System Informacji Pasażerskiej - tabor

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: michalsolaris »

Wczoraj widziałem za to kierunek...
118 RĘDZIN P/VOLVO
P/VOLVO

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Czy tak trudno MPK ogarnąć kierunki na wyświetlaczach? Bo teraz mamy kompletny bałagan - dla jednego kierunku istnieje kilka wersji w zależności od danej linii.

Np. - dla D w Volvo - kierunek OSIEDLE SOBIESKIEGO występuje w jednym wierszu,
- dla D w Citarach C2 - jest on dwuwierszowy w formacie 6px,
- dla 141 z kolei - jest dwuwierszowy, ale jest on w wersji 7px, ale tekst SOBIESKIEGO jest wypisany chudszym krojem
Natomiast 116 PLAC GRUNWALDZKI jest już po staremu, czyli jako pogrubione 7px w dwóch wierszach.

Ja rozumiem, że jest nowy system programowania napisów, ale no już minęło trochę czasu i można już coś niecoś z niego wycisnąć 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

SiMS SIL też jeszcze miewa "problemy wieku dziecięcego". W niektórych miejscach traci sygnał GPS (tzw. fixa) i w tym momencie dzieją się dziwne historie - jak zmiana kierunku jazdy i zapowiadanie przystanków w przeciwną stronę. Wyjeżdżając spod budynku, system łapie znów sygnał i poprawny kierunek powraca. Magia 😀

Albo wyjazd z pętli OS - zapowiedź głosowa następnego przystanku to: Królewska, a tablica twierdzi, że to... Wallenroda 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Powoli i do przodu 😉 specjaliści z MPK ogarnęli dopiski NŻ na wyświetlaczach 😀 Hurra!
Ale jeszcze zostały: krój kierunków jazdy, dezinformujące komunikaty o następnych przystankach w Citarach C2.

Jest co poprawiać 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Spece z MPK kolejną rzecz już naprawili, cud! Tablice w Citarach C2 w końcu podają faktyczną nazwę następnego przystanku, a nie tego o 2 przystanki dalej 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Z kronikarskiego obowiązku: trasówki w Citarach C2 w końcu podają, które przystanki są na żądanie. Dotychczas nie było to podawane (z wyjątkiem głosowej zapowiedzi).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Jakiś tydzień temu coś zmienili w systemie SiMS i teraz na niektórych liniach zapowiedź następnego przystanku nareszcie jest wygłaszana od razu po zamknięciu drzwi.

Powoli MPK ogarnia też kierunki na wyświetlaczach - napisy w dwóch liniach tekstu są powoli ujednolicane do wersji 6px, tak jak na tym obrazku:
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... do-odjazdu
Obrazek
Od wtorku 8 stycznia br. we wrocławskich tramwajach i autobusach MPK, oraz autobusach firmy Michalczewski, wyposażonych w elektroniczne wyświetlacze, pojawi się informacja o czasie pozostałym do odjazdu.
Informacja o odjeździe będzie wyświetlana na zewnętrznych wyświetlaczach autobusów i tramwajów naprzemiennie z kierunkiem jazdy i wyświetlana w zakresie od 1 do 15 minut.

W przypadku późniejszego odjazdu z pętli – np. po 20 minutach, odliczanie zacznie się dopiero po ta pojawi się dopiero na kwadrans przed planowym odjazdem pojazdu.
Niestety, żeby nie było aż za dobrze, zamiast napisu:
Odjazd za 2 min., pojawiać się będzie: Odjazd za 2', co w przypadku tramwajów może być trudne do odczytania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: J-31 »

Praktyczna rzecz. Ja bym jednak nie narzekał na ten napis: Odjazd za: 1'. Nie jest aż tak źle i daje radę nawet na tramwajach ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Informacyjnie przekazuję, że majstry coś znów namieszali w sposobie wyświetlania treści na diodowych wyświetlaczach wewnętrznych i teraz w kółko wyświetlają się przewijane reklamy, na przemian z treścią "następny/przystanek", oraz "numer linii kierunek" wyświetlanym na ułamek sekundy. Przewija się jedna reklama, po czym "następny przystanek", "nr linii kierunek" i reklama następnej treści.
Całkowicie zniknęła data oraz imieniny.

