Konstal 102Na

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-05-27, 12:16

A to przepraszam za błąd.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-05-27, 12:46

A była w MPK Wrocław 102Na o numerze 2013 :?: Bo na TWB jakoś nawet na liście jej nie ma :/

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-05-27, 17:55

PAFAWAG pisze:A była w MPK Wrocław 102Na o numerze 2013 Bo na TWB jakoś nawet na liście jej nie ma
Wagon 2013, wyprodukowany we wrześniu 1970r nr. fabryczny 126.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-01-19, 23:14

W MPK Wrocław zostało już tylko 15 czynnych stodwójek. Jednocześnie podjęto decyzję, że tramwaje tego typu będą pojawiać się na liniach tylko w sytuacjach awaryjnych, tj. gdy zajezdnia nie będzie już miała sprawnych wagonów innego typu. Trudno obwieszczać, że to już koniec ery 102Na we Wrocławiu, ale spotkanie stodwójki na mieście będzie teraz coraz trudniejsze.

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-01-19, 23:21

Ta decyzja jest chyba ważna tylko w ferie, bo przecież zawieszono 21 ;) Po feriach sytuacja zapewne wróci do normy...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-20, 09:34

bystrzak2000 pisze:Trudno obwieszczać, że to już koniec ery 102Na we Wrocławiu, ale spotkanie stodwójki na mieście będzie teraz coraz trudniejsze.
Cóż - nie powiem - szkoda. "Parówy" pasują do klimatu Wrocławia, a jednocześnie są dosyć dobrze utrzymane. Mam nadzieję, że niebawem uda się ruszyć sprawę naszej 42, to nie będzie trzeba jeździć po całej Polsce w celu przejażdżki.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-01-20, 12:07

9507 pisze:Ta decyzja jest chyba ważna tylko w ferie, bo przecież zawieszono 21 ;) Po feriach sytuacja zapewne wróci do normy...
Chyba jednak nie, bo zajezdnia IV dostała po dwa składy stopiątek z innych zajezdni w celu uzupełnienia braków taborowych.

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-01-20, 12:09

Decyzja jest na 99,5% ważna na ferie - 105 są wypożyczone na okres ferii.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-01-25, 10:50

TLG pisze: Cóż - nie powiem - szkoda. "Parówy" pasują do klimatu Wrocławia, a jednocześnie są dosyć dobrze utrzymane.
Ja jeszcze pamiętam, jak przyjeżdżały do Krakowa na wagonach kolejowych, później targane prze całe miasto do Podgórza (a ciągły to dwie 102Na i trzy tyrystorowe 105NT), gdzie znajduje się MZNT :)

Do Krakowa też pasowały... Niestety za bardzo się sypały, żeby mogły być dalej eksploatowane. Poza tym (o zgrozo!) technicznie były gorsze i bardziej awarynje, niż 10-15 lat starsze GT6...
TLG pisze:Mam nadzieję, że niebawem uda się ruszyć sprawę naszej 42, to nie będzie trzeba jeździć po całej Polsce w celu przejażdżki.
A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty, tak jak to zrobili z #71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem" :diabeł:

Nadal czekamy na decyzję w sprawie remontu 102Na i 102NaD...
102N po remoncie świeci się jak psu jajaca :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-02-02, 23:14

Niestety czarne wizje się sprawdziły. Wrocławskie stodwójki nie są już planowane na linie. Zawdzięczamy to przede wszystkim licznym remontom, które ograniczyły pracę przewozową tramwajów, a co za tym idzie liczbę potrzebnych wozów. Taka sytuacja potrwa co najmniej przez najbliższy rok, a w tym czasie dostawa kolejnych 12 Protramów zastąpi ostatnie stodwójki.
Tym samym można odnotować 19 stycznia 2009 r. jako ostatni dzień liniowej jazdy wagonów 102Na we Wrocławiu, a co za tym idzie także w Polsce...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-02-03, 09:32

A nasze "parówy" jeżdżą w najlepsze już prawie 50 lat :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-04, 13:25

bystrzak2000 pisze:Tym samym można odnotować 19 stycznia 2009 r. jako ostatni dzień liniowej jazdy wagonów 102Na we Wrocławiu, a co za tym idzie także w Polsce...
A chociaż jakaś jazda pożegnalna będzie?

Z tego, co sam na Borku zobaczyłem, najlepiej utrzymane (przynajmniej wizualnie) 102Na to G-089 i 2061, który służy jako Nauka Jazdy. Ostatnio tamże manewrował. Długo jeszcze go będą trzymali w tej roli, czy przekwalifikują go na jakiegoś holownika (chociaż w takim przypadku byłby konkurencją dla G-"wte i we wte")? Czy może przekwalifikują go na zabytkowy?...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-02-04, 20:06

#2061 to jedyna jeżdżąca po mieście stodwójka, bo wciąż szkolą się na niej motorniczowie. Tylko pytanie po co...

