Tramwaj PLUS - ogólne informacje
Od soboty wprowadzenie kolejnego etapu przebudowy ul. Bardzkiej. Będzie też wymiana zwrotnic: na Piłsudskiego przy krzyżówce ze Stawową i na skręcie w Świdnicką w kierunku Renomy.
Standardowo zerówki zawieszone, zatramwaj na Tarnogaj, przyszła linia T+ wyląduje na pl. Teatralnym i Parku Południowym. Ale to tylko niektóre zmiany
http://transportnews.22web.net/newsy/1268168908
http://transportnews.22web.net/newsy/1266975818
Standardowo zerówki zawieszone, zatramwaj na Tarnogaj, przyszła linia T+ wyląduje na pl. Teatralnym i Parku Południowym. Ale to tylko niektóre zmiany
http://transportnews.22web.net/newsy/1268168908
http://transportnews.22web.net/newsy/1266975818
Ostatnio zmieniony 2010-10-15, 23:22 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
[ Dodano: 10 Mar 2010 ]
[ Dodano: 14 Paź 2010 21:59 ]
Ostatnio ogłoszono kilka przetargów w związku z budową linii tramwajowej na Kozanów i do stadionu na Euro 2012:
- na wycinkę drzew: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę stacji zasilania: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę mostu tramwajowego przez rzekę Ślęzę oraz rozbiórkę obiektów kolidujących z budową: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę torowiska (podzielony na 6 zadań): http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
Ogólnie rzecz biorąc linia tramwajowa ma być przejezdna po 11 miesiącach od podpisania umowy na ostatni przetarg.
Prace na Piłsudskiego mają trwać kilka tygodni, więc pewnie na tyle zawieszono zerówkiJ-31 pisze:Kędzior - a jak długo będą trwać prace. I na jak długo zniknęły "zerówki" ?
[ Dodano: 14 Paź 2010 21:59 ]
Ostatnio ogłoszono kilka przetargów w związku z budową linii tramwajowej na Kozanów i do stadionu na Euro 2012:
- na wycinkę drzew: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę stacji zasilania: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę mostu tramwajowego przez rzekę Ślęzę oraz rozbiórkę obiektów kolidujących z budową: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
- na budowę torowiska (podzielony na 6 zadań): http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_ ... index.html
Ogólnie rzecz biorąc linia tramwajowa ma być przejezdna po 11 miesiącach od podpisania umowy na ostatni przetarg.
Jak dla mnie, to jeśli wyrok jakiegoś (jakiego?) organu będzie pozytywny dla miasta i pewna rodzinka odda (w sumie to będzie zmuszona oddać) swój dom (w niezbyt dobrym wizualnie stanie), to szanse są spore. Oczywiście dużą rolę odegra tu pogoda - głównie zima i ewentualna powódź (wszak Kozanów to naturalny teren zalewowy Odry), bo dziwnych znalezisk archeologicznych chyba nikt się tam nie spodziewa
źródło: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... ECIA_.htmlTramwaj plus ćwiczy jazdę po mieście
Od poniedziałku polscy motorniczowie pod okiem czeskiego specjalisty ćwiczą jazdę nowymi tramwajami. W środę wyruszyli sprawdzić, jak tramwaj zachowa się na wrocławskich torach
Pierwsze dwa tramwaje plus przyjechały do Wrocławia miesiąc temu. Wyglądem niewiele różnią się od skód, które obecnie jeżdżą po mieście. Z daleka można dostrzec ich pantograf, który znajduje się pośrodku dachu, ale główna różnica polega na tym, że drzwi są po obu stronach tramwaju, a kabiny motorniczych na jednym i drugim końcu pojazdu. System tramwaju plus uniemożliwia jednak jednoczesne otwarcie drzwi po obu stronach. W zależności od tego, w której kabinie siedzi motorniczy, elektronika zezwoli na otwarcie drzwi po jego prawej stronie.
W środku z nowości mamy podwieszone pod sufitem monitory, na których będą wyświetlane informacje i reklamy. Zrobiono też podest na rowery, będzie można je przymocować tak, żeby nie stanowiły zagrożenia podczas jazdy. Na podeście można również położyć torby z zakupami lub bagaż podróżny.
Zmieniły się obicia krzesełek. Tapicerka jest koloru granatowego z dużymi literami "W". Krzesła zarezerwowane dla niepełnosprawnych lub rodziców z dzieckiem zostały oznaczone naszywkami z odpowiednim symbolem. Nowością tutaj jest krzesełko oznaczone literą "I".
