Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Linie autobusowe i tramwajowe wczoraj, dziś i jutro
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek » 2014-06-14, 12:43

Teoretycznie CN12 mogą być pojazdami zastępczymi. Soliny City i CN8,5 spełniają wymogi, więc możliwe, że zmian tutaj nie będzie. Trzeba by mieć dostęp do dokumentów a tych nie ma w biuletynie informacji publicznej.

mars84
Kierowca
Kierowca
Posty: 163
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: mars84 » 2014-06-15, 08:57

Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek » 2014-06-15, 13:31

mars84 pisze:Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.
A jak wybrnęli z odpowiedzi Urzędu, że proponowane Sory BN/CN12 mają za mało miejsc ? ;)

mars84
Kierowca
Kierowca
Posty: 163
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: mars84 » 2014-06-15, 16:01

Kędzior pisze:
mars84 pisze:Sory CN 8,5 i 12 oraz Soliny spełniają wymogi nowego przetargu. Żegnamy Jelcze i Many.
A jak wybrnęli z odpowiedzi Urzędu, że proponowane Sory BN/CN12 mają za mało miejsc ? ;)
Widzę, że umknęła Ci rozmowa która toczyła się na FB WFK.
Przedstawiciel firmy Sevibus poinformował, że Sory wyprodukowane w 2011 roku i wcześniej posiadały Polską a nie europejską homologację a ta jest mniej restrykcyjna stąd wozy te idealnie spełniają wymogi nowego przetargu.

Urażony pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-26, 09:25

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: Urażony pasażer » 2017-06-26, 09:36

Co z tych połączeń jeśli kierowcy wiecznie mają problem do pasażerów i ich obrażając jak mają Urban bo nie wiedzą jak to działa :cry: nigdy więcej we Wrocławiu nie wsiądę w tą linię , już wolę piechtobus

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: Przemek » 2017-06-28, 12:45

Na jakiej linii miałeś taki przypadek? Bo kierowcy jeżdżący na liniach np. Gminy Długołęka (z DLA i Sevibusa) wpuszczają bez problemu na odcinku "miejskim" jak się pokaże UrbanCard.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek » 2017-06-30, 00:00

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... GzPk0.link
Gmina Wrocław ogłosiła przetarg na obsługę linii strefowych w Gminie Długołęka w latach 2017-2023. Pula obsługiwanych linii będzie następująca: 904, 914, 921, 924 (w wyniku połączenia 914a z 944), 931, 934 i 936.
Nowością w przetargu ma być kolorystyka autobusów jak z MPK Wrocław. Najwidoczniej urzędnikom spodobało się, że Warbus na Leśnicy mimo że nie musiał, wprowadził barwy żółto-czerwone. Także postanowili stopniowo ujednolicać kolorystykę całej komunikacji autobusowej.

Drugą z nowości ma być mały automat do płatności za przejazd kartą płatniczą od razu przy wejściu do pojazdu, a także wyświetlacz wewnętrzny LCD, który ma być podobny do tego, jakie mają autobusy Michalczewskiego we Wrocławiu (w sensie ma pokazywać te same informacje - nr linii, kierunek, trasówka, następny przystanek, aktualny przystanek i komunikat STOP), oraz najnowszy tabor MPK.

Wymagana liczba pojazdów: 20 autobusów (w tym 4 autobus dodatkowe)

Typ A – 2 autobusy
Typ B – 2 autobusy
Typ C – 11 autobusów
Autobusy dodatkowe

Typ A – 1 autobus
Typ B – 2 autobusy
Typ C – 1 autobus

Typ A – co najmniej 8 metrów
Typ B – co najmniej 9 metrów
Typ C – co najmniej 11,5 metrów

autobus podstawowy– wyprodukowany najwcześniej w 2017; wprowadzony do obsługi zadania nie później niż 180 dni od daty podpisania umowy.
autobus tymczasowy – do 180 dni od daty zawarcia umowy tj. do czasu uruchomienia autobusów podstawowych – wiek nie może przekraczać 10 lat.
autobus dodatkowy – wiek nie może przekraczać 10 lat przez cały okres trwania umowy.
autobus zastępczy – wiek nie może przekraczać 13 lat przez cały okres trwania umowy

Czyżbyśmy mieli ujrzeć na allegro ogłoszenia typu: Sprzedam złoto-niebieskie Sory? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: J-31 » 2017-06-30, 22:13

Może ktoś inny ujrzał taką ofertę na allegro, a organizator chciał tylko spełnić "dobry uczynek". Sprawa jest interesująca i ciekawy jestem na co się ostatecznie zdecydują ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
muczi67
Posty: 1
Rejestracja: 2017-07-06, 09:59

