Linia tramwajowa na Popowice
: 2018-02-08, 00:42
Na wstępie artykuł zapowiadający: http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... popowicach
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,of ... 38924.html
Nowa trasa o długości 3,8 km będzie miała dwa węzły przesiadkowe – jeden przy stacji Wrocław Popowice, a drugi przy wiadukcie obok siedziby Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, przy ul. Długiej. Poza torowiskiem powstanie też nowa stacja zasilania, ścieżki rowerowe i ekrany akustyczne.
------------------------------------------------------------Dalej na ulicy Starogroblowej przy stacji Wrocław Popowice zostanie wybudowany drugi węzeł przesiadkowy umożliwiający przesiadkę z tramwaju na pociąg. Tutaj już wiadukt został wcześniej poszerzony i przystanki tramwajowe będą wybudowane obok niego.
Na trasie powstanie 9 nowych przystanków:
Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
Długa – przystanek tramwajowy
Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy
Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
Popowice – przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy
Białowieska – przystanek tramwajowy
Rysia – przystanek tramwajowy
Wejherowska – przystanek autobusowo-tramwajowy
https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,of ... 38924.html
Problemy z przetargiem na budowę trasy tramwajowej na Popowice. Do Wrocławskich Inwestycji wpłynęły cztery oferty, wszystkie droższe niż zakładany przez miasto koszt robót. Decyzja, co dalej, jeszcze nie zapadła. Wiadomo natomiast, że ponad 10 mln zł do inwestycji dołożą prywatni inwestorzy.
Miasto szacowało wtedy wartość robót budowlanych na około 130 mln zł i zapowiedziało starania o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Dziś wiadomo, że Wrocław ma na ten cel ponad 182 mln zł, z czego ponad 127 mln zł to pieniądze gminne, ponad 44 mln zł dają Polskie Linie Kolejowe, a prawie 10,5 mln zł - prywatni inwestorzy. Grupa Deweloperów z Kępy Mieszczańskiej dokłada blisko 3,4 mln zł do inwestycji, a firma z braży doradztwa i zarządzania, Winhall Investments - ponad 7 mln zł.
Wszyscy oferenci deklarują ukończenie trac 31 października 2019 roku i 10 lat gwarancji.
To oznacza, że najtańsza oferta jest o blisko 56 mln zł droższa niż środki, którymi na budowę tramwaju na Popowice dyskonuje miasto. W najbliższych dniach Wrocławskie Inwestycje podejmą decyzję co do dalszych losów przetargu.