O305 -"Dziadek"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
ppln

Post autor: ppln »

Kula u nogi dla Solarisa i MANa to nie jest bo mają własne projekty pulpitów (Solarisowska deska, jest w Solarkach od początku, MAN ma własną deskę w modelach z serii LC). A Jelcz niestety montuje w autobusach swoje autorskie deski, a VDO tylko w Vectach i gniotach/4 (jako opcja)
Ostatnio zmieniony 2006-04-13, 19:52 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Skoro Jelcz stosuje własne deski rozdzielcze i VDO tylko w Vectach to skąd biorą pomysły na deski do Supero itd.?

ppln

Post autor: ppln »

Sorry, drobny błąd (literka i przecinek), ale spokojnie się można było tego domyślić - tylko gniot/4 ma VDO, a reszta ma jaką? Autorską Jelcza (która ostatnio się poprawiła i doszedł postojowy :) )

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:20 lat temu chyba nie było budowy modułowej (czyli nie można sobie było przesunąć okienka, a co jeszcze nowe drzwi dodać)
No, nie wiem — „budowa modułowa” to raczej chwyt reklamowy, ówczesne autobusy były skonstruowane podobnie jak dzisiejsze. Poza tym dlaczego Ikarus mógłby a Mercedes nie?
Co do trzydrzwiowych — gdzieś na pewno były, w końcu czterodrzwiowy (aczkolwiek 4 drzwi są wąskie) O305G jeździ w Gdańsku.
Co do desek — każdy może wybrać sobie, czy jego Solaris, Jelcz czy MAN ma mieć deskę producenta, czy VDO. A deski Jelczy to wg mnie relikt PRL-u.

Kozik

Post autor: Kozik »

ppln pisze:Kula u nogi dla Solarisa i MANa to nie jest bo mają własne projekty pulpitów (Solarisowska deska, jest w Solarkach od początku, MAN ma własną deskę w modelach z serii LC)
Tak, ale dla nich to tylko opcja, której zbytnio nie potrzebują bo sami potrafią znacznie ładniejszy i bardziej funkcjonalny pulpit zaprojektować. Wydaje mi się, że Jelczowi jest na rękę takie udogodnienie..

Robson

Post autor: Robson »

Do Vecto żadna inna deska nie pasuje. Jak Jelczowska deska autorska jest funkcjonalna to czemu nie montować do autobusów.

ppln

Post autor: ppln »

Może i funkcjonalna, ale niwygodna bo jak inaczej tłumaczyć pojawienie się w 3-miesięcznym autobusie bocznych przycisków do drzwi (CG i zamykanie/otwieranie wszystkich jako przyciski ikarusowe). To nie jest łamanie gwarancji?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zmierzając w niedzielę na DTP czekałem na przystanku autobusowym na jednej z głównych arterii Warszawy i sfociłem MB O305G. Jechał on w kierunku Pragi (ta trasa prowadzi na Most Śiekierkowski i dalej na wschód). Tak więc, albo jechał gdzieś daleko, albo "MINI-Bus" w Karczewie znów kupił przegubowca. Autobus był na niemieckich numerach rejestracyjnych:
Obrazek Obrazek

kombino

Post autor: kombino »

U nas dziadki tak jak Ikarusy znikną do końca 2006 roku,ale to nie nasz :devil:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

kombino pisze:U nas dziadki tak jak Ikarusy znikną do końca 2006 roku,ale to nie nasz
zależy, w jakim przedsiębiorstw. Pewnie GRYF-owski 7378 będzie jeszcze przez pewien czas goscił w komunikacji miejskiej.
J-31 pisze:Tak więc, albo jechał gdzieś daleko, albo "MINI-Bus" w Karczewie znów kupił przegubowca. Autobus był na niemieckich numerach rejestracyjnych
To pewnie był najnowszy nabytek w/w Mini-Busa, bo kto inny kupuje taki przechodzony złom z zagranicy? :roll:.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:To pewnie był najnowszy nabytek w/w Mini-Busa, bo kto inny kupuje taki przechodzony złom z zagranicy?
To są tylko moje gdybania. Może jechał gdzieś dalej - na wschód. A jeśli rzeczywiście "Mini-Bus" go kupił, to... już niedługo się o tym dowiemy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Tak więc, albo jechał gdzieś daleko, albo "MINI-Bus" w Karczewie znów kupił przegubowca.
Minibus kupiłby raczej O405G.
Przecież na jednym z tych zdjęć widać tabliczkę z cyfrą 7 — jechał gdzieś krajową 7-ką, a wy od razu Minibus :mruga:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Adrian_ pisze:U nas dziadki tak jak Ikarusy znikną do końca 2006 roku,ale to nie nasz