Nie jest to dobre, bo w starszych autobusach, żeby dowiedzieć się godziny, trzeba spojrzeć na kasownik. Tylko że na kasowniku wyświetlana jest godzina w mikroskopijnych rozmiarach ;)

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: michalsolaris »

Zależy w jakim pojeździe - niczego takiego nie zauważyłem do tej pory, a dziś jechałem co najmniej kilkoma autobusami.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Nie dotyczy to Volv 7000A ze starymi wyświetlaczami wewnętrznymi większych rozmiarów, ale już w Mercedesach Citaro/Citaro G, Volvach 7700/7700A na liniach D, 130, 141 obserwuję to od dobrych kilku-kilkunastu dni.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Z kronikarskiego obowiązku należy wspomnieć, że wraz ze zniknięciem reklam, przywrócono wyświetlanie imienin w wyświetlaczach wewnętrznych w Volvach i Mercedesach.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: 9507 »

Za to w wielkości czcionek znowu coś namieszali i zamiast np. Dworzec Świebodzki w dwóch wersach jest Dw. Świebodzki w jednym...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

W Mercedesach Citaro C2 / G C2 i Moderusach ze sterownikami SiMS SIL zmienił się sposób pokazywania przebiegu trasy na monitorach:
Obrazek
Na dolnym pasku rotacja dnia tygodnia, godziny i imienin, ale bez aktualnego/następnego przystanku.

Na trasówce pokazuje się zawsze pierwszy i ostatni przystanek, a zmienia się tylko środek trasy, a o najbliższym i aktualnym przystanku informuje czerwona kropka.

Co ciekawe, pod nazwami kolejnych przystanków, pokazuje się informacja o czasie dojazdu w minutach, licząc od zaznaczonego przystanku. O tym, czy jest to prognozowany czas, czy teoretyczny, to się dowiemy dopiero w korkach 😁

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: J-31 »

W sumie to fajne, ale trochę szkoda, że system pokazuje tylko część trasy. W Warszawie ZTM złatwił to inaczej i po prostu po bokach są elektrodechy - tam jest pokazana cała trasa. Natomiast monitory poprzeczne - tak jak tutaj na Twojej fotce - pokazują reklamę i nazwę przystanku aktualnego bądź przyszłego. ;)

Cóż, w każdym mieście jest inaczej. W Krakowie też pokazywana jest część trasy i inna jest forma graficzna. Wydaje mi się, że to co wykonano we Wrocławiu - graficznie jest OK i jest czytelne, tylko po prostu szkoda, że to część trasy, jednakże wyjścia nie było, ten monitor więcej by nie przyjął. A jeśli by spróbowano, to byłoby pewnie nieczytelne :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

W poprzednim trybie też nie było podanej całej trasy. Dopiero w kolejnych Citarach będą pełne trasówki.
Nowy sposób przedstawiania trasy ma jednak swoją wadę - od czytania przystanków boli kark.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Majstry znowu coś nowego przekombinowały - w jednym Mercedesie Citaro G C2 na 128 widziałem ostatnio kierunek PILCZYCE a poniżej C.H. Korona...
Oczywiście autobus widziany był między Zielną a C.H. Korona ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: Przemek »

Okazało się jednak, że w nowych Citaro G C2 nie ma pełnych trasówek, ale tymczasem...

Najgorszy sposób prezentacji kierunku jazdy, który do tej pory należał do nie jeżdżącego już we Wrocławiu Warbusa:
Obrazek

został pokonany przez DLA w nowych Solarisach Urbino 10,5 IV i 12 IV, również jeżdżących po Leśnicy i okolicach:
Obrazek

Nie ma co, bardzo czytelna informacja pasażerska! ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System Informacji Pasażerskiej - tabor

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy ktoś to przemyślał, bo wg. mnie to jest - nie mało czytelne - w ogóle nie czytelne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”