Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Linie autobusowe i tramwajowe wczoraj, dziś i jutro
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Hhmmm, może nie byli zadowoleni z MarcoPolo jako partnera konsorcjum?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Też dobra wersja, ale my możemy sobie "albować" :D

---------------------------------------------------------------


http://img806.imageshack.us/f/malowaniewroc.png/
Tak powinny wyglądąć autobusy jeżdżące dla ościennych gmin na liniach 9xx (jeśli gmina nie chce swojego malowania) - gniot gratis

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

DLA odwołały się do UZP. Z tego co piszą na WFK - przegrali. Zamówienie będzie realizowane w takim razie przez Sevibusa :)

EDIT:
Sevibus wchodzi na linie od 30 września. Akcja informacyjna już się rozpoczęła: http://sevibus.pl/data/201009/ogloszenie_dlugoleka.jpg

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Sevibus ma już autobusy do tych linii?

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Sor-y są jeszcze w fazie produkcji.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

http://bip.um.wroc.bip-e.pl/wrc/przetar ... 14WTR.html
Ogłoszono przetarg na obsługę linii strefowych w Gminie Długołęka. Może być kolorowo, gdyż wymagania co do pojazdów >11,5 metrów w kwestii wymaganej liczby miejsc ogółem/siedzących/stojących zostały zmienione w stosunku do stanu obecnego. Nie chcę krakać, ale jeśli nic się nie zmieni, to być może niedługo doczekamy się ogłoszeń: "Tanio sprzedam używane autobusy SOR CN12" ;)
Pytanie nr 1
„1) W punkcie 7. SIWZ - specyfikacji technicznej autobusu typu C, dotyczącym
liczby miejsc, Zamawiający zawarł następujące wymagania:
Minimum ogółem 90 miejsc, w tym od minimum 38 miejsc siedzących i minimum 50
miejsc stojących.
Czy zamawiający zaakceptuje autobus (SOR BN 12) o pojemności 94 miejsc ogółem
(wymagane min 90), z liczbą miejsc siedzących 34+1 + 3 siedzenia uchylne
– w dowodzie rejestracyjnym 35 (wymagane min 38) i z liczbą miejsc stojących 60
(wymagane min 50)
lub
Czy zamawiający zaakceptuje autobus (SOR CN 12) o pojemności 82 miejsc ogółem
(wymagane min 90), z liczbą miejsc siedzących 41 (wymagane min 38) i z liczbą
miejsc stojących 41 (wymagane min 50)?”

Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający nie zaakceptuje zaproponowanych autobusów.
Odbiegają one od oczekiwanych wymagań w zakresie minimalnej liczby
poszczególnych miejsc.
W sprawie mniejszych pojazdów zastrzeżenia były podobne, ale tu już Urząd Miejski przychylił się do nich i wymogi:
autobusu typu A (pierwotnie co najmniej 8 metrów) zmieniono na: co najmniej 7 metrów długości,
autobusu typu B (pierwotnie co najmniej 8,5 metrów) zmieniono na: co najmniej 8,4 metra długości,
przez co Autosany Solina City i SOR CN8,5 znów spełniają wymogi przetargu.

Jest też zapis o tym, że zarejestrowane opóźnienie powyżej 15 minut jest traktowane jako niezrealizowany kurs a jeśli istnieje ryzyko takiego opóźnienia, przewoźnik ma wysłać autobus zastępczy, inaczej naliczona zostanie kara - tu polecam lekturę załącznika nr 3 ust. 5 do projektu umowy /Zasady kontroli punktualności i jakości... :z³y:
Co do stałego zjawiska opóźnienia kursów:
Ewentualne rozpoczęcie kolejnego
kursu z opóźnieniem większym niż 15 minut winno być niwelowane podstawieniem
autobusu zastępczego. W przypadku stałego zjawiska kongestii Wykonawca zobowiązany jest do
przedstawienia Zamawiającemu propozycji korekty rozkładów jazdy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

8,5 metra mają jeśli się nie mylę AMZ City Smile 8,5LE: http://phototrans.pl/14,646861,0,_.html . Ciekawe czy dopuszczą je teraz z 8,4 metra.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

Zapomnij :D Znając ostatnie przetargi wszystko rozegra między dwoma (lub jednym) konsorcjami firm, w tym tych, które współpracują z polskim oddziałem marki SOR.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

Bez niespodzianek - przetarg na obsługę komunikacji w Gminie Długołęka wygrało konsorcjum Sevibus-DLA, które uzyskało 100/100pkt. Drugą ofertę złożyło BUS Marco Polo Wratislavia 1992 które otrzymało 88pkt.
http://bip.um.wroc.bip-e.pl/download/85 ... 014WTR.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Będą kolejne SORy? Czy jakieś nowe niespodzianki się pojawią?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

Teoretycznie CN12 mogą być pojazdami zastępczymi. Soliny City i CN8,5 spełniają wymogi, więc możliwe, że zmian tutaj nie będzie. Trzeba by mieć dostęp do dokumentów a tych nie ma w biuletynie informacji publicznej.

