Škoda 16T / 19T
Re: Škoda 16T / 19T
Kolejny artykuł tym razem trochę poprawiony; o Škodach 16T: http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... 9Q-XA.link
Jak ktoś jest ciekaw, to w tekście zawarłem parę informacji na temat konstrukcji tego tramwaju.
Jak ktoś jest ciekaw, to w tekście zawarłem parę informacji na temat konstrukcji tego tramwaju.
Re: Škoda 16T / 19T
Jedna Škoda 16T pójdzie do remontu
http://infotram.pl/mpk-wroclaw-kapitaln ... 09021.html
http://infotram.pl/mpk-wroclaw-kapitaln ... 09021.html
Szacunkowa całkowita wartość zamówienia to 2 500 000.00 PLN netto. Na wykonanie prac będzie 10 miesięcy. Oferty można składać do 19 listopada 2018 roku.
SIWZ tutaj: http://www.bip.mpk.wroc.pl/mpk/zamowien ... -16-T.htmlRemont ma objąć następujące elementy: Część mechaniczna: wózki (napędowe i toczne), w tym m.in. przekładnie, sprzęgło zębate, koła tramwaju, zestawy kołowe, hamulec tarczowy, amortyzatory oraz sprawdzenie połączeń pudła z wózkiem; W zakresie pudła: sprzęgi, zderzaki i amortyzatory zderzakowe, odgarniacze, szkielet pudła wagonu, część zewnętrzną, dach wagonu, część wewnętrzną, stanowisko motorniczego, fotele, w tym motorniczego, piasecznicę, podłogę, poręcze, przejścia, drzwi, ogrzewanie, wentylację, oświetlenie czy elementy związane z bezpieczeństwem podróży. Część elektryczna obejmuje m.in. prace przy asynchronicznym silniku trakcyjnym 12MLU 3436 K/4, jednoramiennym odbieraku prądu Fb700.81, falowniku NSC 128 GE 03 M, a także przetwornicy, rezystorze hamowania, kasownikach czy okablowaniu i wskaźnikach. I dalej prace obejmują również: system informacji pasażerskiej, autokomputer pokładowy wraz z modułami komunikacyjnymi, radiotelefon systemu TETRA, moduł zapowiedzi głosowych oraz system monitoringu wizyjnego.
Re: Škoda 16T / 19T
To w zasadzie jest remont kapitalny. A który konkretnie wagon, czy już wiadomo ?
Re: Škoda 16T / 19T
Szkoda, że nie zamontują klimatyzacji, co było rozważane jeszcze niedawno...
Re: Škoda 16T / 19T
Również i w tym przetargu, 8 listopada zmieniono SIWZ:
http://www.bip.mpk.wroc.pl/download/81/ ... rAsOPZ.pdf
http://www.bip.mpk.wroc.pl/download/81/ ... rAsOPZ.pdf
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Škoda 16T / 19T
Czytałem pytania do tego zamówienia i wywnioskowałem na podstawie takich błahostek jak konstrukcja zdań czy ogólnej sytuacji rynkowej, że zamówieniem prawdopodobnie jest zainteresowana Ekova Ostrava.
Re: Škoda 16T / 19T
Termin otwarcia ofert w/s modernizacji jednej Skody 16T przesunięto, tym razem na 21 stycznia 2019r. na godzinę 13:00.
Re: Škoda 16T / 19T
Złożono tylko jedną ofertę, tak jak michałsolaris przewidział: Ekova - rzecz jasna droższą od założonego przez MPK, budżetu 3,075 mln zł brutto:
Ekova Electric a.s.
Martinovska 3244/42
723 00 Ostrava-Martinov
Czeska Republika
Cena z oferty: 2,947 mln zł brutto
po dodaniu VAT: 3 624 810 zł brutto
Termin realizacji zamówienia: 10 m-cy
Ekova Electric a.s.
Martinovska 3244/42
723 00 Ostrava-Martinov
Czeska Republika
Cena z oferty: 2,947 mln zł brutto
po dodaniu VAT: 3 624 810 zł brutto
Termin realizacji zamówienia: 10 m-cy
Re: Škoda 16T / 19T
Wygrała jedyna złożona oferta - Ekovy. Zdobyła ona jednak tylko 80/100 pkt. 0 punktów za czas realizacji.
