Protram 205WrAs

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mnie tylko zastanawia jedno: 205WrAS powstał dopiero po podpisaniu kontraktu na zakup z MPK. Czyżby tym razem PROTRAM miał popełnić błąd, który już popełnił FPS? Mocno w to wątpię, zwłaszcza, że PROTRAM jest duuużo lepiej dostosowany do mechanizmów wolnorynkowych niż zaatęchły od atmosfery minionego reżimu FPS. No chyba, że PROTRAM otrzymał tym razem od MPK "chiche przyzwolenie" - "wyprodukujcie, a potem się zastanowimy", co - biorąc pod uwagę silny związek obu firm - jest bardzo prawdopodobne. Cóż, pozostaje mi zaczekać z odpowiedzi na moje wątpliwosci.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Jeśli Protram produkuje, to znaczy, że MPK pewnie kupi jeden na próbę. W tym roku Protram rozpoczął produkcję 205WrAs zanim MPK ogłosiło przetarg. Być może Protram boi się opóźnień w procesie produkcyjnym i już teraz wziął się do roboty, a w swoim czasie będzie stosowny przetarg na dostawę tramwaju trójczłonowego z 4 wózkami i niską podłogą stanowiącą 70 powierzchni tramwaju, o który będą mogli się ubiegać producenci, którzy w ostatnich 3 latach wyprodukowali co najmniej 6 tramwajów z co najmniej 20-procentowym udziałem niskiej podłogi ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Myślę, że MPK bankowo kupi ten egzemplarz. Zastanawiam się jednak, czy Protram nie zmierza przypadkiem w kierunku "nie tylko Wrocław". Egzemplarz demonstracyjny nowego tramwaju byłby w tym celu niezbędny, a przetargów tramwajowych trochę nam się tu i ówdzie szykuje.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Myslę, że z tym modelem do Szczecina mogliby się na dobre dostać ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

9507 pisze:Myslę, że z tym modelem do Szczecina mogliby się na dobre dostać ;)
Nie jestem taki pewien, bowiem w jakiejś gazecie było napisane że mają to być pięcioczłonowe tramwaje. A szkoda po ten PROTRAM prezentuje się (na razie w prospektach) dobrze, a jakość wykonania sądząc po szczecińskich doczepach do 105N2k będzie dobra.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

imarcin pisze:Nie jestem taki pewien, bowiem w jakiejś gazecie było napisane że mają to być pięcioczłonowe tramwaje
To miejmy nadzieję, że gazeta kłamała :chytry:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

5-członowe? To może mają już coś upatrzone :P Nie radziłbym się tym sugerować ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Po #2707:
:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,191505,2.html
Przyszła pora na #2708, który był dziś testowany m.in. na Wrocławskim Parku Przemysłowym.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Skoda 16T pisze:który był dziś testowany
To są zdjęcia z listopada... :confused: No, chyba, że za kilka dni upłynie miesiąc od początku trwania tych testów, ale czy trwają one zwykle tak długo?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

PAFAWAG pisze:To są zdjęcia z listopada... No, chyba, że za kilka dni upłynie miesiąc od początku trwania tych testów, ale czy trwają one zwykle tak długo?
Przecież podałem zdjęcia #2707, a nie #2708, o którym mowa w poście. Czytaj ze zrozumieniem! :confused:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Minęło trochę czasu i trochę kolejnych egzemplarzy też już powstało od czasu ostatniego postu. Ostatnia dostarczona partia do obsługi linii 11 (zakup współfinansowany ze środków unijnych) ciągle jednak ma problemy z zastosowanym przegubem:
http://www.youtube.com/watch?v=pInO0BMdm90

Dodam, że tramwaj sunął po niedawno remontowanym torowisku na Piłsudskiego. A co dopiero było słychać na łukach ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jak już jesteśmy w temacie Protramów: Słychać coś już o naszej 405N-Kr?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: Przemek »

