Historia komunikacji miejskiej - linie autobusowe

Linie autobusowe i tramwajowe wczoraj, dziś i jutro
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4243
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Historia komunikacji miejskiej - linie autobusowe

Post autor: Przemek » 2018-03-17, 14:36

Historia, ale taka całkiem niedawna ;)

Po reorganizacji komunikacji strefowej w gminie Długołęka 30 października 2010r., miejscowości takie jak: Stępin, Borowa, Byków, Raków, Oleśniczka i Kątna utraciły bezpośredni dojazd autobusem gminnym do Wrocławia. Zamiast tego, powstała linia dowozowa 944, która kursowała następującą trasą:
Dobroszów - Stępin - Borowa - Raków - Bielawa - Raków - Oleśniczka - Kątna - Brzezia Łąka
(kursy przez Byków)
Schemat linii:
Obrazek
Zmienił się także operator ww. linii - obsługę przejął Sevibus w konsorcjum ze spółką powiązaną Socibus.

Z jednej strony miała zapewniać dowóz pasażerów na przesiadkę na linie: 904 (w Dobroszowie), 911 (w Bielawie) i na 921 (w Brzeziej Łące). Było to nowe rozwiązanie w tej gminie, jednak nie zostało ono dobrze przyjęte, zważywszy, że jeszcze dzień wcześniej dojazd do tych miejscowości zapewniała linia 905, która jeździła z pętli Kromera.

Po wnioskach pasażerów, wójt gminy uruchomił dodatkową linię autobusową 844, która jeździła na trasie:
Psie Pole - Mirków - Długołęka - Kamień - Piecowice - Bielawa - Raków - Borowa - Stępin
(kursy przez Byków z pominięciem miejscowości: Raków, Bielawa, Piecowice, Kamień)
Rozkład jazdy: http://media.gmina.dlugoleka.pl/1_Stron ... 1.2011.pdf
Schemat linii: http://phototrans.pl/20,775,0,Gmina_D_ugo__ka.html

Taki stan rzeczy trwał do 25 czerwca 2011r., kiedy to w końcu zmieniono trasę linii 944 na mniej-więcej pokrywającą się z trasą linii 844, którą zlikwidowano.
Obrazek

Linia 844 jeszcze potem się pojawiała, ale nie pamiętam co było tego powodem: http://sevibus.pl/data/dlugoleka/2013/844_281013.pdf

Kolejny przetarg wyłonił nowe konsorcjum, ale wraz z dotychczasowym operatorem: Sevibusem, który tym razem dogadał się z DLA na wspólną obsługę linii. Od tamtej pory już nie uruchamiano linii 844, a wszystkie kursy przeniesiono do linii 944. Niestety ucierpiał na tym Byków, któremu pozostały tylko 3 pary kursów i tylko w dni robocze.
Obrazek

Obecnie - wraz z likwidacją linii 944 i 914a - z których powstała 924, zostały tylko 2 pary kursów przez Byków. Zwiększono za to ilość kursów do Rakowa, do którego dojeżdżają również niektóre kursy linii 911 i 921.

Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4243
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Historia komunikacji miejskiej - linie autobusowe

Post autor: Przemek » 2018-05-01, 22:56

http://transportnews.eu/publicystyka/ar ... -1946-1991
Linia 100
Data otwarcia – 22.08.1945
22.08.1945 – Słowiańska – pl.Grunwaldzki
20.09.1945 – Parkowa – Dw.Główny – Dw. N/O
22.11.1945 – Parkowa – Dw.Świebodzki
10.12.1945 – pl.Grunwaldzki – Dw.Główny
29.06.1946 – skasowano
28.07.1946 – ponowne otwarcie: Pilczyce Leśnica
15.12.1949 – skasowano
01.02.1955 – ponowne otwarcie: Karłowice – Lipa Piotrowska
01.08.1955 – przemianowanie linii „A” na 100
19.07.1956 – Karłowice – Świniary
15.10.1959 – Żmigrodzka – Lipa Piotrowska
20.08.1968 – Żmigrodzka – Rędzin (przez Lipę P)
10.06.1973 – Żmigrodzka – Rędzin (przez Osobowicką)
21.08.1978 – Żmigrodzka – Rędzin (od 7.00 do 16.00 przez Różankę)
26.04.1979 – Żmigrodzka – Rędzin (przez Różankę)

