Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Linie autobusowe i tramwajowe wczoraj, dziś i jutro
Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 120
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Linie strefowe - Gmina Długołęka

Post autor: michalsolaris » 2018-02-23, 09:39

Skoro umieściłeś już kursy wariantowe dla innych linii komunikacji miejskiej, to mogłeś dać linię 11 na Kwidzyńskiej. ;)
Numer GG: 46333361

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie strefowe - Gmina Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-02-23, 11:04

Te aż 2 kursy to zaledwie 2,5% całości, niezauważalne w skali całego rozkładu. Co innego 23, które ma tych kursów 13 w ciągu dnia - 15% całości.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linie strefowe - Gmina Długołęka

Post autor: J-31 » 2018-02-23, 12:10

Nieźle. Niby parę linii, a siatka połączeń robi wrażenie ... przynajmniej na schemacie :)
Obrazek

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-03-28, 16:46

Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł zrobienia dwóch ogromnych węzłów przesiadkowych tj. w Długołęce przy stacji PKP, oraz w Kiełczowie.

Zabieg polegał by na tym, aby kursowały z Długołęki oraz Kiełczowa 2 linie, z lekko pozmienianymi trasami. Wszystkie 3 linie z Kierunkami po kolei na Pl. Grunwaldzki, Galeria Dominikańska oraz Krzyki.

Wioski, które są dalej niż Długołęka i Kiełczów, były by obsługiwane liniami tzw. "dowózkami", które zbierały by ludzi z różnych miejscowości i dowoziły na wybrane węzły przesiadkowe.

Węzeł Długołęka przykładowo mógłby, obsługiwać linie z Stępina, Jaksonowic, Godzieszwej, Łoziny. Węzeł Kiełczów mógłby obsługiwać linie z Rakowa (Przez Brzezią Łąkę), Rakowa (Przez Bielawę), Kiełczówka.

Oraz dobrym posunięciem było by uruchomienie linii autobusowej między tymi dwoma węzłami Kiełczów - Długołęka.

Mamy ogromne pole do popisu, lecz niestety nikt nie potrafi się u nas dobrze tym zająć.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-03-28, 17:55

Sama idea dowózki w Długołęce była i jest dobra - wszak za pierwszego kontraktu Sevibusa była dowozowa linia 944, lecz jej wykonanie wołało o pomstę do nieba. Rozkład był o wiele bardziej okrojony niż w poprzednim 905. Jeździła sobie Solina od Dobroszowa do Brzeziej Łąki a po drodze zapomniano jeszcze, że Byków też istnieje na mapie tej gminy ;)

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-03-28, 18:56

Przemku, wiem bo w Stępinie mieszkam i linią 905/944/924 jeździłem i jeżdżę cały czas. Aczkolwiek trapi mnie sam fakt, że nie ma żadnego autobusu o godzinie 7, a kursy do Galerii Dominikańskiej są wykonywane o godzinie 8 oraz 10, a o 15-16 tylko już do Kromera. No i ta przerażająca dziura komunikacyjna :| Brak autobusów w weekendy to jest dramat. Największym hitem jest to, że jeden z urzędników mieszka w mojej miejscowości, ale mówi, że żeby był tutaj kurs o 7 rano, to muszą zabrać 1 kurs z Kiełczowa, bo na chwile obecną Gminy na to nie stać.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 120
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michalsolaris » 2018-03-28, 20:37

Od 1.04 mają nastąpić zmiany w rozkładzie jazdy, ale szczegółów nie mogę zdradzić.
Numer GG: 46333361

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-03-30, 20:17

Wg. mnie dopoki ktoś ogarniety nie zajmie sie komunikacją u nas w gminie, to takowa niestety na nogi nie stanie

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: 9507 » 2018-04-01, 13:31

michalsolaris pisze:
2018-03-28, 20:37
Od 1.04 mają nastąpić zmiany w rozkładzie jazdy, ale szczegółów nie mogę zdradzić.
Bez sensu. Skoro rozkład jazdy zmienia się za kilka dni, to tym bardziej powinien być już wcześniej dostępny, żeby pasażer nie był zaskoczony. Więc co to za "szczegółów nie mogę zdradzić"?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-04-01, 14:39

Zwiększenie częstotliwości strefówek na Bierutowskiej było wcześniej ogłoszone, więc nie wiem po co robić z tego jakąś tajemnicę.

Od wtorku w kierunku Kromera w godzinach 6:50-8:00 będzie zachowany takt co 10/20 minut, a w międzyszczycie co 30 minut. Brakuje jednego kursu z rana, by było co 10 minut.

Do tej pory takt był mniej regularny.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 120
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michalsolaris » 2018-04-01, 15:36

Informator poprosił mnie o nie zdradzanie szczegółów. A zmian jest trochę więcej, niż zwiększenie taktu na Bierutowskiej. ;)
Numer GG: 46333361

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-04-02, 22:03

Zmiany od 14 kwietnia na Długołęce:
http://transportnews.eu/aktualnosci/zmi ... -dlugoleka
Częstotliwość kursów linii strefowych 904, 914, 924 na ul. Bierutowskiej i w Mirkowie będzie wynosić w szczycie porannym co ok. 15/20 minut, w międzyszczycie nieregularny takt co ok. 12-49 minut, a w szczycie popołudniowym co ok. 15-20 minut.

Na linii 924 zostanie uruchomiony dodatkowy kurs przez Byków do Stępina – godz. 17:11 z Mulickiej, 17:41 – przyjazd do Stępina. W przeciwnym kierunku kurs ze Stępina o godz. 16:17 zostanie skierowany przez Raków, Bielawę, Piecowice – z pominięciem Bykowa.
Więc zostaje tylko poranny kurs z Bykowa na Psie Pole....
Czyli zdaniem wójta, cały Byków jeździ tylko tym jednym kursem do Wrocławia? 🤣
Linie 911 i 921 w szczycie porannym będą kursować co 10/20 minut, a w szczycie popołudniowym w takcie mieszanym co ok. 15-40 minut.

