O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Niedawno PKS Wejherowo sprzedało Citara ponieważ był problem z częściami zamiennymi, czy MPK Łódź nie boi się takiego ryzyka :/?

ppln

Post autor: ppln »

Dzisiaj przez bramę wjazdową na Sadach widziałem Citaro na żywo. I wyglądał naprawdę ładnie, dużo lepiej niż conecto :) Mam nadzieję, że nie rozwalą się po miesiącu

marekJG

Post autor: marekJG »

No, ale najważniejsze - jest to chyba pierwsze Citaro z odsuwanymi oknami... Mamy już w Polsce Solarisy oraz Many LC z odsuwanymi oknami, a teraz MB Citaro G, czyżby zmieniła się moda ?
_________________
Jest to spowodowane chyba oszczędnościami. Nie kupuje się autobusów z klimą a okienka uchylne nie zapewniają należytej wentylacji. Szkoda że łódzkie Citaro nie mają klimy bo te odsuwane okna psują całą estetykę ściany bocznej.

Lucas

Post autor: Lucas »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &ticket=34

Fotka wnętrza .
Z tyłu nie ma foteli tylko jest miejsce na bagaże :mruga:

Ciekawe rozwiązanie

Lucas

Post autor: Lucas »

na TWB ( autorstwa : Łukasza Stefańczyka ) jest już fota Citaro z premiery liniowej .
Cieżko było go złapać bo puścili go na 65 :D

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-113580.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z zewnątrz robi naprawdę sympatyczne wrażenie. Jeżeli któryś z kolegów przejedzie się tym autobusem, to oczywiście proszę o wrażenia. ;)

Darek85

Post autor: Darek85 »

W końcu udało mi się złapać dziś Citaro. Pojazd robi wrażenie, i z zewnątrz i w środku. Nowoczesne, pięknie zaprojektowane wnętrze, wygodne siedzenia (zdecydowanie lepsze niż w Conecto), przesuwane, szerokie okna... No ale ruszamy, jedziemy cicho, płynnie, spokojnie. Nie szarpie w ogóle nie czuć żadnych nierówności, których na łódzkich drogach pełno. Jechałem około 20 minut i mam jak najbardziej pozytywne wrażenia. Polecam ten autobus wszystkim, spróbujcie się nim przejechać a nie będziecie już chcieli wsiadać do Solarisów :P

Mercedes Citaro nadal pozostanie moim ulubionym autobusem KM, czy to Wam się podoba czy nie :P
Pozdrawiam z Łodzi

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Darek, a czy Zwróciłeś uwagę, czy on ma w przyczepie małą rzeźnie ? :)

Darek85

Post autor: Darek85 »

Nie zwróciłem uwagi, ale nawet jeśli ma, to jest to bardzo maalutka rzeźnia, bo w przyczepie widać wyraźnie, że postawili na ilość miejsc siedzących.

Jak następnym razem złapię, to dam znac ;)

Lucas

Post autor: Lucas »

Ja go dziś widziałem jak jechałem do szkoły koło 9 na "69" , więc złapałem go poźniej koło 15 jak robił kurs do "Gilletta" wrażenia ogólnie SUPER

Autobus jak mażenie , wnętrze dobrze rozplanowane , fotele wygodne i te duże okna przez które nie czuć wógóle duchnoty w Autobusie . Jedynie co mnie zdziwiło to dziwny przegub w Citaro w którym jest bardzo sporo miejsca. Jeśli chodzi o miejsce o bagaże z tyłu ( ktoś gdzieś napisał że jest takowe bo siedzień nie dałoby się tam ustawić ) to myśle że tam mogłbybyć siedzienia tam bo jest spokojnie miejsce na nogi .

Conecto mi się podoba ale w pórównaniu do tego Citaro to po prostu Citaro bardzo bardzo mi się podoba :mruga:

Aparatu niestety nie miałem przy sobie więc żadnych fotek nie zrobiłem :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy łódzki MB Citaro G jest pod każdym względem dopracowany ? Praktyczny dla pasażera ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Halo koledzy z miasta Łodzi. Mam dla Was dobrą wiadomość. Szykuje Wam się kolejny MB Citaro G. Autobus wyśledziłem wczoraj wieczorem w serwisie Evobus w Wolicy pod Warszawą. :)

Zdjęć nie mam. :cry:

Jest piękny. Autobus stał bez tablic rejestracyjnych. W rejonie serwisu Evobus byłem dwa razy. W piątek (29.09) oraz w niedzielę (1.10). W piątek go nie widziałem. Czyli pewnie pojawił się w weekend. ;)

Jest to na razie jedyne zauważone Citaro dla MPK Łódź. :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Jest to na razie jedyne zauważone Citaro dla MPK Łódź.
Czyli jednak Łódź postawiła parę lat temu na Citaro i teraz nadal dąży w tym kierunku. Oby tak dalej, gdyż są to jedne z najporządniejszych Mercedesów :). J-31, czy ten autobus posiadał już malowanie MPK łódź, czy też był czerwony? :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze: J-31, czy ten autobus posiadał już malowanie MPK łódź, czy też był czerwony?
Autobus był w barwach MPK Łódź, czyli żółto-czerwony. ;)

ppln

Post autor: ppln »

Ciekawe czy MB będzie płacił karę za niedotrzymanie warunków umowy. Bo deadline już minął (30.09.06). Ile tych Citar było? Bo od wczoraj wszystkie nowe wozy muszą spełniać Euro4.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Ile tych Citar było? Bo od wczoraj wszystkie nowe wozy muszą spełniać Euro4.
Nie wszystkie, a te Citara na pewno nie.

ppln

Post autor: ppln »

Dobra, coś tam słyszałem o okresie przejściowym (do końca tego roku, a może nawet i całą przyszłoroczną wiosnę), ale każdy wyprodukowany po 1.10.06 wóz zmniejsza limit (można wyprodukować ograniczoną ilość wozów z E3 w tym okresie)

Darek85

Post autor: Darek85 »

Dziś jechałem znów Citaro, dziś na 99A

I tak jak prosił kolega @J-31 sprawdziłem: z tyłu niestety od przegubu tylko miejsca siedzące. Na końcu za ostatnimi drzwiami półka na bagaże zamiast rzędu siedzeń

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Darek85 pisze: tak jak prosił kolega @J-31 sprawdziłem: z tyłu niestety od przegubu tylko miejsca siedzące
Ogromne dzięki. Polecam się na przyszłość. :P

Trochę szkoda, że nie ma drugiej rzeźni. No, ale w Łodzi może to wystarcza. :roll:

Darek85

Post autor: Darek85 »

J-31 pisze: Trochę szkoda, że nie ma drugiej rzeźni. No, ale w Łodzi może to wystarcza. :roll:
Nie koniecznie. Dziwne to dosyć, do tej pory wszystkie kupowane przeguby miały z tyłu rzeźnie, a z tego roku ani Citaro, ani Conecto nie ma. Widocznie Evobus nie przewidział takiej opcji w swoich pojazdach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”