W końcu postanowiłem napisać na nowo artykuł o wagonach 205WrAs ;)
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... oUq6g.link

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: J-31 »

W czasie mojej ostatniej wizyty we Wrocku, przejeżdżałem obok Protramu i diabli mnie wzięli, że tak się to skończyło. To jest aż zastanawiające, czemu wrocławskie MPK przestało zamawiać w Protramie. Natomiast kupiło i być może jeszcze kupi podobne wagony z poznańskiego Modertransu. Wagony niskopodłogowe są dosyć drogie, więc Protramy 205WrAs tudzież zamiennie Moderusy Beta to może być bardzo dobra alternatywa. Szczególnie, że we Wrocławiu nadal jest bardzo dużo klasycznych Konstali 105Na :cool:

Skoro MPK miało u siebie "swojego"producenta - to czemu nie chcieli z nim współpracować ? :]

Dobrym przykładem jest tutaj MPK Poznań - oni nadal bardzo chętnie zamawiają wagony w Modertransie... pomimo tego, że już mają sporo Solarisów - no ta bene, też składanych na miejscu w Poznaniu. Można ? Można ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: Przemek »

Gdyby Protramem rządzili ludzie, którzy chcą czegoś więcej niż nachapać się pieniędzmi z dywidendy, to firma wciąż by istniała i być może zdobyła by zamówienia na wagony częściowo-niskopodłogowe i zawojowałaby rynek tak jak Modertrans. Oni nie przejedii pieniędzy i postawili na rozwój - mają Gammę i już mają zamówienie na nią od MPK Poznań. Samo MPK Wrocław niedługo ogłosi przetarg na dostawę w pełni niskopodłogowych tramwajów, więc kto wie czy Modertrans znowu nie weźmie zamówienia, lecz tym razem nie na Bety tylko na Gammy.

A jak się było tak krótkowzrocznym prezezem i radą nadzorczą spółki, to przykro mi bardzo.
Projekt 206WrAs był gotowy, były nawet pieniądze na to i można go było realizować. Ale nie, bo zawartość portfela była ważniejsza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: J-31 »

Szkoda wielka. To widzę, że w Protramie był "polski standard", czyli najlepiej doprowadzić do upadłości firmy. Dla "likwidatora" kasa zawsze się znajdzie :]

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: Przemek »