Re: Komunikacja gminna we Wrocławiu

Post autor: muczi67 » 2017-07-06, 10:14

Urażony Pasażer ja nie miałem nigdy żadnego problemu a też korzystam z UrbanCard. Pozdrawiam
Nie żałuj tych co od­chodzą, ale zrób miej­sce przychodzącym.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Przemek » 2017-07-25, 21:41

http://transportnews.eu/aktualnosci/prz ... u8MD0.link
No to mamy ciekawie na Długołęce ;)
Transportnews pisze:
  • Konsorcjum Sevibus i Dolnośląskie Linie Autobusowe – z 6,16zł (autobusy typu A), 5,06zł (autobusy typu B) i 4,42zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (50 536 260,61zł)
  • Michalczewski – z 6,24zł (autobusy typu A), 5,52zł (autobusy typu B) i 4,65zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (52 462 298,38zł)
  • Arriva – z 6,18zł (autobusy typu A), 6,18zł (autobusy typu B) i 4,32zł (autobusy typu C) / wzkm brutto (52 912 856,02zł)
  • Konsorcjum A21, PPUH Kłosok i PKS Południe – z 5,04zł (za każdy typu autobusu – A, B i C) / wzkm brutto (46 712 915,35zł)
Nie wiem dlaczego, ale nie mam wątpliwości, że DLA z Sevi (ciekawe, że wystartowali razem, a nie osobno ;)) złożą odwołanie z argumentem rażąco niskiej ceny hanysów ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: J-31 » 2017-07-25, 22:57

Typowa sztuczka oferentów - a nuż się uda, a może organizator km da się złapać i "kupi". No, ale tutaj hanysy ciut przesadziły. To wali po oczach, że coś jest nie halo ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1476
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: Auper » 2017-07-27, 07:45

E no znowu bym nie przesadzał, różnica w cenie za kontrakt to nie całe 10%, nie jestem ostatnio na bieżąco w branży ale wydaje mi się że jest to do osiągnięcia ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 279
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Wrocław i gminy ościenne] Przetargi

Post autor: TranslatorPS » 2017-07-27, 22:50

Zacznijmy od tego, że DLA z Sevibusem przekroczyli kosztorys Zamawiającego (choć są pierwsi ponad nim).
Signatureless...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie strefowe - Gmina Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-01-21, 14:17

http://transportnews.eu/aktualnosci/zmi ... -dlugoleka
Za tydzień 27 stycznia ruszy nowa linia 924, która zastąpi dowózkowe 944 i sztuczny twór 914a, który powstał w BusManie z powodu nadmiaru kursów wariantowych na 914.

Teraz obie te linie zostaną bardziej uporządkowane - kierunek Domaszczyn obsłuży 914, a Kamień, Byków i Raków - 924. Weekendowe kursy 911 do Brzeziej Łąki zmienią nr linii na bardziej logiczne 921. Tutaj jednak nie będzie pełnego uporządkowania, gdyż relacja linii 931 w niedzielę przechodzi na 911. Kiełczówek zyska kursy weekendowe. Mniej kursów będzie za to w Bykowie - z 3 par kursów 944 w dni robocze (1 porannego i 2 popołudniowych) do 2 par kursów 924 (poranny i popołudniowy).
904
Galeria Dominikańska – Słowackiego – Janickiego – Purkyniego – Wyszyńskiego – Kromera – Krzywoustego – Bierutowska – Mirków – Długołęka – Szczodre – Łosice – (Budziwojowice – Łozina) – Dąbrowica – Dobroszów – Januszkowice – Michałowice – Kępa – Bierzyce – Łozina – Bierzyce – Kępa – Michałowice – Januszkowice – Dobroszów – Dąbrowica – (Łozina – Budziwojowice) – Łosice – Szczodre – (Domaszczyn) – Długołęka – Mirków – Bierutowska – Krzywoustego – Kromera – Wyszyńskiego – Oławska – Galeria Dominikańska

911
pl. Grunwaldzki – Kochanowskiego – Brucknera – Krzywoustego – Nowogorlicka – Gorlicka – Szewczenki – Wilczyce – Kiełczów – (Kiełczówek) – Piecowice – Bielawa – Raków

914
Galeria Dominikańska – Słowackiego – Janickiego – Purkyniego – Wyszyńskiego – Kromera – Krzywoustego – Bierutowska – Mirków – Długołęka – Szczodre – Domaszczyn
Kamień – Długołęka – Szczodre – Domaszczyn – Szczodre – Długołęka – Mirków – Bierutowska – Krzywoustego – Kromera – Wyszyńskiego – Oławska – Galeria Dominikańska

921
pl. Grunwaldzki – Kochanowskiego – Brucknera – Krzywoustego – Gorlicka – Szewczenki – Wilczyce – Kiełczów – Śliwice – Pietrzykowice – Brzezia Łąka – Kątna – Oleśniczka – Raków

