Strona 3 z 5

: 2008-11-28, 20:57
autor: Lopez
Skoda 16T pisze:1=szy człon tramwaju 206WrAs.
Skoro na fotkę jak rozumiem nie mamy co liczyć. W takim razie powiedz nam proszę, czy ten 1. człon wygląda tak jak na wizualizacjach EC Engeenering i Protramu? Kiedy jest szansa na prezentację?

: 2008-11-28, 21:23
autor: bystrzak2000
A w ogóle jesteś pewien, że to 206WrAs, a nie kolejny 205? ;)

: 2008-11-28, 21:40
autor: Skoda 16T
Lopez pisze:Skoro na fotkę jak rozumiem nie mamy co liczy
Wyglądało to mniejwięcej tak:
Obrazek

To nie mógł być 205 ani 204 ...

: 2008-11-28, 22:15
autor: bystrzak2000
No dobra, czekamy na relacje kolejnych szpiegów ;)

: 2008-11-28, 22:20
autor: Kamil
Może zaniedługo coś w mediach na ten temat się ukaże...

: 2008-11-28, 22:37
autor: TLG
Mnie tylko zastanawia jedno: 205WrAS powstał dopiero po podpisaniu kontraktu na zakup z MPK. Czyżby tym razem PROTRAM miał popełnić błąd, który już popełnił FPS? Mocno w to wątpię, zwłaszcza, że PROTRAM jest duuużo lepiej dostosowany do mechanizmów wolnorynkowych niż zaatęchły od atmosfery minionego reżimu FPS. No chyba, że PROTRAM otrzymał tym razem od MPK "chiche przyzwolenie" - "wyprodukujcie, a potem się zastanowimy", co - biorąc pod uwagę silny związek obu firm - jest bardzo prawdopodobne. Cóż, pozostaje mi zaczekać z odpowiedzi na moje wątpliwosci.

: 2008-11-28, 23:40
autor: bystrzak2000
Jeśli Protram produkuje, to znaczy, że MPK pewnie kupi jeden na próbę. W tym roku Protram rozpoczął produkcję 205WrAs zanim MPK ogłosiło przetarg. Być może Protram boi się opóźnień w procesie produkcyjnym i już teraz wziął się do roboty, a w swoim czasie będzie stosowny przetarg na dostawę tramwaju trójczłonowego z 4 wózkami i niską podłogą stanowiącą 70 powierzchni tramwaju, o który będą mogli się ubiegać producenci, którzy w ostatnich 3 latach wyprodukowali co najmniej 6 tramwajów z co najmniej 20-procentowym udziałem niskiej podłogi ;)

: 2008-11-29, 20:28
autor: Lopez
Myślę, że MPK bankowo kupi ten egzemplarz. Zastanawiam się jednak, czy Protram nie zmierza przypadkiem w kierunku "nie tylko Wrocław". Egzemplarz demonstracyjny nowego tramwaju byłby w tym celu niezbędny, a przetargów tramwajowych trochę nam się tu i ówdzie szykuje.

: 2008-11-30, 13:13
autor: 9507
Myslę, że z tym modelem do Szczecina mogliby się na dobre dostać ;)

: 2008-11-30, 13:50
autor: imarcin
9507 pisze:Myslę, że z tym modelem do Szczecina mogliby się na dobre dostać ;)
Nie jestem taki pewien, bowiem w jakiejś gazecie było napisane że mają to być pięcioczłonowe tramwaje. A szkoda po ten PROTRAM prezentuje się (na razie w prospektach) dobrze, a jakość wykonania sądząc po szczecińskich doczepach do 105N2k będzie dobra.

: 2008-11-30, 13:54
autor: 9507
imarcin pisze:Nie jestem taki pewien, bowiem w jakiejś gazecie było napisane że mają to być pięcioczłonowe tramwaje
To miejmy nadzieję, że gazeta kłamała :chytry:

: 2008-11-30, 14:59
autor: faja_k
5-członowe? To może mają już coś upatrzone :P Nie radziłbym się tym sugerować ;)

: 2008-12-08, 14:25
autor: Skoda 16T
Po #2707:
:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,191505,2.html
Przyszła pora na #2708, który był dziś testowany m.in. na Wrocławskim Parku Przemysłowym.

