Szkolenia dla kierowców MZA.
: 2008-02-12, 17:08
Nie znalazłem takiego tematy więc pisze. Jeśli jest -> przepraszam.
Szkolenia z zakresu techniki jazdy na śliskiej nawierzchni odbyły się w drugiej połowie listopada ubiegłego roku. Składały się z części praktycznej i teoretycznej. Prowadzili je instruktorzy Ośrodka Szkolenia Kierowców MZA oraz Akademii Jazdy. Część praktyczna odbyła się na płycie poślizgowej lotniska Bemowo. Testy odbywały się Solarkami 12 i 15 (z tym, że deskorolka miała wyłączony system ABS). Dla U18 płyta była za mała. W niektórych przejazdach testowych wzięła udział Kapena Tema, nowy wóz egzaminacyjny OSK MZA. W ciągu weekendu przeszkolono zaledwie 28 kiermanów, ale szkolenia będą powtarzane.
Z wypowiedzi Henryka Chrościckiego, kierownika OSK MZA:
- szkolenia takie potrzebne są, ponieważ na co dzień kierowcy nie mają gdzie ćwiczyć takich manewrów;
- w testach wzięły udział dwie grupy kiermanów: b. dobrzy i ci ze stłuczką na koncie;
- w przyszłości szkolić będą tych, do których mają pewne wątpliwości;
- etapy szkoleń praktycznych:
1. Slalom po śliskiej nawierzchni.
2. Dojeżdżanie do przystanku.
3. Hamowanie pojazdu jadącego prosto.
- efekty szkoleń:
Szkolenia z zakresu techniki jazdy na śliskiej nawierzchni odbyły się w drugiej połowie listopada ubiegłego roku. Składały się z części praktycznej i teoretycznej. Prowadzili je instruktorzy Ośrodka Szkolenia Kierowców MZA oraz Akademii Jazdy. Część praktyczna odbyła się na płycie poślizgowej lotniska Bemowo. Testy odbywały się Solarkami 12 i 15 (z tym, że deskorolka miała wyłączony system ABS). Dla U18 płyta była za mała. W niektórych przejazdach testowych wzięła udział Kapena Tema, nowy wóz egzaminacyjny OSK MZA. W ciągu weekendu przeszkolono zaledwie 28 kiermanów, ale szkolenia będą powtarzane.
Z wypowiedzi Henryka Chrościckiego, kierownika OSK MZA:
- szkolenia takie potrzebne są, ponieważ na co dzień kierowcy nie mają gdzie ćwiczyć takich manewrów;
- w testach wzięły udział dwie grupy kiermanów: b. dobrzy i ci ze stłuczką na koncie;
- w przyszłości szkolić będą tych, do których mają pewne wątpliwości;
- etapy szkoleń praktycznych:
1. Slalom po śliskiej nawierzchni.
2. Dojeżdżanie do przystanku.
3. Hamowanie pojazdu jadącego prosto.
- efekty szkoleń:
Podczas testów ćwiczono 3 manewry. Każdy z kierowców miał po 6 podejść do każdego z nich.Henryk Chrościcki, kierownik OSK MZA pisze:Kierowcy byli zadowoleni z inicjatywy przeprowadzenia tego typu szkoleń. Podrkreślali, że są one konieczne i pytali, dlaczego tak późno o tym pomyślano.
Na podstawie artykułu P. Dobrosławskiego, pt. "Kierowcy MZA się szkolą"; PTBus 1/2008Henryk Chrościcki, kierownik OSK MZA pisze: Każdy pachołek przewrócony w trakcie ćwiczeń na macie poślizgowej to większa szansa, że kierowca w komunikacji publicznej będzie jeździł bezpieczniej.