Protram 204WrAs

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Protram 204WrAs

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-02-11, 13:51

http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/zdjec ... ka=2&sa=18
Oto nowy tramwaj (nie zmodernizowany 105) ale strasznie przypomina tramwaj właśnie przerobiony ze 105> Przypomina mi to PR110 i M120 :). Teraz pytanie do Wrocławian: Ten tramwaj jest technicznie lepszy od 105Na? Jakie jest Wasze zdanie odnośnie do tego tramwaju
T'estimo Barça!

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-11, 13:56

Według mnie jest ładniejszy od bulwy, ale taki trochę za bardzo pudełkowaty.

voy

Post autor: voy » 2005-02-11, 14:40

Fajny jest, nowocześnie wygląda, ma nowoczesną elektrykę. Ale i tak wolę tramwaje z niską podłogą.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-02-11, 14:43

To fakt, tramwaje niskopodłogowe są lepsze, ale i tak Ja wole Autobusy :D
T'estimo Barça!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-02-11, 15:49

Bardzo fajny tramwaj - dobra alternatywa dla drogich wysokopodłogowych tramwajów z Alstom-Konstal...
Poważna konkurencja dla PESA Bydgoszcz... :D
Obrazek

Robson

Post autor: Robson » 2005-02-12, 00:04

Ale mogli by np usunac jeden schodek to ułatwiło by juz wsiadanie babciom i innym

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-02-12, 13:41

Jeszcze nie miałem okazji jechać tym tramwajem, ale wygląda naprawdę bardzo dobrze. Jak tylko uda mi się nim przejechać to zdam realcje :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-02-15, 18:32

Mimo tego że jest ładny i nowoczesny i tak stasznie przypomina mi 105 po NG
T'estimo Barça!

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-02-15, 18:38

Również nie miałem okazji nim jechać,ale jesli o wygląd zewnętrzny to mi się podoba :) I czekam na te niskopodlogowe tramwaje... :mruga: :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-02-16, 10:39

Inspektorze przejechałby się tym tramwajem, chociaż raz. Przynajmniej byśmy coś więcej się o nich dowiedzieli. Napisałbyś coś potem, np.:
- Jakie fotele: czy są twarde, czy miękkie,
- Ogólne wrażenia: czy coś piszczy, skrzeczy, czy w tramwaju mocno rzuca na boki
..etc.... :D

A tak, że są ładne i wyglądają niczym 105-tki tyle, to i ja widzę ... z Warszawy... :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-02-17, 15:29

Szkoda że w Krakowie nie przykłądają się tak do remontu 105...(WIEM że to nowy tram i że "buwy" też są nowe) W sumie to mi przypomina dyskusje o tym jak 120M jest podobny do PR110...
T'estimo Barça!

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-02-20, 01:06

Przykladaja sie przykladaja -w Krakowie dobrze robia remonty. Bryly zewnetrznej nie modernizuja ale elektryke dobrze ulepszaja:)

Robson

Post autor: Robson » 2005-02-20, 12:58

Ja widze po gorzowskim skladzie 117+118 który remontowany byl w Krakowie to wykonanie swietne.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-03-17, 15:55

Ja jednak chciałbym żeby zewnętrzie jakiś skład przerobili i żeby jakiś dostał porządne wyświetlacze..
T'estimo Barça!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-18, 10:28

M_Szymkowiak pisze:Ja jednak chciałbym żeby zewnętrzie jakiś skład przerobili i żeby jakiś dostał porządne wyświetlacze..
Fajnie by było, ale mało prawdopodobne. Dlaczego ? Bo taka modernizacja kosztuje zbyt dużo. ;)

Tak swoją drogą taki zmodernizowany skład typu 105, mógłby nawet ciekawie wyglądać... :cool:
Obrazek

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-03-18, 10:35

J-31 pisze: Tak swoją drogą taki zmodernizowany skład typu 105, mógłby nawet ciekawie wyglądać... :cool:
Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-18, 11:03

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: Tak swoją drogą taki zmodernizowany skład typu 105, mógłby nawet ciekawie wyglądać... :cool:
Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.
To prawda. Wszystko się zgadza. Ale jak nie ma pieniędzy na nowe wagony, to ... specjalnie dla ludu pracującego... "łata" się to co się ma. I liczy na cud... ;)
Obrazek

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-03-18, 11:11

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.
To prawda. Wszystko się zgadza. Ale jak nie ma pieniędzy na nowe wagony, to ... specjalnie dla ludu pracującego... "łata" się to co się ma. I liczy na cud... ;)
No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-18, 11:31

Thomas78 pisze: No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.
Takie "modernizacje" starczają zwykle na kolejne 5-8 lat. Chyba, że tramwaj sprawia częste problemy techniczne w trakcie eksploatacji, albo uległ poważnemu wypadkowi, to wtedy znacznie krócej... ;)
Obrazek

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-03-18, 11:34

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.
Takie "modernizacje" starczają zwykle na kolejne 5-8 lat. Chyba, że tramwaj sprawia częste problemy techniczne w trakcie eksploatacji, albo uległ poważnemu wypadkowi, to wtedy znacznie krócej... ;)
5-8 lat powiadasz - ciekawe jak się ma stosunek kosztów modernizacji do tego stosunkowo krótkiego okresu eksploatacji...

ODPOWIEDZ