Protram 205WrAs
Mnie tylko zastanawia jedno: 205WrAS powstał dopiero po podpisaniu kontraktu na zakup z MPK. Czyżby tym razem PROTRAM miał popełnić błąd, który już popełnił FPS? Mocno w to wątpię, zwłaszcza, że PROTRAM jest duuużo lepiej dostosowany do mechanizmów wolnorynkowych niż zaatęchły od atmosfery minionego reżimu FPS. No chyba, że PROTRAM otrzymał tym razem od MPK "chiche przyzwolenie" - "wyprodukujcie, a potem się zastanowimy", co - biorąc pod uwagę silny związek obu firm - jest bardzo prawdopodobne. Cóż, pozostaje mi zaczekać z odpowiedzi na moje wątpliwosci.
Jeśli Protram produkuje, to znaczy, że MPK pewnie kupi jeden na próbę. W tym roku Protram rozpoczął produkcję 205WrAs zanim MPK ogłosiło przetarg. Być może Protram boi się opóźnień w procesie produkcyjnym i już teraz wziął się do roboty, a w swoim czasie będzie stosowny przetarg na dostawę tramwaju trójczłonowego z 4 wózkami i niską podłogą stanowiącą 70 powierzchni tramwaju, o który będą mogli się ubiegać producenci, którzy w ostatnich 3 latach wyprodukowali co najmniej 6 tramwajów z co najmniej 20-procentowym udziałem niskiej podłogi
Nie jestem taki pewien, bowiem w jakiejś gazecie było napisane że mają to być pięcioczłonowe tramwaje. A szkoda po ten PROTRAM prezentuje się (na razie w prospektach) dobrze, a jakość wykonania sądząc po szczecińskich doczepach do 105N2k będzie dobra.9507 pisze:Myslę, że z tym modelem do Szczecina mogliby się na dobre dostać
Po #2707:
http://www.phototrans.eu/15,191505,2.html
Przyszła pora na #2708, który był dziś testowany m.in. na Wrocławskim Parku Przemysłowym.
http://www.phototrans.eu/15,191505,2.html
Przyszła pora na #2708, który był dziś testowany m.in. na Wrocławskim Parku Przemysłowym.
Minęło trochę czasu i trochę kolejnych egzemplarzy też już powstało od czasu ostatniego postu. Ostatnia dostarczona partia do obsługi linii 11 (zakup współfinansowany ze środków unijnych) ciągle jednak ma problemy z zastosowanym przegubem:
http://www.youtube.com/watch?v=pInO0BMdm90
Dodam, że tramwaj sunął po niedawno remontowanym torowisku na Piłsudskiego. A co dopiero było słychać na łukach
http://www.youtube.com/watch?v=pInO0BMdm90
Dodam, że tramwaj sunął po niedawno remontowanym torowisku na Piłsudskiego. A co dopiero było słychać na łukach
Re: Protram 205WrAs
W końcu postanowiłem napisać na nowo artykuł o wagonach 205WrAs
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... oUq6g.link
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... oUq6g.link
Re: Protram 205WrAs
W czasie mojej ostatniej wizyty we Wrocku, przejeżdżałem obok Protramu i diabli mnie wzięli, że tak się to skończyło. To jest aż zastanawiające, czemu wrocławskie MPK przestało zamawiać w Protramie. Natomiast kupiło i być może jeszcze kupi podobne wagony z poznańskiego Modertransu. Wagony niskopodłogowe są dosyć drogie, więc Protramy 205WrAs tudzież zamiennie Moderusy Beta to może być bardzo dobra alternatywa. Szczególnie, że we Wrocławiu nadal jest bardzo dużo klasycznych Konstali 105Na
Skoro MPK miało u siebie "swojego"producenta - to czemu nie chcieli z nim współpracować ?
Dobrym przykładem jest tutaj MPK Poznań - oni nadal bardzo chętnie zamawiają wagony w Modertransie... pomimo tego, że już mają sporo Solarisów - no ta bene, też składanych na miejscu w Poznaniu. Można ? Można
Skoro MPK miało u siebie "swojego"producenta - to czemu nie chcieli z nim współpracować ?
Dobrym przykładem jest tutaj MPK Poznań - oni nadal bardzo chętnie zamawiają wagony w Modertransie... pomimo tego, że już mają sporo Solarisów - no ta bene, też składanych na miejscu w Poznaniu. Można ? Można
Re: Protram 205WrAs
Gdyby Protramem rządzili ludzie, którzy chcą czegoś więcej niż nachapać się pieniędzmi z dywidendy, to firma wciąż by istniała i być może zdobyła by zamówienia na wagony częściowo-niskopodłogowe i zawojowałaby rynek tak jak Modertrans. Oni nie przejedii pieniędzy i postawili na rozwój - mają Gammę i już mają zamówienie na nią od MPK Poznań. Samo MPK Wrocław niedługo ogłosi przetarg na dostawę w pełni niskopodłogowych tramwajów, więc kto wie czy Modertrans znowu nie weźmie zamówienia, lecz tym razem nie na Bety tylko na Gammy.
A jak się było tak krótkowzrocznym prezezem i radą nadzorczą spółki, to przykro mi bardzo.
Projekt 206WrAs był gotowy, były nawet pieniądze na to i można go było realizować. Ale nie, bo zawartość portfela była ważniejsza.
A jak się było tak krótkowzrocznym prezezem i radą nadzorczą spółki, to przykro mi bardzo.
Projekt 206WrAs był gotowy, były nawet pieniądze na to i można go było realizować. Ale nie, bo zawartość portfela była ważniejsza.