Przetargi na dostawę nowych tramwajów

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: 9507 » 2014-06-06, 00:54

Adam_pl pisze:Odpowiedź na to wszystko jest prostsza niż się wszystkim wydaje: brak pieniędzy ;)

yyymmm. Wybory? :retard:

ppln

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: ppln » 2014-06-06, 10:54

Warto też zauważyć, że z zapisów wynika, że w razie nie uzyskania dofinansowania ze środków unijnych, przetarg ten zostanie unieważniony. A projekt dofinansowania jest na liście rezerwowej.
Jak przy wszystkich ostatnich przetargach na tramwaje (Kraków, Łódź)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-06-06, 16:44

Rudy pisze:Znów czuje Protrama 205WrAs ze względu że cena gra większą rolę a niska podłoga mniejszą.
Żaden Protram, żaden Moderus, żadna wanna oparta na starym tramwaju. Najbliżej wymagań MPK wydaje się być Twist 129Nb albo Fokstrot na 1435 mm. Zastanawiam się też nad praską wersją Skody ForCity, jednak nie jestem pewien co do jej skrajni.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: pmaster » 2014-06-07, 20:05

To ile będzie niskiej podłogi?

ppln

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: ppln » 2014-06-07, 20:50

O cholera, tam faktycznie jest minimum 20% niskiej podłogi. Przy dwukrotnej różnicy ceny wychodzi na to że Wrocław dostanie właśnie coś takiego i żadne punkty tego nie wyprostują

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-06-08, 19:50

Czemu ? Za niską podłogę do ugrania są 23 pkt. Modertrans traci na dzień dobry przynajmniej 7 pkt w porównaniu z Twistem i tym podobnymi tramwajami. Ale w każdym razie będzie ciekawie, bez względu na jaki będzie finał zamówienia. Kosztorys zakładam w okolicach 180-190 mln zł.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-06-11, 14:10

Wrocław chyba póki co może zapomnieć o nowych tramwajach. Wniosek wypadł z listy POIŚ.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2014-06-11, 16:07

Coś takiego :P Kto by się mógł spodziewać :P

lukmek

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: lukmek » 2014-06-15, 12:40

Jack the Ripper pisze:Czemu ? Za niską podłogę do ugrania są 23 pkt. Modertrans traci na dzień dobry przynajmniej 7 pkt w porównaniu z Twistem i tym podobnymi tramwajami. Ale w każdym razie będzie ciekawie, bez względu na jaki będzie finał zamówienia. Kosztorys zakładam w okolicach 180-190 mln zł.
Dokonałem pewnych założeń i wyszło, że:
Aktualnie cena 205WrAs to ~3,5 mln zł brutto, do porównania przyjmę Pesę Twist Step dla TS z ceną ~6,75 mln brutto oraz Pesę Twist dla Częstochowy (100% LF) z ceną 7,14 mln brutto.

Protram:
cena: 67 pkt
niska podłoga: 0,575 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 77,575 pkt

Pesa dla TS:
cena: 34,75 pkt
niska podłoga: 15,41 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 60,16 pkt

Pesa dla Częstochowy:
cena: 32,94 pkt
niska podłoga: 23 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 65,94 pkt

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-06-15, 20:44

Ale Protram zdaje się nie spełnia warunku doświadczenia ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2014-06-16, 00:23

Wszelkie te wyliczenia są na próżno - tramwajów i tak nie będzie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: pmaster » 2014-06-23, 16:51

Mało to konsorcjów powstaje?
K, ale poteoryzować przecież można, czemu nie? :cool:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-06-25, 19:26

A z kim Protram miałby się ułożyć by ogarnąć referencje ? Modertrans ? Poznaniacy nie pozwolą sobie wyhodować wrzodu na tyłku, który by im podciął skrzydła.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2014-06-25, 19:56

Tymczasem w SIWZ została zmieniona dozwolona szerokość tramwajów z 2300-2400 mm na 2300-2480 mm. A warto tu wspomnieć, że Skoda 16T ma 2460 mm szerokości.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-08-04, 15:57

Otwarto ofertę złożoną w zamówieniu na 6 tramów z opcją na 19 dodatkowych. Pesa za 6 Twistów, prawdopodobnie 129Nb chce 50 mln.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2014-08-04, 16:55

Więcej informacji:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2878.html
Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?

