Czas pracy kierowców
Czas pracy kierowców
Maksymalny czas pracy wynosi w całej Polsce 10h ale chyba najczęściej jest do 9:30h::Marek.. pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczace czasu pracy kierowców np w mieleckim MKS-ie. Ile godzin trwa dniówka kierowcy i ile przerw jest w trakcie dnia
Posty wydzielone z tematu Czy będą nowe autobus w MKS-ie Mielec??. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-03-26, 13:18 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
U nas najdłuższa brygada ma chyba 9.50h. Ale tak dla przykładu zacytuję wam swój grafik na kwiecieńRobson pisze:Maksymalny czas pracy wynosi w całej Polsce 10h ale chyba najczęściej jest do 9:30h::Marek.. pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczace czasu pracy kierowców np w mieleckim MKS-ie. Ile godzin trwa dniówka kierowcy i ile przerw jest w trakcie dnia
9,45/9,35/9,40/9,25/w/w/w/7,30/9,45/w/5,50/6,15/6,15/6,15/w/w/7,25/9,25/8,35/w/7,00/8,00/7,25/
6,15/w/8,15/w/9,25/w/w
w to wolne oczywiście.
Im więcej długich zmian w miesiącu tym więcej wychodzi dni wolnych, więc kierowcy lubią te długie zmiany.
Niestety krótkie zmiany chodzą parami. Np. krótka zmiana w porannym szczycie i potem krótka zmiana w szczycie południowym. U nas to wygląda tak, że np. 3 kółeczka robi się od 5 do 8, a potem 4 kółeczka od 12 do 16.. W przerwie jest się wolnym, a jest płacone za ten czas połowę stawki za przerywany czas pracy. Krótkie zmiany są tylko w dni robocze..ppln pisze:A w Łodzi zdarzają się czasami bardzo krótkie zmiany - na 2 kursy
To się nazywa brygady szczytowe, czyli wstawki do normalnych linii, a wóz po takiej zmianie zjeżdża. Na takie brygady w Łodzi wyjeżdżają prawie wyłącznie krótkie wozy. A mi chodziło o zmianę jak poniżej:
1. ... | ... | ...
2. ... | ... | ... [POSIŁEK]
[...]
5. ... | ... | ... [ZMIANA|
6. ... | ... | ...
7. ... | ... | ... [ZMIANA]
8. ... | ... | ...
[...]
I zjazd o normalnej porze.
[ Dodano: 2006-03-26, 19:44 ]
Ale może kierowcy są obsadzani na kilka takich króciutkich zmian.
[ Dodano: 2006-03-26, 19:45 ]
I poproszę moderatorów o wydzielenie tych postów do właściwego tematu, który jużpowstał, ale ja napisałem posta w czasie wydzielania
1. ... | ... | ...
2. ... | ... | ... [POSIŁEK]
[...]
5. ... | ... | ... [ZMIANA|
6. ... | ... | ...
7. ... | ... | ... [ZMIANA]
8. ... | ... | ...
[...]
I zjazd o normalnej porze.
[ Dodano: 2006-03-26, 19:44 ]
Ale może kierowcy są obsadzani na kilka takich króciutkich zmian.
[ Dodano: 2006-03-26, 19:45 ]
I poproszę moderatorów o wydzielenie tych postów do właściwego tematu, który jużpowstał, ale ja napisałem posta w czasie wydzielania
Wreszcie coś dla mnie Przepisy odnośnie transportu drogowego (szczególnie ciężarówki i autobusy) to coś dla mnie
Kierowca w ciągu doby powinien pracować nie więcej niż 9 godzin, przy czym po 6 godzinach przysługuje kierowcy 30 minut odpoczynku. Jeżeli zaś kierowca pracuje powyżej 9 godzin (prawo pozwala na przedłużenie czasu pracy do 10 godzin na dobę) trzeba wykorzystać w ciągu pierwszych 6 godzin całe 45 minut na odpoczynek, z czego może być to podzielone na co najmniej 15 minutowe odpoczynki. To chyba wszystko, w razie pytań z miłą chęcią odpowiem
Kierowca w ciągu doby powinien pracować nie więcej niż 9 godzin, przy czym po 6 godzinach przysługuje kierowcy 30 minut odpoczynku. Jeżeli zaś kierowca pracuje powyżej 9 godzin (prawo pozwala na przedłużenie czasu pracy do 10 godzin na dobę) trzeba wykorzystać w ciągu pierwszych 6 godzin całe 45 minut na odpoczynek, z czego może być to podzielone na co najmniej 15 minutowe odpoczynki. To chyba wszystko, w razie pytań z miłą chęcią odpowiem
Tak powstał "temat". Przy czym wszyscy przewoźnicy są ... "nie winni". U nich każdy kierowca pracuje zgodnie z przepisami. A to co robi "po godzinach", to ich nie interesujeMW pisze:A w Warszawie ostatnio wyszło, że przepisy odnośnie pracy nie są przestrzegane, kierowy dorabiają w różnych spółkach itp.
Pisano o tym niedawno w GW
W Sanoku kierowca rozpoczyna pracę np. o 5:40, robi jedno kółko i o 6:25 następuje przejscie na kolejną linię. W sanockim MKS-ie kierownictwo stara sie utrzymać czas pracy kierowców na poziomie 8h, ale zależy to od liczby przejść na linii w danym dniu. Prawda jest taka, że kierowca kończy wtedy, gdy wyjeździ km na liniach, na które danego dnia dostał zadania. Jeśli zaś nie wyjeździ tego limitu wtedy można zaobserować skracanie sobie czasu pracy, np. ktoś nie dojechał do pętli, a ma czas pracy powiedzmy do 12:00. Mija 12:00 i co robi kierowca MKS Sanok? zmienia się z kolegą na jakimś przystanku. Jest to dosyć ryzykowne posunięcie, gdyż nigdy nie wiadomo, czy zmiennik wchodzący na zmianę nie z zajezdni, lecz z przystanku moze być pijany, czy też trzeźwy itd. W sanockim MKS-ie najdłuższa zmiana trwa 10 godzin i odnotowana jest na linii nr. 5 (zmiana ta jest przypisana do sobót i niedziel, kiedy to na 5 są tylko 2 wozy).