Volvo 7000 / 7700
Ja wiem, czy kocha. Jest wiodącą marką autobusów w MPK, dlatego, że fabryka jest bliskoMarcin_3558 pisze:Od razu widać jak Wrocław kocha Volvo
Może chcą przetestować nową generacje. A z resztą sam już nie wiemMarcin_3558 pisze:Skoro tak chcą tego Volvo7700 które stoi w fabryce Volvo .
Ostatnio zmieniony 2008-09-12, 12:28 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 3 razy.
W sumie racja. Przegrali przetarg, więc co mają do stracenia Tym bardziej, że nie zapowiada się by MPK szybko do nich wróciło.plocmaster pisze:Tak sobie myślę — Pekaes kiedyś posiadał dużą ilość Volv FH, i kiedy kupił sporo Stralisów to kupił także kilka Volv FH typu „chińczyk”, żeby ci z Volva się nie obrazili i np. nie podwyższyli im cen części. Może chodzi o to samo?
http://www.infobus.pl/forum/viewtopic.p ... 108#p69108
Czyli tak myślałem - tester. Zjeździ pół Polski, rozklekocze się, i trafi do MPK.Volvo daje dla MPK Wrocław autobus - 7700. Będzie on pełnił funkcję pojazdu testowego Volvo, a pomiędzy testami jeździł w MPK, w barwach wrocławskich. Za kilka lat stanie się prawowitą własnością MPK. Tak więc obok Citaro, trafi na wrocławskie ulice nowa generacja 7700. Prawdopodobnie z numerem 7037.
Dokładnie, ale tak mi się zdaje, że Volvo chce się przeprosić z Wrocławiem. Będą przecież następne przetargi i koncern w naszym kraju radzi sobie ostatnio tragicznie. Zakupy z Wrocławia pozwalały na zaistnienie w rankingach sprzedaży.Mimo wszystko gratuluję MPK - tester, bo tester - jest to fabrycznie nowy autobus, który po prostu zasili flotę MPK Wrocława
... póki co jest on testowany i należy do producenta. Zatem kosztami napraw zajmie się Volvo... a nie MPK. Ciekawy jestem jakie będą dalsze koleje losu tego egzemplarza. Czy Volvo puści go na tourne po kraju, czy może już na stałe zostanie on we WrocławiuKędzior pisze:Wygląd to nie wszystko. Sądząc po jakości spasowania pozostałych solowych Volv 7000/7700, raczej nie spowiedzam się poprawy.
Wnętrze jest niemal identyczne z ostatnią dostarczoną serią Volv 7700 z roku 2005. Różnice jakich dostrzegłem pomiędzy przeciętnym 7700 z MPK Wrocław, A.D. 2005r. a #5002 są następujące:
- Zabudowa silnika;
- dźwięk ostrzegawczy przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, podobny w tonie do klaksonu;
- wielkość odsuwanych okien,
- rozstaw siedzeń na tyle pojazdu,
- inaczej podregulowane ciśnienie powietrza przy otwieraniu/zamykaniu drzwi
W 5002 drzwi otwierają się i zamykają szybciej, niż przykładowo w #7036.
No i tak jak się spodziewałem - albo faktycznie ten autobus miał testy w innych miastach, albo VP olało jakość wykończenia na rzecz niższej ceny.
Autobus niby "prawie" nówka, a wewnątrz stuki z wnętrz wieży przy przejeżdżaniu po dość równej drodze i dodatkowo trzeszcząca podsufitka.
Autobus jak na swój wiek nie zachwyca jakością wykończenia (wspomniane stuki i trzeszczenie podsufitki). Niemniej jednak na plus idą duże, rozsuwane okna, których ramki nie przeszkadzają pasażerom z miejsc "na silniku". Pomimo tego, wentylacja w porównaniu z Mercedesem Citaro jest na równym, jeśli nie na gorszym poziomie.
Można to odczuć siedząc na siedzeniach przy wieży. W Citaro, przejście dachu z tylną ścianą zostało na tyle ciekawie zaprojektowane, że mimo iż siedzimy daleko od lufcików, to jednak czujemy przyjemny, powiew powierza z zewnątrz.