MPK bawi się w remonty po jednej sztuce tramwaju danego typu 😉 Także niezidentyfikowany 205WrAs będzie miał remont kapitalny.
ODWOZIE WAGONU
1. Usunąć powłoki lakiernicze przez piaskowanie lub śrutowanie. Usunąć ewentualną korozję.
2. Kontrola stanu technicznego belki grzbietowej, poprzecznic, ukośnic, belek skrętu (wsporniki czopa) -
ewentualna naprawa.
3. Czołownice, podpory do podnoszenia wagonu - weryfikacja, wg potrzeby regeneracja lub wymiana.
4. Czopy skrętu - szczegółowa weryfikacja, wg potrzeby regeneracja lub wymiana.
5. Skrzynie aparaturowe, nawrotnika, baterii akumulatorów, pokrywy i zamki skrzyń - wymiana
na nowe.
6. Belki podprogowe - wymiana na nowe.
7. Kanały i mieszki wentylacyjne do silników - wymiana na nowe.
8. Zaczepy do podnoszenia awaryjnego wagonów - naprawa.
Skrzynie akumulatorów, przetwornicy, aparatury, nastawnika - zabezpieczyć antykorozyjnie, pokryć
powłoką nawierzchniową. Spód wagonu z elementami zamontowanymi pod wagonem - zabezpieczyć
antykorozyjnie, pokryć powłoką antyodpryskową - czarną.
CZĘŚĆ ZEWNĘTRZNA
1. Konstrukcja ścian pudła - naprawa, wymiana uszkodzonych i mocno skorodowanych elementów
konstrukcji.
2. Przód i tył wagonu oraz zderzaki wykonanie jako moduły kompozytowe - regeneracja, w razie
potrzeby wymiana na nowe.
3. Ewentualne zmiany wyglądu przodu i tyłu wagonu, wynikające z potrzeby remontu, zostaną
przedstawione do akceptacji Zamawiającemu na etapie realizacji umowy, jednak nie później niż przed
przystąpieniem do fizycznej realizacji przedmiotu umowy.
4. Poszycie blaszane konstrukcji ścian pudła - wymiana na nowe. Na poszycie zewnętrzne wagonu
należy zastosować materiał o zwiększonej odporności na korozję.
5. Izolacja termiczna ścian – wymiana na nową.
6. Osłony i klapy dolne, stałe i uchylne - wymiana na nowe.
7. Kratka wentylacyjna przetwornicy - wymiana na nową.
8. Wsporniki mocowania i ramiona lusterek - wymiana na nowe.
9. Lusterka zewnętrzne - wymiana na nowe.
10.Światła odblaskowe - wymiana na nowe.
11. Malowanie farbą podkładową i nawierzchniową pudła wagonu. Powłoki lakiernicze nadwozia muszą
być wysokiej jakości, z uwzględnieniem mycia zewnętrznego w myjni mechanicznej, z użyciem
środków myjących. Kolorystyka pudła zostanie ustalona w trakcie realizacji umowy, jednak
nie później niż przed przystąpieniem do fizycznej realizacji przedmiotu umowy.
CZĘŚĆ WEWNĘTRZNA
1. Stopnie i poszycie stopni wejściowych - wymiana na nowe. Krawędzie stopni trwale oznakować
listwami w kolorze żółtym. Żółte listwy podłogowe powinny być zamontowane we wszystkich
miejscach podłogi, gdzie następuje zmiana wysokości np. stopnie w członie środkowym.
2. Płyty podłogowe - wymiana na nowe.
3. Wykładzina podłogi (antypoślizgowa) - wymiana na nową.
5. Skrzynki i pokrywy - wymiana na nowe.
6. Drzwi, elementy mechanizmu otwierania drzwi - szczegółowa weryfikacja, wg potrzeby regeneracja
lub wymiana podzespołów na nowe.
7. Napędy drzwi: wymiana sterownika, wymiana łączników krańcowych, sprężyny, sprzęgła, silnika
i przekładni, cięgła giętkiego sterowania awaryjnego.
8. Obudowy maszyn drzwiowych - weryfikacja, ewentualna wymiana.
9. Szyba przednia i szyba tylna wagonu - weryfikacja, ewentualna wymiana.
10.Szyby boczne i szyby uchylne - weryfikacja, ewentualna wymiana.
11.Ramy okienne - naprawa lub wymiana wg potrzeb.
12.Wyjścia awaryjne - oznakowanie, montaż uchwytów młotków.
13.Wykładzina ścian i wykładzina sufitu - wymiana na nową.
14.Ścianki osłonowe przy drzwiach - wymiana na nowe.
15.Poręcze – wymiana na nowe, wykonane ze stali nierdzewnej szczotkowanej nie wymagające powłoki
ochronnej.
16.Poręcze dla niepełnosprawnych - wymiana na nowe, wykonane ze stali nierdzewnej szczotkowanej
