Mercedes Citaro

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-08-20, 13:18

Bocian :) na WFK pisze:W poniedziałek ma się odbyć na zaj IX pokaz Hybrydowego MB O530G.
Więcej szczegułów nie znam, podobno ma tez kilka dni pojeździć na linii ale jakiej i ile nie wiadomo.
Info od kierownictwa .
OJCIEC na WFK pisze:I dzisiaj rano zamiast przyjechać na IX to pojawił się na VII.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-08-23, 22:41

MPK przymierza się do zakupu autobusów na baterie

W poniedziałek testowany był we Wrocławiu kolejny autobus z napędem hybrydowym, tym razem marki Mercedes. Pojazd wyposażony w silniki elektryczny i spalinowy jest droższy od tradycyjnego, ale za to dużo oszczędniejszy w eksploatacji.

Mercedes Citaro G Blue Tec-Hybrid to najnowszy produkt fabryki z Mannheim. Do tej pory powstało zaledwie kilka testowych egzemplarzy. Jeden z nich prezentowany był w poniedziałek w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej.

- To pierwszy pokaz tego modelu w Polsce. Pojazd zaledwie w czerwcu zjechał z taśmy produkcyjnej - mówi Adam Kempiński z firmy EvoBus, która zajmuje się dystrybucją mercedesów. - Autobusy hybrydowe naszej marki jeżdżą już w Rotterdamie i Hamburgu. We wrześniu dostarczymy je do Stuttgartu, w październiku do Mediolanu. Wciąż jednak jesteśmy w fazie testów u klienta.

Z tego powodu EvoBus nie chce na razie podać, ile kosztują hybrydy. MPK szacuje, że mogą być nawet o 60-80 proc. droższe od tradycyjnych autobusów. Po Wrocławiu na próbę jeździły już napędzane prądem pojazdy marki Solaris oraz Volvo. MPK od zeszłego roku przymierza się do kupna bardziej ekologicznych autobusów.

- Ich cena jest wysoka, ale technologia kosztuje - tłumaczy Kempiński. - Naszym celem jest, by większy wydatek przy zakupie klient mógł potem odzyskać dzięki oszczędności na paliwie.

Hybrydowy mercedes ma cztery silniki elektryczne umieszczone w kołach i akumulator na dachu, który ładuje się, podczas gdy pojazd hamuje. Jest też wyposażony w silnik spalinowy, ale o pojemności tylko 4,8 litra, podczas gdy zwykły autobus ma 12 litrów. Diesel włącza się wyłącznie wtedy, gdy rozładują się akumulatory.

- Zwykły autobus spala około 55 litrów paliwa na 100 km. Hybryda natomiast jakieś 30 proc. mniej - mówi Witold Turzański, prezes MPK. - To obniża koszty eksploatacji. Inwestycja w taki pojazd powinna się zwrócić w ciągu pięciu-sześciu lat. Jeszcze przed piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012 chcielibyśmy kupić dwie hybrydy.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... terie.html

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-09-12, 20:36

:strzałka: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view
jan_niezbedny pisze:#7348 i nowy segment nadwozia, który prawdopodobnie nigdy nie doczeka się malowania zakładowego. Dlaczego? Bo już ma bardzo głęboką rysę, co widać (słabo bo słabo, komórką robione) na zdjęciu. Przerysowane aż do jakiejś białej warstwy, prawdopodobnie do podkładu.
¬ródło: WFK

Od siebie dodam, iż wóz ma nieco ponad rok. Po oknie zamkniętym na kij od miotły to już kolejny przykład "profesjonalizmu" zajezdni VII.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2010-09-12, 21:48

Może odkopie pewien temat, bo racjonalnej odpowiedzi nie znalazłem: o co chodzi z tymi półkami za IV drzwiami? W solówkach też takowe występują za III drzwiami?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-09-12, 22:21

M_Szymkowiak pisze:o co chodzi z tymi półkami za IV drzwiami?
Możliwe, iż dzięki nim, a konkretnie dzięki braku tam siedzeń MPK płaci mniejsze podatki za przegubowe Citara.
M_Szymkowiak pisze:W solówkach też takowe występują za III drzwiami?
Nie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29313
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-13, 09:17