15.07.1991 – Księże Małe – Mokry Dwór

Linia 101
Data otwarcia – 10.12.1945
10.12.1945 – Moniuszki – Krupnicza
30.01.1946 – Karłowice – Krupnicza
22.03.1946 – Karłowice – m.Grunwaldzki
29.06.1946 – Zalesie – pl.Grunwaldzki
30.09.1946 – skasowano
01.04.1947 – ponowne uruchomienie: Kościuszki – Czechnica
24.05.1948 – Dw.Główny – Czechnica
10.09.1948 – Krakowska – Czechnica
17.10.1950 – Ciążyn – Czechnica
01.08.1955 – przemianowanie linii „C” na 101
18.07.1966 – Księże Małe – Czechnica
15.07.1991 – Tarnogaj – Siechnica

Linia 103
Data otwarcia – 07.07.1947
07.07.1947 – Pilczyce – Bródź
13.07.1951 – Pilczyce – Maślice
18.03.1953 – Pilczyce – Bródź
01.08.1955 – przemianowanie linii „E” na linię 103
29.03.1961 – pl.Czerwony – Pracze Odrzańskie
12.12.1977 – pl.Czerwony – Pracze Odrzańskie (w obu kierunkach przez Lotniczą, Górniczą)
26.04.1979 – pl.Czerwony – Pracze Odrzańskie (przez Legnicką, Młodych Techników, Łęczycką)
02.09.1985 – uruchomiono 4 kursy do Janówka

Linia 104
Data otwarcia – 07.10.1946
07.10.1946 – pl.Kościuszki – Gazownia
13.12.1947 – skasowano
29.03.1948 – ponowne otwarcie: Źeleńskiego – Wilczyce
02.04.1951 – Źeleńskiego – Psie Pole
14.02.1952 – Żeleńskiego – WSK
01.08.1955 – przemianowanie linii „G” na 104
18.06.1956 – Źeleńskiego – Mirków
14.05.1976 – Źeleńskiego – Szczodre
19.09.1977 – Źeleńskiego – Łozina (3 kursy)
01.06.1978 – Kromera – Mirków

Linia 105
Data otwarcia – 31.10.1945
31.10.1945 – Rynek – Kasprowicza
01.11.1945 – Teatr Miejski – Kasprowicza
26.07.1946 – m.Katowicki – Żmigrodzka
01.12.1946 – Źeleńskiego – Żmigrodzka
18.08.1948 – Żeleńskiego – pl.Trzebnicki
05.04.1951 – Karłowice – Sołtysowice
01.08.1955 – przemianowanie linii „K” na 105
10.02.1967 – zmiana trasy: przez Kasprowicza, pl.Daniłowskiego
10.10.1977 – Kromera – Sołtysowice

Linia 106
Data otwarcia – 08.08.1948
08.08.1948 – Rynek – lotnisko
05.05.1951 – Oporów – lotnisko
07.09.1951 – pl.Strzegomski – lotnisko
01.02.1955 – pl.1Maja – lotnisko
01.08.1955 – przemianowanie linii „L” na 106
15.08.1956 – Dw.Świebodzki – lotnisko
17.07.1969 – Dw.Świebodzki – lotnisko cywilne

Linia 107
Data otwarcia – 26.04.1948
26.04.1948 – Rynek – Muchobór Wielki
18.02.1949 – skasowano
01.09.1949 – ponowne otwarcie: pl.Strzegomski – Nowy Dwór
07.09.1951 – pl.Strzegomski – Muchobór Wielki
01.02.1955 – pl.1Maja – Muchobór Wielki
01.08.1955 – przemianowanie linii „M” na 107
15.08.1956 – Dw.Świebodzki – Muchobór Wielki
01.08.1967 – Dw.Świebodzki – FUM
01.09.1971 – Dw.Świebodzki – ul.Galińskiego (Klecina) przez Karmelkową
03.01.1972 – Dw.Świebodzki – Klecina przez ul.Stenki
01.07.1972 – Dw.Świebodzki – Klecina przez ul.Stenki, ul.Kadłubka
01.09.1972 – Dw.Świebodzki – Klecina przez Karmelkową, uruchomienie linii 107s – Dw.Świebodzki – Oporów
26.11.1979 – likwidacja linii 107s