W Volvo niestety tak już dobrze nie jest; wieża nie została dokładnie uszczelniona i odczuwany jest przepływ ciepła od silnika.
Podsumowując - z zewnątrz, od przodu, autobus prezentuje się całkiem ciekawie. Dobre wrażenie psuje jednak obserwacja "od tyłu". Silnik wystaje z wieży i wygląda na schowanego na siłę w górnej części nadwozia przy użyciu nie bardzo do siebie pasujących części nadwozia. No cóż - mogło być lepiej - 3+.
- Zabudowa silnika;
- dźwięk ostrzegawczy przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, podobny w tonie do klaksonu;
- wielkość odsuwanych okien,
- rozstaw siedzeń na tyle pojazdu,
- inaczej podregulowane ciśnienie powietrza przy otwieraniu/zamykaniu drzwi
W 5002 drzwi otwierają się i zamykają szybciej, niż przykładowo w #7036.
No i tak jak się spodziewałem - albo faktycznie ten autobus miał testy w innych miastach, albo VP olało jakość wykończenia na rzecz niższej ceny.
Autobus niby "prawie" nówka, a wewnątrz stuki z wnętrz wieży przy przejeżdżaniu po dość równej drodze i dodatkowo trzeszcząca podsufitka.
Autobus jak na swój wiek nie zachwyca jakością wykończenia (wspomniane stuki i trzeszczenie podsufitki). Niemniej jednak na plus idą duże, rozsuwane okna, których ramki nie przeszkadzają pasażerom z miejsc "na silniku". Pomimo tego, wentylacja w porównaniu z Mercedesem Citaro jest na równym, jeśli nie na gorszym poziomie.
Można to odczuć siedząc na siedzeniach przy wieży. W Citaro, przejście dachu z tylną ścianą zostało na tyle ciekawie zaprojektowane, że mimo iż siedzimy daleko od lufcików, to jednak czujemy przyjemny, powiew powierza z zewnątrz.
W Volvo niestety tak już dobrze nie jest; wieża nie została dokładnie uszczelniona i odczuwany jest przepływ ciepła od silnika.
Podsumowując - z zewnątrz, od przodu, autobus prezentuje się całkiem ciekawie. Dobre wrażenie psuje jednak obserwacja "od tyłu". Silnik wystaje z wieży i wygląda na schowanego na siłę w górnej części nadwozia przy użyciu nie bardzo do siebie pasujących części nadwozia. No cóż - mogło być lepiej - 3+.
Kolejno idziemy numerkami wczoraj spalił się 8119.
Co ciekawe, ktoś nagrał go w poniedziałek -jest tylko fonia, ale nawet i ona zdradza, że było z nim nie najlepiej. http://www.youtube.com/watch?v=VgBkhqdS3ak
3 całkowicie spalone 7700A w przeciągu 5 lat, drugi przegubowiec z zajezdni 9 spalony w niecałe 9 miesięcy i 4 spalone autobusy MPK (nie liczę skutecznie stłumionych w zarodku pożarów) w 5 lat. Drugi rok z rzędu jakiś autobus się pali
Tym razem jest szansa, że nagranie z monitoringu wycieknie do sieci
Co ciekawe, ktoś nagrał go w poniedziałek -jest tylko fonia, ale nawet i ona zdradza, że było z nim nie najlepiej. http://www.youtube.com/watch?v=VgBkhqdS3ak
3 całkowicie spalone 7700A w przeciągu 5 lat, drugi przegubowiec z zajezdni 9 spalony w niecałe 9 miesięcy i 4 spalone autobusy MPK (nie liczę skutecznie stłumionych w zarodku pożarów) w 5 lat. Drugi rok z rzędu jakiś autobus się pali
Tym razem jest szansa, że nagranie z monitoringu wycieknie do sieci
Re: Volvo 7000 / 7700
Zaczęło się odstawianie Volv - jedną z pierwszych ofiar było 8073