Wydzielone torowiska tramwajowe

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4715
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Wydzielone torowiska tramwajowe

Post autor: Przemek » 2018-01-29, 14:25

Temat do dyskusji o wydzielonych torowiskach tramwajowych we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4715
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Infrastruktura przystankowa - perony, zatoki itd.

Post autor: Przemek » 2018-06-18, 22:30

W końcu ktoś zwrócił na to uwagę.
Nie tylko „zielone koperty”? We Wrocławiu jest więcej znaków niezgodnych z przepisami

„Zielone koperty” to niejedyne wrocławskie znaki, które nie mają swojego odzwierciedlenia w obowiązujących przepisach? Chodzi o tablice informujące o pasie ruchu przeznaczonym dla tramwajów.

(...)

Okazuje się, że we Wrocławiu nie tylko „zielone koperty” nie mają swojego odzwierciedlenia w przepisach. Niezgodne z rozporządzeniem ministra jest też oznakowanie „buspasów” po których poruszają się tramwaje. Znaki z piktogramem przypominającym skodę i inne modele tramwajów, zobaczymy na wielu wrocławskich ulicach (m.in. na Podwalu, Sądowej i Krupniczej). Takiego piktogramu nie znajdziemy jednak w rozporządzeniu, o którym mówił sąd.

Dokument precyzuje, że specjalny pas ruchu przeznaczony dla określonego typu pojazdów należy oznaczyć symbolami z tabliczek T-23, a w przypadku tramwaju (tego typu pojazdu nie ma na wskazanych tabliczkach) na tablicy należy umieścić napisy „BUS” i „TRAM”.

Taką wykładnię potwierdza Dolnośląski Urząd Wojewódzki, którego szef czyli wojewoda, jest ogranem upoważnionym do oceny organizacji ruchu pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami. Patrycja Czerwińska z biura prasowego DUW informuje, że w najbliższym czasie wojewoda dolnośląski zamierza wystąpić do prezydenta Wrocławia z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy.


Niezależne zapytanie wysłaliśmy do biura prasowego wrocławskiego magistratu. Gdy otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na łamach tuWroclaw.com.
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,ni ... 41870.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29193
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wydzielone torowiska tramwajowe

Post autor: J-31 » 2018-06-19, 22:14

To fakt. Znak T-23 nie wygląda w ten sposób, co więcej z takim piktogramem, to już nie jest znak drogowy, ale "samowola", czyli prywatna tabliczka sobie powieszona przez kogoś.

Poprawniej to powinien być znak D-11 lub D-12
:strzałka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wzory_zna ... k_D-11.svg
:strzałka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wzory_zna ... k_D-12.svg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4715
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Wydzielone torowiska tramwajowe

Post autor: Przemek » 2019-01-30, 14:29

Z kronikarskiego obowiązku: po otwarciu Pułaskiego pod wiaduktem kolejowym przywrócono trambuspas na Traugutta.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4715
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Wydzielone torowiska tramwajowe

Post autor: Przemek » 2019-02-14, 23:49

https://www.wroclaw.pl/portal/torowiska ... -tramwajow
Więcej wydzielonych tras tramwajowych

Ulica Grabiszyńska

Szczegółowa analiza niewydzielonego torowiska na ulicy Grabiszyńskiej pozwoliła na zebranie następujących danych:

na ul. Grabiszyńskiej od placu Srebrnego do FAT-u
4 linie co 12 minut
Prowadzone obserwacje i pomiary ruchu na ul. Grabiszyńskiej wskazują, że w szczycie komunikacyjnym przyjmuje ona ruch w granicach 1100 pojazdów na godzinę do miasta (szczyt poranny) i 1400 z miasta (szczyt popołudniowy).
Dla kierunku z miasta, gdzie występują największe utrudnienia w przejeździe tramwajów na długości niewydzielonego odcinka torowiska, występuje jedna relacja lewoskrętna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy już wydzielona z ruchu tramwajowego
Dla kierunku do miasta niezbędne jest utrzymanie trzech miejsc z możliwością skrętu w lewo, w tym najbardziej obciążone jest skrętem w lewo z torowiska skrzyżowanie z ul. Twardą;
Możliwość budowy przystanków wiedeńskich – Bzowa, Hutmen.
- Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – powiedziała Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Ulica Wróblewskiego i Pułaskiego

W planach miasta jest również trwałe wydzielenie torowisk w miejscach, gdzie obserwowane jest najeżdżanie samochodów na tory:

Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej; Projekt zostanie przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku
Pułaskiego od ul. Malachowskiego do ul. Kościuszki – realizacja styczeń 2019 roku wraz z oddaniem do ruchu ulicy Pułaskiego pod wiaduktem.
Realizacja – wakacje 2019

ODPOWIEDZ