Volvo 7000 / 7700

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-07-11, 21:30

Marcin_3558 pisze:Od razu widać jak Wrocław kocha Volvo
Ja wiem, czy kocha. Jest wiodącą marką autobusów w MPK, dlatego, że fabryka jest blisko :chytry:
Marcin_3558 pisze:Skoro tak chcą tego Volvo7700 które stoi w fabryce Volvo .
Może chcą przetestować nową generacje. A z resztą sam już nie wiem :]
Ostatnio zmieniony 2008-09-12, 12:28 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-07-11, 21:40

Tak sobie myślę — Pekaes kiedyś posiadał dużą ilość Volv FH, i kiedy kupił sporo Stralisów to kupił także kilka Volv FH typu „chińczyk”, żeby ci z Volva się nie obrazili i np. nie podwyższyli im cen części. Może chodzi o to samo?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-07-11, 21:46

plocmaster pisze:Tak sobie myślę — Pekaes kiedyś posiadał dużą ilość Volv FH, i kiedy kupił sporo Stralisów to kupił także kilka Volv FH typu „chińczyk”, żeby ci z Volva się nie obrazili i np. nie podwyższyli im cen części. Może chodzi o to samo?
W sumie racja. Przegrali przetarg, więc co mają do stracenia :?: Tym bardziej, że nie zapowiada się by MPK szybko do nich wróciło.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-07-13, 14:05

http://www.infobus.pl/forum/viewtopic.p ... 108#p69108
Volvo daje dla MPK Wrocław autobus - 7700. Będzie on pełnił funkcję pojazdu testowego Volvo, a pomiędzy testami jeździł w MPK, w barwach wrocławskich. Za kilka lat stanie się prawowitą własnością MPK. Tak więc obok Citaro, trafi na wrocławskie ulice nowa generacja 7700. Prawdopodobnie z numerem 7037.
Czyli tak myślałem - tester. Zjeździ pół Polski, rozklekocze się, i trafi do MPK. :D

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-07-13, 14:23

infobus.pl/forum pisze:Będzie on pełnił funkcję pojazdu testowego Volvo, a pomiędzy testami jeździł w MPK, w barwach wrocławskich. Za kilka lat stanie się prawowitą własnością MPK.
Aż strach pomyśleć, jak wtedy ten autobus będzie wyglądał :|

P.S. Dzięki, Kędzior :)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-07-13, 14:26

Skoda 16T pisze:Aż strach pomyśleć, jak wtedy ten autobus będzie wyglądał
Skoro Volvo daje a nie sprzedaje, to nie ma co marudzić, bo lepszy zajechany pojazd niż żaden :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-21, 13:12

Mimo wszystko gratuluję MPK - tester, bo tester - jest to fabrycznie nowy autobus, który po prostu zasili flotę MPK Wrocława :)

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-07-22, 15:14

Mimo wszystko gratuluję MPK - tester, bo tester - jest to fabrycznie nowy autobus, który po prostu zasili flotę MPK Wrocława
Dokładnie, ale tak mi się zdaje, że Volvo chce się przeprosić z Wrocławiem. Będą przecież następne przetargi i koncern w naszym kraju radzi sobie ostatnio tragicznie. Zakupy z Wrocławia pozwalały na zaistnienie w rankingach sprzedaży.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-03, 15:38

Obrazek

Ok. 13 w/w autobus pojawił się na ZEA nr. IX przy ul. Obornickiej. Oznacza to tylko jedno ... :diabeł:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-06-03, 23:57

To że jest na IX, nie znaczy że od razu wyjedzie na linie. A na czas testów otrzymał numer tymczasowy #5002.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-05, 22:24

Obrazek

Wygląda przepięknie :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-06-05, 23:51

Wygląd to nie wszystko. Sądząc po jakości spasowania pozostałych solowych Volv 7000/7700, raczej nie spowiedzam się poprawy.
Tak nawiasem mówiąc - wymiana szyby po stłuczce będzie kosztować fortunę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-06-08, 08:46

Kędzior pisze:Wygląd to nie wszystko. Sądząc po jakości spasowania pozostałych solowych Volv 7000/7700, raczej nie spowiedzam się poprawy.
... póki co jest on testowany i należy do producenta. Zatem kosztami napraw zajmie się Volvo... a nie MPK. Ciekawy jestem jakie będą dalsze koleje losu tego egzemplarza. Czy Volvo puści go na tourne po kraju, czy może już na stałe zostanie on we Wrocławiu :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-06-08, 21:11

