W Warszawie był testowany w 2000 roku, czyli rok wcześniej niż we Wrocławiu. Natomiast w 1996 roku był jego "młodszy brat", czyli LHB/ABB NGT8D, też dla MVB Magdeburg (z rocznika 1995). One się ciut różniły w środku (układem wnętrza), natomiast zewnętrznie były zbliżone...
.... jednakże przy okazji przypomniało mi się, jak uśmiałem się stojąc przy płocie zajezdni, bodajże, "Woronicza". Otóż rok 1996 to nie tylko testy wspaniałego NGT8D, ale również w tym roku dotarł do Warszawy nasz pierwszy niskopodłogowiec - a więc Konstal 112N (wtedy jeszcze otrzymał nr. tab. #2014). Trafiłem na przypadek, że oba wagony stały dosłownie obok siebie, w otwartych drzwiach hali.
Konstal chwalił się wtedy tym wagonem, jako pierwszym polskim niskopodłogowym tramwajem, a ja parskałem ze śmiechu - w porównaniu z NGT8D, to była przepaść technologiczna o całe wieki i nie wierzyłem wtedy, że kiedykolwiek spotkam w Warszawie jakiekolwiek nowoczesne tramwaje niskopodłogowe