezdnii PKS Bydgoszcz stoi coś nowego i oczom ukazał mi sie biały Citaro G .
Co do taboru to PKSowi bliżej do Irisbus Citelisa . A ten Citaro G raczej byłby tylko jako rezerwa na te linie według mnie . Napisałem do PKSu czy do nich należy ten Citaro G . Za pare dni powinna być odpowiedż ?
10 nowych Mercedesów Citaro dla MPK Łódź
Witam.
O uszy mi się obiło, że już niedługo do Łodzi mają zostać dostarczone Mercedesy Citaro. Prawdopodobnie będą stacjonować w zajezdni Nowe Sady. Zakup tych autobusów jest kontynuacją wymiany taboru przeprowadzanej w ostatnich latach.
Czy posiada ktoś dokładniejsze informacje n/t dostawy nowych Citaro? Zapraszam do włączenia się do dyskusji...
Pozdrawiam,
Barthezz.
O uszy mi się obiło, że już niedługo do Łodzi mają zostać dostarczone Mercedesy Citaro. Prawdopodobnie będą stacjonować w zajezdni Nowe Sady. Zakup tych autobusów jest kontynuacją wymiany taboru przeprowadzanej w ostatnich latach.
Czy posiada ktoś dokładniejsze informacje n/t dostawy nowych Citaro? Zapraszam do włączenia się do dyskusji...
Pozdrawiam,
Barthezz.