Przetargi na dostawę nowych tramwajów
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Adam_pl pisze:Odpowiedź na to wszystko jest prostsza niż się wszystkim wydaje: brak pieniędzy
yyymmm. Wybory?
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Jak przy wszystkich ostatnich przetargach na tramwaje (Kraków, Łódź)Warto też zauważyć, że z zapisów wynika, że w razie nie uzyskania dofinansowania ze środków unijnych, przetarg ten zostanie unieważniony. A projekt dofinansowania jest na liście rezerwowej.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Żaden Protram, żaden Moderus, żadna wanna oparta na starym tramwaju. Najbliżej wymagań MPK wydaje się być Twist 129Nb albo Fokstrot na 1435 mm. Zastanawiam się też nad praską wersją Skody ForCity, jednak nie jestem pewien co do jej skrajni.Rudy pisze:Znów czuje Protrama 205WrAs ze względu że cena gra większą rolę a niska podłoga mniejszą.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
To ile będzie niskiej podłogi?
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
O cholera, tam faktycznie jest minimum 20% niskiej podłogi. Przy dwukrotnej różnicy ceny wychodzi na to że Wrocław dostanie właśnie coś takiego i żadne punkty tego nie wyprostują
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Czemu ? Za niską podłogę do ugrania są 23 pkt. Modertrans traci na dzień dobry przynajmniej 7 pkt w porównaniu z Twistem i tym podobnymi tramwajami. Ale w każdym razie będzie ciekawie, bez względu na jaki będzie finał zamówienia. Kosztorys zakładam w okolicach 180-190 mln zł.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Wrocław chyba póki co może zapomnieć o nowych tramwajach. Wniosek wypadł z listy POIŚ.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Coś takiego Kto by się mógł spodziewać
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Dokonałem pewnych założeń i wyszło, że:Jack the Ripper pisze:Czemu ? Za niską podłogę do ugrania są 23 pkt. Modertrans traci na dzień dobry przynajmniej 7 pkt w porównaniu z Twistem i tym podobnymi tramwajami. Ale w każdym razie będzie ciekawie, bez względu na jaki będzie finał zamówienia. Kosztorys zakładam w okolicach 180-190 mln zł.
Aktualnie cena 205WrAs to ~3,5 mln zł brutto, do porównania przyjmę Pesę Twist Step dla TS z ceną ~6,75 mln brutto oraz Pesę Twist dla Częstochowy (100% LF) z ceną 7,14 mln brutto.
Protram:
cena: 67 pkt
niska podłoga: 0,575 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 77,575 pkt
Pesa dla TS:
cena: 34,75 pkt
niska podłoga: 15,41 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 60,16 pkt
Pesa dla Częstochowy:
cena: 32,94 pkt
niska podłoga: 23 pkt
kryteria techniczne: 10 pkt
RAZEM: 65,94 pkt
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Ale Protram zdaje się nie spełnia warunku doświadczenia
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Wszelkie te wyliczenia są na próżno - tramwajów i tak nie będzie
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Mało to konsorcjów powstaje?
K, ale poteoryzować przecież można, czemu nie?
K, ale poteoryzować przecież można, czemu nie?
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
A z kim Protram miałby się ułożyć by ogarnąć referencje ? Modertrans ? Poznaniacy nie pozwolą sobie wyhodować wrzodu na tyłku, który by im podciął skrzydła.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Tymczasem w SIWZ została zmieniona dozwolona szerokość tramwajów z 2300-2400 mm na 2300-2480 mm. A warto tu wspomnieć, że Skoda 16T ma 2460 mm szerokości.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Otwarto ofertę złożoną w zamówieniu na 6 tramów z opcją na 19 dodatkowych. Pesa za 6 Twistów, prawdopodobnie 129Nb chce 50 mln.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Więcej informacji:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2878.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2878.html
Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?
W przetargu na nowe tramwaje dla Wrocławia wpłynęła tylko jedna oferta. Pesa Bydgoszcz zaproponowała sześć pojazdów za niecałe 50 mln zł.
Pesa zaoferowała Wrocławiowi trzyczłonowe tramwaje Twist ze stuprocentową niska podłogą. Termin otwarcia ofert dwukrotnie przekładano. MPK zmieniał warunki przetargu wprowadzając m.in. wymóg posiadania homologacji przez proponowane pojazdy w przynajmniej jednym kraju UE.
