Kasacje autobusów

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-08, 20:59

Kędzior pisze:No to miałeś szczęście, bo więcej ich pewnie u nas nie zobaczysz.
Ooops. Czyli miałem ostatnią okazję :D

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-08-21, 18:32

Obrazek
Obrazek

Te wozy zostały w dniu dzisiejszym wycofane z eksploatacji.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-08-22, 09:10

Dlaczego automata wycofali?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-08-22, 20:57

A dlaczego nie? Era Ikarusów mija, nawet tych z ostatnich dostaw.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-08-22, 21:03

Przeeksploatowanie. Druga sprawa, że wozy z ostatnich odstaw są równie wrażliwe na rdzę, co 280.26.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-09, 23:02

PAFAWAG pisze:Podobno chcą zniszczyć bohaterkę stodwójkowych ostatków liniowych
Primo to nie były wbrew pozorom ostatki liniowe, wszak jakiś czas potem było tego przez jakiś czas pełno na ulicach. Nie podobno, a już dawno zdjęta jest ze stanu MPK, razem z pobazgraną #2052.

[ Dodano: 09 Wrz 2009 23:00 ]
No to zaj. VII Grabiszyńska pozbyła się wszystkich lewarów. #5309 skończyła się ważność dowodu.
Obrazek
Pozostał na VII tylko jeden Ikarus - Ikarus 417.08 #5000, który jeszcze trochę pojeździ.

Z innych gratów - z zaj. IX Obornickiej poleciały gnioty #9551 i #9552. Co do 120MM/1, można być spokojnym - poleciał tylko 9031 i raczej nie planuje się postępowań kasacyjnych pozostałych tego typu wozów. Przynajmniej na razie.

Szkoda, że priorytetem dla tej zajezdni nie jest niska podłoga, a ładowana kupę kasy w remonty autobusów nieprzystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.
Ostatnio zmieniony 2009-09-09, 23:15 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-09-09, 23:10

Pozostał na VII tylko jeden Ikarus - Ikarus 417.08 #5000, który jeszcze trochę pojeździ.
Jest jakaś szansa, że chcą go zachować ?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-09, 23:18

Odpowiem wprost - dopóki będzie jeździć, to będzie. W tym mieście nie można liczyć na odkupywanie zdejmowanych ze stanu MPK kompletnych wozów. Dopóki się nie zmieni polityka MPK, zakładająca wykorzystywanie zdejmowanych ze stanu wozów jako magazynów części zamiennych, to nie ma co liczyć, na zachowanie, szczególnie nietypowych autobusów. (przypominam co się stało z wrocławskimi Jelczami: M11 i PR110MM)

Na KMKZ nie ma się co patrzeć, bo podlega on Towarzystwu Miłośników Wrocławia (TWM) i to jego jest ostatnie zdanie. Samo TMW ma problemy z konserwacją już posiadanych zabytków (Baba Jaga i Fredruś czekają jakiś czas na remont), a kawał historii na szynach - skład LH Berolina #1+2 Jaś i Małgosia czekają na ponowny remont w Protramie, po zderzeniu na osi Grunwaldzkiej jakie miało miejsce w dniu, kiedy odbywała się impreza z Zemunem w Cieszynie. Nawiasem mówiąc, Berolina była już przed zderzeniem, wyremontowana w RMT Protram...

Pieniądze z Zabytkowej Linii Tramwajowej nie pokryją kosztów remontu posiadanych tramwajów, a co dopiero miałyby starczyć na przejęcie dodatkowych pojazdów z MPK.

Sponsorów nie ma, zainteresowania ludzi z MPK także. A działając samemu narażasz się na ogromne koszty, których masz dużą szansę nie odzyskać.

Już nawet bardziej by się opłacało kupić sportowy samochód, niż kupując autobus ex. MPK Wrocław i ładować mnóstwo pieniędzy na wymianę części (bo to nie nówka sztuka, tylko kilkunastolatek, w dodatku psujący się częściej niż typowy 280.26 i odbiegający od stanu fabrycznego), aby tylko jeździł.
Przepraszam za off topic.
Ostatnio zmieniony 2009-09-12, 00:31 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-09-10, 16:09

Kędzior pisze:poleciał tylko 9031
Bzdury. Dziś jeździ na K.

