O305 -"Dziadek"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Kuba

Post autor: Kuba »

Wlasnie zle ze znikaja, ja je bardzo lubie xD Nawet nie wiesz jaka byla zaloba na Witominie, jak nam linie 010 obslugiwana MBO305 dziady zabrali :retard:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Kuba pisze:Wlasnie zle ze znikaja, ja je bardzo lubie Nawet nie wiesz jaka byla zaloba na Witominie, jak nam linie 010 obslugiwana MBO305 dziady zabrali
Słuchaj gdybyś jeździł tymi autobusami tak często jak ja i zobaczyłbyś ich obecny stan (szczególnie słaby silnik) to też byś był za ich usunięciem :P 305-tka była dobrym wozem, ale 10 lat temu... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kuba pisze:Wlasnie zle ze znikaja, ja je bardzo lubie xD Nawet nie wiesz jaka byla zaloba na Witominie, jak nam linie 010 obslugiwana MBO305 dziady zabrali :retard:
Pocieszę Cię - ex gdyńskie MB O305 i jeden MB O305G jeżdżą teraz po Warszawie. Tak więc zapraszamy do Warszawy... :mruga:

:chytry: Oczywiście nie jeżdżą w komunikacji miejskiej

ppln

Post autor: ppln »

B.A. Baracus pisze:305-tka była dobrym wozem, ale 10 lat temu...
10 lat temu to już były 405N-ki :D I to one były dobrymi wozami. I po co było Mercedesowi na nowo wprowadzać do oferty wysokopodłogowca...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:10 lat temu to już były 405N-ki I to one były dobrymi wozami. I po co było Mercedesowi na nowo wprowadzać do oferty wysokopodłogowca...
Chodziło mi o ich stan techniczny... 10 lat temu to O305 cenili nawet niemcy, a teraz jest to dla nich złom.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I to one były dobrymi wozami.
O305 też jest dobre. No, to może nie to samo, ale nie da się zaprzeczyć. (Czy też macie wrażenie, że to co napisałem jest bez sensu?)
ppln pisze:I po co było Mercedesowi na nowo wprowadzać do oferty wysokopodłogowca...
Bo może zarobić na tym trochę szmalu w mniej rozwiniętych krajach, a tego żadna firma ci odmówi… a jakiś biedny Łodzianin który najchętniej jeździłby tylko produktami konkurencyjnej firmy (a jak dorośnie, założył PKM wożący ludzi tylko produktami tej firmy) niewiele ich obchodzi.

ppln

Post autor: ppln »

Tyle, że sprzedają te produkty dla mało rozwiniętych krajów za ogromną cenę (Jelcz rządzi :D ) A 305-tka była dobra, ale 15-20 lat temu ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

jacool pisze:Niskacze nie jeździły nigdy w tamte rejony (liniowo) były oczywiście objazdy, kiedy pojawiały się w okolicach Zielonego Trójkąta, ale były tam spore problemy. Na przykład Citki lubiły się wykolejać :) Ale one już tak po prostu mają.
Niska podłoga jest liniowo na:
L. 12 - 2 * 114na
L. 2 - 4 * NGd99
Dość często jednak przytrafia się, że niskacze stoją zepsute, a zamiast nich mamy 105na.
Kiedyś parę Citadisów próbowało również zawracać na Klinicznej co stwarzało nie lada problemy. )Mów raczej, ze w okolicach Węzła Kliniczna, bo wiele osób nawet gdańszczan nie wie gdzie jest Zielony Trójkąt, ani gdzie go szukać ;) ) W każdym razie podczas remontu torowiska na skrzyżowaniu Hallera i klinicznej, kiedy wszystkie linie jeździły przez Jana z Kolna, to owszem 114Na jeździły na 12 lub wcześniej na 32, ale wszystkie Citadisy stały w zajezdniach. Wystarczyły im raz pewne perypetie z tymi wagonami m.in na Błędniku i w pobliżu Pl. Solidarności, żeby zrezygnować z tych wagonów. Linia 2 docelowo ma być full LF, ale do tego jeszcze długa droga. Na razie przebudowywane są wszystkie torowiska na trasie 2. Sorry za taki mały OT. Co do tematu to chciałbym uprzejmie donieść, że ten Merc z fotografii nie jeździ na T4, a na 820 (Ujeścisko Piotrkowska- Osowa Os. Planeta) i na pewno nie ma on żadnych typowo gdańskich-dziadkowych barw jak ktoś tu wyżej napisał

