O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Myślałem, że brak siedzeń do tyłu na ostatnim lewym nadkolu jest tylko w Capacity, a teraz widzę, że jednak w Citaro też. Tyle, że w Capacity są cztery siedzenia bokiem, więc ma to jakieś uzasadnienie, a tu nie. Szkoda, że skupiwszy się na uchwyceniu niskiej podłogi w wejściu w prezentowanym wcześniej przeze mnie gdyńskim 7207, nie uchwyciłem siedzeń na ostatnim lewym nadkolu (z nim jest problem, że służy jako rezerwa, więc nie da się zapolować na niego podczas jazdy, pewne jest jedynie postój na pętli, ale z zewnątrz trudno uchwycić szczegóły wnętrza), ale mam wrażenie, że chyba w nim na nadkolu są siedzenia w obu kierunkach. Widzę też, że jest o jeden stopień więcej.
To, że są trzy siedzenia na samym tyle zamiast czterech jeszcze rozumiem, aparatura do silnika o bardziej rygorystycznej normie emisji zanieczyszczeń zajmuje więcej miejsca.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze: To, że są trzy siedzenia na samym tyle zamiast czterech jeszcze rozumiem, aparatura do silnika o bardziej rygorystycznej normie emisji zanieczyszczeń zajmuje więcej miejsca.
Ale wszystkie przeguby z tak zabudowanym silnikiem tak mają. Nawet starsze pierwszej generacji.

@Inturbin a co konkretnie odpadło :?: Należy pamiętać, że na koniec te autobusy przeszły przez Wolicę.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Amalio pisze:
ep40 pisze: To, że są trzy siedzenia na samym tyle zamiast czterech jeszcze rozumiem, aparatura do silnika o bardziej rygorystycznej normie emisji zanieczyszczeń zajmuje więcej miejsca.
Ale wszystkie przeguby z tak zabudowanym silnikiem tak mają. Nawet starsze pierwszej generacji.
Właśnie, że nie wszystkie (choć mam wrażenie, że innych wozów takich jak 7207 jest w świecie bardzo mało):

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale to jest solówka. Tu jest zupełnie inna dyskusja. Stare piętnastki też tak mają.
Tym niemniej w przegubach to jest reguła bez względu na wiek(innych nigdy nie widziałem). Jest to zapewne związane z większą i mocniejszą jednostką dostosowaną do potrzeb dużego autobusu.

Awatar użytkownika
Inturbin
Posty: 61
Rejestracja: 2009-09-17, 18:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Inturbin »

Amalio pisze:
ep40 pisze:@Inturbin a co konkretnie odpadło :?: Należy pamiętać, że na koniec te autobusy przeszły przez Wolicę.
Najpierw odpadła osłona między łączeniami dwóch paneli podsufitki (tych, które biegną przez środek) w pierwszym członie, a trochę później na samym tyle coś metalowego spadło na siedzenia, wyglądało to, jak jakiś płaskownik z otworem na środku, ale nie był ułamany, także nie doszliśmy z kierowcą do tego, co to mogło być.
Chwilę później kolega na przednim nadkolu znalazł jeszcze jakąś nakrętkę od śrubki...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Amalio pisze:Ale to jest solówka. Tu jest zupełnie inna dyskusja. Stare piętnastki też tak mają.
Tym niemniej w przegubach to jest reguła bez względu na wiek(innych nigdy nie widziałem). Jest to zapewne związane z większą i mocniejszą jednostką dostosowaną do potrzeb dużego autobusu.
Właśnie, że 7207 to jest przegub:
http://imageshack.us/photo/my-images/213/dsc01439u.jpg/

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze: Właśnie, że 7207 to jest przegub:
http://imageshack.us/photo/my-images/213/dsc01439u.jpg/
Aha. To ciekawe :D I naprawdę dziwne. Jaki on ma silnik :?: Wiesz może :?:

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Inturbin pisze:Najpierw odpadła osłona między łączeniami dwóch paneli podsufitki
To jest norma, u ans połowa Citar bez nich jeździ ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Amalio pisze:
ep40 pisze: Właśnie, że 7207 to jest przegub:
http://imageshack.us/photo/my-images/213/dsc01439u.jpg/
Aha. To ciekawe :D I naprawdę dziwne. Jaki on ma silnik :?: Wiesz może :?:
Niestety nie, ale mam zdjęcie tego autobusu z otwartą klapą z tyłu:
http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc05910v.jpg/
Jakby co, został wyprodukowany w 2004.
http://www.phototrans.eu/15,263611,180.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie, szykujcie się na testy lub prezentację - w Polsce - najnowszego Citaro "New". Autobus stoi w Wolicy, zauważyłem go dzisiaj. Chwilowo zdjęć brak. Może trochę później uda mi się tam podjechać i go sfocić ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: najnowszego Citaro "New".
Citaro C2


No wreszcie (9 miesięcy po premierze). Mam nadzieję, że zrobi tournee. Z chęcią się nim przejadę.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Amalio pisze:Citaro C2
Z tym oznaczeniem to na serio, czy to kolejny wymysł miłośników, jak to było z mitycznym "O345C", czy "Conecto C"?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Zdaje się, że pierwsze seryjne O530III dla HochBahn Hamburg tak są oznaczone.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pisałem wczoraj o Citaro C2... poprawka, to jest przegubowe Citaro G (Amalio, jak Evobus nazywa przegubową wersję nowego Citaro - Citaro G2? )

Zdjęcia
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25075
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25076

No i teraz mały opis. Autobus jest czterodzwiowy, silnik umieszczono mu w szafie (czyli układ znany z Citaro G dla np. Krakowa, Katowic czy Lublina - tyle, że tamte autobusy mają okna odsuwane). W tym egzemplarzu okna są uchylne, ale jest klima dla przestrzeni pasażerskiej. ;)

Co Evobus z nim zrobi ? Podejrzewam, że jak tylko go "wykończą", to puszczą w tournee po kraju.

Autobus ma na prawy boku napis po polsku "Nowy Citaro. Nowy standard. Zapraszamy do testów"

Aktualnie - co widać zresztą na zdjęcia - autobus nie posiada wyświetlaczy i pewnie jakichś elementów z elektroniki pokładowej. To dopiero zainstaluje serwis. I dopiero wtedy zobaczymy go w naszych miastach. A to oznacza, że pojazd może jeszcze trochę tutaj postać ;)
Ostatnio zmieniony 2012-01-08, 13:50 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

A niech to, w Polsce jestem pod koniec marca i do połowy kwietnia także w tej dacie ten wóz mógłby wpaść do Wrocławia bo mam dużą chęć zobaczenia jak to wszystko w realu wygląda i jeździ.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Podejrzewam, że wpierw pojedzie tam, gdzie jeszcze niema Citar... Dopiero później odwiedzi "starszych braci".

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Jeżeli wygrają w Katowicach (czyli w każdej chwili), to sądzę iż tam pojedzie jako pierwszy.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Hm, jakoś niespecjalnie mi się podoba to nowe Citaro G...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na żywo - wbrew pozorom - robi całkiem miłe wrażenie, ale fajniej by było się nim przejechać i wtedy jakoś go ocenić, czy porównać do poprzedniej generacji Citaro :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Pisałem wczoraj o Citaro C2... poprawka, to jest przegubowe Citaro G (Amalio, jak Evobus nazywa przegubową wersję nowego Citaro - Citaro G2? )
C2 = Citaro 2, więc wątpię by było to G2. Prędzej G C2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”