O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-09-27, 20:38

A co to za wersja ze zmniejszoną wieżą?
https://picasaweb.google.com/1089518392 ... 9644676226

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1458
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-09-27, 23:04

Tam chyba położona jednostka się znajduje, ale w 100% pewny nie jestem...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-09-27, 23:06

No właśnie to jest dziwne. Normalnie z leżącym silnikiem nie mają żadnej zabudowy w górę, a przecież ten jest dwudrzwiowy w dodatku. Może Euro 6 mają tak dużą komorę :?: Coś mi się wydaje, że niestety tak.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-11-16, 18:00

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=51242
Kup Citaro po … Amber Gold

Ponad 10 tys. poszkodowanych przez firmę Amber Gold zgłosiło się już do prokuratury i ABW. Szacuje się, że firma jest im winna ponad 400 mln. Część z tych pieniędzy zostanie z aukcji firmowych pojazdów, w tym czterech autobusów miejskich Mercedes-Benz Citaro. To dawne egzemplarze firmy HHA HAmburg, które w 2012 r. sprowadziła do polski firma Gryf z Kartuz, a następnie w barwach Amber Gold obsługiwały one linię 888 na gdańskie lotnisko –głównie pod kątem obsługi pasażerów linii lotniczych OLT (także należących do Amber Gold). Trzy z nich to modele 12-metrowy, 2-drzwiowe (2-2-0), a jeden to model15-metrowy, trzyosiowy (2-2-2). Aktualnie te pojazdy zostały wystawione przez syndyka masy upadłościowej.

(tutaj tabelka z egzemplarzami i nr vin)

Łącznie suma cen wywoławczych 134 pojazdów przekracza 7 mln zł. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży zostaną podzielone między wierzycieli Amber Gold. Aukcja autobusów rozpocznie się 26 listopada 2012 r. godz. 8:00. Tydzień wcześniej z pojazdami zapoznać będzie można się na kilku parkingach, w tym na placu przy ul. Kościerskiej 14 ... w Kartuzach.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2012-11-17, 07:42

Amalio pisze:No właśnie to jest dziwne. Normalnie z leżącym silnikiem nie mają żadnej zabudowy w górę, a przecież ten jest dwudrzwiowy w dodatku. Może Euro 6 mają tak dużą komorę :?: Coś mi się wydaje, że niestety tak.
Nawet na pewno. Wieżówka miałaby 2 klapy pod 'grillem'.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-01-30, 17:32

Pierwsze Citaro CNG już w Polsce -> klik

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-01-30, 21:42

Ciekawy jestem, czy te gazowce pojechały do Wolicy, czy po tankowaniu od razu do Rzeszowa. Może uda mi się to sprawdzić w ten weekend - o ile dojadę do Wolicy ;)
Obrazek

Mychas

Post autor: Mychas » 2013-02-01, 00:19

Są w Wolicy. J31 Prosił bym o fotki ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-02-01, 22:57

O zdjęciach możesz zapomnieć - tam jest błoto i nie sposób podejść. Rzucę jedynie okiem ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ciaro CNG

Post autor: J-31 » 2013-03-03, 17:29

Stale zapomniam napisać, a myślę, że informacja może być ciekawa. Otóż już trzeci tydzień rzeszowskie Citaro CNG stoją sobie grzecznie w szeregu w Wolicy. Wygląda na to, że czekają już na odbiór, bo chyba są po przeglądzie. Póki co na razie nie są zarejestrowane, ale to się może szybko zmienić. ;)

