Przetargi na dostawę nowych tramwajów

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Lopez pisze:Niestety dla Protramu taka sytuacja też może być na dłuższą metę niekorzystna, bo ciepłe gniazdko na miejscu i MPK, który kupi wszystko co wyprodukują może ich zniechęcić do pracy nad nowymi modelami i poszukiwaniem kolejnych klientów.
Gdyby tak było, to nie powstałby nigdy 205WrAs. Protram jest bardzo zależny od MPK. Jeśli w MPK postanowią, że kupimy 100% niskacza za niewielkie pieniądze, to w Protramie w podskokach wezmą się do pracy i niskacz będzie. Protram niby reklamuje się na Polskę i w Szczecinie udało się coś wygrać, ale i tak najważniejszym klientem pozostanie MPK Wrocław.

k.m.m.

Post autor: k.m.m. »

Nie lepiej kupić za tą kasę którą przeznaczyli na Protramy kupić Skody.W prawdzie było by ich mniej ale przynajmniej były by to niskopodłogowce.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie lepiej kupić za tą kasę którą przeznaczyli na Protramy kupić Skody.W prawdzie było by ich mniej ale przynajmniej były by to niskopodłogowce.
Nie. Lepsze byłyby Protramy.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

k.m.m. pisze:Nie lepiej kupić za tą kasę którą przeznaczyli na Protramy kupić Skody.W prawdzie było by ich mniej ale przynajmniej były by to niskopodłogowce.
Ależ 205WrAs też mają niską podłogę i są 2 razy tańsze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Ależ 205WrAs też mają niską podłogę i są 2 razy tańsze.
No tak, ale mamy XXI wiek i wagony z małym fragmentem niskiej podłogi - na dłuższą metę to nie wystarczy, trzeba się rozwijać. A zatem, albo Protram stworzy w pełni niskopodłogowy tramwaj. I zrobi to szybko, szybciej niż np. FPS... ;)

....Albo....

...MPK będzie musiało poszukać innego producenta :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:szybciej niż np. FPS...
To już raczej nieraelne, chyba że na ostatniej prostej FPS coś maksymalnie zawali :)
J-31 pisze:...MPK będzie musiało poszukać innego producenta
Właśnie to miałem na myśli (6 postów wcześniej)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:No tak, ale mamy XXI wiek i wagony z małym fragmentem niskiej podłogi - na dłuższą metę to nie wystarczy, trzeba się rozwijać.
Przy ograniczonych środkach finansowych, a takie posiada MPK Wrocław, i gdy najstarsze wagony nie są już w najlepszej kondycji, to trzeba szukać każdego rozwiązania, a tekie wydaje się bardzo dobre :)
J-31 pisze:A zatem, albo Protram stworzy w pełni niskopodłogowy tramwaj. I zrobi to szybko, szybciej niż np. FPS... ;)
Na to nie ma już szans. A niskacz (o ile w ogóle kiedyś powstanie) będzie wtedy, kiedy MPK zechce taki kupić. W Protramie liczą się z tym, że poza MPK Wrocław i cudem wygranych przetargach (np. w Szczecinie), to wielu odbiorców mieć nie będą.
J-31 pisze:....Albo....

...MPK będzie musiało poszukać innego producenta :mruga:
Spokojnie, przetargi na następne Skody będą już niedługo ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bystrzak2000 a jak Myślisz - czemu MPK Wrocław nie chce kupić PESY 121N ? ;)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Bo jest brzydka i ma tandetne wnętrze? :mruga: A na serio, to sądzę, że bardzo by mogli zrazić Protram no i PESA to dalej kotek w worku, na TWB krążą plotki o jej awaryjności :( . A Protram jak się zwali, to serwis z doprowadzeniem do torów na miejscu. W dodatku mają co chwila darmowe przeglądy (w ten sposób dokręcili wszystkie śróbki we wnętrzu. np. zasłona tablicy w 2702 skakała sobie, a po wizycie w Protramie już nie).

