O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Czy to nie z tym na Ogniwa Paliwowe czy jakoś tak?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Turbo94 pisze:Czy to nie z tym na Ogniwa Paliwowe czy jakoś tak?
Dokładnie tak. Trzy tego typu autobusy napędzane w ten sposób trafiły również w tym roku bodajże do Londynu :).

aleksej

Post autor: aleksej »

MPK Lodz zakupiolo ex testowca Evobusa (rejestracja: WPR 26NX). Mercedes O530 pojawil sie na linii wczoraj i dostal numer taborowy 2616.

Aleksej
Ostatnio zmieniony 2007-01-03, 16:02 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Tylko Citaro czy conecto też? Bo obydwa stały dość niedawno na Sadach

Darek85

Post autor: Darek85 »

Niedawno czyli kiedy?

Swoją drogą mogliby odkupić prototyp Conecto LF, to byłoby dopiero wydarzenie :)

ppln

Post autor: ppln »

Kilka dni przed nowym rokiem.

A jeśli chodzi o ConectoLF to jestem za ;)

Darek85

Post autor: Darek85 »

@ppln: a mógłbyś się dowiedzieć czegoś więcej, jeśli mieszkasz niedaleko? Bo zauważyłem, że często gościsz na Sadach. Ciekawi mnie, czy te testowce zostały wypożyczone Łodzi czy też zakupione przez MPK?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

aleksej pisze:MPK Lodz zakupiolo ex testowca Evobusa (rejestracja: WPR 26NX). Mercedes O530 pojawil sie na linii wczoraj i dostal numer taborowy 2616.

Aleksej
Gratuluje zakupu :) . A czy bedzie przemalowy ten testowiec w wasze barwy :?:

ppln

Post autor: ppln »

Jeśli chodzi o conecto to na 70% zostało ono kupione - stało ono na zajezdni w pierwszym rzędzie z nalepionym jakimś numerem (nie mam pojęcia jakim, było ciemno,a ja nie miałem okazji się przyjrzeć)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobra, ale czy MPK przemaluje te autobusy, czy one tak już zostaną ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Pewnie zostana w oryginalnych barwach. Podobnie bylo z innymi testowcami Mercedesa ktore trafily do Lodzi, Mercedes O405GN jest nadal w reklamie mercedesa, natomiast O405N byl przez dlugi czas w barwach testowych, potem dostal calopojazdowa reklame i dopiero jakis miesiac temu pomalowali go w barwy zakladowe.

Mysle ze oba merolki dostana predzej czy pozniej reklamy calopojazdowe, po ich zdjeciu zostana pomalowane w barwy zakladowe.

Aleksej

P.S.
Ciekawe jak sobie poradza z wyswietlaczem w Conecto, wkoncu to jest Pixel Bydgoszcz, a takich w Lodzi nie ma w innych autobusach.

ppln

Post autor: ppln »

Na 70% wymienią :)

Bo programować raczej nie ma sensu - trzeba tworzyć osobny układ linii dla 1 autobusu

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ostatnimi czasy do przewoźnika o nazwie Berliner Verkehrsbetriebe AG z Berlina trafiły kolejne 2 Mercedesy O530 Citaro. Jeden jest w pełni niskopodłogowy i przyszedł ze standardowej dostawy. Drugi zaś jest Mercedesem niskowejściowym, tzw. "Low Entry". autobus ten został zakupiony na próbę. Otrzymał nr taborowy 1835. Z kolei zwykły Citaro otrzymał nr taborowy 1836. Na dzień dzisiejszy BVG Berlin posiada aż 101 Mercedesów Citaro, lecz liczba ta ulegnie zmianie, gdyż przewoźnik ten w tym roku zamierza kupić jeszcze 70 tego typu Mercedesów :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Ostatnimi czasy do przewoźnika o nazwie Berliner Verkehrsbetriebe AG z Berlina trafiły kolejne 2 Mercedesy O530 Citaro.
2 może i trafiły. Ale mogłeś napisać, że w sumie przyjedzie 70 (69?) Citar LF i jedno (już jest) LE.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Czy to taka róźnica w kosztach między wersją LF a LE. Dziwi mnie to że nawet w niemczech robi to różnicę.

P.S. To mój 200 post :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

7370 pisze:Czy to taka róźnica w kosztach między wersją LF a LE.
No, mimo wszystko petunia non omlet, jak już starożytni Rzymianie mawiali.
7370 pisze:Dziwi mnie to że nawet w niemczech robi to różnicę.
LF czy LE to nie jest kwestia tylko pieniędzy…

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I tak w Niemczech mają dobre drogi...
Łatwiejszy dostęp do komory silnikowej, większy komfort (tak tak), i coś tam jeszcze…

ppln

Post autor: ppln »

O 4 siedzenia więcej (przy pełnowymiarowej wieży)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Ach... te Citara są przepiękne. Ostatnio jechałem tym autobusem - na linii 65. Ciekawie rozplanowane wnętrze, inny układ siedzeń niż w pozostałych przegubowcach, cichy silnik, brak uciążliwego 'pikania'. Ogólnie mówiąc: miodzio.
Nie to co te wysokopodłogowe pudła - o Conecto mówię...
I że to nasze kochane MPK Łódź musiało kupić aż 30 tych pikających cudów.

P.S. To mój pierwszy post.

ppln

Post autor: ppln »

No muszę przyznać, że w porównaniu z conectami Citara to zupełnie inna klasa autobusu - jeździ delikatnie, dość miękko, acz z nie najgorszym przyspieszeniem. Gdyby nie brak CG w pierwszych drzwiach i wiedza o awariach starszych Citar to to by był autobus najwyższej klasy.

barthezz_13 pisze:I że to nasze kochane MPK Łódź
Mów za siebie, ja ich po sprzedaży Solarisów zupełnie nie szanuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”