Tramwaje zabytkowe

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-04-23, 13:42

Wczoraj odbyła się prezentacja połączona z przejazdem #2069 po mieście.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-06-04, 20:26

MPK Wrocław sprawiło sobie nowy "zabytek". Tylko czemu pomalowany jak autobus?
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29131
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: J-31 » 2018-06-08, 21:37

Chryste Panie - ale czemu on jest żółto-czerwony ? A dlaczego nie, chociażby, kremowo czerwony ? :shocked:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-07-01, 10:21

MPK pojechało po całości - w środku znajduje się też.... wyświetlacz wewnętrzny SiMS-a, a w środku rozbrzmiewają... zapowiedzi przystankowe, rozszerzone o informacje o okolicy. W tramwaju z roku 1959.... 🤦‍♂️

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-08-20, 13:24

W końcu Konstal N 1332, oraz inne pojazdy zabytkowe trafiły pod dach byłej zajezdni tramwajowej MPK, przy ul. Legnickiej: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7901189205

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29131
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: J-31 » 2018-08-20, 20:35

Dobra wiadomość to taka, że wagony będą stały w hali. I to jest bardzo dobry pomysł ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-09-09, 01:51

Obrazek
Obecny stan 1209 - czyli "Baby Jagi" LH Standard, będącej w użytkowaniu TMW.

Remont przeprowadziła firma Polmat, mająca swoją siedzibę w zajezdni Popowice.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29131
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: J-31 » 2018-09-09, 18:06

Fajnie go odnowili. Teraz ważne aby był garażowany - tramwaj naprawdę jest śliczny :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4456
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-12-10, 01:38

#1332 powróci do ruchu.
https://kstm.pl/pl/aktywnosci.html?k=79
Konstal N #1332 w użytkowaniu KSTM

Z początkiem grudnia 2018 r. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego stał się użytkownikiem wagonu zabytkowego Konstal N o numerze taborowym 1332, należącego do Gminy Wrocław. Stało się to możliwe dzięki zaangażowaniu Biura ds. Partycypacji Społecznej. W efekcie wagon, który od dobrych kilku lat nie jeździł i pozostawał niesprawny, być może jeszcze w tym roku lub na początku następnego wyjedzie na wrocławskie tory.

Tramwaj Konstal N o numerze taborowym 1332 to wagon dwuosiowy, silnikowy, pasażerski, obecnie jednokierunkowych, ale pierwotnie dwukierunkowy i dwustronny. Wyprodukowano go w 1949 r. i przeznaczono pierwotnie dla Warszawy. Trafił do Wrocławia wraz z partią innych wagonów tego typu w latach 1964–1969 (było to 57 wozów silnikowych i 105 doczepnych). W latach 90. XX w. (głównie w 1993 r.) został odrestaurowany przez Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej na uroczystości 100-lecia tramwajów elektrycznych. Przywrócono mu wówczas wygląd zewnętrzny ze schyłkowego okresu eksploatacji tego typu tramwajów (lata 80. XX w.). Wnętrzu nadano z kolei cechy historyczne nawiązujące do stanu wagonu sprzed modernizacji.

Na początku XXI w. był przez kilka lat wykorzystywany przez Towarzystwo Miłośników Wrocławia na Zabytkowej Linii Tramwajowej jako pojazd zastępczy. Od około 8 lat był odstawiony i nie wyjeżdżał na miasto. Tramwaj jest w dość dobrym stanie, zwłaszcza pod względem estetycznym. Nie jest jednak w pełni sprawny technicznie, wymaga naprawy przetwornicy oraz przeglądu nastawnika, hamulca ręcznego i hamulców szynowych. Powłoka lakiernicza jest w dobrym stanie, choć zauważalne są ogniska korozji, liczniejsze w pobliżu okien i drzwi oraz na dachu. Dach nie jest w pełni szczelny, czego efektem jest łuszczenie się farby na suficie. Brakuje m.in. akumulatorów, wycieraczki, czaszy dzwonka zewnętrznego, przerywacza kierunkowskazów.

W najbliższym czasie wagon będzie uprawniany i dokonany zostanie przegląd wszystkich podzespołów. Braki zostaną uzupełnione w oparciu o zasoby Klubu, a w przyszłym roku planujemy odświeżenie powłok lakierniczych i prace przy podwoziu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
fot. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego

ODPOWIEDZ