Linia 108
Data otwarcia – 16.11.1948
16.11.1948 – pl.Trzebnicki – Trzebnica
? – pl.Trzebnicki – Żmigrodzka
03.05.1951 – Obornicka – Poświętne
01.02.1955 – Karłowice – Widawa
01.08.1955 – Karłowice – Piastów, przemianowanie linii „T” na 108
01.03.1971 – Karłowice – Szymanów
15.12.1991 – pl.Powstańców Wlkp. – Piastów/Szymanów

Linia 109
Data otwarcia – 10.02.1954
10.02.1954 – pl.Strzegomski – Jerzmanowo
01.02.1955 – pl.1Maja – Jerzmanowo
01.08.1955 – przemianowanie linii „Z” na 109
15.08.1956 – Dw.Świebodzki – Jerzmanowo
21.02.1974 – Dw.Świebodzki – Jarnołtów
03.01.1977 – pl.Grunwaldzki – Jarnołtów
06.12.1979 – Dw.Świebodzki – Jarnołtów

Linia 110
Data otwarcia – 06.08.1945
06.08.1945 – Karłowice – Podwale (specjalny do Zarządu Miejskiego)
30.11.1945 – skasowany
16.04.1946 – ponowne otwarcie: Dw.Główny – Gajowicka (specjalny do DOW)
27.09.1946 – skasowany
??.01.1951 – ponowne otwarcie: Karłowice – Koszary
02.04.1951 – skasowany
07.06.1954 – ponowne uruchomienie: Sępolno – Kamieniec Wr
01.08.1955 – przemianowanie linii „W” na 110
23.09.1959 – pl.Grunwaldzki – Kamieniec Wr.
15.10.1959 – pl.Grunwaldzki – Wojnów, przemianowanie linii 110 na 115
01.09.1969 – ponowne uruchomienie: Dw.Świebodzki – WSK II przez ND, przemianowanie linii 126 na 110
03.01.1972 – skasowany
01.03.1973 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Jagodno
17.05.1973 – Dw.Główny – Lamowice
01.05.1974 – Dw.Główny – Żerniki Wr.
03.12.1976 – Dw.Główny – Św.Katarzyna
05.02.1980 – uruchomienie linii 110s: Dw.Główny – Chemia
17.07.1984 – Dw.Główny – Siechnica (przedłużenie 7 kursami)
03.09.1989 – przemianowanie linii 110s na 140: Dw.Główny – Hurtownia

Linia 111
Data otwarcia – 01.08.1955r.
01.08.1955 – pl.Grunwaldzki – Zgorzelisko
26.01.1958 – pl.Grunwaldzki – Kiełczów
06.11.1984 – pl.Grunwaldzki – Piecowice (przdłużenie 4 kursami)

Linia 112
Data otwarcia – 01.08.1955r.
01.08.1955 – Karłowice – Polanowice
20.08.1968 – Polanowice -Karłowice – Lipa Piotrowska
12.03.1975 – Polanowice – Karłowice
30.05.1976 – Karłowice – Krzyżanowice (przedłużenie 5 kursami)

14.11.1988 – Dw.Główny – Pawia

Linia 113
Data otwarcia – 01.08.1955
01.08.1955 – Gaj – Ołtaszyn
10.03.1959 – Dw.Główny – Ołtaszyn
01.11.1968 – Dw.Główny – Ołtaszyn (Koszary)
02.03.1970 – Dw.Główny – Krzyki

Linia 114
Data otwarcia – 10.10.1955r.
10.10.1955 – Księże Małe – Brochów
01.05.1958 – Księże Małe – Bieńkowice
14.09.1959 – pl.Dzierżyńskiego – Bieńkowice
01.11.1968 – Wierzbowa – Bieńkowice
14.12.1970 – Łaciarska – Bieńkowice
19.04.1978 – Janickiego – Bieńkowice
10.05.1979 – pl.Czerwony – Bieńkowice
16.04.1991 – pl.Dominikański – Bieńkowice