Na razie mówi się, że będzie on służył jako zastępstwo za wozy będące w serwisie Volvo.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-06-16, 00:29

Wnętrze jest niemal identyczne z ostatnią dostarczoną serią Volv 7700 z roku 2005. Różnice jakich dostrzegłem pomiędzy przeciętnym 7700 z MPK Wrocław, A.D. 2005r. a #5002 są następujące:
- Zabudowa silnika;
- dźwięk ostrzegawczy przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, podobny w tonie do klaksonu;
- wielkość odsuwanych okien,
- rozstaw siedzeń na tyle pojazdu,
- inaczej podregulowane ciśnienie powietrza przy otwieraniu/zamykaniu drzwi
W 5002 drzwi otwierają się i zamykają szybciej, niż przykładowo w #7036.

No i tak jak się spodziewałem - albo faktycznie ten autobus miał testy w innych miastach, albo VP olało jakość wykończenia na rzecz niższej ceny.
Autobus niby "prawie" nówka, a wewnątrz stuki z wnętrz wieży przy przejeżdżaniu po dość równej drodze i dodatkowo trzeszcząca podsufitka.

Autobus jak na swój wiek nie zachwyca jakością wykończenia (wspomniane stuki i trzeszczenie podsufitki). Niemniej jednak na plus idą duże, rozsuwane okna, których ramki nie przeszkadzają pasażerom z miejsc "na silniku". Pomimo tego, wentylacja w porównaniu z Mercedesem Citaro jest na równym, jeśli nie na gorszym poziomie.

Można to odczuć siedząc na siedzeniach przy wieży. W Citaro, przejście dachu z tylną ścianą zostało na tyle ciekawie zaprojektowane, że mimo iż siedzimy daleko od lufcików, to jednak czujemy przyjemny, powiew powierza z zewnątrz.
W Volvo niestety tak już dobrze nie jest; wieża nie została dokładnie uszczelniona i odczuwany jest przepływ ciepła od silnika.

Podsumowując - z zewnątrz, od przodu, autobus prezentuje się całkiem ciekawie. Dobre wrażenie psuje jednak obserwacja "od tyłu". Silnik wystaje z wieży i wygląda na schowanego na siłę w górnej części nadwozia przy użyciu nie bardzo do siebie pasujących części nadwozia. No cóż - mogło być lepiej - 3+.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-06-16, 09:34

Kędzior pisze:Autobus niby "prawie" nówka, a wewnątrz stuki z wnętrz wieży przy przejeżdżaniu po dość równej drodze i dodatkowo trzeszcząca podsufitka.
Hehe. To chyba ich jakaś natura. Bo ten nasz testet też ma skrzypiącą podsufitkę :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-01-10, 00:05

#7037 - bo taki jest nowy numer Volvo 7700 #5002 anno domini 2008, jest od jakiegoś czasu własnością MPK Wrocław.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-04-04, 07:15

Kolejno idziemy numerkami ;) wczoraj spalił się 8119.
Co ciekawe, ktoś nagrał go w poniedziałek -jest tylko fonia, ale nawet i ona zdradza, że było z nim nie najlepiej. http://www.youtube.com/watch?v=VgBkhqdS3ak

3 całkowicie spalone 7700A w przeciągu 5 lat, drugi przegubowiec z zajezdni 9 spalony w niecałe 9 miesięcy i 4 spalone autobusy MPK (nie liczę skutecznie stłumionych w zarodku pożarów) w 5 lat. Drugi rok z rzędu jakiś autobus się pali ;)

Tym razem jest szansa, że nagranie z monitoringu wycieknie do sieci ;)

bystrzak2000
Posty: 68
Rejestracja: 2018-06-14, 13:29

Post autor: bystrzak2000 » 2013-04-05, 21:50

Kędzior pisze:(nie liczę skutecznie stłumionych w zarodku pożarów)
Jeden gniot to się dwa razy palił i wciąż jeździ ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Volvo 7000 / 7700

Post autor: Przemek » 2018-01-27, 13:48

Zaczęło się odstawianie Volv - jedną z pierwszych ofiar było 8073 😉

ODPOWIEDZ