O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

ppln pisze:Mów za siebie, ja ich po sprzedaży Solarisów zupełnie nie szanuję.
Widzę, że jesteś wielbicielem Solarisów... :) Muszę przyznać, że ja też. Bardzo podobały mi się SU18III w Warszawie...
Poza tym 'kochane' mówiłem z ironią ;) :-P

OZZY

Post autor: OZZY »

ppln pisze: Mów za siebie, ja ich po sprzedaży Solarisów zupełnie nie szanuję.
To już jest jakaś Solarisofilia :D
Taka już jest specyfika naszego MPK że opiera się o MB/pojazdy z silnikiem MB i Volvo.
Mogę się założyć że gdyby zdecydowano się wymienić tabor na Limanowskiego jakieś 3-4 lata później to Łódz miałaby pokaźną flotę Solarisów :)

No ale czas wrócić do tematu ;)
Ostatnio mam dziwne wrażenie że nasze MB O530 stają się coraz bardziej zapuszczone. Nie mam na myśli całości ale takie nieco szpecące detale np: szczerby w zderzakach, popękane przednie szyby, groteskowo wyglądające tylne zderzaki wyklepywane po stłuczkach.
Cały czas coś klekocze i stuka. Brudne w środku. Pourywane "gumy" przy drzwiach i pokrętła do ich blokady. Powycierane progi itp. Te autobusy wyglądają po 6-7 latach niemalże tak jak O405N2 mimo pewnej różnicy wieku między tymi autobusami.
No ale czego się spodziewać po autobusach projektowanych na niemiecki rynek, dodatkowo wysyłanych na różne dziwne prawie że podmiejskie linie gdzie nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia.

Natomiast O530G to zupełnie inna bajka. Te pachną jeszcze nowością, są śliczne i jazda nimi to sama przyjemność :)
Gdyby tylko miały siedzenia na tylnym zwisie zamiast tej dziwnej półeczki ;)...

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

OZZY pisze:To już jest jakaś Solarisofilia
Wydaje Ci się ;)
OZZY pisze:MB O530 stają się coraz bardziej zapuszczone. Nie mam na myśli całości ale takie nieco szpecące detale np: szczerby w zderzakach, popękane przednie szyby, groteskowo wyglądające tylne zderzaki wyklepywane po stłuczkach.
Cały czas coś klekocze i stuka. Brudne w środku. Pourywane "gumy" przy drzwiach i pokrętła do ich blokady. Powycierane progi itp.
Z tym się, niestety, muszę zgodzić. Zapomniałeś jeszcze o wyświetlaczach, które stają się stopniowo coraz bardziej nieczytelne.

Uwielbiam jeszcze, jak MPK puszcza Citaro O530 [to krótkie] na linię 96 około godziny 16-17. Po prostu, czujemy się jak sardynki w puszce. No, ale cóż. Wróćmy do tematu.

Mercedes O530 to moim zdaniem autobus elegancki :P Bardzo podoba mi się. Nie wspomnę już o O530 G... Ach... to jest dopiero cudo. Zauważyłem, że mają inny układ siedzeń, niż w pozostałych autobusach. A jak ślicznie prezentują się jeszcze błyszczące alu-felgi... Cudeńka...

Wspomnę jeszcze trochę o Conecto. ¯ałuję, że do Łodzi przyszły te średniopodłogowce i w dodatku w starym desingu. Moim zdaniem, to najgorszy zakup naszego przewoźnika.

OZZY

Post autor: OZZY »

barthezz_13 pisze: Wspomnę jeszcze trochę o Conecto. ¯ałuję, że do Łodzi przyszły te średniopodłogowce i w dodatku w starym desingu. Moim zdaniem, to najgorszy zakup naszego przewoźnika.
Hmm... a jest jakiś nowszy design dla średniopodłogowego Conecto? Owszem, w Kielcach pokazano Conecto LF ale to jest zupełnie inna konstrukcja.
Ja osobiście uważam te tureckie wynalazki za dosyć dziwny zakup. Przede wszystkim są bardzo ciasne. Mimo iż mają na całej długości średnią podłogę to w autobusie jest mnóstwo podestów. Ogólnie to jadąc takim Conecto ma się wrażenie ogólnej ciasnoty. Do tego dochodzi brak CG no i trochę pokręcone rozplanowanie wnętrza. Co do zalet to jak dotąd nie zaobserwowałem żeby któryś z O345G się telepał albo trzeszczał (tak "nienormatywnie" ;) )

Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz: czytując o Conecto zanim się jeszcze miałem okazje się nim przejechać, słyszałem o irytującym sygnale otwierania/zamykania drzwi.
Natomiast z moich obserwacji wynika że przeciętnemu pasażerowi ten sygnał po prostu lata, a jedyną grupą której on przeszkadza są nadgorliwi MKM'owie.

