Przetargi na dostawę nowych tramwajów
Wrocław zamawia tramwaje
Nie wiedziałem, gdzie to umieścić, więc niech będzie tutaj
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ogłasza przetarg ograniczony na dostawę 2 składów tramwajowych dwuwagonowych, jednokierunkowych, wysokopodłogowych oraz 4 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową:
1) Każdy ze składów tramwajowych powinien posiadać 2 wagony 4 osiowe, z których każdy ma 3 sztuki drzwi odkładanych, przetwornice statyczne, napęd asynchroniczny oraz nowoczesny wygląd zewnętrzny.
2) Każdy z tramwajów powinien posiadać maksymalnie 8 osi, 5 sztuk drzwi odkładanych, napęd asynchroniczny, przetwornice statyczne, nowoczesny wygląd zewnętrzny oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.
Termin wykonania: 31.12.2007. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 15.06.2007. Szczegóły: http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... 32&lang=pl
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ogłasza przetarg ograniczony na dostawę 2 składów tramwajowych dwuwagonowych, jednokierunkowych, wysokopodłogowych oraz 4 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową:
1) Każdy ze składów tramwajowych powinien posiadać 2 wagony 4 osiowe, z których każdy ma 3 sztuki drzwi odkładanych, przetwornice statyczne, napęd asynchroniczny oraz nowoczesny wygląd zewnętrzny.
2) Każdy z tramwajów powinien posiadać maksymalnie 8 osi, 5 sztuk drzwi odkładanych, napęd asynchroniczny, przetwornice statyczne, nowoczesny wygląd zewnętrzny oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.
Termin wykonania: 31.12.2007. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 15.06.2007. Szczegóły: http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... 32&lang=pl
204 to faktycznie nieporozumienie, ale 205 za swoją cenę, to się opłaca kupić, zwłaszcza że MPK kupuje to za własne pieniądze (a dokładniej z kredytu) bez żadnych dopłat z UE, czy innego PFRON-u. Na coś lepszego przyjdzie czas, ale to najwcześniej za 2 lataplocmaster pisze:204WrAs i 205WrAs.
Dobre busy macie tam we Wrocu, ale z tramwajami wam zupełnie nie idzie.
Nie można zapomnieć, że w tym roku przybędzie jeszcze 9 Skód, które MPK też musi zpłacić.
A nie dało rady zamówić pięciu - sześciu 205WrAS? Szmalu nie starczyło?
Może jakieś konkrety?bystrzak2000 pisze:Na coś lepszego przyjdzie czas, ale to najwcześniej za 2 lata
Dobre i to, ważne, że coś się dzieje. Z resztą i tak nie przebije naszego kontreaktu na 123Nplocmaster pisze:Dobre busy macie tam we Wrocu, ale z tramwajami wam zupełnie nie idzie.
205WrAS ma dokładnie 22,04%. Ale przyznam, że mam cichą nadzieję, że może się jednak objawi tajemniczy 206WrAS...?ppln pisze:Protramy będą. 2 wysokie złomy i 3 niskie. Chociaż równie dobrze może być 5 sztuk czegoś lepszego (nieścisłość w warunkach)bystrzak2000 pisze: oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.
MPK udało się wziąć kredyt - 19 mln zł. brutto. Za te pieniądze można było kupić 5 205WrAs, albo 4 205WrAs i 2 składy 204WrAs. Wybrano to drugie.TLG pisze:A nie dało rady zamówić pięciu - sześciu 205WrAS? Szmalu nie starczyło?
Wiedziałem, że zapytaszTLG pisze:Może jakieś konkrety?
Wieloletni Plan Inwestycyjny Wrocławia na lata 2007-2011 przewiduje dwa duże projekty tramwajowe:
1. „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I” który ma być wykonany w latach 2007-2011 i opiewa na kwotę 600.000.000 zł. Jego elementami są:
- budowa i modernizacja trasy tramwajowej łączącej osiedla Gaj i Kozanów w celu wykreowania pierwszej linii systemu Tramwaj Plus (numeru linii brak, bo torowisk brak)
- modernizacja trasy tramwajowej łączącej osiedle Leśnica z Wielką Wyspą w celu wykreowania drugiej linii systemu Tramwaj Plus (linia 10)
- modernizacja trasy tramwajowej łączącej Wielką Wyspę z osiedlem Oporów, w celu wykreowania Trasy Średnicowej Wschód – Południowy Zachód (linia 4)
- system obszarowego zarządzania i sterowania ruchem we Wrocławiu dla istniejących i planowanych Tras Średnicowych oraz linii systemu Tramwaj Plus
- rozbudowa węzłów przesiadkowych oraz innych elementów służących integracji systemu szynowego z innymi systemami transportu.
