Buspasy i PAT-y

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Buspasy i PAT-y

Post autor: Przemek »

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta pisze:Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wymianę nawierzchni torowiska tramwajowego na pl. Grunwaldzkim, na odcinku od Ronda Reagana do mostu Szczytnickiego. Przedstawiła ją firma Wojciech Padurek PW-SERVICE Zakład Usług Specjalistycznych, a koszt prac wyniesie 1 875 613,03 zł.
Roboty będziemy wykonywać w wakacje. Pomiędzy 23 czerwca a 25 sierpnia wyłączona zostanie komunikacja tramwajowa na tym odcinku. W tym czasie wykonawca wymieni istniejące płyty EPT na nawierzchnię asfaltową, dzięki czemu znacznie poprawi się komfort jazdy autobusem na wydzielonym torowisku.
Czekamy jeszcze na podpisanie umowy z wykonawcą - po dopełnieniu formalności będziemy informować o objazdach związanych z inwestycją.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Buspasy i PAT-y

Post autor: J-31 »

Wymiana tej nawierzchni z płyt EPT na nawierzchnię asfaltową to jest dobry pomysł. Oby tylko wykonawca nie "zchranił" tego (a przynajmniej powinni poprawić podbudowę jezdni, nie tylko wylać asfalt), to powinno być trwalsze niż te płyty ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Buspasy i PAT-y

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/zmi ... unwaldzkim
W sobotę 23 czerwca rozpocznie się wymiana nawierzchni w torowisku na pl. Grunwaldzkim na odcinku od Mostu Szczytnickiego do Ronda Reagana. Trasę zmieni linia 33.

Linia 33 zostanie skierowane od Ronda Reagana w obu kierunkach przez ulicę Skłodowskiej-Curie, most Zwierzyniecki i ulicę Wróblewskiego do pętli ZOO.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 33, będą mogli kontynuować podróż autobusami

linii D, 116, 121, 131, 141 na odcinku pl. Grunwaldzki – Kochanowskiego – Kochanowskiego
autobusami linii 115 na odcinku pl. Grunwaldzki – Sępolno – pl. Grunwaldzki i odwrotnie
Na czas prac, bilet jednorazowy w tramwaju linii 33 zachowa ważność w tramwajach linii 9 i 17 na odcinku Galeria Dominikańska – Sępolno – Galeria Dominikańska i odwrotnie.

Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.

Pasażerowie, którzy posiadają bilet okresowy na linię 33 będą mogli kontynuować dodatkowo podróżować:

autobusami linii 115 na odcinku pl. Grunwaldzki – Sępolno – pl. Grunwaldzki
tramwajami linii 9 i 17 na odcinku Galeria Dominikańska – Sępolno – Galeria Dominikańska.
Wymiana nawierzchni w torowisku ma potrwać około 2 miesięcy.

m-tek1506
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-27, 08:57
Lokalizacja: Wrocław-Zakrzów/Miłostów

Re: Buspasy i PAT-y

Post autor: m-tek1506 »

Mateusz Dąbecki pisze:Czy autobusy 121,131,141,241 będą miały przystanek tymczasowy Bujwida czy ten przystanek będzie pomijany?
MPK Wrocław pisze:Autobusy będą zatrzymywały się na tymczasowych przystankach autobusowych "Bujwida" zlokalizowanych na pasie ruchu pl. Grunwaldzkiego w rejonie skrzyżowania z ul. Bujwida

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Buspasy i PAT-y

Post autor: Przemek »

Planowane buspasy do budowy i wytyczenia:
https://www.wroclaw.pl/portal/torowiska ... -tramwajow
Buspas ul. Krakowska

Odcinek 400 m po obydwu stronach w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej
ulicą przebiegają 3 linie średnio co 6 minut;
odnotowywane są opóźnienia w kursowaniu autobusów skumulowane w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej
Możliwe wydzielenie pasa busowego przechodzącego w pas tramwajowo – busowy.
Realizacja – wakacje 2019.

Buspas na ul. Podwale

Odcinek 300 m od ulicy Kołłątaja do ulicy Świdnickiej – skrajny prawy pas;
natężenie ruchu i obwodowy charakter ulicy wskazują na potrzebę utrzymania dwóch pasów ruchu dla komunikacji indywidualnej;
parametry jezdni umożliwiają wyznaczenie trzech pasów ruchu na ulicy Podwale o następujących szerokościach – skrajny 3,5 m, środkowy 3,0 m, skrajne lewy 2,75 m.
Realizacja – wakacje 2019.

Buspas ul. Borowska

Odcinek 400 m od ulicy Ślicznej do Wieczystej
Ulicą przebiegają 7 linii co 5 minut;
Duże natężenie ruchu w szczycie porannym i popołudniowym obecnie nie pozwala na wydzielenie buspasa na całym odcinku il. Borowskiej a jedynie w jego części
Realizacja – wakacje 2019.

Buspas ul. Krzywoustego

Odcinek 1300 m od zjazdu z osiedla Psie Pole do ulicy Brucknera
Ulicą przebiega 11 linii autobusowych średnio co 1,5 minuty
Ulica Bolesława Krzywoustego na odcinku od zjazdu z osiedla Psie Pole do ulicy Brucknera to droga dwujezdniowa. Jezdnia prowadząca w kierunku do miasta posiada dwa pasy ruchu. Natężenie ruchu w szczycie porannym sprawia, że wjazd do miasta jest spowolniony. Ulicą przebiega 11 linii autobusowych dlatego tez należy podjąć działania majce na celu usprawnienie przejazdu. Z uwagi na natężenie ruchu nie jest możliwe przeznaczenie jednego pasa ruchu wyłącznie dla komunikacji autobusowej. Dlatego też należy wykonać projekt z wariantami przebiegu buspasa.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Buspasy i PAT-y

Post autor: Przemek »

https://gazetawroclawska.pl/sutryk-kole ... 1-14398191
Kolejnych buspasów we Wrocławiu nie będzie. Jeszcze tylko jeden
anowany buspas na ul. Bolesława Krzywoustego będzie ostatnim, jaki zamierza wprowadzić wrocławski ratusz. - Kolejnych nie będzie - deklaruje prezydent Jacek Sutryk.

Wysłane przez Tapatalka



Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 282
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Buspasy i PAT-y

Post autor: vernalisadonis »

Wzorowym dla mnie buspasem jest ten na Hubskiej od Glinianej do Dyrekcyjnej. Autobus cały czas jedzie buspasem i nawet nie musi z niego zjeżdżać przy przystanku wiedeńskim w przeciwieństwie do buspasów na Traugutta oraz Trzebnickiej. Tam musi zjechać i normalnie obsłużyć przystanek, bo inaczej tramwaj może go zahaczyć, który jedzie z naprzeciwka.

Buspas na Podwalu ogólnie sprawdza się. Odcinek od Wzgórza Partyzantów do Renomy przejeżdżą się w ok. minuty. No i jeszcze jak już zrobili podwójny przystanek przy Renomie, to sprawnie to idzie.
Tam tylko powinni trochę wydłużyć światło dla autobusów, żeby A oraz D mogły na spokojnie wjechać na pas do skrętu w lewo.
Wadą tego buspasa jest to, że jak jedzie się to robisz najpierw łuk w lewo, potem w prawo i na tym drugim łuku trzeba przód autobusu wypuścić na drugi pas, bo inaczej bokiem zawadzi się o zaparkowane auta. Dużo osobówek podczas jazdy na łukach jadą obok autobusu i trochę utrudnia jazdę. Powinny jechać przed lub za autobusem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”