(Stępin – Borowa) – (Bielawa) – Raków – Oleśniczka – Kątna – Brzezia Łąka – Pietrzykowice – Śliwice – Kiełczów – Wilczyce – Szewczenki – Gorlicka – Krzywoustego – Brucknera – Kochanowskiego – pl. Grunwaldzki – Norwida – Curie Skłodowskiej – pl. Grunwaldzki

924
Galeria Dominikańska – Słowackiego – Janickiego – Purkyniego – Wyszyńskiego – Kromera – Krzywoustego – Bierutowska – Mirków – Długołęka – (Szczodre – Domaszczyn – Szczodre – Długołeka – Byków – Stępin) – Kamień – Piecowice – Bielawa – Raków – Borowa – Stępin

Stępin – Borowa – (Byków) – Raków – Bielawa – Piecowice – Kamień – Długołęka – Mirków – Bierutowska – Krzywoustego – Kromera – Wyszyńskiego – Oławska – Galeria Dominikańska

931
Mulicka – Nowogorlicka – Krzywoustego (Psie Pole Rondo Lotników Polskich – Nowogorlicka – Gorlicka – Litewska – Poleska)– Kiełczowska – Kiełczów – (Piecowice) (Wilczyce)– Kiełczówek – (Śliwice – Pietrzykowice – Brzezia Łąka)

Brzezia Łąka – Pietrzykowice – Śliwice) – (Piecowice) – Kiełczówek – Kiełczów – (Wilczyce) – Kiełczowska – Krzywoustego – Gorlicka – Nowogorlicka – Mulicka

934 (linia nie kursuje w niedziele i święta)
Mulicka – Nowogorlicka – Krzywoustego – Bora – Komorowskiego – Okulickiego – Pruszowice – Domaszczyn – Bukowina – Bąków – Łozina – Bierzyce – (Kępa) – Zaprężyn – Krakowiany – Węgrów – Skała – Jaksonowice

Jaksonowice – Skała – Węgrów – Krakowiany – Zapręzyn – Bierzyce – Łozina (Tokary – Siedlec – Godzieszowa) – Bąków – Bukowina – Domaszczyn – Pruszowice – Okulickiego – Bora – Komorowskiego – Krzywoustego – Psie Pole Rondo Lotników Polskich – Gorlicka – Nowogorlicka – Mulicka

936 (linia kursuje tylko w dni robocze)
Mulicka – Nowogorlicka – Krzywoustego – Bora-Komorowskiego – Okulickiego – Przedwiośnie – Starodębowa – Pawłowicka – Ramiszów – Pasikurowice – Bukowina – Bąków – Łozina – Tokary – Siedlec – Godzieszowa – Siedlec – Tokary – Łozina – Bąków – Bukowina – Pasikurowice – Ramiszów – Pawłowicka – Azaliowa – Przedwiośnie – Okulickiego – Bora Komorowskiego – Krzywoustego – Gorlicka – Nowogorlicka – Mulicka

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Likwidacje PKS-ów w Polsce

Post autor: Przemek » 2018-02-08, 18:36

Bez Polbusu taka gmina Długołęka byłaby zmuszona zorganizować lepszą komunikację gminną do Bykowa, Borowej i Oleśniczki.

A tak to gminne kursy w tych miejscowościach są na żałośnym poziomie 2 par w dni robocze (godz.: 8, 16 Byków ➡ Wrocław; 10, 14 Wrocław ➡ Byków), no może kilku par ale tylko do zachodu słońca w wiosnę i jesień (Borowa, Stępin). A Polbus i tak nie realizuje w pełni swoich rozkładów jazdy.

a--j
Posty: 64
Rejestracja: 2017-12-12, 02:33

Re: Likwidacje PKS-ów w Polsce

Post autor: a--j » 2018-02-09, 21:53

Myślisz, że bez Polbusu gmina Długołęka zrobiłaby to lepiej? Moim zdaniem bardzo dobrze jest to w Długołęce zrobione. Dlaczego? Dlatego, że małe wioski na uboczu ZAWSZE będą skazane na stagnację i komunikację zbiorową na poziomie CO NAJWYŻEJ minimum socjalnego. Bo po prostu autobusy i tak będą jeździć puste. Tylko w większych miejscowościach komunikacja zbiorowa może być konkurencyjna. Nawet w gminie Kobierzyce małe wsie na uboczu mają kilka kursów w dni robocze, jakoś po 2-3 kursy w soboty, a nie mają w niedziele w ogóle. W ciągu drogi krajowej przez Tyniec Mały przewoźnicy prywatni są dużo popularniejsi niż komunikacja gminna. Czyli co? Wywalać ich i uszczęśliwiać ludzi na siłę, jeszcze bardziej obciążając budżet? A do tych małych wsi na uboczu doprowadzać autobus jeżdżący co pół godziny, który i tak nikogo nie będzie woził? I kosztem czego? Popularnych linii? Gdyby w ten sposób myślano, to nadal tam by jeździły stare autobusy, a nie, tak jak od nowego zadania nowoczesne i komfortowe. Nie mówiąc o tym, że i tak potrzeba większych nakładów na zmniejszenie tłoków na trasie Kobierzyce-Domasław-Wrocław oraz Bielany-Ślęza-Wrocław, a nie na muchowozy.