Linia 115
Data otwarcia – 15.10.1959
15.10.1959 – pl.Grunwaldzki – Kamieniec Wr.
02.03.1970 – pl.Grunwaldzki – Czernica
03.10.1985 – pl.Grunwaldzki = Wojnowice (przedłużenie 1 kursem)

Linia 116
Data otwarcia – 15.10.1959
15.10.1959 – Żmigrodzka – Świniary
05.01.1985 – pl.Grunwaldzki – Świniary

Linia 117
Data otwarcia – 05.11.1960
05.11.1965 – Leśnica – Bródź
26.11.1973 – Pracze Odrzańskie – Leśnica – Ratyń

Linia 118
Data otwarca – 03.01.1961
03.01.1961 – Źeleńskiego – Kowale
20.02.1961 – Źeleńskiego – Swojczyce
12.10.1962 – Źeleńskiego – Sępolno
01.09.1982 – Żmigrodzka – Sępolno
30.09.1986 – Rędzin – Sępolno

Linia 119
Data otwarcia – 20.04.1961
20.04.1961 – Przodowników Pracy – Pafawag
02.01.1971 – Blacharska – Pafawag

Linia 120
Data otwarcia – 27.08.1964
27.08.1964 – pl.Wróblewskiego – Opatowice
14.09.1972 – pl.Wróblewskiego – Opatowice przez ul.Na Grobli, przedłużenie do Trestna
07.12.1972 – pl.Wróblewskiego – Trestno przez ul.Traugutta, na ul.Na Niskich Łąkach

Linia 121
Data otwarcia – 27.08.1964
27.08.1964 – Dw.Świebodzki – Bystrzycka
25.01.1972 – Dw.Świebodzki – Bystrzycka przez ul.Gubińska
05.02.1973 – Dw.Świebodzki – BEPES przez ul.Braniborską
06.12.1979 – Dw.Świebodzki – BEPES przez ul.Żernicką, ul.Kołobrzeską
17.02.1980 – Dw.Świebodzki – BEPES przez ul.Chociebuską, ul.Hermanowską

Linia 123
Data otwarcia – 29.03.1961
29.03.1961 – Pilczyce – Pracze Odrzańskie
01.05.1967 – przemianowanie linii 103A na 123
28.04.1977 – Pilczyce – Wilkszyn przez Marszowice

Linia 124
Data otwarcia – 18.03.1968
18.03.1968 – Nowy Dwór – Pilczyce przez Strzegomską, ul.Nowodworską
01.09.1971 – skasowano
29.03.1974 – ponowne otwarcie: Ratyń – Leśnica – Mokra
07.05.1985 – Ratyń – Leśnica – Mokra – Brzezina (przedłużenie 4 kursami)

Linia 125
Data otwarcia – 16.03.1970
16.03.1970 – Brochów – Spiżowa przez ul.Wielką
07.09.1974 – Brochów – Spiżowa przez ul.Drukarską, pl.Powstańców Śl.
20.06.1975 – Brochów – Grabiszyńska FUM
20.04.1978 – Brochów – Grabiszyn przez ul.Komandorską, ul.Swobodną

Linia 126
Data otwarcia – 21.01.1969
21.01.1969 – Dw.Świebodzki – Bystrzycka
01.09.1969 – przemianowanie linii 126 na 110
01.09.1971 – ponowne uruchomienie: Pilczyce – Krzyki
23.11.1982 – Kozanów – Krzyki

Linia 127
Data otwarcia – 30.01.1973
30.01.1973 – Gajowice (Przodowników Pracy) – Szczepin (Chojnowska)
05.03.1973 – Gajowice – Szczepin przez Zachodnią
04.07.1975 – Gajowice – Popowice (Zakłady Mięsne)
15.10.1975 – Gajowice – Popowice (Jelenia)
29.11.1975 – Szpital Kolejowy – Popowice
05.04.1978 – Czerska – Popowice
17.04.1981 – Park Pł – Popowice
29.01.1982 – Pułtuska – Wejherowska