W przetargu na nowe tramwaje dla Wrocławia wpłynęła tylko jedna oferta. Pesa Bydgoszcz zaproponowała sześć pojazdów za niecałe 50 mln zł.

Pesa zaoferowała Wrocławiowi trzyczłonowe tramwaje Twist ze stuprocentową niska podłogą. Termin otwarcia ofert dwukrotnie przekładano. MPK zmieniał warunki przetargu wprowadzając m.in. wymóg posiadania homologacji przez proponowane pojazdy w przynajmniej jednym kraju UE.

Wrocław stara się o tramwaje jednokierunkowe, z minimum 20 proc. niskiej podłogi, choć jej większa ilość ma być mocno premiowana w ocenie ofert (niska podłoga ma być kryterium decydującym w 23 proc.). Jednym z wymogów jest też klimatyzacja przedziału pasażerskiego. W sumie ocena techniczna to 10 proc wagi oceny, a cena – 67 proc. Tyle że w przypadku gdy zgłosił się jeden oferent, nie ma to znaczenia.

– Ten przetarg to kolejna szansa, by sięgnąć po unijne pieniądze na transport szynowy. Dzięki nim do tej pory kupiliśmy ponad 60 nowych tramwajów – mówi Patryk Wild, dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju MPK Wrocław.

Ale nie wiadomo ile ostatecznie tramwajów trafi do Wrocławia. Przetarg rozpisano na sześć, ale ta liczba może się powiększyć nawet do 25. Stolica Dolnego Śląska chciałaby sfinansować ten zakup ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–20. Wciąż nie wiadomo czy projekt znajdzie się na liście podstawowej jeśli chodzi o dofinansowanie. W czerwcu został z niej skreślony przez ministerstwo ale miejscy urzędnicy wciąż liczą na to, że uda się go na nią wpisać z powrotem. Jeśli dofinansowania nie będzie, to sam przetarg może zostać unieważniony. Na pełny zakres przetargu (25 tramwajów) przeznaczono nieco ponad 110 mln zł. Nie wiadomo więc, czy oferta Pesy zmieści się w tej sumie.

ppln

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: ppln » 2014-08-04, 20:27

A jest jakiś protokół z procentem niskiej podłogi? Jeszcze się okaże że im sprzedadzą wysokopodłogowce po 8 milionów. Co stanęło na przeszkodzie żeby wystartowały Protram, Modertrans i ci trole przetargowi z Poznania?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-08-04, 20:35

Na SSC piszą, że Modertrans i Protram nie robią z podłogą czegoś co wymagało MPK. A sam Protram bez podkupienia referencji (na które ich przecież nie stać) wiele by nie ugrał.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2014-08-04, 20:45

Im więcej % udziału niskiej podłogi, tym więcej punktów można było otrzymać. Twist step wydaje się pasować w przedziale cenowym a jego 73% udziału niskiej podłogi i tak byłoby wysoko ocenione wg kryterii przetargu.
Zaskoczeniem może być to, że Skoda Transportation nie złożyła oferty, choć ostatnia zmiana w SIWZ była wyraźnym ukłonem w stronę czeskiego producenta.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Jack the Ripper » 2014-08-04, 23:14

Tyle, że punkty za niską podłogę nie gwarantowały przewagi wagonom typu Twist nad budżetówkami pokroju Bety czy 205Wr. I zdaje się to potwierdzać kosztorys zamawiającego, który założył, że jeden tramwaj będzie go kosztował ok. 4,4 mln zł.
A czy Pesa zaoferowała Twista Step ? TŚ 2 lata temu za jednego 2012N płaciły ok. 6,75 mln za jeden tramwaj. To co bydgoska firma wam proponuje jest bardzo zbieżne z 7 wagonami dla Częstochowy. Wtedy chcieli za jeden pojazd ok. 7,2 mln zł. Porównując to z ofertą dla Wrocka, ogólnym wzrostem cen przez ostatnie kilka lat mimo wszystko skłaniałbym się do czegoś pokroju 129Nb vel 2010N.
A brak Skody 15T mnie jakoś nie dziwi... Termin nie na rękę a i MPK koniec końców nie popisało się wystarczającym ukłonem dla Czechów.

ODPOWIEDZ