9507
Posty: 2885
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-10, 16:15

Poleci ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-10, 17:47

Bzdury. Dziś jeździ na...
Już mnie tak nie chwytaj za słówka, lepszy nie będziesz jak nabijesz sobie post więcej.

Do zdejmowanych ze stanu wozów można dopisać: 9524, 9545.

9507
Posty: 2885
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-10, 17:49

Warto dodać, że są na sprzedaż ;) Ciekawe czy irex się znowu skusi ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-23, 20:38

W MPK Wrocław, na chodzie pozostał już tylko jeden lewar (nie licząc skróconych 280/A): 5314. Ale i na niego przyjdzie kolej.

Ostatnio zdjęto ze stanu: 5301, 5302, 5303, 5313, 5299, 5284, 9518. (6 pierwszych to 280.26, ostatni to M121M I seria z '96)

9507
Posty: 2885
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-23, 20:51

Warto dodać, że #9518 to jeden z lepszych gniotów z pierwszej serii i dla wielu osób (w tym dla mnie) jego niedługa kasacja/sprzedaż jest niezrozumiała, szczególnie, że po mieście nadal będą woziły sie klamoty typu #9531 i 2. W nich wszystko lata, szarpią, warczą, a kopcą tak, że szkoda słów.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-09-24, 17:44

Kędzior pisze:5314
We wtorek został zdjęty ze stanu wraz z 1-dnym 280.70E: #5316.

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG » 2012-10-27, 13:54

A ja zapytam tylko czy ten sprzęt jest skasowany czy jeździ?
http://phototrans.pl/14,532749,0,Jelcz_M121M_9508.html
Jeżeli jest na chodzie to czy myślicie, że dożyje do wiosny? Może by nim jakąś imprezę zorganizować? Bo to chyba ostatni gniot z takimi lampami (jeśli się mylę to mnie poprawcie).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-10-27, 17:53

O ile dobrze pamiętam, to jeździ. Ale mogę się mylić.
Może by nim jakąś imprezę zorganizować? Bo to chyba ostatni gniot z takimi lampami (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
No to próbuj zadzwonić do MPK, tylko zastrzegam że ostatnio zapowiadali że będą zmieniać zasady wypożyczania swoich pojazdów po ostatnim incydencie z narodowcami. (wywieszenie flagi propagującej narodowy socjalizm na tramwaju - przyp. aut.) A co do imprezy, to nie wiem czy znaleźliby się chętni miejscowi na niego ;) Niczym szczególnym się ta seria nie wyróżnia, odkąd nie ma 9501. Już prędzej znalazłbyś paru na 120MM/1.
Ostatnio zmieniony 2012-10-27, 21:01 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG » 2012-10-27, 18:49

Wiesz, zadzwonić mogę, ale jeśli chodzi o Wrocław to znam w nim tylko okolice dworca i główne wylotówki więc organizatorem byłbym raczej kiepskim ;) . No, chyba żeby zrobić wyjazd tym gniotem do Ostrzeszowa, a w Ostrzeszowie przejazd którymś z Zemunów :). To by było coś, chętnych patrząc na poprzednie imprezy z ik160p byłby aż nadmiar a okolice Ostrzeszowa są całkiem ciekawe. Problem jest tylko taki, że organizacja takiej imprezy z dwoma pojazdami byłaby skomplikowana a trudno nakłonić kogoś z Dolnego Śląska do pomocy w organizacji (już kiedyś chciałem zorganizować przejazd Zemunem z Ostrzeszowa a skończyło się na tym, że musiałem pojechać sam i zrobić sobie jednoosobową imprezę liniową ;) ).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4604
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-12-15, 03:09

Na sprzedaż idzie #5325. Pierwotnie miał być remont, ale stwierdzono że jego stan techniczny już na to nie pozwala.
Cena: 5000 zł
http://bip.mpk.wroc.pl/portal/mpk/53/12 ... 8070E.html
PRZETARG NA SPRZEDA¯ AUTOBUSU

Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny
Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław

ogłasza sprzedaż w drodze pisemnego przetargu nieograniczonego
autobusu niekompletnego
DANE AUTOBUSU PRZEZNACZONEGO DO SPRZEDA¯Y


