Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Linie autobusowe i tramwajowe wczoraj, dziś i jutro
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: Przemek » 2012-07-17, 02:31

No i powoli żegnamy się z Polbusem na liniach strefowych. Od 1 września na 900L/P, 901 i 910 (gmina Siechnice) wchodzi... PKS Oława wraz z BUS Marco Polo Wratislavia 1992 ;)
http://transportnews.eu/aktualnosci/wro ... -siechnice

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2012-07-18, 23:44

Kędzior pisze:BUS Marco Polo Wratislavia 1992
Długa, ale ciekawa nazwa. Samo przedsiębiorstwo też jest ciekawe patrząc na ich autobusy. :mruga:

Skowron59

Post autor: Skowron59 » 2012-07-18, 23:49

Jestem ciekaw czym będzie nas woził PKS . Chyba tym Sorem CN10,5 co oława ostatnio kupiła :diabeł:

galant7

Post autor: galant7 » 2012-08-12, 10:58

Kędzior pisze:No i powoli żegnamy się z Polbusem na liniach strefowych. Od 1 września na 900L/P, 901 i 910 (gmina Siechnice) wchodzi... PKS Oława wraz z BUS Marco Polo Wratislavia 1992...
No i mamy zwrot akcji o 180º...
Zamawiający w dniu 10.08.2012r. wykluczył PKS Oława wraz z Bus Marco Polo Wratislavia 1992(!) i dokonał ponownego wyboru oferty (jedynej ważnej w tym postępowaniu) - Konsorcjum DLA i Sevibus(!)
Tak więc od września na linie 900, 901 i 910 wyjadą te właśnie spółki...
Ciekaw jestem co spowodowało wykluczenie wygranego pierwotnie Konsorcjum...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4012
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-08-12, 13:48

Czyli co witamy SORy z DLA i Sevibusa?

galant7

Post autor: galant7 » 2012-08-12, 14:30

Marcin_558 pisze:Czyli co witamy SORy z DLA i Sevibusa?
Probably yes;)
Choć trza by zobaczyć jakie wozy zgłosili do oferty...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4012
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-09-03, 18:27

Przybędzie troche SORów pod Wrocławiem:

- 7 szt. Sevibus
- 6 szt. DLA

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-09-03, 23:31

Marcin_558 pisze:- 7 szt. Sevibus
Zgodnie z informacją od samego źródła: http://www.sevibus.pl/news firma ta ma 10 nowych SOR'ów, a nie 7 ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

galant7

Post autor: galant7 » 2012-09-04, 10:17

Kędzior pisze:Zgodnie z informacją od samego źródła: http://www.sevibus.pl/news firma ta ma 10 nowych SOR'ów, a nie 7 ;)
Kędzior, czytaj ze zrozumieniem...

Kod: Zaznacz cały

na zdjęciu można zauważyć numer 10 na wyświetlaczu - oznacza to,
iż w momencie wykonywania zdjęcia, Konsorcjum jest już w posiadaniu
10 szt. fabrycznie nowych pojazdów marki SOR BN 12
Moim zdaniem należy to rozumieć tak, iż w sumie obie firmy miały na tą chwilę 10 pojazdów...
Poza tym kolejne zdjęcia pokrywają się z tym co pisał Marcin_558.
Zobacz zdjęcie nr. 2 (5 wozów) i dalej zdjęcia 3-4 z informacją, że Sevibus ma już komplet... (czyli 7 wozów)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: Przemek » 2018-04-22, 01:27

Gmina Siechnice poinformowała na swoim BIP-ie o:
zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego
na liniach 900L, 900P, 901, 910 i 920.

Rozpoczęcie postępowania przetargowego odbędzie się w grudniu 2018r.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: Przemek » 2018-08-27, 13:02

http://siechnice.gmina.pl/aktualnosc-3- ... ian_w.html
Siechnice wzorem Czernicy chcą odłączyć się komunikacyjnie od systemu linii 9xx we Wrocławiu.
Ma być więcej linii i nieco inny układ komunikacji. W tej sprawie będą ogłoszone konsultacje społeczne.

Ciekaw jestem kiedy wreszcie doczekamy się jednego systemu biletowego we Wrocławiu, na wzór ZTM w Warszawie. Bo tymczasem kolejna gmina się odłącza i zamiast poprawy, jest kolejny odrębny system taryfowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: J-31 » 2018-08-27, 21:15

Przemek pisze:Ciekaw jestem kiedy wreszcie doczekamy się jednego systemu biletowego we Wrocławiu, na wzór ZTM w Warszawie. Bo tymczasem kolejna gmina się odłącza i zamiast poprawy, jest kolejny odrębny system taryfowy.
Prawdę powiedziawszy to jestem pełen obaw, bo kwestię integracji taryfowej warszawskiego ZTM - zarówno z gminami ościennymi jak i z KM - można określić polskim przysłowiem "raz na wozie, raz pod wozem".

