Protram 204WrAs
Ja tez mialem okazje tym jechac. Ogolnie szalu nie ma, a zauwazalne zmiany to szersze drzwi, te szybki wklejane, troche wiecej miejsca, wieksze wyciszenie i zwawsze ruszanie. Poza tym wydaje mi sie ze cos zrobili ze schodkami wejsciowymi i latwiej jest wejsc osobom starszym... Z zewnatrz jak pudelko - skojarzenia troche z eNka
Obecnie jezdza juz dwa tego typu sklady i ponoc planuja jeszcze zamowic...choc moim zdaniem to inwestycja zbedna, bo priorytetem powinny byc we Wroclawiu tramwaje niskopodlogowe, ale tu liczy sie na to ze "Unia da".
Jak na razie oczekiwanie na ©KODY 16 T trwa. Ponoc maja byc juz w lecie 2006 pierwsze egzemplarze. Wyglad tutaj - projektowany przez studio Porsche (wiec zupelnie inny niz w 05 T, ktory poczatkowo nam oferowali). Wazne ze prawie identyczne tramy (14 T) zamawia Praga i to w ilosciach wiekszych niz 8 sztuk (docelowo 60 sztuk, pierwsza partia 20 w 2006 roku).
Tylko prosze nie porownywac tego wozu z Tatra (szczegolnie RT6N1), bo juz mnie to denerwuje - zupelnie inna firma, inna technologia. Jedyne co je laczy to pochodzenie...
Obecnie jezdza juz dwa tego typu sklady i ponoc planuja jeszcze zamowic...choc moim zdaniem to inwestycja zbedna, bo priorytetem powinny byc we Wroclawiu tramwaje niskopodlogowe, ale tu liczy sie na to ze "Unia da".
Jak na razie oczekiwanie na ©KODY 16 T trwa. Ponoc maja byc juz w lecie 2006 pierwsze egzemplarze. Wyglad tutaj - projektowany przez studio Porsche (wiec zupelnie inny niz w 05 T, ktory poczatkowo nam oferowali). Wazne ze prawie identyczne tramy (14 T) zamawia Praga i to w ilosciach wiekszych niz 8 sztuk (docelowo 60 sztuk, pierwsza partia 20 w 2006 roku).
Tylko prosze nie porownywac tego wozu z Tatra (szczegolnie RT6N1), bo juz mnie to denerwuje - zupelnie inna firma, inna technologia. Jedyne co je laczy to pochodzenie...
Ogromne dzięki Augiaszu. Nareszcie ktoś napisał coś rzeczowego o wrocławskich 204WR...augiasz pisze:Ja tez mialem okazje tym jechac. Ogolnie szalu nie ma, a zauwazalne zmiany to szersze drzwi, te szybki wklejane, troche wiecej miejsca, wieksze wyciszenie i zwawsze ruszanie. Poza tym wydaje mi sie ze cos zrobili ze schodkami wejsciowymi i latwiej jest wejsc osobom starszym... Z zewnatrz jak pudelko - skojarzenia troche z eNka
Obecnie jezdza juz dwa tego typu sklady i ponoc planuja jeszcze zamowic...choc moim zdaniem to inwestycja zbedna, bo priorytetem powinny byc we Wroclawiu tramwaje niskopodlogowe, ale tu liczy sie na to ze "Unia da".
(...)
Ehm... UE nie 'daje' tylko na niskopodlogowe, troszke to uprosciles, UE ma wymog aby inwestycje z zakresu transportu zbiorowego byly w pelni dostosowane do obslugi osob niepelnosprawnych, rozwiazania moga byc rozne, np. wysokie perony czy specjalne windy dla wozkow inwalidzkich w wagonach. Po drugie pamietaj ze UE nie daje dofinansowania na sam tabor, tylko na inwestycje w infrastrukture plus ewentualnie tabor. Producent jest wylaniany w przetargu.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
Parę dni temu miałem okazję jechać nim na linii "2". Wsiadłem do drugiego wozu, z racji że było tam mniej ludzi, żeby się lepiej rozejrzeć po tramwaju. Uwagę zwraca bardzo cichy, ale zarazem charakterystyczny dźwięk silnika. Czuć to jak tramwaj się rozpędza. Z radością stwierdzic muszę że żadna szyba nie jest porysowana oraz nic nie jest popisane. Ogólnie bardzo dobre wrażenia.
Oczywiście, cichszy to na pewno. Zresztą w ogóle lepiej się prezentuje wizualnie, mimo że jest podobny - odróżnia się od zmodernizowanych 105Na (kartofli). Czy wygodniejszy? - to również, szerokie środkowe drzwi, spora "rzeźnia" na środku pojazdu itp. Zaś czy fotele wygodniejsze, to nie sprawdzałem.
To, że MPK dba o tramwaje mnie nie dziwi, ale niektóre za przeproszeniem "bydło" ma gdzieś taki tramwaj i niszczy go szybciutko. Z drugiej strony po roku jeżdżenia żelazek w Gdańsku też_nie są_specjalnie zniszczone, a wręcz przeciwnie ciągle pachną nowością.J-31 pisze:Niekoniecznie. MPK dba o tabor, a Wrocławianie szanują tramwaje...