Linia 128
Data otwarcia – 08.12.1973
08.12.1973 – pl.Grunwaldzki – pl.Gottwalda
11.07.1974 – pl.Grunwaldzki – Karłowice
05.01.1985 – skasowano

Linia 129
Data otwarcia – 27.03.1975
27.03.1975 – Leśnica – Żar
15.09.1982 – Żar – Pracze Odrzańskie

Linia 130
Data otwarcia – 21.02.1977
21.02.1977 – Kromera – Kłokoczyce
25.06.1986 – Kłokoczyce – Polanowice (kursy do Krzyżanowic)

Linia 131
Data otwarcia – 19.05.1977
19.05.1977 – pl.Grunwaldzki – Kiełczowska
15.06.1984 – pl.Grunwaldzki – Litewska

Linia 132
Data otwarcia – 08.11.1977
18.11.1977 – pl.Powstańców Wlkp – Karłowice przez Różankę
26.04.1979 – pl.Czerwony – Karłowice przez Różankę
04.05.1983 – skasowano
14.11.1988 – Dw.Główny – Żórawina (przemianowanie kursów 113 na 132)

Linia 133
Data otwarcia – 10.03.1978
10.03.1978 – Krzyki – Klecina przez Osiedle Przyjaźni Polsko-Radzieckiej
13.04.1978 – Dw.Główny – Klecina przez ul.Kamienną, ul.Powstańców Śl.
02.10.1985 – Dw.Główny – Bielany
17.03.1987 – Dw.Główny – Zabrodzie

Linia 134
Data otwarcia – 20.04.1978
20.04.1978 – Grabiszyn Kamienna (Polmozbyt)
22.05.1979 – Grabiszyn – Tarnogaj
17.03.1984 – Nowy Dwór – Tarnogaj
17.08.1991 – Nowy Dwór – Księże Małe

Linia 135
Data otwarcia – 17.07.1979
17.07.1979 – pl.Czerwony – Popowice przez Starogroblową
29.10.1982 – pl.Czerwony – Wejherowska
01.02.1983 – pl.Czerwony – Kozanów
09.11.1985 – Sucha – Kozanów

Linia 136
Data otwarcia – 01.10.1980
01.10.1980 – Rędzińska – pl.Czerwony

Linia 137
Data otwarcia – 26.11.1979
26.11.1979 – Oporów – Nowy Dwór przez ul.Grabiszyńską, ul.Klecińska
23.11.1981 – Oporów – Nowy Dwór przez Muchobór Wielki
10.05.1983 – Oporów – Dw.Świebodzki
28.09.1985 – Oporów – Sucha

Linia 138
Data otwarcia – 16.04.1982
16.04.1982 – Grabiszyńska FAT – Nowy Dwór
17.03.1983 – skasowano

Linia 139
Data otwarcia – 06.12.1979
06.12.1979 – pl.Grunwaldzki – Jerzmanowska, przemianowanie linii 109s na 139, uruchomienie linii 139s: pl.Grunwaldzki – Nowy Dwór
21.11.1981 – uruchomienie linii 139s1: Nowy Dwór – Świebodzki
03.12.1981 – przemianowanie linii 139s1 na 140
25.01.1983 – przemianowanie linii 139s na 149: pl.Grunwaldzki – Nowy Dwór

Linia 140
Data otwarcia – 03.12.1981
03.12.1981 – Nowy Dwór – Świebodzki
15.10.1984 – skasowano
03.09.1989 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Hurtownia

Linia 141
Data otwarcia – 28.09.1982
28.09.1982 – pl.Grunwaldzki – Zakrzów

Linia 142
Data otwarcia – 01.02.1983
01.02.1983 – Karłowice – Nowy Dwór, przemianowanie z linii „L”
10.05.1984 – pl.Daniłowskiego – Nowy Dwór

Linia 143
Data otwarcia – 01.02.1983
01.02.1983 – pl.Czerwony – Kozanów, przemianowanie linii 103s na 143
31.03.1985 – pl.Czerwony – Kozanów, uruchomienie kursów w dni świąteczne