Wydaje mi się, że lekko licząc w ciągu dwóch - trzech tygodni te autobusy powinny były trafić do przewoźnika. Trudno mi jednak określić dokładny termin przekazania ;)
Obrazek

lukmek

Post autor: lukmek » 2013-04-24, 09:26

Do MPK Wrocław przyjechały Mercedesy O530K, "warszawski" O530G oraz O530GC2. Wieść gminna niesie, że tym razem to nie testy, tylko pojazdy mają na stałe pozostać we Wrocławiu. Na razie stoją na IX bez tablic rejestracyjnych.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2013-04-25, 22:57

lukmek pisze:Do MPK Wrocław przyjechały Mercedesy O530K, "warszawski" O530G oraz O530GC2. Wieść gminna niesie, że tym razem to nie testy, tylko pojazdy mają na stałe pozostać we Wrocławiu. Na razie stoją na IX bez tablic rejestracyjnych.
Bzdury. Przyjechały tylko 2 - Citaro K oraz Citaro G C2. Czytanie WFK ze zrozumieniem się kłania.

Obrazek
Zdjęcie autorstwa Kierownika z w/w WFK.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2013-04-26, 10:15

lukmek pisze:(...) info o "nowych" używkach uzyskałem z mojego prywatnego telefonu komórkowego w postaci smsa od kolegi, który mnie poinformował, że będą 3 Mercedesy, więc albo się mylił, albo trzeci jeszcze nie przyjechał.
Początkowo faktycznie wszyscy myśleli, że zakupiono "warszawiaka" oraz Citaro K. Kolejną, już poprawną wersją był zakup C2 i K, więc Twojemu koledze się coś pokiełbasiło. ;) Póki co stoją 2. Ciekawe, czy przyjadą kolejne? Kolejną plotką był zakup kilku Volv z Niemiec, ale póki co w tym temacie cisza.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2013-04-26, 23:44

Rudy pisze:Jak K podczas testów jeździł na liniach przeznaczonych dla niego (a tylko widziałem zdjęcie ze 100), to teraz też nie powinno być problemu.
Na 133 też jeździł, nawet na 107, na które po kilku latach starań w końcu pojawił się planowy przegub, też jeździł.

#8342 jest pierwszym Citaro C2 w Polsce, który trafił do przewoźnika?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-04-28, 22:19

Mercedes włącza do oferty C2 w wersji Low Entry:
http://www.stadtbus.de/2012/grafiken/ak ... 4_mb-4.jpg
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-04-29, 01:02

Ciekawe czy (albo kiedy) CapaCity i Ciaro K się pojawi w ofercie C2?
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-04-29, 09:38

Sądząc po tym, ile zmian konstrukcyjnych dzieli poprzednie Citaro z C2, to raczej nieprędko.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-05-01, 13:53

Kędzior pisze:Sądząc po tym, ile zmian konstrukcyjnych dzieli poprzednie Citaro z C2, to raczej nieprędko.
Napisz proszę jakie to zmiany konstrukcyjne. Przecież są to konstrukcje modułowe które różnią się długością. Najwięcej zmieniło się z przodu i z tyłu czyli to co jest wspólne dla wszystkich modeli. Gdzie więc ma być ten ogrom prac przy adaptacji? Właśnie jeżeli gdzieś by miało być więcej pracy, to przy LE który różni się konstrukcyjnie od LFa.

Dla mnie jedyny potencjalny problem, to popyt który byłby nikły. I pewnie właśnie dlatego tych modeli wciąż nie ma.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1458
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-02, 10:19

Ja jestem zdania, że C2 w wersji K bądź Capacity pojawi się, gdy ktoś takowy pojazd zamówi, gdyż właśnie za sprawą nikłego popytu Mercedes może uznać, iż nie opłacalna jest produkcja nowego testera.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-05-02, 14:03

Auper pisze: gdyż właśnie za sprawą nikłego popytu Mercedes może uznać, iż nie opłacalna jest produkcja nowego testera.
Co jak co, ale EvoBus ma dość pieniędzy. Tester? Przecież na pewno stworzą albo już stworzyli przedprodukcyjną serię prototypów. Co tam jeden autobus.

Trzeba pamiętać, że C2 to autobus który wyprzedza swoją epokę, a takie modele jak K czy L, a tym bardziej M są w zasadzie niszowe, więc ich premiera na pewno będzie opóźniona.
Tory na tiry!

ODPOWIEDZ