Inteligentny System Transportu - ITS

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4964
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: Przemek » 2018-04-20, 10:13

ZDiUM ogłosił przetarg na rozbudowę systemu zarządzania ruchem we Wrocławiu, w tym o nowe sygnalizacje świetlne, wyświetlacze pomocnicze ITS oraz aplikację mobilną z podziałem na 3 części:
http://bip.zdium.wroc.pl/?zadania=rozbu ... a-3-czesci

Wg SIWZ, mają być zamontowane dodatkowe wyświetlacze dla motorniczych, ma być skrócenie faz tramwajowych i zwiększenie o 20% priorytetowych otwarć sygnalizacji dla tramwajów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4964
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: Przemek » 2018-10-30, 13:42

http://pasazer.mpk.wroc.pl/content/9847 ... anowskiego
10.11.2018r. - naprawa urządzeń sterowania ruchem w obrębie przystanku "Kochanowskiego".

W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z naprawą urządzeń sterowania ruchem w obrębie przystanku autobusowo-tramwajowego "Kochanowskiego" przy skrzyżowaniu Alei Kochanowskiego z Aleją Różyckiego i ulicą Parkową, w dniu 10 listopada 2018 roku (sobota) od godziny 6:00 do godziny 14:00 planowana jest zmiana trasy linii tramwajowych 9, 17 i 33 oraz linii autobusowej 115.

"Dziewiątka" i "siedemnastka" jadąca w kierunku pętli Sępolno zostanie skierowania objazdem od ulicy Sienkiewicza przez ulicę Piastowską, pl. Grunwaldzki, ulicę Skłodowskiej-Curie, most Zwierzyniecki i ulicę Mickiewicza do pętli Sępolno. W kierunku przeciwnym trasa tych linii pozostanie bez zmian.

Tramwaje linii 33 zostaną skierowane w obu kierunkach od Ronda Reagana przez ulicę Skłodowskiej-Curie, most Zwierzyniecki do pętli ZOO i będą kursowały w relacji Pilczyce - ZOO - Pilczyce.

Pomiędzy Rondem Reagana a Sępolnem obsługę komunikacyjną zapewnią autobusy linii 115, które w relacji pl. Grunwaldzki - Wojnów zostaną skierowane przez most Szczytnicki, Aleję Kochanowskiego, ulicę Moniuszki i Aleję Paderewskiego do ulicy Mickiewicza. W kierunku przeciwnym trasa nie ulegnie zmianie.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 9, 17 lub 33 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 115 na trasie pl. Grunwaldzki - Wojnów lub autobusami linii D, 116, 121, 131, 141 na trasie pl. Grunwaldzki - Kochanowskiego

Pasażerowie, którzy skasowali bilet w tramwaju linii 33 będą mogli kontynuować podróż tramwajami linii 9 i 17 na trasie pl. Grunwaldzki - Sępolno.
Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29261
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: J-31 » 2018-11-09, 13:42

Nie wiem czy to właściwy temat, ale mam wrażenie, że jesteśmy świadkami rodzenia się czegoś bardzo ciekawego. Jak wiadomo Wrocław to bardzo zatłoczone miasto - a raczej zakorkowane. Władze miasta najwyraźniej chcą coś z tym zrobić m.in. przyspieszyć autobusy. ;)

Władze Wrocławia podpisały właśnie porozumienie z IoT od Orange. Jej celem ma być wprowadzenie technologii, która - w wielkim skrócie i uogólnieniu - ma lokalizować autobusy i dostosowywać pod nie sygnalizację świetlną.

Z tymże zapewne nie pomoże to na wielu wąskich uliczkach, czy ulicach dwukierunkowych, gdy autobus i tak stoi w korku i nie ma możliwości wyminięcia innych użytkowników. Natomiast wydaje mi się, że dobrym uzupełnieniem tego systemu byłyby jeszcze buspasy - tam gdzie jest taka możliwość. :cool:

Więcej info
:strzałka: http://infobus.pl/wroclaw-chce-przyspie ... 09832.html

Bardzo ciekawy jestem co z tego wyjdzie. Póki co brzmi fajnie :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4964
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: Przemek » 2018-12-27, 13:52

Przebudowa skrzyżowań ul. kard. S. Wyszyńskiego we Wrocławiu w zakresie doposażenia istniejącej sygnalizacji świetlnej w elementy zapewniające jej funkcjonowanie w systemie ITS z podziałem na dwa zadania.
http://bip.zdium.wroc.pl/?zadania=przeb ... dwa-za-2-3

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4964
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: Przemek » 2019-01-18, 13:20

http://bip.zdium.wroc.pl/wp-content/upl ... fert-3.pdf
przetarg nieograniczony na:
„Przebudowa skrzyżowań ul. kard. S. Wyszyńskiego we Wrocławiu w zakresie doposażenia istniejącej sygnalizacji
świetlnej w elementy zapewniające jej funkcjonowanie w systemie ITS z podziałem na zadania: Zadanie 1: sygnalizacja
świetlna na skrzyżowaniu ul. kard. S. Wyszyńskiego i ul. Szczytnickiej (SK041); Zadanie 2: sygnalizacja świetlna na
skrzyżowaniu ul. kard. S. Wyszyńskiego i ul. H. Sienkiewicza (SK019)”
Złożona została jedna oferta: Konsorcjum firm:
ZABERD S.A. - Lider
Ul. Bystrzycka 24, 54 – 215 Wrocław
ELEKTROTIM S.A. –Partner
Ul. Stargardzka 8, 54 – 156 Wrocław
ROTOMAT Sp. z o.o. – Partner
Ul. Stabłowicka 134, 54 – 062 Wrocław

Zadanie 1: 805.363,26 zł
Zadanie 2: 691.252,80 zł

I standardowo poza budżetem:
Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę w wysokości: Zadanie 1: 711.130,42 zł brutto; Zadanie 2: 631.669,26 zł brutto

9507
Posty: 2891
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: 9507 » 2019-01-20, 01:36

Czym jest 200 000 rozjazdu przy innych przetargach?

Swoją drogą - dogadali się cwaniaki, zamiast trzech ofert złożyli jedną.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4964
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Inteligentny System Transportu - ITS

Post autor: Przemek » 2019-02-14, 23:54

https://www.wroclaw.pl/portal/torowiska ... -tramwajow
Z uwagi na zmieniające się uwarunkowania ruchowe i wprowadzane rozwiązania uspokajające ruch praca niektórych sygnalizacji zwłaszcza w centrum miasta powinna zostać zweryfikowana.

Przykładowo w ostatnim czasie wyłączona na stałe praca sygnalizacji świetlnej na placu Macieja (w związku z budową ścieżek rowerowych) oraz prace sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Komandorska – Nasypowa. W planach jest wyłączenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ulicę Kraińskiego po wyznaczeniu ścieżki rowerowej na tej ulicy.

Lista sygnalizacji świetlnych już wyłączonych w ostatnich dwóch latach:

plac św. Macieja
skrzyżowanie ulic Komandorska – Nasypowa
skrzyżowanie ulicy Osobowickiej z łącznicami Obwodnicy Śródmiejskiej.

ODPOWIEDZ