Pierwsze 3 projekty zakładają zakup taboru.
2. „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap II” który ma być realizowany w latach 2009-2010 i opiewa na kwotę 880.000.000 zł. Niestety nie wiadomo jeszcze, co zawiera ten projekt, choć są pewne przypuszczenia i zakup nastąpnych tramwajów też tam powinien być.
Wszystko to oczywiście ma być współfinansowane przez UE, o ile oczywiście Wrocław otrzyma dotację.
To na pewno będzie 205, a na 206 to chyba trzeba będzie jeszcze poczekaćTLG pisze:205WrAS ma dokładnie 22,04%. Ale przyznam, że mam cichą nadzieję, że może się jednak objawi tajemniczy 206WrAS...?
Wydaje mi się, że coś takiego czytałem kiedyś na ich stronie. A kiedy w takim razie spodziewana jest premiera, jeśli jest?bystrzak2000 pisze:Prawdę mówiąc pierwsze słyszę, aby 206 miała być pokazana w tym roku
W sumie Protram jest jako firma jest nawet całkiem OK i za jakiś czas Wrocław może być na prawdę w świetnej sytuacji mając pod ręką dobre, tanie pojazdy od lokalnego producenta.
Nie ma możliwości dokonania zakupu z wolnej ręki w taki sytuacji. Z jednej strony tramwaje jakie nam odpowiadają produkuje jedna firma i tylko do niej będzie skierowny "przetarg" (w istocie fikcja).
Natomiast zakup z wolnej ręki dopuszczalny jest, gdy:
- z obiektywnych przyczyn dany produkt znajduje się w ofercie tylko jednego podmiotu (a tramwaje produkuje nie tylko Protram...),
- konieczne jest wykonanie zamówienia natychmiast,
- odbył się konkurs i umowa zostaje podpisana ze zwycięzcą,
- dokupujemy coś do poprzedniego przetargu do wartości 20% zamówienia, albo
- do ostatniego przetargu na to samo zamówienie nikt się nie zgłosił
i jeszcze parę innych opcji bez większego znaczenia.
(wg ustawy prawo zamówień publicznych)
Natomiast zakup z wolnej ręki dopuszczalny jest, gdy:
- z obiektywnych przyczyn dany produkt znajduje się w ofercie tylko jednego podmiotu (a tramwaje produkuje nie tylko Protram...),
- konieczne jest wykonanie zamówienia natychmiast,
- odbył się konkurs i umowa zostaje podpisana ze zwycięzcą,
- dokupujemy coś do poprzedniego przetargu do wartości 20% zamówienia, albo
- do ostatniego przetargu na to samo zamówienie nikt się nie zgłosił
i jeszcze parę innych opcji bez większego znaczenia.
(wg ustawy prawo zamówień publicznych)
Protram do końca roku wyprodukuje 2 składy 204WrAs, 6 doczep do szczecińskich bulw, 4 wagony 205WrAs oraz wyremontuje kilkanaście składów stopiątek. A co przez ten czas zrobi FPS? Sami sobie odpowiedzcie
[ Dodano: 29 Maj 2007 21:36 ]
A tymczasem FPS złożyła protest na warunki przetargu. Zakwestionowali m.in. "wowoczesny wygląd zewnętrzny" tramwajów oraz ilość wyprodukowanych tramwajów w ciągu ostatnich 3 lat. Większych szns nie mają, ale widać zaiteresowali się tym przetargiem.
[ Dodano: 29 Maj 2007 21:36 ]
A tymczasem FPS złożyła protest na warunki przetargu. Zakwestionowali m.in. "wowoczesny wygląd zewnętrzny" tramwajów oraz ilość wyprodukowanych tramwajów w ciągu ostatnich 3 lat. Większych szns nie mają, ale widać zaiteresowali się tym przetargiem.