Volvo B10BLE 6x2
Cóż, o tzw. "trzyosiowcu" mogę powiedzieć tylko jedno: wspaniały autobus .Stefko pisze:Co sądzicie o tym wynalazku?
Volvo B10BLE 6x2 był jednym z pierwszych niskopodłogowców, jakim miałem okazję podróżować. Dosyć dobrze zapamietałem tą podróż mimo, iż miała miejsce w 1999 roku. Wtedy wrocławskie Volva B10BLE 6x2 pachniały nowością i wzbudzały u mnie spore zainteresowanie. Zawsze w wakacje odwiedzając Park Południowy widywałem je na linii 127, tudzież 327 gdzie wówczas były standardową obsadą. Niegdyś nawet miałem okazję przejechać sie wrocławskim Volvem B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8038 na linii 122 na trasie Plac 1 Maja-Kazimierza Wielkiego i muszę przyznać, ze to było to. Autobus ten miał bardzo dobre zawieszenie, nie trzeszczał i ogólnie nie sprawiał większych problemów w eksploatacji. W dodatku miał całkiem wygodne fotele. Ogólnie rzecz biorąc był to świetny autobus. MPK Wrocław posiadąło wtedy (i nadal posiada) 18 tego typu Volv o nr. taborowych 8028-8045. Wszystkie stacjonują na zajezdni Grabiszyńska.
Zdjęcia wnętrza tych Volv będą raczej na TWB, gdyż szukałem ich i nic nie znalazłem .Michał pisze:Ma ktoś może fotki wnętrza tego pojazdu?
Tylko kolega zapomniał dodać, że ten zapis istnieje od przełomu 2003/2004 rok i stąd mamy np. turystyki 7250, o których wspomina Adrian.Stefko pisze: Ale to jest 8770, czyli autobus podmiejski
7xxx - miejski
8xxx - podmiejski
9xxx - międzymiastowy
tak to nalze rozumieć
Dalej uskutecnziasz swoje bzdurki.[ Dodano: 2006-11-06, 15:44 ]
nieprawda. to tester jelcza wystawiony do przetargu w 2000 roku...
Tak, uskuteczniam.
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. i jeszcze to http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502
[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. i jeszcze to http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502
[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Stefko, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok, zatem ja również powrócę do tematu i jednocześnie zrealizauję prośbę kol. Michała, który wczoraj zapytał się w bliźniaczym temacie, jak wygląda wnętrze Volva B10BLE 6x2. Otóż tutaj znajduje się zdjęcie wnętrza wrocławskiego Volva B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8045: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu .
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu .
Owszem, jechałem. Wtedy jechałem kursem z 16:40 z Placu 1 Maja na przystanek Kazimierza Wielkiego linią 122 i nie zauważyłem, by pasażerowie jakoś szczególnie narzekali na ewentualną "ciasnotę" w tym autobusie (a tłok na tym kursie był spory, większość pasażerów autobusu stało).Wilchelm pisze:A jechał kolega tym autobusem w tłoku? Ale takim porządnym.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Hmmm....rzeźnia duża i piękna, ale ja np. jechałem testerem i w tamtym pojeździe rzeźnia nie była tak poprzedzielana jak we wrocławskim, B10B LE 6x2. Skutek był tego taki, że autobus owszem niesamowicie pojemny, ale w rzeźni nie było się czego trzymać. Po prostu w testerze ilość poręczy była nie wystarczająca.
No i jeszcze jedno - to co mnie wtedy zmatwiło, a zdjęcie potwierdza. Tylna część - tam gdzie stoją fotele - ma pewne ograniczenie. Tzn. wąski korytarz. Co, pewnie przy większym tłoku, jest utrudnieniem w poruszaniu się. Solaris rozwiązał to lepiej bo jest po prostu szerszy.
Hmmm....rzeźnia duża i piękna, ale ja np. jechałem testerem i w tamtym pojeździe rzeźnia nie była tak poprzedzielana jak we wrocławskim, B10B LE 6x2. Skutek był tego taki, że autobus owszem niesamowicie pojemny, ale w rzeźni nie było się czego trzymać. Po prostu w testerze ilość poręczy była nie wystarczająca.
No i jeszcze jedno - to co mnie wtedy zmatwiło, a zdjęcie potwierdza. Tylna część - tam gdzie stoją fotele - ma pewne ograniczenie. Tzn. wąski korytarz. Co, pewnie przy większym tłoku, jest utrudnieniem w poruszaniu się. Solaris rozwiązał to lepiej bo jest po prostu szerszy.
Volvo B10BLE 6x2
Jak podają informatorzy spod zajezdnl , deskorolki pojechały do złomiarza.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Volvo B10BLE 6x2
Nie, wszystkie zostały już wycofane z ruchu liniowego.
Re: Volvo B10BLE 6x2
Drobna rada - przed wrzuceniem zdjęcia na serwis hostingowy, obróć zdjęcie
Re: Volvo B10BLE 6x2
Kilka z nich stoi w Zawierciu.
Re: Volvo B10BLE 6x2
Jeszcze gotów wyjadą tam na linie
Re: Volvo B10BLE 6x2
Będę tam jutro pewnie przejeżdżał to zerknę, ostatnio sporo autobusów różnej maści się tam przewija