W realiach gmin wiejskich miejsko-wiejskich przewoźnicy prywatni są nieodłączną częścią komunikacji. Tu powinno się myśleć o nich jako o "inwestorach" i wykorzystać ich do budowania wspólnej komunikacji, a nie głupio konkurować. Trochę tak jak istniejąca kiedyś we Wrocławiu linia 419, która była po prostu linią Polbusu do Środy Śląskiej, ale dla mieszkańców Wrocławia funkcjonowała jako linia miejska 419 na Żar. Szkoda, że ją usunięto... Gmina Wrocław wolała ją zamienić na muchowóz, na który idą duże pieniądze...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Likwidacje PKS-ów w Polsce

Post autor: Przemek » 2018-02-09, 23:26

a--j pisze:
2018-02-09, 21:53
Myślisz, że bez Polbusu gmina Długołęka zrobiłaby to lepiej
Tak, bo mieszkańcy wymusiliby powstanie połączeń na co najmniej zadowalającym poziomie.
a--j pisze:
2018-02-09, 21:53
Moim zdaniem bardzo dobrze jest to w Długołęce zrobione.
Nie jest dobrze. 10 lat temu na przedmieściach kursów było więcej i także w dni wolne. Stępin, Borowa i Byków utraciły ostatnio kolejną parę kursów, mało tego - usunięto ostatnią parę kursów o 17.

Kto normalny będzie jeździć taką komunikacją która nie dość, że jeździ 2, góra 4 razy dziennie i tylko do 16? To tylko zachęta do kupna auta.

a--j
Posty: 64
Rejestracja: 2017-12-12, 02:33

Re: Likwidacje PKS-ów w Polsce

Post autor: a--j » 2018-02-10, 00:18

Przemek pisze:
2018-02-09, 23:26
Kto normalny będzie jeździć taką komunikacją która nie dość, że jeździ 2, góra 4 razy dziennie i tylko do 16? To tylko zachęta do kupna auta.
Kursy co godzinę czy co pół również nie są alternatywą dla samochodu, a i tak nie wyszłoby pewnie więcej niż co 2 i to jeszcze kosztem innych miejscowości.
Sorry, ale mieszkając na takim zadupiu, w gminie wiejskiej, każdy wprowadzający się i mieszkający ma świadomość tego, że będzie pod względem wielu usług źle. Bo relacja komunikacja - zagospodarowanie przestrzenne jest w dużej mierze symetryczna. To znaczy - równie dobrze może powstać dobra komunikacja, jak i od razu na miejscu biurowiec, zakład produkcyjny i hipermarket. Absurdalne, prawda? Tak samo jest z żądaniem dobrej KZ.

Myślisz, że po co powstają parkingi typu P+R? No właśnie dlatego, że są pewne miejscowości, do których nikt normalny nie doprowadzi często kursującej komunikacji zbiorowej. Właśnie dla takiego Bykowa czy Stępina tworzy się P+R, do których mieszkańcy mogą dojechać i przesiąść się na kursujący w normalnej częstotliwości środek komunikacji publicznej! Właśnie taki jak na Psim Polu!

I właśnie Długołęka i Wrocław zaczynają robić to kapitalnie! Większe miejscowości mają dobrą komunikację autobusową, a mniejsze - minimum socjalne oraz dojazd do P+R. Tak powinno być!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Likwidacje PKS-ów w Polsce

Post autor: Przemek » 2018-02-10, 00:39

Korek do Psiego Pola jest co raz częstszym zjawiskiem, park&ride jakoś nie jest chętnie zajmowany przez dojeżdżających z takich miejscowości. Przesiadka z auta jest niewspółmierna do tego, ile w międzyczasie auto przejedzie przez korek. Kursy z podanych przeze mnie miejscowości są likwidowane, a ty piszesz, że tak ma być i Długołęka robi to dobrze.

Wybrałeś złe forum na udowadnianie takich głupot. Nie wiem co bierzesz i od jakiego dilera, ale bierz połowę.

Tymczasem temat zostaje zablokowany do posprzątania.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie strefowe - Gmina Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-02-23, 04:06

Obrazek
Jest i schemat komunikacji strefowej, bo Kłosok nie kwapi się do umieszczenia takowego na swojej stronie.

Z ciekawostek: czas jazdy jedynego kursu linii 921 ze Stępina (6:10) do pl. Grunwaldzkiego to... 1h 6 min. (7:16) ;)

ODPOWIEDZ