Re: Škoda 16T / 19T
Powtórka z przetargu, tym razem.. uwaga na wszystkie Skody 16T Też jeszcze nie ma SIWZ.
http://www.bip.mpk.wroc.pl/mpk/zamowien ... -16-T.html
http://www.bip.mpk.wroc.pl/mpk/zamowien ... -16-T.html
Re: Škoda 16T / 19T
Znów z kronikarskiego obowiązku trzeba napisać, że przetarg wygrała firma Saatz z Warszawy.
I dzisiaj właśnie #3001 wyjeżdża na remont
I dzisiaj właśnie #3001 wyjeżdża na remont
Re: Škoda 16T / 19T
Nie chcę tutaj siać paniki, ale trochę to jest dziwne, bo sama firma jako taka jest mi nie znana, ale zaskoczyło mnie to, że remontem zajmie się firma z Warszawy, więc z ciekawości sprawdziłem i najpierw zajrzałem do nich na stronę
https://saatz.pl/
Patrząc na ich stronę wygląda to nieźle, ale ....
... Po pierwsze primo firma jako taka mieście się - i owszem - w Warszawie na Postępu 14. Znam to miejsce, to jest tylko centrum biurowe (tzw. "mordor"), nie ma tam żadnego warsztatu (kiedyś była fabryka OTIS, ale została zburzona, a w ich miejsce powstały biurowce).
A zatem dokąd pojechał tytułowy #3001 ? Otóż firma Saatz ma zakład serwisowy niedaleko Grudziądza w miejscowości Dragacz, Dolna Grupa 42. Aż z ciekawości tam zajrzałem. To jest jeden, niewielki budyneczek wynajęty po jakiejś firmie. Dużo tam miejsca nie ma. Jeżeli ten jeden wagon tam się zmieści, to jest max. Dojazd tylko samochodem, brak połączenia z jakąś bocznicą kolejową. Ot ktoś, kiedyś wybudował sobie warsztat na działce budowlanej, a firma Saatz to przejęła
Reasumując, wbrew temu, co napisali na swojej stronie (reklama dźwignią handlu), to jest raczej niewielka firma, więc zapewne wygrali, bo byli najtańsi. Najwyraźniej potrzebowali tego kontraktu, aby sobie wpisać w portfolio i budować przyszłość.
No, dobra, pożyjemy, zobaczymy, jak oni tą usługę zrealizują.
https://saatz.pl/
Patrząc na ich stronę wygląda to nieźle, ale ....
... Po pierwsze primo firma jako taka mieście się - i owszem - w Warszawie na Postępu 14. Znam to miejsce, to jest tylko centrum biurowe (tzw. "mordor"), nie ma tam żadnego warsztatu (kiedyś była fabryka OTIS, ale została zburzona, a w ich miejsce powstały biurowce).
A zatem dokąd pojechał tytułowy #3001 ? Otóż firma Saatz ma zakład serwisowy niedaleko Grudziądza w miejscowości Dragacz, Dolna Grupa 42. Aż z ciekawości tam zajrzałem. To jest jeden, niewielki budyneczek wynajęty po jakiejś firmie. Dużo tam miejsca nie ma. Jeżeli ten jeden wagon tam się zmieści, to jest max. Dojazd tylko samochodem, brak połączenia z jakąś bocznicą kolejową. Ot ktoś, kiedyś wybudował sobie warsztat na działce budowlanej, a firma Saatz to przejęła
Reasumując, wbrew temu, co napisali na swojej stronie (reklama dźwignią handlu), to jest raczej niewielka firma, więc zapewne wygrali, bo byli najtańsi. Najwyraźniej potrzebowali tego kontraktu, aby sobie wpisać w portfolio i budować przyszłość.
No, dobra, pożyjemy, zobaczymy, jak oni tą usługę zrealizują.
Re: Škoda 16T / 19T
Jest już wizualka Skód 16T po remoncie w firmie Saatz.