Linia 144
Data otwarcia – 01.02.1983
01.02.1983 – pl.Daniłowskiego – Wojszycka, przemianowanie z linii „G”
16.06.1984 – Szpital ul.Kamieńskiego – Wojszyce

Linia 145
Data otwarcia – 01.02.1983
01.02.1983 – Dw.Główny – Sępolno – przemianowanie z linii „D”

Linia 146
Data otwarcia – 01.03.1988
01.03.1988 – Dw.Główny – Bartoszowice

Linia 147
Data otwarcia – 03.09.1989
03.09.1989 – pl.Kromera – Zakrzów, przemianowanie linii 102

Linia 149
Data otwarcia – 25.01.1983
25.01.1983 – Nowy Dwór – pl.Grunwaldzki, przemianowanie linii 139s na 149

Linia 150
Data otwarcia – 12.04.1984
12.04.1984 – Krzyki – Wysoka

Linia 151
Data otwarcia – 15.10.1984
15.10.1984 – Dw.Świebodzki – Leśnica

Linia A
Data otwarcia – 01.07.1958
01.07.1958 – Psie Pole – pl.Trzebnicki
05.07.1958 – skasowano
26.07.1958 – ponowne otwarcie: Biskupin – Krzyki
11.10.1958 – skasowano
21.03.1961 – ponowne otwarcie: pl.Wolności – Oporów
03.07.1961 – Karłowice – Oporów
21.01.1963 – pl.Daniłowskiego – Oporów
09.10.1975 – pl.Daniłowskiego – Oporów przez ul.Purkiniego
07.05.1978 – pl.Daniłowskiego – Oporów przez ul.Kościuszki, ul.Dąbrowskiego, powrót przez ul.Podwale, ul.Świdnicką

Linia B
Data otwarcia – 01.07.1958
01.07.1958 – pl.1Maja – Leśnica
07.12.1964 – Dw.Główny – Leśnica
01.03.1974 – pl.Czerwony – Leśnica
01.04.1974 – Dw.Główny – Leśnica

Linia C
Data otwarcia – 01.05.1964
01.05.1964 – Opera – Partynice
19.06.1964 – pl.Kościuszki – Partynice
07.12.1964 – Dw.Główny – Krzyki
10.03.1965 – Elwro – pl.Powstańców Wlkp.
05.08.1965 – skasowano
01.09.1966 – ponowne otwarcie: Gajowice – Stadion Olimpijski
04.04.1972 – Gajowice – Sępolno przez ul.Słodową
20.07.1974 – Gajowice – Sępolno przez ul.Purkiniego
07.05.1978 – Gajowice – Sępolno przez ul.K.Wielkiego, ul.Nowotki

Linia D
Data otwarcia – 01.05.1964
01.05.1964 – Sępolno – Huby
01.06.1964 – Sępolno – Dw.Główny
22.10.1975 – Sępolno – Dw.Główny (ul.Gwarna)
01.02.1983 – skasowano, przemianowanie na linię 145
03.12.1990 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Zakrzów

Linia E
Data otwarcia – ??
?? – Dw.Świebodzki – ul.Grabiszyńska FUM
20.04.1961 – skasowano
10.03.1965 – ponowne uruchomienie: Rynek – Psie Pole
01.09.1966 – skasowano
15.05.1968 – ponowne uruchomienie: Rynek – Biskupin
12.02.1973 – Szczepin – Biskupin
14.02.1974 – Pilczyce – Biskupin
09.09.1974 – Leśnica – Biskupin
14.05.1986 – Leśnica – Bartoszowice

Linia F
Data otwarcia – (03.07.1947), 01.05.1965
03.07.1947 – Grabiszyńska – Oporów
29.09.1947 – skasowano
29.10.1948 – Grabiszyńska – Oporów – Klecina
04.12.1949 – skasowano

01.05.1965 – Klecina – Źeleńskiego
15.04.1970 – Klecina – Sołtysowice
21.03.1978 – Klecina – Kromera
27.09.1986 – Klecina – Kromera, przedłużenie do ul.Czekoladowej

Linia G
Data otwarcia – 01.06.1969
01.06.1969 – Karłowice – ul.Orla
16.03.1970 – Karłowice – ul.Turniejowa
17.04.1972 – pl.Gottwalda – ul.Wojszycka
30.04.1979 – pl.Daniłowskiego – ul.Wojszycka
01.02.1983 – skasowano, przemianowanie na linię 144