: 2008-12-08, 23:43
autor: PAFAWAG
Skoda 16T pisze:który był dziś testowany
To są zdjęcia z listopada... :confused: No, chyba, że za kilka dni upłynie miesiąc od początku trwania tych testów, ale czy trwają one zwykle tak długo?

: 2008-12-09, 08:00
autor: Skoda 16T
PAFAWAG pisze:To są zdjęcia z listopada... No, chyba, że za kilka dni upłynie miesiąc od początku trwania tych testów, ale czy trwają one zwykle tak długo?
Przecież podałem zdjęcia #2707, a nie #2708, o którym mowa w poście. Czytaj ze zrozumieniem! :confused:

: 2011-11-13, 20:12
autor: Przemek
Minęło trochę czasu i trochę kolejnych egzemplarzy też już powstało od czasu ostatniego postu. Ostatnia dostarczona partia do obsługi linii 11 (zakup współfinansowany ze środków unijnych) ciągle jednak ma problemy z zastosowanym przegubem:
http://www.youtube.com/watch?v=pInO0BMdm90

Dodam, że tramwaj sunął po niedawno remontowanym torowisku na Piłsudskiego. A co dopiero było słychać na łukach ;)

: 2011-11-13, 21:28
autor: Coffee
Jak już jesteśmy w temacie Protramów: Słychać coś już o naszej 405N-Kr?

Re: Protram 205WrAs

: 2017-07-29, 12:08
autor: Przemek
W końcu postanowiłem napisać na nowo artykuł o wagonach 205WrAs ;)
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... oUq6g.link

Re: Protram 205WrAs

: 2017-07-29, 16:25
autor: J-31
W czasie mojej ostatniej wizyty we Wrocku, przejeżdżałem obok Protramu i diabli mnie wzięli, że tak się to skończyło. To jest aż zastanawiające, czemu wrocławskie MPK przestało zamawiać w Protramie. Natomiast kupiło i być może jeszcze kupi podobne wagony z poznańskiego Modertransu. Wagony niskopodłogowe są dosyć drogie, więc Protramy 205WrAs tudzież zamiennie Moderusy Beta to może być bardzo dobra alternatywa. Szczególnie, że we Wrocławiu nadal jest bardzo dużo klasycznych Konstali 105Na :cool:

Skoro MPK miało u siebie "swojego"producenta - to czemu nie chcieli z nim współpracować ? :]

Dobrym przykładem jest tutaj MPK Poznań - oni nadal bardzo chętnie zamawiają wagony w Modertransie... pomimo tego, że już mają sporo Solarisów - no ta bene, też składanych na miejscu w Poznaniu. Można ? Można ;)

Re: Protram 205WrAs

: 2017-07-29, 16:44
autor: Przemek
Gdyby Protramem rządzili ludzie, którzy chcą czegoś więcej niż nachapać się pieniędzmi z dywidendy, to firma wciąż by istniała i być może zdobyła by zamówienia na wagony częściowo-niskopodłogowe i zawojowałaby rynek tak jak Modertrans. Oni nie przejedii pieniędzy i postawili na rozwój - mają Gammę i już mają zamówienie na nią od MPK Poznań. Samo MPK Wrocław niedługo ogłosi przetarg na dostawę w pełni niskopodłogowych tramwajów, więc kto wie czy Modertrans znowu nie weźmie zamówienia, lecz tym razem nie na Bety tylko na Gammy.

A jak się było tak krótkowzrocznym prezezem i radą nadzorczą spółki, to przykro mi bardzo.
Projekt 206WrAs był gotowy, były nawet pieniądze na to i można go było realizować. Ale nie, bo zawartość portfela była ważniejsza.