O305 -"Dziadek"
Słuchaj gdybyś jeździł tymi autobusami tak często jak ja i zobaczyłbyś ich obecny stan (szczególnie słaby silnik) to też byś był za ich usunięciem 305-tka była dobrym wozem, ale 10 lat temu...Kuba pisze:Wlasnie zle ze znikaja, ja je bardzo lubie Nawet nie wiesz jaka byla zaloba na Witominie, jak nam linie 010 obslugiwana MBO305 dziady zabrali
Pocieszę Cię - ex gdyńskie MB O305 i jeden MB O305G jeżdżą teraz po Warszawie. Tak więc zapraszamy do Warszawy...Kuba pisze:Wlasnie zle ze znikaja, ja je bardzo lubie Nawet nie wiesz jaka byla zaloba na Witominie, jak nam linie 010 obslugiwana MBO305 dziady zabrali
Oczywiście nie jeżdżą w komunikacji miejskiej
O305 też jest dobre. No, to może nie to samo, ale nie da się zaprzeczyć. (Czy też macie wrażenie, że to co napisałem jest bez sensu?)ppln pisze:I to one były dobrymi wozami.
Bo może zarobić na tym trochę szmalu w mniej rozwiniętych krajach, a tego żadna firma ci odmówi… a jakiś biedny Łodzianin który najchętniej jeździłby tylko produktami konkurencyjnej firmy (a jak dorośnie, założył PKM wożący ludzi tylko produktami tej firmy) niewiele ich obchodzi.ppln pisze:I po co było Mercedesowi na nowo wprowadzać do oferty wysokopodłogowca...
Kiedyś parę Citadisów próbowało również zawracać na Klinicznej co stwarzało nie lada problemy. )Mów raczej, ze w okolicach Węzła Kliniczna, bo wiele osób nawet gdańszczan nie wie gdzie jest Zielony Trójkąt, ani gdzie go szukać ) W każdym razie podczas remontu torowiska na skrzyżowaniu Hallera i klinicznej, kiedy wszystkie linie jeździły przez Jana z Kolna, to owszem 114Na jeździły na 12 lub wcześniej na 32, ale wszystkie Citadisy stały w zajezdniach. Wystarczyły im raz pewne perypetie z tymi wagonami m.in na Błędniku i w pobliżu Pl. Solidarności, żeby zrezygnować z tych wagonów. Linia 2 docelowo ma być full LF, ale do tego jeszcze długa droga. Na razie przebudowywane są wszystkie torowiska na trasie 2. Sorry za taki mały OT. Co do tematu to chciałbym uprzejmie donieść, że ten Merc z fotografii nie jeździ na T4, a na 820 (Ujeścisko Piotrkowska- Osowa Os. Planeta) i na pewno nie ma on żadnych typowo gdańskich-dziadkowych barw jak ktoś tu wyżej napisałjacool pisze:Niskacze nie jeździły nigdy w tamte rejony (liniowo) były oczywiście objazdy, kiedy pojawiały się w okolicach Zielonego Trójkąta, ale były tam spore problemy. Na przykład Citki lubiły się wykolejać Ale one już tak po prostu mają.
Niska podłoga jest liniowo na:
L. 12 - 2 * 114na
L. 2 - 4 * NGd99
Dość często jednak przytrafia się, że niskacze stoją zepsute, a zamiast nich mamy 105na.
[ Dodano: 2006-03-13, 18:32 ]
Aha, a 114Na również sporadycznie jeżdżą na 2.
Ciężko to dokładnie określić. Główni posiadacze to: Gryf, PKS Wejherowo, ZKM Gdańsk i Planetobus. Być może jeszcze jacyś inni mali przwoźnicy posiadają po 1-2 sztuki. W Gdyni te wozy można spotkać na dodatkach szczytowych oraz liniach nocnych.J-31 pisze:1. Czy dużo ich jeszcze kursuje po Trójmieście?
Gryf to wiem, ze obsługuje linię z Gdańska do Kartuz piętrusem.Gryf to wiem, że obsługuje komunikację miejską (ZKM), a czy w Gdańsku też coś obsługują ? I czy są to również MB O305 ?
[ Dodano: 2006-03-14, 14:45 ]
No i Gryf obsługuje linie z Al. Legionów do C.H. Osowa (Hipermarket Geant). Autobusy te są w barwach gdyńskich z kolorowym bannerem Osowej.
