Jelcz M180

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jelcz M180

Post autor: J-31 »

Volvo B10MA / Jelcz M180
Przez przypadek natknąłem się na staruszka Volvo B10MA #8002. To co mnie w nim zdziwiło to ... ławy od Jelcza PR110. :mruga:

http://img169.imageshack.us/i/8002.jpg/

Co ciekawe - widać to nawet na fotce - są tam półoraki od PR100 :-P

Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ? :cool:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

J-31 pisze:Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ?
Wszystkie Jelcz'e M180 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoda 16T pisze:Wszystkie Jelcz'e M180 ;)
No dobra, ale przecież w Warszawie też mamy Jelcza M180 (#7370) i on nie ma takich foteli ;)

Czy to była jakaś wersja specjalna dla Wrocławia ? ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

No bo przecież wasz warszawski to prototyp ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ?
J-31 pisze:No dobra, ale przecież w Warszawie też mamy Jelcza M180 (#7370) i on nie ma takich foteli
A my mamy w Szczecinie 80x Volvo B10MA i też żaden nie ma takich foteli. :]

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

OPi pisze:A my mamy w Szczecinie 80x Volvo B10MA i też żaden nie ma takich foteli. :]
Ale tu mowa jest o Jelczach M180 zmontowanych na podwoziach Volvo B10, a nie o Volvach B10MA z nadwoziem Carrus. Warszawski Jelcz był pierwszym złożonym na próbę, autobusem tego typu. Włąściwie rzecz biorąc był po prostu Steyr SG18 wyprodukowany dla JZS.

Następną siódemkę montowano już przy użyciu innych powszechnie używanych części przez JZS. Dlaczego? Pewnie dlatego, żeby zmniejszyć koszty produkcji i nieco cenę całego autobusu.

Mimo to cena nie zachęcała do kupna Jelczy M180 - więc całą siódemkę zabrało MPK Wrocław. #8001-8007. Do teraz w ruchu pozostały tylko 8001, 8002, 8003, 8005 i 8006 - wszystkie stacjonują na zaj. VII Grabiszyńska.
Ostatnio zmieniony 2009-07-30, 00:27 przez Przemek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Aha, już rozumiem. xD

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Kędzior pisze:Warszawski Jelcz był pierwszym złożonym na próbę, autobusem tego typu w JZS.
No nie do końca. Warszawski M180 złożono w Austrii w fabryce Steyr, w ramach szkolenia pracowników JZS.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

[OT] Czyli w takim wypadku, przynajmniej ten warszawski, powinien się nazywać Steyr SG18, a nie Jelcz. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

a

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Następną siódemkę montowano już przy użyciu innych powszechnie używanych części przez JZS. Dlaczego? Pewnie dlatego, żeby zmniejszyć koszty produkcji i nieco cenę całego autobusu.

Mimo to cena nie zachęcała do kupna Jelczy M180 - więc całą siódemkę zabrało MPK Wrocław. #8001-8007. Do teraz w ruchu pozostały tylko 8001, 8002, 8003, 8005 i 8006 - wszystkie stacjonują na zaj. VII Grabiszyńska.
Wielkie dzięki Kędzior. To teraz rozumiem, czemu w napotkanym Volvo - a w zasadzie w Jelczu M180 - są fotele od PR-ki. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”