Skoda 16T pisze:Od siebie dodam, iż wóz ma nieco ponad rok. Po oknie zamkniętym na kij od miotły to już kolejny przykład "profesjonalizmu" zajezdni VII.
Nie rozumiem, czemu ludzie z VII zajezdni - nie pomalują tego segmentu. Czy oni w ten sposób chcą zaoszczędzić, czy nie zależy im ? :]

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2010-09-13, 09:29

Skoda 16T pisze:Możliwe, iż dzięki nim, a konkretnie dzięki braku tam siedzeń MPK płaci mniejsze podatki za przegubowe Citara.
a nie prościej było zrobić rzeźnie w sekcji B?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2010-09-13, 14:15

M_Szymkowiak pisze:a nie prościej było zrobić rzeźnie w sekcji B?
Nie, bo za liczbę siedzeń bezpośrednio na niskiej podłodze było więcej punktów w przetargu, a dwóch rzeźni MPK nie wymagało...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-05-08, 22:19

Obrazek
Tak się prezentuje 43-ci przegubowy Mercedes w MPK.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29313
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-09, 19:06

On w końcu już zostanie na stałe w MPK, czy mimo wszystko jest tylko na testach ? ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2013-05-09, 19:20

Zostaje, tak samo jak Citaro K.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-05-09, 21:28

J-31 pisze:On w końcu już zostanie na stałe w MPK, czy mimo wszystko jest tylko na testach ? ;)
Numer już typowo MPK-owski i nowe tablice rejestracyjne zdradzają, że to już na stałe ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-05-09, 22:56

MPK kupiło te Mietki jako testery czy to są nówki?? Skąd one się w ogóle wzięły we Wrocławiu??

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2013-05-09, 23:39

Kupiło je jako używane ex-testery. Skąd sie wzięły? Testowali je na początku roku, spodobały się, sytuacja taborowa trudna, to i kupili ;)

Ciekawi mnie, co z zakupem 3. Citara - "warszawskiego" przeguba?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-05-10, 09:47

Biały pisze:MPK kupiło te Mietki jako testery czy to są nówki?? Skąd one się w ogóle wzięły we Wrocławiu??
Oba rocznik 2011, więc nie takie nowe ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1516
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-10, 15:05

Kupowanie ex testerów to okazja, ze względu na to, że autobusy są stosunkowo tanie, oraz mają pewną historię techniczną (serwisy w ASO...;)). Jest to jednak również loteria,, gdyż testerów się raczej nie oszczędza, oraz zdarza się, iż posiadają różne dziwne wymysły stosowane raczej w celach pokazowych, jak każde drzwi innego rodzaju czy połączenie okien uchylnych, otwieranych przesuwnie, oraz klimy w jednym egzemplarzu. Czasem posiadają też innowacyjne, nie sprawdzone rozwiązania techniczne... W tym przypadku, autobusy to raczej standardowe modele (no może poza podłogą w C2, która pewnie i tak się nie długo wytrze na jednobarwną, o ile już się to nie stało...;) Nic tylko czekać aż w barwy taborowe wejdą i życzyć udanej eksploatacji...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29313
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-10, 22:04

Ja jeszcze dodatkowo zdradzę, że wrocławski #8342, większą część czasu od roku 2011 spędził jednak stojąc pod płotem serwisu Evobus (pod chmurką). Dosyć rzadko się gdziekolwiek ruszał. ;)

Także w sumie dobrze, że znalazł nowy dom ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-05-10, 23:29

A więc to wcale nie taka perełka jak mi się wydawało. Oby ponad 2 lata stania w miejscu pod chmurką nie wpłynęło negatywnie na stan tego autobusu.
Tak jak napisał J-31 dobrze, że znalazł swój nowy dom. :)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1516
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-11, 00:03

Oj, tutaj akurat śmiało można stwierdzić, że długie stanie pod płotem o wiele bardziej negatywnie wpływa na pojazd, niż intensywna eksploatacja połączona z przeciętnym serwisem... Ale bądźmy dobrej myśli...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-05-11, 17:14

Dywagujcie sobie do woli, przejedziecie się, to wtedy ocenicie, czy to miało jakiś wpływ na pojazd ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”