[ Dodano: 2006-03-13, 18:32 ]
Aha, a 114Na również sporadycznie jeżdżą na 2. :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może wróćmy jednak do tematu: "Mercedes O305 & O305G". :chytry:

1. Czy dużo ich jeszcze kursuje po Trójmieście?

2. Jeśli tak, to czy na liniach publicznych (ZKM), czy prywatnych organizowanych samodzielnie przez przewoźników ? :P

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:1. Czy dużo ich jeszcze kursuje po Trójmieście?
Ciężko to dokładnie określić. Główni posiadacze to: Gryf, PKS Wejherowo, ZKM Gdańsk i Planetobus. Być może jeszcze jacyś inni mali przwoźnicy posiadają po 1-2 sztuki. W Gdyni te wozy można spotkać na dodatkach szczytowych oraz liniach nocnych.

Damhan

Post autor: Damhan »

ZKM Gdańsk posiada 2 czy 3 takie krótkie autobusy. Nie widziałem ich już chyba od roku. Często nie wyjeżdżają i rzadko jeźdżą. Głównie to właśnie w Planetobusie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gryf to wiem, że obsługuje komunikację miejską (ZKM), a czy w Gdańsku też coś obsługują ? I czy są to również MB O305 ?

Damhan

Post autor: Damhan »

Gryf to wiem, że obsługuje komunikację miejską (ZKM), a czy w Gdańsku też coś obsługują ? I czy są to również MB O305 ?
Gryf to wiem, ze obsługuje linię z Gdańska do Kartuz piętrusem. :)

[ Dodano: 2006-03-14, 14:45 ]
No i Gryf obsługuje linie z Al. Legionów do C.H. Osowa (Hipermarket Geant). Autobusy te są w barwach gdyńskich z kolorowym bannerem Osowej. :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Gorzów tak jak nie posiada zbyt dużego zróżnicowania taboru, tak może się poszczycić dwoma mercedesami O305. #524 jest w stanie nieustającego remontu odkąd pojawił się problem ze skrzynią biegów. Skrzynia nie przerzucala na wyższe biegi. Z tego co mi się o uszy obiło wysłali skrzynię do remontu co miało kosztować ok. 15tys. (czyli mniej więcej tyle ile jest wart ten 22-letni autobus). Po zamontowaniu skrzyni po remoncie okazało się, że dalej nie działa.. Ale #525 obsługuje linie krótkie brygady, najczęściej na liniach podmiejskich wykonując ok 200km dziennie. W stosunku do młodszych nawet o 5 lat M11 O305 oferuje nieporównywalnie wyższy komfort jazdy. Jest w nim cicho, ciepło i wygląda estetycznie. Nie ma na nim jeszcze żadnych śladów korozji. Oczywiście wyczuwalne jest wyeksploatowanie jednostki napędowej, zawieszenia i innych mechanizmów (przewijane rolki z linią i kierunkiem czesto się desynchronizują). No ale ten autobus ma prawie tyle lat co ja i dalej jeździ, więc zasługuje na szacunek. Polecam dosyć obfitą galerię naprawdę dobrych zdjęć. Na tych ostatnich jestem za kółkiem ;) Mnie nie widać ale ciekawe pozy autobusu to moja zasługa, hehe.
http://not-exist.net/~swift/www/autobusy/html/525.html

Podi

Post autor: Podi »

Ładny ten bus...