L.p.
Marka / typ
Nr
Identyfikacyjny VIN
Rok produkcji
Nr
inw.
Nr
rejestracyjny
Cena zbytu brutto
1
Ikarus 280,70E

TRA280V4MS5PL0329


1995
5325
DW 9684J
5 000 zł



- Jako cenę wywoławczą przyjmuje się cenę zbytu brutto podaną w powyższym wykazie, tj. 5000 zł za autobus. Uwaga: sprzedaż pojazdu zwolniona jest z podatku VAT

- Oferty pisemne z podaniem proponowanej ceny należy składać w Sekretariacie MPK Spółka z o.o. ul. Bolesława Prusa 75-79, 53 - 316 Wrocław, do dnia 13.12.2012 r. w godzinach 8:00 ÷ 15:00

- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Przetarg ofertowy – autobus Ikarus 280,70E”

- Oferta powinna zawierać: nazwę oferenta, datę sporządzenia oferty, oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu, określenie przedmiotu oferty, oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem technicznym sprzedawanego pojazdu, określenie proponowanej ceny kupna, dowód wpłaty wadium

- Kupujący musi posiadać zezwolenie na wystawianie „ZAŚWIADCZENIA O DEMONTA¯U POJAZDU” w związku z demontażem pojazdów wycofanych z eksploatacji

- W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej do oferty należy dołączyć aktualny wypis z KRS, a jeżeli oferentem jest osoba fizyczna należy wykazać się aktualnym zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej

Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.12.2012 r. w Dziale Infrastruktury Technicznej
MPK Sp. z o.o., ul. Powstańców Śląskich 209, o godz. 10:00

- Sprzedawcy przysługuje prawo swobodnego wyboru oferty. Sprzedający zastrzega sobie prawo
unieważnienia przetargu w części lub w całości bez podania przyczyn

- Wadium w kwocie 10% ceny wywoławczej należy wpłacić przelewem na konto Sprzedawcy: PKO BP S.A. nr konta 58 1020 5226 0000 6902 0336 1680


- Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet ceny sprzedaży, a wadia pozostałych uczestników przetargu zwraca się po przetargu w kasie sprzedawcy w siedzibie przedsiębiorstwa

- Wadium nie odebrane w terminie 7 dni od daty przetargu zwraca się przekazem pocztowym, po potrąceniu kosztów opłaty pocztowej

W przypadku uchylenia się wygrywającego przetarg od zawarcia umowy kupna pojazdu, wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg przepada na rzecz sprzedającego po upływie 14 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu

- Kupujący przed przystąpieniem do przetargu zapozna się z aktualnym stanem pojazdu i ustalonym planem odzysku części i podzespołów przewidzianych do wykorzystania przez sprzedającego. Przeznaczone do odzysku części i podzespoły nie stanowią przedmiotu sprzedaży

- Sprzedawca umożliwi kupującemu na terenie Zakładu Autobusów Nr 9, ul. Obornicka 131 dokonanie demontażu pojazdu w zakresie niezbędnego do jego wywiezienia

- Kupujący uzgodni z kierownictwem Zakładu Autobusów Nr 9 warunki i zakres demontażu pojazdu
Oczywiście standardowo pojawił się też zapis o treści:
- Kupujący odbierze niekompletny autobus i wystawi stosowne „ZAŚWIADCZENIE O DEMONTA¯U POJAZDU” w celu wyrejestrowania autobusu

Sprzedawca nie odpowiada za wady fizyczne i braki oraz nie uzupełnia wyposażenia sprzedawanego pojazdu
;)
- Pojazd oglądać można w dni robocze w godz. 8:00 ÷ 14:00 na terenie Zakładu Autobusów Nr 9 ul. Obornicka 131, po uprzednim każdorazowym umówieniu się z kierownikiem Zakładu

- Telefony kontaktowe do kierownictwa Zakładu Autobusów Nr 9: 71 32 75 903, 71 32 75  901

Informacji udziela Dział Infrastruktury Technicznej: mgr inż. Jerzy Krajewski tel. 71 33 94 503.
I dlatego nie warto kupować autobusów z MPK Wrocław ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-15, 16:56

Z Wartą zawsze warto. Można sobie kupić coś w MPK... ale na złom. Bo nawet nie na części ;)

ODPOWIEDZ