Nie wygląda to najgorzej, ani najlepiej, bo dużo tutaj zmienia ilość czarnego lakieru maskującego faktyczny kształt przodu. Nie obraziłbym się, gdyby bardziej przypominały tramwaje Skoda 25T.
Nie wygląda to najgorzej, ani najlepiej, bo dużo tutaj zmienia ilość czarnego lakieru maskującego faktyczny kształt przodu. Nie obraziłbym się, gdyby bardziej przypominały tramwaje Skoda 25T.
Re: Škoda 16T / 19T
Rzekłbym WOW !! Na wizualce wygląda nieźle. Z niecierpliwością czekam jednak na real
Re: Škoda 16T / 19T
No i muszę przyznać, że tym razem wizualka prawie odpowiada rzeczywistości, bo oto firma Saatz pokazała dzisiaj wagon po remoncie. I jestem pod wrażeniem.
Tutaj jest link nie tylko do artykułu, ale są też i zdjęcia
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 68176.html
Wydaje mi się, że firma bardzo ładnie poprawiła desing wagonu, ale tak naprawdę najważniejsze jest to, czego nie widać, czyli cała aparatura i okablowanie. To był duży zakres prac i bardzo fajnie odświeżyli wagon nie tylko wizualnie.
Aż ciekawy jestem jaki będzie po remoncie - mam na myśli jego eksploatację. No, ale na to trzeba poczekać. Rzekłbym oby więcej takich pojazdów
Tutaj jest link nie tylko do artykułu, ale są też i zdjęcia
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 68176.html
Wydaje mi się, że firma bardzo ładnie poprawiła desing wagonu, ale tak naprawdę najważniejsze jest to, czego nie widać, czyli cała aparatura i okablowanie. To był duży zakres prac i bardzo fajnie odświeżyli wagon nie tylko wizualnie.
Aż ciekawy jestem jaki będzie po remoncie - mam na myśli jego eksploatację. No, ale na to trzeba poczekać. Rzekłbym oby więcej takich pojazdów
Re: Škoda 16T / 19T
Owszem prawie odpowiada - ale drugiej wizualizacji, bowiem w pierwszej, lampy były w zupełnie innym kształcie. Ostatecznie w ogóle nie zmieniono ich kształtu, a jakiekolwiek zmiany w kształcie przodu próbowano osiągnąć czarną farbą, co również średnio się udało.
Co mi się najbardziej nie podoba? Usilne montowanie mniejszych wyświetlaczy zewnętrznych (rozmiary rodem z Moderusów) jednocześnie zwiększając ich rozdzielczość, co zupełnie nie pokrywa się z obietnicami naczelnego "wodza MPK":
Poza tym - dlaczego nie ma trasówek LCD tak jak w ostatnich Mercedesach, za to są bezsensowne lampki przy poręczach?
Co mi się najbardziej nie podoba? Usilne montowanie mniejszych wyświetlaczy zewnętrznych (rozmiary rodem z Moderusów) jednocześnie zwiększając ich rozdzielczość, co zupełnie nie pokrywa się z obietnicami naczelnego "wodza MPK":
Porównajmy przed modernizacją:lepsza informacja pasażerską dla osób z niepełnosprawnościami (tablice kierunkowe lepiej widoczne dla osób z dysfunkcją wzroku
Poza tym - dlaczego nie ma trasówek LCD tak jak w ostatnich Mercedesach, za to są bezsensowne lampki przy poręczach?
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Škoda 16T / 19T
Te lampki są niby dla osób o ograniczonej widoczności. Chociaż lepiej jest stosować żółte poręcze, bo są lepiej widoczne.
Re: Škoda 16T / 19T
Ja się tylko zastanawiam nad jedną rzeczą, czy osoba niedowidząca wpadnie pod tramwaj we Wrocławiu. Bo ta w sumie fajna modernizacja, ma ... czarną maskę. Ktoś kto niedowidzi, może nie zauważyć tramwaju. No, ale skoro jeszcze nie było takiego wypadku, to pewnie jakoś ludzie sobie radzą we Wrocku