Prawie wszystkie kursy linii 921 w dni robocze zostaną wydłużone do miejscowości Oleśniczka.

Linia 931 w szczycie porannym będzie kursować co 20 minut, a w szczycie popołudniowym w takcie co 15/30 minut.

Na pozostałych liniach nastąpią korekty godzin kursowania.

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-04-02, 23:29

Jeśli chodzi o Borową, Byków to mają o tyle dobrą sytuację, że jeżdżą tam autobusy linii 504/514, które w szczycie jeżdżą momentami nawet co 5-15 minut! Więc nie ma co się dziwić, że Gmina Długołęka ma ten rejon totalnie gdzieś.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-04-07, 13:04

Co 5 minut to tylko wtedy, gdy któryś kurs się spóźni, a to już zdarza się nagminnie. Częściej jeszcze, to taki kurs jest odwoływany i trzeba czekać co najmniej 30 minut na następny. Polbus nie potrafi zrealizować w pełni rozkładu, który wisi na przystankach, więc argument o częstotliwości co 5-15 minut można schować do szafy.

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-04-08, 15:19

My możemy takowy argument schowac do szuflady, a urzędnicy będą się nim tłumaczyć. Teraz uwaga mam HIT. Linia 924 ma jeździć teraz o 5:06. Napisałem do UM i UG żeby pozostawić ten kurs o 5:01 chociaż by z tego powodu, ze ludzie ze Stępina przesiadają się na 504 o 5:09 bo takowy jedzie do centrum, a 924 nie. Jadąc 924 na psim polu będziemy ~5:50, podczas gdy ~5:45 będziemy przy Poczcie Głównej jadąc 504. Czas oczekiwania na kolejny autobus w Borowej to ~40 minut (5:49) a na 921 ~59 minut (6:10). Dostałem odpowiedz, ze autobus nie zostanie przywrócony na 5:01 „BO Z PSIEGO POLA JEST DOJAZD DO WROCŁAWIA”. Brawo!!! W każdym razie cały Stępin dziękuje za utrudniony dojazd do pracy. Bo nikt już na 504 się nie przesiądzie :nuts:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: Przemek » 2018-04-11, 23:53

Doprawdy świetne usprawnienie 😉 A z tym kursem gdzieś po drodze - na Wiejskiej w Długołęce, lub w Mirkowie jak wyglądać to będzie godzinowo z 504? Też duża różnica czasowa będzie?

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-05-01, 22:58

904/914/924 ----------------- 504/514
4:52
5:23 5:35 5:44---------- 5:20
6:14 6:44 6:54---------- 6:00 6:10 6:20 6:25 6:40 6:55
7:09 7:22 7:37 7:49---7:10 7:15 7:30
8:17 8:50 -----------------8:05 8:30 8:50
9:17 9:37------------------9:05 9:30 9:35
10:03 10:44--------------10:05 10:25 10:35
11:08 11:37--------------11:05 11:35 11:45
12:07 12:43--------------12:10 12:25
13:07 13:37 13:57-----13:00 13:35
14:22 14:59--------------14:05 14:25 14:35
15:25 15:46--------------15:05 15:35
16:04 16:19 16:48-----16:00 16:20 16:40
17:08 17:31--------------17:00 17:30
18:03 18:20 18:46 ----18:05 18:20 18:50
19:46-----------------------19:00 19:20 19:55
20:44-----------------------20:45
-------------------------------21:10
22:09-----------------------22:00
23:25




Jak widzisz, można tu dokładnie przeanalizować jak jeździ gminna komunikacja a jak polbusy. Polbus odjeżdzą zazwyczaj wcześniej niż nasze gminne autobusy, ale również daje nam dużo więcej kursów na 504/514 niż nasza gmina! Jest to dla mnie poronione, że firma, która by mogła mieć totalnie gdzieś naszą gminę i sie u nas nie zatrzymywać, to daje nam jeszcze więcej kursów niż sama gmina.

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-05-21, 22:01

Czy to prawda, że obecny rozkład jazdy w Gminie Długołęka ma znowu zostać zmieniony od 30.05.2018? bo w aplikacji jest napisane, że rozkład ważny do 29.05.2018

m-tek1506
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-27, 08:57
Lokalizacja: Wrocław-Zakrzów/Miłostów

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: m-tek1506 » 2018-05-23, 17:29

Z ciekawostek: czas jazdy jedynego kursu linii 921 ze Stępina (6:10) do pl. Grunwaldzkiego to... 1h 6 min. (7:16)
Na 904 jeden kurs liczy 77minut: z Łoziny (6:55) przez Kępę (7:01), Domaszczyn (7:25), Mirków (7:42), do Galerii (8:12).

michu_taki_taki
Posty: 14
Rejestracja: 2017-12-04, 14:32

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Długołęka

Post autor: michu_taki_taki » 2018-05-29, 20:40

Mnie zastanawia jedna rzecz. Mianowicie prezydent Wrocławia, powiedział, że chce ujednolicić komunikację gminną do tej Wrocławskiej. Ok, wszystko fajnie pięknie, ale ujednolicenie to nie tylko zmiana kolorów autobusów, mnie zastanawia, gdzie są wrocławskie wiaty, słupki przystankowe, oraz tablice elektroniczne, na których są wyświetlane rozkłady jazdy, no i gdzie jest wrocławska częstotliwość? Gdyby to wszystko było realizowane także u nas w gminie, to można by było powiedzieć, że gminna komunikacja dość mocno ujednolicona.

ODPOWIEDZ