Wrocław stara się o tramwaje jednokierunkowe, z minimum 20 proc. niskiej podłogi, choć jej większa ilość ma być mocno premiowana w ocenie ofert (niska podłoga ma być kryterium decydującym w 23 proc.). Jednym z wymogów jest też klimatyzacja przedziału pasażerskiego. W sumie ocena techniczna to 10 proc wagi oceny, a cena – 67 proc. Tyle że w przypadku gdy zgłosił się jeden oferent, nie ma to znaczenia.
– Ten przetarg to kolejna szansa, by sięgnąć po unijne pieniądze na transport szynowy. Dzięki nim do tej pory kupiliśmy ponad 60 nowych tramwajów – mówi Patryk Wild, dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju MPK Wrocław.
Ale nie wiadomo ile ostatecznie tramwajów trafi do Wrocławia. Przetarg rozpisano na sześć, ale ta liczba może się powiększyć nawet do 25. Stolica Dolnego Śląska chciałaby sfinansować ten zakup ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–20. Wciąż nie wiadomo czy projekt znajdzie się na liście podstawowej jeśli chodzi o dofinansowanie. W czerwcu został z niej skreślony przez ministerstwo ale miejscy urzędnicy wciąż liczą na to, że uda się go na nią wpisać z powrotem. Jeśli dofinansowania nie będzie, to sam przetarg może zostać unieważniony. Na pełny zakres przetargu (25 tramwajów) przeznaczono nieco ponad 110 mln zł. Nie wiadomo więc, czy oferta Pesy zmieści się w tej sumie.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
A jest jakiś protokół z procentem niskiej podłogi? Jeszcze się okaże że im sprzedadzą wysokopodłogowce po 8 milionów. Co stanęło na przeszkodzie żeby wystartowały Protram, Modertrans i ci trole przetargowi z Poznania?
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Na SSC piszą, że Modertrans i Protram nie robią z podłogą czegoś co wymagało MPK. A sam Protram bez podkupienia referencji (na które ich przecież nie stać) wiele by nie ugrał.
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Im więcej % udziału niskiej podłogi, tym więcej punktów można było otrzymać. Twist step wydaje się pasować w przedziale cenowym a jego 73% udziału niskiej podłogi i tak byłoby wysoko ocenione wg kryterii przetargu.
Zaskoczeniem może być to, że Skoda Transportation nie złożyła oferty, choć ostatnia zmiana w SIWZ była wyraźnym ukłonem w stronę czeskiego producenta.
Zaskoczeniem może być to, że Skoda Transportation nie złożyła oferty, choć ostatnia zmiana w SIWZ była wyraźnym ukłonem w stronę czeskiego producenta.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Wrocław] Przetargi MPK
Tyle, że punkty za niską podłogę nie gwarantowały przewagi wagonom typu Twist nad budżetówkami pokroju Bety czy 205Wr. I zdaje się to potwierdzać kosztorys zamawiającego, który założył, że jeden tramwaj będzie go kosztował ok. 4,4 mln zł.
A czy Pesa zaoferowała Twista Step ? TŚ 2 lata temu za jednego 2012N płaciły ok. 6,75 mln za jeden tramwaj. To co bydgoska firma wam proponuje jest bardzo zbieżne z 7 wagonami dla Częstochowy. Wtedy chcieli za jeden pojazd ok. 7,2 mln zł. Porównując to z ofertą dla Wrocka, ogólnym wzrostem cen przez ostatnie kilka lat mimo wszystko skłaniałbym się do czegoś pokroju 129Nb vel 2010N.
A brak Skody 15T mnie jakoś nie dziwi... Termin nie na rękę a i MPK koniec końców nie popisało się wystarczającym ukłonem dla Czechów.
A czy Pesa zaoferowała Twista Step ? TŚ 2 lata temu za jednego 2012N płaciły ok. 6,75 mln za jeden tramwaj. To co bydgoska firma wam proponuje jest bardzo zbieżne z 7 wagonami dla Częstochowy. Wtedy chcieli za jeden pojazd ok. 7,2 mln zł. Porównując to z ofertą dla Wrocka, ogólnym wzrostem cen przez ostatnie kilka lat mimo wszystko skłaniałbym się do czegoś pokroju 129Nb vel 2010N.
A brak Skody 15T mnie jakoś nie dziwi... Termin nie na rękę a i MPK koniec końców nie popisało się wystarczającym ukłonem dla Czechów.