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-02-05, 15:38

POLSKA Gazeta Wrocławska napisała:
Pożegnanie "ogórka". Jeszcze w tym roku wysłużone wozy zastąpią nowoczesne wagony
Tramwaje 102N jeżdżą we Wrocławiu od trzydziestu lat Fot. Michał Pawlik

Stare tramwaje typu "ogórek" jeszcze w tym roku znikną z wrocławskich szyn. Dwanaście ostatnich, popularnych niegdyś wozów typu 102N za kilka miesięcy zastąpią nowe składy.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie ogłosiło przetarg na ich zakup.
- Poczciwe wozy 102N jeżdżą u nas już od trzydziestu lat, czas się z nimi pożegnać - mówi Zdzisław Ferenz, dyrektor do spraw eksploatacji w MPK. - Stare pojazdy coraz trudniej utrzymać w dobrym stanie technicznym. A nowe będą mniej awaryjne, tańsze w użytkowaniu, ale i bardziej przyjazne dla pasażera: szybsze i cichsze - przekonuje dyrektor Ferenz.

MPK chce kupić osiem niskopodłogowych tramwajów trzyczłonowych (podobnych do kursujących już po wrocławskich szynach wozów marki Skoda) i cztery tramwaje dwuwagonowe.
Podstawowym kryterium w przetargu będzie cena i termin dostawy.
- Zakup prawdopodobnie zostanie w całości sfinansowany ze środków naszej spółki - dodaje Zdzisław Ferenz. - Będziemy jednak starać się o dotację z Unii Europejskiej - deklaruje.

Wrocław ma największe tradycje transportu tramwajowego w Polsce. Pierwszy tramwaj elektryczny pojawił się w naszym mieście w 1901 roku. Dziś mamy 22 linie dzienne i jedną nocną (to okresowa linia nr 43, z Pilczyc do Leśnicy) oraz tory o długości ponad 258 kilometrów. Po szynach kursuje 180 składów, które przewożą rocznie 90 milionów pasażerów i w sumie każdego roku pokonują 23 miliony kilometrów.

Za rok miłośnicy starych wozów zwanych "ogórkiem" będą mogli się przejechać jedynie na linii muzealnej.

BP - POLSKA Gazeta Wrocławska


http://www.wroclaw.naszemiasto.pl/wydar ... 57031.html

¯egnamy 102Na...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-02-05, 19:03

Ogórek?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-02-05, 19:25

KKS pisze:Ogórek?
Na śląskie "stodwójki" tez tak niektórzy mówili.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-05, 23:19

KKS pisze:Ogórek?
No właśnie. Zwykle to były parówy, a ich sylwetka była czasem określana mianem cygara, a "ogórki" to przecież są elbląskie 121N.
9507 pisze:Za rok miłośnicy starych wozów zwanych "ogórkiem" będą mogli się przejechać jedynie na linii muzealnej.
Aż rok trzeba będzie czekać?... Ale trzymam ich za słowo, chcę oglądać 102Na przy Hali Ludowej w najlepiej każdy weekend.
bystrzak2000 pisze:#2061 to jedyna jeżdżąca po mieście stodwójka, bo wciąż szkolą się na niej motorniczowie. Tylko pytanie po co...
Skoro postanowiono przekwalifikować 102Na na wagony awaryjne, to musi być potrzebny ktoś, kto je będzie prowadził, i chyba nie będą to tylko ci "starsi" motorniczowie, bo a nuż zdarzy się tak, że jakieś 105Na czy tam inne WrAsidła zdefektują, a nie będzie niczego innego oprócz 102Na do przesiadki, no i co się okaże - że brygada wypada z rozkładu, bo motorniczy nie potrafi tramwaju poprowadzić, no i ojej (jeśli oczywiście przy takiej awarii motorniczy zostaje ten sam). Bo nie wiem, czy jest jakiś inny racjonalny powód, by to wytłumaczyć - chociaż w GOP-ie mają nadal szkoleniowego (ba!) 102N...

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-02-06, 08:35

Przyjdą 204 + 205 = papa 102Na, a ta 102N na MUZEALNEJ, to pewnie Strachotek :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-06, 21:31

9507 pisze:a ta 102N na MUZEALNEJ, to pewnie Strachotek
Strachota Strachotą, ale inormacja o zobaczeniu stodwójek na linii muzealnej miała taki wydźwięk, jakby chodziło o 102Na, poza tym #2002 już od dawna jest muzealny i nie jest to teraz żadna nowość, by wspominać o tym w gazecie (a różnice pomiędzy stodwójkami N a Na są aż nadto widoczne, nawet dla laika) ;)

9507
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-02-06, 21:39

Jest nowość, bo na linii zwykłej 102 jakiejkolwiek nie będzie już niedługo ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”