- Przewidziane jest dla hostess, które podczas piłkarskich mistrzostw będą pomagały i udzielały informacji kibicom. Będą pytały, czy mogą pomóc i wskażą przystanek, na którym należy wysiąść. Nasi kierowcy i motorniczowie także będą uczyć się języka angielskiego, żeby w razie potrzeby pomagać pasażerom - mówi Janusz Krzeszowski, rzecznik MPK.
Tramwaj plus został wyposażony w wyświetlacze, które pokazują nazwę przystanku i możliwe przesiadki. System GPS wskaże, gdzie akurat jesteśmy. W nowych skodach zamontowano też 13 kamer - niektóre znajdują się na zewnątrz, dzięki czemu motorniczy ma wyraźny podgląd przystanku i widzi, czy wszyscy wsiedli lub wysiedli.
Kabiny naszpikowane są elektroniką i różnią się trochę od wersji w starych skodach, dlatego niezbędne jest przeszkolenie motorniczych.
- Tramwaje plus formalnie należą jeszcze do Czechów, którzy sprawdzają nowe maszyny i wgrywają oprogramowanie, m.in. plany tras i nazwy przystanków. Od poniedziałku pod ich okiem obsługi uczą się nasi motorniczowie, którzy ćwiczą też jazdę po mieście - mówi Janusz Krzeszowski, rzecznik MPK.
Specjaliści z Czech mieszkają we Wrocławiu na stałe, mają tu swoje biura i sprzęt, dzięki temu mogą rozwiązywać problemy na miejscu. Z motorniczymi MPK rozmawiają po polsku i w pierwszej turze przeszkolą ich kilkudziesięciu.
Kolejne skody przyjadą do Wrocławia w maju i w partiach po cztery będą dostarczane co miesiąc. Do końca roku ma ich być 31.
Re: Komunikacja miejska we Wrocławiu
Od poniedziałku na liniach 31, 32 i 33 nie ma już plusów pod numerem linii Nie jestem w tej chwili w stanie powiedzieć, czy nadal są one rozpoznawane na niektórych skrzyżowaniach. Numery linii tak się prezentują:
http://fotogaleria.transportnews.eu/foto2021.htm
http://fotogaleria.transportnews.eu/foto2021.htm
Re: Komunikacja miejska we Wrocławiu
No i bardzo słusznie, bo "Tramwaj Plus" to było tylko hasło marketingowe. W rzeczywistości to są zwykłe linie tramwajowe, tyle tylko, że obsługiwane przez tabor dwukierunkowy. Tymczasem "plus" pod numerem linii mógł nie jednego wprowadzać w błąd. I tak linie 31, 32, 33 - stały się normalnymi, zwykłymi liniami
PS. A Pamiętacie jak przed budową tramwaju plus władze Wrocławia pokazywały wizualizację jednej z linii, a poniżej napisano, że ten tramwaj będzie się rozpędzał nawet do ... 90 km/h... przez skrzyżowania pełne samochodów
PS. A Pamiętacie jak przed budową tramwaju plus władze Wrocławia pokazywały wizualizację jednej z linii, a poniżej napisano, że ten tramwaj będzie się rozpędzał nawet do ... 90 km/h... przez skrzyżowania pełne samochodów
Re: [Wrocław] Wydział Transportu Urzędu Miejskiego
W zasadzie to niejako sam sobie odpowiedziałem, są linie 31/32, tyle tylko, że aby na nie trafić, to trzeba znać Wrocław i jego komunikację, bo obie linie - owszem - przejeżdżają stosunkowo blisko Dworca Głównego, ale jednak trzeba wiedzieć gdzie je znaleźć - bo ul. Borowska jest nieco oddalona od dworca
No, ale aby to wiedzieć to albo trzeba być rzeczywiście mieszkańcem Wrocławia, albo "szalonym mkm-em z Warszawy", który już tu był, wie i się orientuje
Wydaje mi się, że wypadałoby puścić - choćby np. z ul. Dworcowej jaką specjalną linię autobusową. Technicznie jest to wykonalne
No, ale aby to wiedzieć to albo trzeba być rzeczywiście mieszkańcem Wrocławia, albo "szalonym mkm-em z Warszawy", który już tu był, wie i się orientuje
Wydaje mi się, że wypadałoby puścić - choćby np. z ul. Dworcowej jaką specjalną linię autobusową. Technicznie jest to wykonalne