Lopez

Post autor: Lopez »

Idąc takim tokiem myślenia dochodzimy do stwierdzenia, że w ogóle najlepiej żeby przewoźnik miał własną jednostkę produkującą tramwaje ;) A PESA chyba jednak nie jest taka zła, dość powiedzieć, że to najnowocześniejszy pojazd wyprodukowany w Polsce od długich lat.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Bystrzak2000 a jak Myślisz - czemu MPK Wrocław nie chce kupić PESY 121N ? ;)
Po pierwsze unifikacja, po drugie unifikacja, a po za tym to unifikacja :D

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... 32&lang=pl

Zawiadomienie o wyborze oferty PO 31/07

Dostawa 2 składów tramwajowych dwuwagonowych, jednokierunkowych, wysokopodłogowych oraz 4 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu zawiadamia, że w postępowaniu o zmówienie publiczne na „dostawę 2 składów tramwajowych dwuwagonowych, jednokierunkowych, wysokopodłogowych oraz 4 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową”, przeprowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, jako najkorzystniejsza została wybrana oferta złożona przez Wykonawcę, który jako jedyny uczestniczył w postępowaniu, tj.
1. Remonty i Modernizacja Tramwajów „PROTRAM - WROCŁAW” Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław
Cena wybranej oferty: 20.984.000 zł

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gratulacje MPK Wrocław jak widać rozkręca się ostro z protramowskimi tramwajami :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Poczekajmy jak sobie poradzą. Do końca roku mają też dostarczyć sześć szczecińskich doczep, mały zakład będzie musiał się sprężyć.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A czy może ktoś wie, czy ©kodziny będą kursować na Biskupin :?:
Czy jednak tylko po trasie przez Rynek :?:
Pytam się, bo na stronie gazeta.pl są wizualizacje linii na Kozanów, gdzie jedynymi tramwajami są ©kody 16T :o: , co znaczy, że w tym przypadku nie będą one jeździły tylko na trasie średnicowej przez Szewską.

PS.: Czy na Kozanowie nie będzie pętli, tylko trójtorowa końcówka, tak, jak na wizualizacjach :?:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

PAFAWAG pisze:A czy może ktoś wie, czy ©kodziny będą kursować na Biskupin :?:
Nie, ©kody 16T były kupowane tylko na obsługę linii 6 (1 przetarg #3001 - #3008) i 7. (#3009 - #3017)
Ostatnio zmieniony 2007-09-16, 10:59 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

PAFAWAG pisze:A czy może ktoś wie, czy ©kodziny będą kursować na Biskupin :?:
Jeśli przetarg na tramwaje na linię 4 wygra Skoda, to tak.
PAFAWAG pisze:Czy jednak tylko po trasie przez Rynek :?:
Złośliwie zauważę, że tramwaje przez Rynek nie kursują od 29 lat ;)
PAFAWAG pisze:Pytam się, bo na stronie gazeta.pl są wizualizacje linii na Kozanów, gdzie jedynymi tramwajami są ©kody 16T :o: , co znaczy, że w tym przypadku nie będą one jeździły tylko na trasie średnicowej przez Szewską.
Bo to są właśnie wizualizacje i projektant jakieś tramwaje musiał wkleić na zdjęcia i wkleił nie Skodę 16T, ale 14T ;)
PAFAWAG pisze:PS.: Czy na Kozanowie nie będzie pętli, tylko trójtorowa końcówka, tak, jak na wizualizacjach :?:
Jeszcze nic nie wiadomo dokładnie, ale tradycyjnej pętli raczej nie będzie. Wszystko wskazuje na to, że albo będzie zwykła końcówka, albo będzie możliwy objazd Kozanowa do okoła.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

bystrzak2000 pisze:Złośliwie zauważę, że tramwaje przez Rynek nie kursują od 29 lat ;)
Ale paradoksalnie tramwaje (linii 6,7,21,70) wjeżdżają bardzo blisko Rynku ;) (chodzi mi oczywiście o ul. Szewską)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

bystrzak2000 pisze:będzie zwykła końcówka
Co masz na myśli pisząc "zwykła" końcówka? Zmianę toru na końcówce, czy może trójkąt?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

bystrzak2000 pisze:albo będzie możliwy objazd Kozanowa do okoła
Pętla uliczna :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”