Linia H
Data otwarcia – (12.10.1948), 01.07.1971
12.10.1948 – pl.Trzebnicki – Oleśnica
15.01.1949 – skasowano

01.07.1971 – pl.Wróblewskiego – Księże Małe
01.08.1971 – pl.Czerwony – Księże Małe
15.11.1971 – skasowano
14.02.1972 – ponowne uruchomienie: Krzyki – pl.Grunwaldzki
14.10.1972 – Krzyki – ul.Wystawowa
24.02.1978 – Krzyki – Biskupin
10.04.1987 – Krzyki – Bartoszowice

Linia K
Data otwarcia – 06.03.1974
06.03.1974 – Tarnogaj – pl.Powstańców Wlkp.
27.06.1975 – Tarnogaj – Karłowice
10.08.1978 – Tarnogaj – Karłowice – Różanka
16.06.1984 – Tarnogaj – ul.Kamieńskiego (szpital)

Linia L
Data otwarcia – 22.06.1978
22.06.1978 – pl.Czerwony – Nowy Dwór
07.04.1979 – Karłowice – Nowy Dwór
01.02.1983 – skasowano, przemianowanie na 142

Linia M
Data otwarcia – 27.10.1978
27.10.1978 – Grabiszyn FAT – ul.Wejherowska
30.03.1979 – skasowano
06.09.1980 – ponowne otwarcie: Nowy Dwór – Kromera

Linia N
Data otwarcia – 01.09.1982
01.09.1982 – Kromera – Kiełczowska
18.01.1983 – Dw.Główny – Kiełczowska
15.06.1984 – Dw.Główny – Litewska



Linia 201 – uruchomienie 01.12.1971
01.12.1971 – al.Kromera – Zakrzów
26.01.1976 – zmiana mr na 201 (prawdopodobnie ze 102N) i obsługa mikrobusem
01.07.1977 – Dw.Główny – Zakrzów
15.06.1984 – Dw.Główny – Litewska

Linia 202 – uruchomienie 26.01.1976
26.01.1976 – Biskupin – Sępolno, zastąpinie tramwajowej linii nocnej
01.07.1977 – Dw.Główny – Sępolno przez Wieczorka, Sienkiewicza
02.10.1978 – likwidacja
29.11.1978 – ponowne uruchomienie: Dw. Główny – Nowy Dwór

Linia 203 – uruchomienie 26.01.1976
26.01.1976 – Biskupin – pl.1Maja, zastąpienie linii tramwajowej 33
23.02.1981 – likwidacja
14.03.1984 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Zakrzów

Linia 204 – uruchomienie 26.01.1976
26.01.76 – Dw.Główny – Krzyki

Linia 205 – uruchomienie 26.01.1976
26.01.1976 – Tarnogaj – Dw.Główny – Park Pł., zastapinie linii tramwajowej 35
02.10.1978 – likwidacja
29.12.1979 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Pilczyce
29.01.1982 – Dw.Główny – Pracze Odrzańskie

Linia 206 – uruchomienie 01.07.1976
01.07.1976 – Dw.Główny – Biskupin
02.10.1978 – likwidacja
06.09.1980 – ponowne uruchomienie: Dw.Główny – Różanka
29.03.1985 – Dw.Główny – Kamieńskiego

Linia 207 – uruchomienie 30.06.1981
30.06.1981 – Dw.Główny – Brochów

Linia 208 – uruchomienie 30.12.1986
30.12.1986 – Dw.Główny – Jarnołtów

Linia 209 – uruchomienie 01.10.1988
01.10.1988 – Dw.Główny – Wojnów

lukas11
Posty: 1
Rejestracja: 2018-07-20, 21:26

Re: Historia komunikacji miejskiej - linie autobusowe

Post autor: lukas11 » 2018-07-20, 22:07

Bardzo rzetelnie i skrupulatnie przedstawione - Przemek - można tylko pozazdrościć wytrwałości w szukaniu tych informacji

ODPOWIEDZ