Gorzów tak jak nie posiada zbyt dużego zróżnicowania taboru, tak może się poszczycić dwoma mercedesami O305. #524 jest w stanie nieustającego remontu odkąd pojawił się problem ze skrzynią biegów. Skrzynia nie przerzucala na wyższe biegi. Z tego co mi się o uszy obiło wysłali skrzynię do remontu co miało kosztować ok. 15tys. (czyli mniej więcej tyle ile jest wart ten 22-letni autobus). Po zamontowaniu skrzyni po remoncie okazało się, że dalej nie działa.. Ale #525 obsługuje linie krótkie brygady, najczęściej na liniach podmiejskich wykonując ok 200km dziennie. W stosunku do młodszych nawet o 5 lat M11 O305 oferuje nieporównywalnie wyższy komfort jazdy. Jest w nim cicho, ciepło i wygląda estetycznie. Nie ma na nim jeszcze żadnych śladów korozji. Oczywiście wyczuwalne jest wyeksploatowanie jednostki napędowej, zawieszenia i innych mechanizmów (przewijane rolki z linią i kierunkiem czesto się desynchronizują). No ale ten autobus ma prawie tyle lat co ja i dalej jeździ, więc zasługuje na szacunek. Polecam dosyć obfitą galerię naprawdę dobrych zdjęć. Na tych ostatnich jestem za kółkiem Mnie nie widać ale ciekawe pozy autobusu to moja zasługa, hehe.
http://not-exist.net/~swift/www/autobusy/html/525.html
http://not-exist.net/~swift/www/autobusy/html/525.html
To taka fajna krańcówka gdzie trzeba najczęściej na 3 razy zawracaćPodi pisze:BTW: To Ty postawiłeś busa przed blokiem?
Co od O305 to one są prawie takie same jak SL200 i zawsze ciepłe... nawet latem Co do O305 podoba mi się orzwiązanie z większym lewym skrzydłem drzwi środkowych przez co wygląda jak jakiś niedorobiony ale za to jak kierowca stoi na przystanku widzi czy się drzwi zamknęły czy też nie.
Nie, ale wiem kto Powiem tylko tyle, że najczęściej stoi tam #537, bo to jego właściciel mieszka w pobliżu.Podi pisze:To Ty postawiłeś busa przed blokiem?
Rzeczywiście, jak na swój wiek (najstarszy autobus w MZK Gorzów) wygląda bardzo dobrze. Jest nawet śliczny. Do tego jest wygodny. Naprawdę przy kilkunastoletnich M11 bez NG jazda takim autobusem to czysta przyjemność. Dla takiego MKMa jazda takim zadbanym zabytkiem jest o wiele bardziej przyjemna niż jazda solarisem.Podi pisze:Ładny ten bus...
Nasz #525 jest ewenementem. Jako jedyny z naszych niemieckich używek jest zimny. Temperatura na wozie jest raczej przyjazna pasażerom, ale za kółkiem jest zimno. Wpis z książki uszkodzeń pojazdu ze stycznia umieszczony przez wlasciciela pojazdu: "Prosiłem, żeby naprawić nagrzewnicę a nie ją wymontować. Czy ja do samej wiosny mam jeździć w czapce i rękawiczkach??"Robson pisze:Co od O305 to one są prawie takie same jak SL200 i zawsze ciepłe..
Wydaje mi się, że same skrzydła drzwi są tej samej szerokości. Tylko są one w różnych miejscach przymocowane dzięki czmu połówka bliższa przodu w calości po otwarciu chowa się we wnętrzu autobusu a druga wystaje na szerokość gumowej uszczelki.Robson pisze:O305 podoba mi się orzwiązanie z większym lewym skrzydłem drzwi środkowych przez co wygląda jak jakiś niedorobiony ale za to jak kierowca stoi na przystanku widzi czy się drzwi zamknęły czy też nie.
To fakt. Patrząc na te piękne autobusy strasznie mi smutno, że tak późno je wprowadzono do eksploatacji w polskich miastach. I niestety są to już staruszki - 20 letnie. Nie mniej jednak to, że one tak świetnie wyglądają, są nadal sprawne technicznie, to oczywiście świadczy dobrze o MB O305Kozik pisze:Rzeczywiście, jak na swój wiek (najstarszy autobus w MZK Gorzów) wygląda bardzo dobrze. Jest nawet śliczny. Do tego jest wygodny. Naprawdę przy kilkunastoletnich M11 bez NG jazda takim autobusem to czysta przyjemność. Dla takiego MKMa jazda takim zadbanym zabytkiem jest o wiele bardziej przyjemna niż jazda solarisem.