Linie podmiejskie i strefowe - gm. Miękinia
: 2016-05-13, 19:37
Niespodzianki w walce o linie z Leśnicy.
Do 5 maja Urząd Miejski we Wrocławiu czekał na oferty w przetargu na trzyletnią obsługę linii autobusowych nr 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937 i 938. Magistrat otrzymał oferty, z czego dwie można uznać za niespodzianki. Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Wybrany operator będzie miał za zadanie realizować je przynajmniej dziewięcioma autobusami liniowymi oraz dwoma rezerwowymi. Pierwsze muszą spełniać przynajmniej normę Euro4, natomiast pozostałe minimum Euro3. Siedem typu A ma mieć długość przynajmniej 7 m i zapewniać podróż minimum 45 pasażerom, w tym chociaż 15 na miejscach siedzących. Do tego wymagano dwóch pojazdów typu Bo długości nadwozia przynajmniej 9 m, które powinny umożliwiać podróż przynajmniej 60 osobom, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Szacowana praca eksploatacyjna przez cały okres obowiązywania umowy w podstawowym zakresie ma wynieść ok. 2,1 mln wzkm. Urzędnicy przewidzieli jednak możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. Szacunkowa wartość kontraktu podstawowego to 14 009 722,22 zł netto. Daje to średnią stawkę jednostkową w wysokości 6,67 zł/wzkm netto. Kryteria oceny ofert są dwa. Cena to maksymalnie 85% punktów, natomiast pozostałe 15% to wiek autobusów, które zostały wskazane w propozycjach. Czterech do brydża.
1/ Pierwszą ofertę przedstawił podwykonawca wrocławskiego MPK, czyli radomska spółka Michalczewski. Firma zaproponowała 5,60 zł/wzkm netto za kursy autobusami typu A oraz 6,17 zł netto za tabor B. Łączna wartość oferty to 11 984 912,30 zł netto. Przewoźnik zobowiązał się wprowadzić do ruchu siedem autobusów z 2015 r. oraz po jednym z 2008 i 2013 r.
2/ Drugą propozycję przedstawiło konsorcjum, które już kilka lat jest znane wrocławianom. To Bus Marco Polo, Slavia oraz najprawdopodobniej PKS Polbus. Oferowane stawki to odpowiednio 6,65 zł/wzkm netto za autobusy typu A oraz 6,76 zł netto za typ B. Łączna wartość tej propozycji to 14 008 404,90 zł netto. "Linie leśnickie" partnerzy mają zamiar obsłużyć 10 fabrycznie nowymi pojazdami oraz jednym z siedmioletnim.
3/ Kolejną i jednocześnie najtańszą ofertę przedstawił stołeczny Warbus. Spółka bez względu na typ autobusów zaoferowała jedną stawkę. To 5,59 zł/wzkm netto co łącznie daje 11 739 000 zł. Od przewoźnika dostaliśmy zapewnienie, że pakiet miałby być obsługiwany nowymi fabrycznie jedenastoma egzemplarzami Iveco Crossway 10,8LE. Jednak z innego źródła dysponujemy informacją jakoby nie odzwierciedlały tego dane z fragmentów oferty, które byłyby podstawą do rozdzielania punktów przez zamawiającego w kryterium wieku pojazdów. Wobec tego rozstrzygnięcie komisji przetargowej powinno w jakimś zakresie rozwiać te wątpliwości.
4/ Ostatnią propozycję przedstawiło konsorcjum, które tworzą Dolnośląskie Linie Autobusowe oraz SeviBus. I w tym przypadku wskazano jedną stawkę za wzkm. To 5,99 zł netto co daje łączną wartość oferty w wysokości 12 579 000 zł netto. Partnerzy umowę chcą zrealizować również przy wykorzystaniu tylko nowych autobusów. Czekamy zatem na finał i musimy przyznać jedną rzecz. Przetargi na obsługę linii autobusowych robią się coraz bardziej nieprzewidywalne. To jednak bardzo pozytywna wiadomość.
http://infobus.pl/niespodzianki-w-walce ... 84281.html
Zły temat. Przeniesiono. //Kędzior