BTW: To Ty postawiłeś busa przed blokiem? :P

Robson

Post autor: Robson »

Podi pisze:BTW: To Ty postawiłeś busa przed blokiem?
To taka fajna krańcówka gdzie trzeba najczęściej na 3 razy zawracać :)

Co od O305 to one są prawie takie same jak SL200 i zawsze ciepłe... nawet latem ;) Co do O305 podoba mi się orzwiązanie z większym lewym skrzydłem drzwi środkowych przez co wygląda jak jakiś niedorobiony ale za to jak kierowca stoi na przystanku widzi czy się drzwi zamknęły czy też nie.

Kozik

Post autor: Kozik »

Podi pisze:To Ty postawiłeś busa przed blokiem?
Nie, ale wiem kto ;) Powiem tylko tyle, że najczęściej stoi tam #537, bo to jego właściciel mieszka w pobliżu.
Podi pisze:Ładny ten bus...
Rzeczywiście, jak na swój wiek (najstarszy autobus w MZK Gorzów) wygląda bardzo dobrze. Jest nawet śliczny. Do tego jest wygodny. Naprawdę przy kilkunastoletnich M11 bez NG jazda takim autobusem to czysta przyjemność. Dla takiego MKMa jazda takim zadbanym zabytkiem jest o wiele bardziej przyjemna niż jazda solarisem.
Robson pisze:Co od O305 to one są prawie takie same jak SL200 i zawsze ciepłe..
Nasz #525 jest ewenementem. Jako jedyny z naszych niemieckich używek jest zimny. Temperatura na wozie jest raczej przyjazna pasażerom, ale za kółkiem jest zimno. Wpis z książki uszkodzeń pojazdu ze stycznia umieszczony przez wlasciciela pojazdu: "Prosiłem, żeby naprawić nagrzewnicę a nie ją wymontować. Czy ja do samej wiosny mam jeździć w czapce i rękawiczkach??"
Robson pisze:O305 podoba mi się orzwiązanie z większym lewym skrzydłem drzwi środkowych przez co wygląda jak jakiś niedorobiony ale za to jak kierowca stoi na przystanku widzi czy się drzwi zamknęły czy też nie.
Wydaje mi się, że same skrzydła drzwi są tej samej szerokości. Tylko są one w różnych miejscach przymocowane dzięki czmu połówka bliższa przodu w calości po otwarciu chowa się we wnętrzu autobusu a druga wystaje na szerokość gumowej uszczelki.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Damhan pisze:Gryf to wiem, ze obsługuje linię z Gdańska do Kartuz piętrusem.
Hym... a kiedy ostatnio widziałeś tego piętrusa :?: :chytry:

I chyba zapomnaiłeś wspomnieć, że na T4 jeżdżą wozy z Gryfu (Mercedesy O405GN w starym berlińskim malowaniu).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:Rzeczywiście, jak na swój wiek (najstarszy autobus w MZK Gorzów) wygląda bardzo dobrze. Jest nawet śliczny. Do tego jest wygodny. Naprawdę przy kilkunastoletnich M11 bez NG jazda takim autobusem to czysta przyjemność. Dla takiego MKMa jazda takim zadbanym zabytkiem jest o wiele bardziej przyjemna niż jazda solarisem.
To fakt. Patrząc na te piękne autobusy strasznie mi smutno, że tak późno je wprowadzono do eksploatacji w polskich miastach. I niestety są to już staruszki - 20 letnie. Nie mniej jednak to, że one tak świetnie wyglądają, są nadal sprawne technicznie, to oczywiście świadczy dobrze o MB O305 :)

ppln

Post autor: ppln »

Tak to jest, że każda starsza generacja jest trwalsza od młodszej :) Np. ten Mercedes działa po 20 latach, nawet w Polsce (nasze drogi), a takie Citaro tyle czasu bez NG na pewno nie pojeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”