zależy, w jakim przedsiębiorstw. Pewnie GRYF-owski 7378 będzie jeszcze przez pewien czas goscił w komunikacji miejskiej.

Ja uważam, że 7378 powinien zostać, bo to jest historia, tak samo jak Saurer.
A Ikarusy ma już tylko PKM. No i miały zniknąć do końca zeszłego roku ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Minibus kupiłby raczej O405G
\
Nie koniecznie. Owszem to prawda, ale "Mini-Bus" kupuje również wszystko co tanie :mruga:

Nie mniej jednak Możesz mieć słuszność ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Gdyby jednak okaząło się, iż nie jest to autobus dla Minibusa to i tak na 100% został zakupiony przez jakiegoś z prywaciarzy, gdyż polskie przedsiębiorstwa km nie sprowadzają już tych autobusów "w sile wieku" (chyba, żeby jakiś biedny mały przewoźnik na Mazowszu był w szale desperacji) ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Nie koniecznie. Owszem to prawda, ale "Mini-Bus" kupuje również wszystko co tanie :mruga:
A O405G jest drogi? :D
Adrian_ pisze:polskie przedsiębiorstwa km nie sprowadzają już tych autobusów "w sile wieku"
No, nie wiem.
20-letnie Ikarusy jakoś znajdują nabywców, to tym bardziej dziadek…

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:No, nie wiem.
20-letnie Ikarusy jakoś znajdują nabywców, to tym bardziej dziadek…
Tyle tylko, ze przewoźnicy km (nie prywaciarze) kupują już w większości całkiem dobre i co najważniejsze nowe autobusy. To, ze PKM Jaworzno i jeszcze kilka innych przedsiębiorstw jest wyjątkami o niczym nie świadczy. Aczkolwiek teraz nasunęło mi się podejrzenie, iż równie dobrze pan Wnuk mógł nabyć tego typu autobus, ale przy jego nowoczesnych Citarach to chyba niemożliwe ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Tyle tylko, ze przewoźnicy km (nie prywaciarze) kupują już w większości całkiem dobre i co najważniejsze nowe autobusy.
Bez znaczenia. Prywaciarz jest też przewoźnikiem KM, i też kupuje autobusy.
Adrian_ pisze:To, ze PKM Jaworzno i jeszcze kilka innych przedsiębiorstw jest wyjątkami o niczym nie świadczy.
PKM J-o to akurat złomiarnia nie jest.
Adrian_ pisze:Aczkolwiek teraz nasunęło mi się podejrzenie, iż równie dobrze pan Wnuk mógł nabyć tego typu autobus, ale przy jego nowoczesnych Citarach to chyba niemożliwe ;) .
Eee, nie, on by kupił coś ciut lepszego niż dziadka.
w ogóle nasza wymiana zdań to sr.nie w banie — on jechał gdzieś tranzytem, na pewno.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na razie nie widziałem jeszcze tego autobusu w Warszawie (w sensie nie obsługiwał prywatnej komunikacji), więc pewnie rzeczywiście pojechał gdzieś dalej. ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

W Bielsku Białej w MZK stacjonują dwa Mercedesy O305 z, czterech jakie były i chociasz mają milionowe przebiegi i 20 lat służby nadal jeżdżą po drogach a co do Mercedesa O305G niestety zakończyły służbę jeden w 2002 roku a drugi w 2005 roku nadal pozostają obecne dwa krótkie. :)
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 22:17 przez Razor 688, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”