Wszystko zależy od tego kto "steruje" organizatorem komunikacji miejskiej. Naprawdę bardzo mało brakowało, a mielibyśmy wokół Warszawy całe mnóstwo systemów komunikacyjnych ... nie zintegrowanych taryfowo z warszawskim ZTM. To, co mamy dzisiaj, to pokłosie działa fachowców, ale to się może zmienić, jak zmieni się prezydent w Ratuszu ;)

Mam wrażenie, że we Wrocławiu jest podobnie, ludzie zasiadający na fotelach decyzyjnych we wrocławskim UM, w komórce odpowiedzialnej za komunikację miejską, to są tzw. "ludziki" pana Prezydenta, czyli kumple, którzy tam tylko biorą kasę, czekają na polecenia z góry, ale sami nie mają pomysłu co zrobić, że pozytywnie zmieniać komunikację miejską - chociażby np. dążyć do integracji taryfowej z gminami ościennymi ;)

Być może panowie w UM boją się trudnych decyzji, które mogłyby zaszkodzić panu Prezydentowi... w Warszawie też przez to przechodziliśmy i zawsze jest szansa na powtórkę ;)

Być może jak się zmieni Prezydent we Wrocławiu, to zmienią się ludzie w UM i może zmienić się podejście do k.m. oraz gmin ościennych... ale tylko "może". Trzeba być cierpliwym, to się kiedyś zmieni ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: Przemek » 2018-08-28, 00:42

Wracając do tematu - konkrety w propozycji Urzędu Miasta Siechnice:
http://siechnice.gmina.pl/aktualnosc-3-2932-konsultacje_spoleczne_w_sprawie_zmian_w.html pisze:Na przestrzeni ostatnich 4 lat liczba mieszkańców w Gminie Siechnice zwiększyła się o ponad 10% i nieustannie rośnie. Większa populacja nie przekłada się jednak na obniżanie poziomu dopłaty Gminy Siechnice do linii aglomeracyjnych, co skłoniło mnie władze Gminy do podjęcia decyzji o samodzielnej organizacji komunikacji międzygminnej, wzorem sąsiednich Czernicy i Kobierzyc.
  • 900L, 900P, 901 i 910 do piachu,
  • Utrzymanie kursowania linii 100, 110, 120 do miejscowości Gminy Siechnice: Mokry Dwór, Iwiny, Trestno, Blizanowice (trwają rozmowy z władzami Wrocławia na temat dalszego utrzymania linii w takiej formie),
  • Plany rozszerzenia integracji biletowej z pociągami KD, relacji Wrocław ↔ Siechnice ↔ Jelcz-Laskowice
  • Skrócenie niektórych kursów do punktów przesiadkowych na tramwaj, w celu zmniejszenia opóźnień i niedublowania tramwajów,
  • Wprowadzenie komunikacji z punktów przesiadkowych we Wrocławiu do każdej miejscowości w Gminie Siechnice
  • Uruchomienie dodatkowych linii
Obrazek
Linie 900L i 900P zostaną zastąpione przez linie 800 i 810, które wciąż będą dojeżdżały do ścisłego centrum Wrocławia wraz z linią 820, która zastąpi istniejącą linię 901.Linia 920 zostanie rozdzielona na 3 linie, które będą dojeżdżały nie tylko do Siechnic, ale także w pobliże pętli tramwajowych na Księżu Małym i Tarnogaju. Linia 830 będzie kursowała z Kotowic do wrocławskiego Tarnogaju przez Siechnice i Księże Małe, a linie 840 i 850 będą łączyły miejscowości w południowej części gminy również z pętlami tramwajowymi na Księżu Małym i Tarnogaju. Linię 910 zastąpi uzupełniająca linia z Żernik Wrocławskich do pętli autobusowej Gaj we Wrocławiu. Po otwarciu węzła przesiadkowego w Siechnicach uruchomiona zostanie linia dowozowa z Prawocina do dworca PKP.
W dni robocze przed godz. 20 do Galerii Dominikańskiej realizowany będzie co drugi kurs na przytoczonych trasach. Pozostałe kursy będą kierowane do pętli Gaj lub Tarnogaj.
Obrazek
Obrazek

800 - czyli obecne 900P
Obrazek

810 - czyli obecne 900L
Obrazek

820 - czyli obecne 901
Obrazek

830 - czyli rozdzielenie kursów kotowickich z obecnego 920
Obrazek

840 - czyli wydłużenie podstawowej trasy obecnego 920 - wariant prawoskrętny
Obrazek

850 - czyli wydłużenie podstawowej trasy obecnego 920 - wariant lewoskrętny
Obrazek

860 - czyli obecne 910

Rozważane są 2 trasy tej linii:
Obrazek
Obrazek

880 - nowa linia wewnątrz Siechnic
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Siechnice

Post autor: Przemek » 2018-10-25, 12:47

https://www.wroclaw.pl/27-pazdziernika- ... -900-i-910
Z dniem 27 października 2018 roku (sobota) zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek "Prudnicka" przy skrzyżowaniu ulicy Hubskiej i Prudnickiej w trasie przejazdu autobusów linii 900L, 900P i 910.

Przystanek "Prudnicka" dla autobusów linii 900L, 900P i 910 będzie posiadał status przystanku "na żądanie".

ODPOWIEDZ