Mercedes Citaro
Ogromne dzięki Skoda za zdjęcia. Jeszcze tylko mam pytanie - a gdzie umieszczono numer taborowy + logo na solowych Citaro. Chodzi mi o pozycję na prawym boku pojazdu (czyli na ścianie po stronie drzwi)Skoda 16T pisze:Specjalnie dla kol. J-31:
Oj chyba nie Musisz odliczać. To jest standard, który powoli pojawia się w corazi większej ilości miast. Warszawa też idzie już w tym kierunku i od niedawna każdy nowo zakupiony autobus (na razie ajenci, ale pewnie również i MZA) również musi posiadać głosowe zapowiadanie przystanków.ppln pisze:Mogę już odliczać dni do momentu kiedy to zostanie wyłączone?
Przykładowo w Jelczach Libero zapowiadanie przystanków jest podwójne: tzn. usłyszysz jaki jest następny przystanek oraz za chwilę powtórzenie - tym razem jako "przystanek xxx".
I jakoś nasi kierowcy tego nie wyłączają.
Zatem sądzę, że kierowcy MPK Wrocław również nie wyłączą głosowego zapowiadania przystanków. To jest przecież informacja dla pasażera a nie kierowcy
J-31 pisze:a gdzie umieszczono numer taborowy + logo na solowych Citaro. Chodzi mi o pozycję na prawym boku pojazdu (czyli na ścianie po stronie drzwi)
Natomiast, jeśli chodzi o umieszczenie numeru taborowego po lewej stronie ( czyli na ścianie bez drzwi ), to jest on umieszczony jak na #8600 i #8601:
Gdzieś słyszałem/czytałem, że w naszych Mercedesach miały być odsuwane okna. Niestety okien zabrakło i prezes Mercedesa zaproponował okna tańsze okna uchylne ...ppln pisze:Współczuję z całego serca. A przecież da się zamówić ogromne (~2/3 szyby) otwierane okna
W Łodzi przystosowanie ma każdy autobus już od ponad 10 lat, ale w połowie jest to wyłączone (wyciszone przez kierowców). Oczywiście wewnątrz, na zewnątrz tylko na żądanie niewidomego z pilotem.J-31 pisze:Oj chyba nie Musisz odliczać. To jest standard, który powoli pojawia się w corazi większej ilości miast. Warszawa też idzie już w tym kierunku i od niedawna każdy nowo zakupiony autobus (na razie ajenci, ale pewnie również i MZA) również musi posiadać głosowe zapowiadanie przystanków.
W MPK zapowiadanie przystanków jest już od 7 lat. Jest z tym różnie, bo w większości przypadków gadaczki są pościszane tak, że nic nie słychać. Jednak zapowiedź na zewnątrz autobusu to we Wrocławiu nowość. Jednak podejrzewam, że ściszenie gadaczki wewnątrz, spowoduje ściszenie zapowiedzi na zewnątrz, więc zapewne i to za długo nie będzie służyć pasażerom...J-31 pisze:Zatem sądzę, że kierowcy MPK Wrocław również nie wyłączą głosowego zapowiadania przystanków. To jest przecież informacja dla pasażera a nie kierowcy
Parę "dziennikarskich" zdjęć wrocławskich Citaro:
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/51,3575 ... 9.html?i=0
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/51,3575 ... 9.html?i=0
Nie mają. Natomiast rzeźnia w przednim członie jest bardzo duża, o wiele większa niż w Volvo 7700A.J-31 pisze:Dobra, to może wróćmy jeszcze na chwilę do wrocławskich Citaro - czy przegubowce mają rzeźnię w drugim członie ?
A co do komunikatów głosowych i wyświetlaczy LCD, to za przeproszeniem jesteście śmieszni Najlepiej cały autobus zawalmy dyktami i będzie dobrze...
Docelowo ma pokazywać, ale nie wymagajmy od MPK za wiele, bo dla nich w ogóle poprawne ustawienie systemu stanowi nie lada problemppln pisze:tylko dobrze żeby pokazywały przesiadki.
[ Dodano: 29 Sie 2008 20:30 ]
To nie jest nowoczesność na siłę, tylko europejski standard...plocmaster pisze:Nowoczesność na siłę też nie ma większego sensu
Tak patrząc na te nowe Citara dla Wrocławia mam wrażenie że standard usług które oferuje podniesie się. Co do autobusów mam cichą nadzieje że nie zostaną one zdewastowane zaraz jak tylko wyjadą na linie. Z tego co czytałem MPK chce je wypuścić na linie nocne i tu mam spore obawy. Bo wydaje mi się że więcej zniszczeń powstaje właśnie w nocy.
Jak byłem we Wrocławiu to zdziwił mnie widok Ikarusa automata na nocnej linii. No ale myślę ze moje ulubione miasto podniesie się i standard usług świadczonych przez MPK się podniesie czego życzę.
Jak byłem we Wrocławiu to zdziwił mnie widok Ikarusa automata na nocnej linii. No ale myślę ze moje ulubione miasto podniesie się i standard usług świadczonych przez MPK się podniesie czego życzę.
Nie mam pojęcia ...plocmaster pisze:Nie nazywa się to teraz Mastercook?
Póki co wiadomo na jakich liniach/brygadach wyjadą w poniedziałek Citara:
#8300 - 409/7
#8301 - 126/10
#8302 - 134/9
#8303 - 134/11
#8304 - 409/4
#8305 - 122/7
#8306 - 126/4 dwurazówka
Wtorek:
#7300 - 701/2
#7301 - 114/3
#7302 - 110/1
#7303 - 435/2
#7304 - Awaryjny Krzyki
#7305 - 114/1
#7306 - 133/4
#7307 - C/2
#7308 - 119/1 i 114/4
#7309 - 125/3
#7310 - 107/6
#7311 - nie planowany
#7312 - 133/9 i 133/1
#7313 - nie planowany
#7314 - 125/4
#7315 - 133/2
#7316 - 319/8
#7317 - 133/6
#8300 - 136/11
#8301 - 113/11
#8302 - 134/9
#8303 - 134/11
#8304 - 409/4
#8305 - 145/5
#8306 - C/5
#8307 - 612/1
#8308 - 406/2
#8309 - 122/3
#8310 - 406/3
#8311 - 113/12
Informacja od użytkownika @OJCIEC z WFK
No to chyba jest szansa, że Citaro na Borku mogą się częściej pojawiać, ponieważ byłem w Wolicy i tam plac opróżnił się trochę... ale tylko trochę. Wciąż serwis jest zawalony gotowymi autobusami dla Wrocławia. Dodatkowo z tego co pamiętam, w pierwszej połowie września ma być kolejna dostawa do Wrocławia.Skoda 16T pisze:*- Zajezdnia Borek jest zajezdnią tramwajową . Citara maja tam tylko tymczasowe garażowanie, ponieważ na "Grabiszyńskiej" wyraźnie zabrakło miejsca ...
Autobusów dla Krakowa i Bielsko Białej wciąż nie ma
Nieco wracając do wrocławskich Citaro... Analizując swoje zdjęcia, zauważyłem, że solowe Citaro mają stosunkowo małą rzeźnię. Wielkością przypomina ona rzeźnię w solowych Citarach dla Częstochowy.
Czy nie będzie w nich za ciasno ?