Wydzielone torowiska tramwajowe
: 2018-01-29, 14:25
Temat do dyskusji o wydzielonych torowiskach tramwajowych we Wrocławiu.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,ni ... 41870.htmlNie tylko „zielone koperty”? We Wrocławiu jest więcej znaków niezgodnych z przepisami
„Zielone koperty” to niejedyne wrocławskie znaki, które nie mają swojego odzwierciedlenia w obowiązujących przepisach? Chodzi o tablice informujące o pasie ruchu przeznaczonym dla tramwajów.
(...)
Okazuje się, że we Wrocławiu nie tylko „zielone koperty” nie mają swojego odzwierciedlenia w przepisach. Niezgodne z rozporządzeniem ministra jest też oznakowanie „buspasów” po których poruszają się tramwaje. Znaki z piktogramem przypominającym skodę i inne modele tramwajów, zobaczymy na wielu wrocławskich ulicach (m.in. na Podwalu, Sądowej i Krupniczej). Takiego piktogramu nie znajdziemy jednak w rozporządzeniu, o którym mówił sąd.
Dokument precyzuje, że specjalny pas ruchu przeznaczony dla określonego typu pojazdów należy oznaczyć symbolami z tabliczek T-23, a w przypadku tramwaju (tego typu pojazdu nie ma na wskazanych tabliczkach) na tablicy należy umieścić napisy „BUS” i „TRAM”.
Taką wykładnię potwierdza Dolnośląski Urząd Wojewódzki, którego szef czyli wojewoda, jest ogranem upoważnionym do oceny organizacji ruchu pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami. Patrycja Czerwińska z biura prasowego DUW informuje, że w najbliższym czasie wojewoda dolnośląski zamierza wystąpić do prezydenta Wrocławia z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy.
Niezależne zapytanie wysłaliśmy do biura prasowego wrocławskiego magistratu. Gdy otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na łamach tuWroclaw.com.
Więcej wydzielonych tras tramwajowych
Ulica Grabiszyńska
Szczegółowa analiza niewydzielonego torowiska na ulicy Grabiszyńskiej pozwoliła na zebranie następujących danych:
na ul. Grabiszyńskiej od placu Srebrnego do FAT-u
4 linie co 12 minut
Prowadzone obserwacje i pomiary ruchu na ul. Grabiszyńskiej wskazują, że w szczycie komunikacyjnym przyjmuje ona ruch w granicach 1100 pojazdów na godzinę do miasta (szczyt poranny) i 1400 z miasta (szczyt popołudniowy).
Dla kierunku z miasta, gdzie występują największe utrudnienia w przejeździe tramwajów na długości niewydzielonego odcinka torowiska, występuje jedna relacja lewoskrętna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy już wydzielona z ruchu tramwajowego
Dla kierunku do miasta niezbędne jest utrzymanie trzech miejsc z możliwością skrętu w lewo, w tym najbardziej obciążone jest skrętem w lewo z torowiska skrzyżowanie z ul. Twardą;
Możliwość budowy przystanków wiedeńskich – Bzowa, Hutmen.
- Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – powiedziała Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Ulica Wróblewskiego i Pułaskiego
W planach miasta jest również trwałe wydzielenie torowisk w miejscach, gdzie obserwowane jest najeżdżanie samochodów na tory:
Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej; Projekt zostanie przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku
Pułaskiego od ul. Malachowskiego do ul. Kościuszki – realizacja styczeń 2019 roku wraz z oddaniem do ruchu ulicy Pułaskiego pod wiaduktem.
Realizacja – wakacje 2019