O305 -"Dziadek"
Kula u nogi dla Solarisa i MANa to nie jest bo mają własne projekty pulpitów (Solarisowska deska, jest w Solarkach od początku, MAN ma własną deskę w modelach z serii LC). A Jelcz niestety montuje w autobusach swoje autorskie deski, a VDO tylko w Vectach i gniotach/4 (jako opcja)
Ostatnio zmieniony 2006-04-13, 19:52 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.
No, nie wiem — „budowa modułowa” to raczej chwyt reklamowy, ówczesne autobusy były skonstruowane podobnie jak dzisiejsze. Poza tym dlaczego Ikarus mógłby a Mercedes nie?ppln pisze:20 lat temu chyba nie było budowy modułowej (czyli nie można sobie było przesunąć okienka, a co jeszcze nowe drzwi dodać)
Co do trzydrzwiowych — gdzieś na pewno były, w końcu czterodrzwiowy (aczkolwiek 4 drzwi są wąskie) O305G jeździ w Gdańsku.
Co do desek — każdy może wybrać sobie, czy jego Solaris, Jelcz czy MAN ma mieć deskę producenta, czy VDO. A deski Jelczy to wg mnie relikt PRL-u.
Tak, ale dla nich to tylko opcja, której zbytnio nie potrzebują bo sami potrafią znacznie ładniejszy i bardziej funkcjonalny pulpit zaprojektować. Wydaje mi się, że Jelczowi jest na rękę takie udogodnienie..ppln pisze:Kula u nogi dla Solarisa i MANa to nie jest bo mają własne projekty pulpitów (Solarisowska deska, jest w Solarkach od początku, MAN ma własną deskę w modelach z serii LC)
Zmierzając w niedzielę na DTP czekałem na przystanku autobusowym na jednej z głównych arterii Warszawy i sfociłem MB O305G. Jechał on w kierunku Pragi (ta trasa prowadzi na Most Śiekierkowski i dalej na wschód). Tak więc, albo jechał gdzieś daleko, albo "MINI-Bus" w Karczewie znów kupił przegubowca. Autobus był na niemieckich numerach rejestracyjnych:
zależy, w jakim przedsiębiorstw. Pewnie GRYF-owski 7378 będzie jeszcze przez pewien czas goscił w komunikacji miejskiej.kombino pisze:U nas dziadki tak jak Ikarusy znikną do końca 2006 roku,ale to nie nasz
To pewnie był najnowszy nabytek w/w Mini-Busa, bo kto inny kupuje taki przechodzony złom z zagranicy? .J-31 pisze:Tak więc, albo jechał gdzieś daleko, albo "MINI-Bus" w Karczewie znów kupił przegubowca. Autobus był na niemieckich numerach rejestracyjnych
Adrian_ pisze:U nas dziadki tak jak Ikarusy znikną do końca 2006 roku,ale to nie nasz
zależy, w jakim przedsiębiorstw. Pewnie GRYF-owski 7378 będzie jeszcze przez pewien czas goscił w komunikacji miejskiej.
Ja uważam, że 7378 powinien zostać, bo to jest historia, tak samo jak Saurer.
A Ikarusy ma już tylko PKM. No i miały zniknąć do końca zeszłego roku .
Tyle tylko, ze przewoźnicy km (nie prywaciarze) kupują już w większości całkiem dobre i co najważniejsze nowe autobusy. To, ze PKM Jaworzno i jeszcze kilka innych przedsiębiorstw jest wyjątkami o niczym nie świadczy. Aczkolwiek teraz nasunęło mi się podejrzenie, iż równie dobrze pan Wnuk mógł nabyć tego typu autobus, ale przy jego nowoczesnych Citarach to chyba niemożliwe .plocmaster pisze:No, nie wiem.
20-letnie Ikarusy jakoś znajdują nabywców, to tym bardziej dziadek…
Bez znaczenia. Prywaciarz jest też przewoźnikiem KM, i też kupuje autobusy.Adrian_ pisze:Tyle tylko, ze przewoźnicy km (nie prywaciarze) kupują już w większości całkiem dobre i co najważniejsze nowe autobusy.
PKM J-o to akurat złomiarnia nie jest.Adrian_ pisze:To, ze PKM Jaworzno i jeszcze kilka innych przedsiębiorstw jest wyjątkami o niczym nie świadczy.
Eee, nie, on by kupił coś ciut lepszego niż dziadka.Adrian_ pisze:Aczkolwiek teraz nasunęło mi się podejrzenie, iż równie dobrze pan Wnuk mógł nabyć tego typu autobus, ale przy jego nowoczesnych Citarach to chyba niemożliwe .
w ogóle nasza wymiana zdań to sr.nie w banie — on jechał gdzieś tranzytem, na pewno.
W Bielsku Białej w MZK stacjonują dwa Mercedesy O305 z, czterech jakie były i chociasz mają milionowe przebiegi i 20 lat służby nadal jeżdżą po drogach a co do Mercedesa O305G niestety zakończyły służbę jeden w 2002 roku a drugi w 2005 roku nadal pozostają obecne dwa krótkie.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 22:17 przez Razor 688, łącznie zmieniany 1 raz.