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: mars84 »

Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

mars84 pisze:Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.
A jak wybrnęli z odpowiedzi Urzędu, że proponowane Sory BN/CN12 mają za mało miejsc ? ;)

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: mars84 »

Kędzior pisze:
mars84 pisze:Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.
A jak wybrnęli z odpowiedzi Urzędu, że proponowane Sory BN/CN12 mają za mało miejsc ? ;)
Widzę, że umknęła Ci rozmowa która toczyła się na FB WFK.
Przedstawiciel firmy Sevibus poinformował, że Sory wyprodukowane w 2011 roku i wcześniej posiadały Polską a nie europejską homologację a ta jest mniej restrykcyjna stąd wozy te idealnie spełniają wymogi nowego przetargu.

Urażony pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-26, 09:25

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: Urażony pasażer »

Co z tych połączeń jeśli kierowcy wiecznie mają problem do pasażerów i ich obrażając jak mają Urban bo nie wiedzą jak to działa :cry: nigdy więcej we Wrocławiu nie wsiądę w tą linię , już wolę piechtobus

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: Przemek »

Na jakiej linii miałeś taki przypadek? Bo kierowcy jeżdżący na liniach np. Gminy Długołęka (z DLA i Sevibusa) wpuszczają bez problemu na odcinku "miejskim" jak się pokaże UrbanCard.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... GzPk0.link
Gmina Wrocław ogłosiła przetarg na obsługę linii strefowych w Gminie Długołęka w latach 2017-2023. Pula obsługiwanych linii będzie następująca: 904, 914, 921, 924 (w wyniku połączenia 914a z 944), 931, 934 i 936.
Nowością w przetargu ma być kolorystyka autobusów jak z MPK Wrocław. Najwidoczniej urzędnikom spodobało się, że Warbus na Leśnicy mimo że nie musiał, wprowadził barwy żółto-czerwone. Także postanowili stopniowo ujednolicać kolorystykę całej komunikacji autobusowej.

Drugą z nowości ma być mały automat do płatności za przejazd kartą płatniczą od razu przy wejściu do pojazdu, a także wyświetlacz wewnętrzny LCD, który ma być podobny do tego, jakie mają autobusy Michalczewskiego we Wrocławiu (w sensie ma pokazywać te same informacje - nr linii, kierunek, trasówka, następny przystanek, aktualny przystanek i komunikat STOP), oraz najnowszy tabor MPK.

Wymagana liczba pojazdów: 20 autobusów (w tym 4 autobus dodatkowe)

Typ A – 2 autobusy
Typ B – 2 autobusy
Typ C – 11 autobusów
Autobusy dodatkowe

Typ A – 1 autobus
Typ B – 2 autobusy
Typ C – 1 autobus

Typ A – co najmniej 8 metrów
Typ B – co najmniej 9 metrów
Typ C – co najmniej 11,5 metrów

autobus podstawowy– wyprodukowany najwcześniej w 2017; wprowadzony do obsługi zadania nie później niż 180 dni od daty podpisania umowy.
autobus tymczasowy – do 180 dni od daty zawarcia umowy tj. do czasu uruchomienia autobusów podstawowych – wiek nie może przekraczać 10 lat.
autobus dodatkowy – wiek nie może przekraczać 10 lat przez cały okres trwania umowy.
autobus zastępczy – wiek nie może przekraczać 13 lat przez cały okres trwania umowy

Czyżbyśmy mieli ujrzeć na allegro ogłoszenia typu: Sprzedam złoto-niebieskie Sory? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: J-31 »

Może ktoś inny ujrzał taką ofertę na allegro, a organizator chciał tylko spełnić "dobry uczynek". Sprawa jest interesująca i ciekawy jestem na co się ostatecznie zdecydują ;)

Awatar użytkownika
muczi67
Posty: 1
Rejestracja: 2017-07-06, 09:59

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: muczi67 »

Urażony Pasażer ja nie miałem nigdy żadnego problemu a też korzystam z UrbanCard. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/prz ... u8MD0.link
No to mamy ciekawie na Długołęce ;)
Transportnews pisze:
  • Konsorcjum Sevibus i Dolnośląskie Linie Autobusowe – z 6,16zł (autobusy typu A), 5,06zł (autobusy typu B) i 4,42zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (50 536 260,61zł)
  • Michalczewski – z 6,24zł (autobusy typu A), 5,52zł (autobusy typu B) i 4,65zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (52 462 298,38zł)
  • Arriva – z 6,18zł (autobusy typu A), 6,18zł (autobusy typu B) i 4,32zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (52 912 856,02zł)
  • Konsorcjum A21, PPUH Kłosok i PKS Południe – z 5,04zł (za każdy typu autobusu – A, B i C) / wzkm brutto (46 712 915,35zł)
Nie wiem dlaczego, ale nie mam wątpliwości, że DLA z Sevi (ciekawe, że wystartowali razem, a nie osobno ;)) złożą odwołanie z argumentem rażąco niskiej ceny hanysów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Linie”