Strona 1 z 1

Czas pracy kierowców

: 2006-03-20, 17:10
autor: Robson
::Marek.. pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczace czasu pracy kierowców np w mieleckim MKS-ie. Ile godzin trwa dniówka kierowcy i ile przerw jest w trakcie dnia
Maksymalny czas pracy wynosi w całej Polsce 10h ale chyba najczęściej jest do 9:30h


Posty wydzielone z tematu Czy będą nowe autobus w MKS-ie Mielec??. u2w

: 2006-03-26, 12:56
autor: Kozik
Robson pisze:
::Marek.. pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczace czasu pracy kierowców np w mieleckim MKS-ie. Ile godzin trwa dniówka kierowcy i ile przerw jest w trakcie dnia
Maksymalny czas pracy wynosi w całej Polsce 10h ale chyba najczęściej jest do 9:30h
U nas najdłuższa brygada ma chyba 9.50h. Ale tak dla przykładu zacytuję wam swój grafik na kwiecień
9,45/9,35/9,40/9,25/w/w/w/7,30/9,45/w/5,50/6,15/6,15/6,15/w/w/7,25/9,25/8,35/w/7,00/8,00/7,25/
6,15/w/8,15/w/9,25/w/w
w to wolne oczywiście.
Im więcej długich zmian w miesiącu tym więcej wychodzi dni wolnych, więc kierowcy lubią te długie zmiany.

: 2006-03-26, 13:19
autor: ppln
A w Łodzi zdarzają się czasami bardzo krótkie zmiany - na 2 kursy (w Ikarkach i starych Jelczach driverzy mają karty z przystankami/posiłkami/zmianami na wierzchu :) )

: 2006-03-26, 17:25
autor: Kozik
ppln pisze:A w Łodzi zdarzają się czasami bardzo krótkie zmiany - na 2 kursy
Niestety krótkie zmiany chodzą parami. Np. krótka zmiana w porannym szczycie i potem krótka zmiana w szczycie południowym. U nas to wygląda tak, że np. 3 kółeczka robi się od 5 do 8, a potem 4 kółeczka od 12 do 16.. W przerwie jest się wolnym, a jest płacone za ten czas połowę stawki za przerywany czas pracy. Krótkie zmiany są tylko w dni robocze..

: 2006-03-26, 18:20
autor: DoMANik287
W Transgórze Mysłowice S.A.:

- dni robocze: 41/4 13(?) godzin z przerwą 5h
- dni wolne 41/2 12 godzin

: 2006-03-26, 19:23
autor: Robson
DoMANik287 pisze:W Transgórze Mysłowice S.A.:

- dni robocze: 41/4 13(?) godzin z przerwą 5h
- dni wolne 41/2 12 godzin
Ale to chyba łączny czas dwóch kierowców bo kierowca może robić do 10 godzin.

: 2006-03-26, 19:44
autor: ppln
To się nazywa brygady szczytowe, czyli wstawki do normalnych linii, a wóz po takiej zmianie zjeżdża. Na takie brygady w Łodzi wyjeżdżają prawie wyłącznie krótkie wozy. A mi chodziło o zmianę jak poniżej:

1. ... | ... | ...
2. ... | ... | ... [POSIŁEK]
[...]
5. ... | ... | ... [ZMIANA|
6. ... | ... | ...
7. ... | ... | ... [ZMIANA]
8. ... | ... | ...
[...]

I zjazd o normalnej porze.

[ Dodano: 2006-03-26, 19:44 ]
Ale może kierowcy są obsadzani na kilka takich króciutkich zmian.