Plocmaster pisał coś o ich niewygodnych siedzeniach, ale to jeszcze muszę sprawdzić ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

OZZY pisze:Plocmaster pisał coś o ich niewygodnych siedzeniach, ale to jeszcze muszę sprawdzić
Ponoć wasze miększe, ale nasze to tragedia. Zdecydowanie lepiej jest stać, albo poczekać na coś lepszego ;)
A w ogóle ja jechałem ponadnormatywnie trzeszczącym :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A w ogóle ja jechałem ponadnormatywnie trzeszczącym :mruga:
Ja chyba kumam o co chodzi. Po prostu płockie Conecta trzeszczą tylko na widok Plocmastera :P ... zaraz ale czy to nie jest temat o Citaro ? :o:

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

... zaraz ale czy to nie jest temat o Citaro ? :o:
Jasne, że jest.
Po mojej piątkowej przejażdżce Citaro G, uważam, że nasze łódzkie MPK powinno lepiej dbać o te wozy. Zacznijmy od tego, że:
Siedzenia są, owszem, wygodne, ale strasznie brudne,
Na szybach są poprzyklejane naklejki ŁKSu, czy Widzewa,
Na 'półeczce" na bagaże jest dość gruba warstwa kurzu.

Nasuwa się pytanie:
Jak często MPK myje autobusy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

barthezz_13 pisze:Jak często MPK myje autobusy?
Co innego myć pojazd od zewnątrz. A co innego ścierać kurz w środku :retard:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dziś jechałem zobaczyć czy w zajezdnii PKS Bydgoszcz stoi coś nowego i oczom ukazał mi sie biały Citaro G . Nie wiem czy to kupiony czy należy do firmy sprzedającej używane autobusy Dafa . Oby należał do PKSu :D .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:Dziś jechałem zobaczyć czy w zajezdnii PKS Bydgoszcz stoi coś nowego i oczom ukazał mi sie biały Citaro G .
Zaraz, zaraz - a czy PKS Bydgoszcz obsługuje komunikację miejską w Bydgoszczy ? I czy oni też mają kupić jakieś nowe Mercedesy ? :roll:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:
Marcin_3558 pisze:Dziś jechałem zobaczyć czy w zajezdnii PKS Bydgoszcz stoi coś nowego i oczom ukazał mi sie biały Citaro G .
Zaraz, zaraz - a czy PKS Bydgoszcz obsługuje komunikację miejską w Bydgoszczy ? I czy oni też mają kupić jakieś nowe Mercedesy ? :roll:
PKS obsługuje komunikacje miejska w Bydgoszczy . Mają małe linie : 73 , 81 , 84 + swoją miejska prywatną linie 301 . Do tego wygrali nowe linie 51 , 58 i 76 które od września beda w ich posiadaniu .

Co do taboru to PKSowi bliżej do Irisbus Citelisa . A ten Citaro G raczej byłby tylko jako rezerwa na te linie według mnie . Napisałem do PKSu czy do nich należy ten Citaro G . Za pare dni powinna być odpowiedż ?

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

U nas w Łodzi są również Citaro G, ale o tym już chyba wszyscy wiedzą...

A czy w jakimś polskim mieście są Citaro desorolki [15 m]?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A czy w jakimś polskim mieście są Citaro desorolki [15 m]?
Były w Gdyni i ¯orach, ale już nie ma.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

plocmaster pisze:
A czy w jakimś polskim mieście są Citaro desorolki [15 m]?
Były w Gdyni i ¯orach, ale już nie ma.
Czyli już nigdzie nie ma?
A wiesz może czemu je wycofali?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

barthezz_13 pisze:A wiesz może czemu je wycofali?
¯ory — poszły do innego przewoźnika (nic dziwnego), Gdynia — popaliły się, zresztą i tak ich eksploatacja nie była usłana różami

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

plocmaster pisze:
barthezz_13 pisze:A wiesz może czemu je wycofali?
¯ory — poszły do innego przewoźnika (nic dziwnego), Gdynia — popaliły się, zresztą i tak ich eksploatacja nie była usłana różami
To takie awaryjne były?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

barthezz_13 pisze:To takie awaryjne były?
Co do Gdyni, nie wiem, ale mało kto za nimi przepadał. A że ¯ory je oddają innym, to nic dziwnego ;)

barthezz_13

10 nowych Mercedesów Citaro dla MPK Łódź

Post autor: barthezz_13 »

Witam.
O uszy mi się obiło, że już niedługo do Łodzi mają zostać dostarczone Mercedesy Citaro. Prawdopodobnie będą stacjonować w zajezdni Nowe Sady. Zakup tych autobusów jest kontynuacją wymiany taboru przeprowadzanej w ostatnich latach.

Czy posiada ktoś dokładniejsze informacje n/t dostawy nowych Citaro? Zapraszam do włączenia się do dyskusji...

Pozdrawiam,
Barthezz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Ale to będą te Citaro z tym nowym czy starym przodem ?

A co MPK Łódź w zamian będzie kasowało ? ;)

ppln

Post autor: ppln »

MKM Shadow pisze:A co MPK Łódź w zamian będzie kasowało ?
Nic, już zaprzedali duszę diabłu...eee... evobusovi, sprzedali Solarisy i MANy i kupują te ich wyroby autobuso(we|podobne)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”