nie wymagające powłoki ochronnej.
17.Uchwyty i złączki - wymiana na nowe.
18.Na poręczach w części pasażerskiej zamontować minimum 3 sztuki ładowarek USB, zapewniających
jednoczesne ładowanie 2 urządzeń z jednej ładowarki. Oba gniazda USB ładowarki 2.0 A. Gniazda
ładowarek wyposażone w zamknięcie na stałe połączone z ładowarką, zabezpieczające przed
dostaniem się wody i kurzu oraz innych ciał obcych.
19.Siedzenia pasażerskie i wsporniki ich mocowania - wymiana. Siedzenia montowane do ściany bocznej
z uchwytami dla pasażerów, atestowane, z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną
z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki siedziska i oparcia.
Parametry tapicerki:
a) skład: poliester 70%, wełna 30%,
b) waga powierzchni g/m2
700+/- 50,
c) grubość mm 3,4 +/-0,4,
d) odporność na rozciąganie (wg normy PN-EN ISO 13934-1): wątek > 500N, osnowa > 500N,
e) wytrzymałość na rozdzieranie (wg normy PN-EN ISO 13937-3): wątek ≥ 30N, osnowa ≥ 30N,
f) odporność na ścieranie > 100 000 cykli,
g) kolor i wzór: Zamawiający informuje, że w posiadanym obecnie taborze stosuje wzór oznaczony
BLUE (ozn. 6801 DOGRIS FH/ 6782 BLUE). Zamawiający wymaga, by zaproponowany przez
Wykonawcę wzór tapicerki był zbliżony z obecnie stosowanym. Wykonawca zobowiązany jest
uzgodnić wzór tkaniny z Zamawiającym na etapie realizacji umowy.
h) certyfikat palności dla tkaniny do zastosowania w taborze szynowym zgodny z normą: PN-EN-
45545-2+A1:2015-12.
20.Szafa aparaturowa w wagonie – weryfikacja, regeneracja lub wymiana.
21.Szafka aparaturowa na tylnym pomoście - weryfikacja, regeneracja lub wymiana.
DACH
1. Konstrukcja szkieletu i poszycia dachu - naprawa.
2. Izolacja termiczna dachu – wymiana na nową.
3. Wywietrzniki dachowe - weryfikacja, regeneracja lub wymiana. Dostosowanie montażu
wywietrzników dachowych członu środkowego pod napęd elektryczny sterowany z pulpitu
motorniczego.
4. Uchwyty wywietrzników dachowych - naprawa lub wymiana wg potrzeb.
Ponadto sprzęgi do konserwacji, połączenie członów do wymiany
PRZETWORNICA PSM-5-ZPP
1. Montaż nowej przetwornicy i nowych dodatkowych wentylatorów w lektyce.
Wymiana falowników na nowe.
Będzie też nowy system informacji pasażerskiej SiMS SIL2.0, wraz z kompletem wyświetlaczy standardowego typu jak w nowych pojazdach - czyli tablica numerowa RGB + pomarańczowa kierunkowa i po 2 wyświetlacze LCD trasowe + dwustronny wyświetlacz reklamowy - jak w Citaro C2. Będą też gniazda USB 😉

Ogółem - tramwaj bardzo upodobni się do Moderusów Beta, przynajmniej w środku.

EDIT: Tyle się rozpisali, ale o klimatyzacji zapomnieli 😀

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: J-31 »

I w Skodzie też zapomnieli o klimie, przy okazji remontu - a szkoda. No, ale co do tego Protrama, to może być ciekawy temat, zobaczymy jak to wyjdzie... no, ale najsampierw MPK musi znaleźć wykonawcę :mruga:

Swoją drogą może dlatego MPK remontuje po jednym wagonie, że oni sami nie wiedzą jaki będzie efekt. Jeśli będzie dobrze - to do remontu pojadą kolejne wagony ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: Przemek »

Takie to myślenie przyszłościowe w MPK Wrocław - wagony te są relatywnie młode rocznikowo i jeszcze z 20 lat pewnie pojeżdżą, a tu ani o klimie nikt nie myśli, ani o większych oknach (z braku inwestycji w klimę).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Protram 205WrAs

Post autor: Przemek »

8 listopada zmienił się SIWZ przetargu na "umoderusowanie" jednej sztuki 205WrAs 😉
http://www.bip.mpk.wroc.pl/download/81/ ... rAsOPZ.pdf

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”