[ Dodano: 2006-03-26, 19:45 ]
I poproszę moderatorów o wydzielenie tych postów do właściwego tematu, który jużpowstał, ale ja napisałem posta w czasie wydzielania ;)

: 2006-03-27, 12:11
autor: B.A. Baracus
Wreszcie coś dla mnie :D Przepisy odnośnie transportu drogowego (szczególnie ciężarówki i autobusy) to coś dla mnie :)

Kierowca w ciągu doby powinien pracować nie więcej niż 9 godzin, przy czym po 6 godzinach przysługuje kierowcy 30 minut odpoczynku. Jeżeli zaś kierowca pracuje powyżej 9 godzin (prawo pozwala na przedłużenie czasu pracy do 10 godzin na dobę) trzeba wykorzystać w ciągu pierwszych 6 godzin całe 45 minut na odpoczynek, z czego może być to podzielone na co najmniej 15 minutowe odpoczynki. To chyba wszystko, w razie pytań z miłą chęcią odpowiem ;)

: 2006-03-27, 23:04
autor: DAB
Robson pisze:
DoMANik287 pisze:W Transgórze Mysłowice S.A.:

- dni robocze: 41/4 13(?) godzin z przerwą 5h
- dni wolne 41/2 12 godzin
Ale to chyba łączny czas dwóch kierowców bo kierowca może robić do 10 godzin.
No właśnie nie :) Jest jeden kierowca

: 2006-03-28, 01:33
autor: MW
A w Warszawie ostatnio wyszło, że przepisy odnośnie pracy nie są przestrzegane, kierowy dorabiają w różnych spółkach itp.

: 2006-03-28, 13:00
autor: Robson
DAB pisze:
Robson pisze: Ale to chyba łączny czas dwóch kierowców bo kierowca może robić do 10 godzin.
No właśnie nie :) Jest jeden kierowca
To chyba coś spieprzone jest z przepisami. Bo one są dla wszystkich a nie dla wybrańców.

: 2006-03-29, 13:01
autor: J-31
MW pisze:A w Warszawie ostatnio wyszło, że przepisy odnośnie pracy nie są przestrzegane, kierowy dorabiają w różnych spółkach itp.
Tak powstał "temat". Przy czym wszyscy przewoźnicy są ... "nie winni". U nich każdy kierowca pracuje zgodnie z przepisami. A to co robi "po godzinach", to ich nie interesuje :mruga:

:strzałka: Pisano o tym niedawno w GW

: 2006-03-30, 20:33
autor: MW
Zresztą za bardzo i tak nie ma środków na eliminację tego zjawiska.

: 2006-07-10, 23:11
autor: Adrian_
W Sanoku kierowca rozpoczyna pracę np. o 5:40, robi jedno kółko i o 6:25 następuje przejscie na kolejną linię. W sanockim MKS-ie kierownictwo stara sie utrzymać czas pracy kierowców na poziomie 8h, ale zależy to od liczby przejść na linii w danym dniu. Prawda jest taka, że kierowca kończy wtedy, gdy wyjeździ km na liniach, na które danego dnia dostał zadania. Jeśli zaś nie wyjeździ tego limitu wtedy można zaobserować skracanie sobie czasu pracy, np. ktoś nie dojechał do pętli, a ma czas pracy powiedzmy do 12:00. Mija 12:00 i co robi kierowca MKS Sanok? zmienia się z kolegą na jakimś przystanku. Jest to dosyć ryzykowne posunięcie, gdyż nigdy nie wiadomo, czy zmiennik wchodzący na zmianę nie z zajezdni, lecz z przystanku moze być pijany, czy też trzeźwy itd. W sanockim MKS-ie najdłuższa zmiana trwa 10 godzin i odnotowana jest na linii nr. 5 (zmiana ta jest przypisana do sobót i niedziel, kiedy to na 5 są tylko 2 wozy).

: 2006-07-12, 12:46
autor: Robson
W Gorzowie kierowcy na długich zmianach zmieniają sie najczęsciej na głównych przystankach w centrum. Co do krótkich zmian jak wiadomo to jeden kierowca jeździ do 10h tylko w szczytach. a pomiędzy szczytami ma płacone połowę stawki.