Konèar Tramcar TMK 2200

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

http://villamosok.hu/nza/kurz/zet2201-2.jpg A to nie są przypadkiem te chorwackie tramwaje?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

A to nie są przypadkiem te chorwackie tramwaje?
Tak, o nie właśnie chodzi :) http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312
A dyskusja na forum o tym tramie była już zabierana jakiś czas temu - zapraszam :)
viewtopic.php?t=688&start=0

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chorwackie to Tramcar chyba.

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:Chorwackie to Tramcar chyba.
Jedno i to samo :)

albertus

Post autor: albertus »

A jechał ktoś z was tym tramwajem w Zagrzebiu??
Ja widziałem fotki i niest to zły pojazd a na dodatek też jest 100% niskopodłogowy i aż dziw bierze, że jeszcze w żadnym przetargu w Polsce sie nie pojawili, a może juz gdzieś się preyentowali?? Tak se myslę, ze akurat w Lodzi by mogli spróbować bo tam chcą 100% niskiej podłogi .... ciekawe czy byliby tańsi niż PESA??

Podi

Post autor: Podi »

A jechał ktoś z was tym tramwajem w Zagrzebiu??
Nie, tylko go widziałęm...
albertus pisze:aż dziw bierze, że jeszcze w żadnym przetargu w Polsce sie nie pojawili,
Pojawili się za to na Węgrzech (Szeged)...

voy

Post autor: voy »

No to już się pojawiło - dla Łodzi. Koncar złożył korzystną ofertę, lepszą niż PESA, więc może wkrótce na przystanki podjedzie na linii 11 taki niskopodłogowiec.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:No to już się pojawiło - dla Łodzi. Koncar złożył korzystną ofertę, lepszą niż PESA, więc może wkrótce na przystanki podjedzie na linii 11 taki niskopodłogowiec.
Wow :shocked: . A to numer. No to ja trzymam kciuki za Koncarem w Łodzi :P

Matthai

Post autor: Matthai »

Znalazłem dziś stronę z licznymi zdjęciami Koncar-a. Jest pulpit motorniczego, niestety nie ma natomiast widoku części dla pasażerów. Jednak zdjęcia polecam. :)

http://www.skyscrapercity.com/printthre ... ge=1&pp=20

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Heh, ślicznie wygląda kokpit — opisy przycisków napisane długopisem na plastrze i nastawnik jak w 15-letnim automacie do gier firmy, która zbankrutowała 5 lat temu :D Designem zewnętrznym też nie urzeka.

[ Dodano: 8 Lipiec 06, 00:32 ]
No sami popatrzcie, prawie nowy tramwaj i już się zepsuł:
Obrazek
Ech, ta nowoczesnosć.

kombino

Post autor: kombino »

Konèar jest drogi-kosztuje 10mln złotych :shocked: ,a ma ~32metry :/

PiNgWiN

Post autor: PiNgWiN »

Strasznie drogi... :nuts: W szczecinie mozna tylko o nim pomarzyć :cry: Może jak będzie SST bo skład ma liczyć 60 metrów czy jakoś tak.

Matthai

Post autor: Matthai »

Co do ceny nigdzie nie znalazłem danych. Sądziłem, że cenowo będzie konkurował z Pesą. Jednak z drugiej strony patrząc - 32 metry długości musi kosztować. Cityrunner (potocznie zwany "dżdżownicą" :P ) nawet zdaje się jest krótszy. ;) A podejrzewam, że przygotują jakieś krótsze, poniżej 30 metrów, wersje.
Co do wyglądu - mnie tam się bardzo podoba. :P Zarówno na zewnątrz, jak i pulpit. Zadajnik jazdy jest chyba możliwie najlepszy. Nie wyobrażam sobie lepszego. :) No a te plastry - wiadomo. Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli. :P

kombino

Post autor: kombino »

Są rozbieżności co do ceny: 2.5mln Euro,USD.
Matthai, już podał link: http://www.skyscrapercity.com/printthre ... ge=1&pp=20

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Matthai pisze:Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
A nie po chorwacku? :chytry:
EDIT: Dobra, macie rację, niech wam będzie, w języku serbo-chorwackim, odmiana umożliwiająca porozumiewanie się z każdym mieszkańcem byłej Jugosławii.
Ostatnio zmieniony 2006-07-08, 22:42 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Raczej po serbsku ;)

Matthai

Post autor: Matthai »

plocmaster pisze:
Matthai pisze:Po węgiersku były, a zagraniczni klienci za bardzo nie rozumieli.
A nie po chorwacku? :chytry:
EDIT: Dobra, macie rację, niech wam będzie, w języku serbo-chorwackim, odmiana umożliwiająca porozumiewanie się z każdym mieszkańcem byłej Jugosławii.
Ja coś dziś nie kojarzę jak należy. :P Stąd takie błędy. Oczywiście, że skoro tramwaje są z Chorwacji to napisy nie mogą być po węgiersku. :wall: Jutro będzie lepiej. :P A może nie? :(

JacekM

Post autor: JacekM »

Dzień dobry państwu!

Ów niskopodłogowy tramwaj to produkt konsorcjum firm Konèar i T®V Gredelj o nazwie CroTram TMK2200. Po Zagrzebiu jeździ 70 wagonów wyprodukowanych w latach 2005-2007 (2201..70)

http://img228.imageshack.us/img228/1042/s5001585su1.jpg - wnętrze
http://i161.photobucket.com/albums/t228 ... 001891.jpg - kokpit

więcej szczegółowych informacji nt. zagrzebskich tramwajów tutaj: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=3509

Co do wrażeń z jazdy, niestety bardzo rozczarowałem się na tym wagonie. Siedzenia są niewygodne, wnętrze niefunkcjonalne i niestarannie wykonane, nie mówiąc o skrzypiącym przegubie :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mówi się, że Chorwaci pracują już nad normalnotorową wersją tramwaju TMK. Ciekawe czy zaproponują ten wagon w warszawskim przetargu.

JacekM

Post autor: JacekM »

Nie sądzę, żeby ktokolwiek w Polsce kupił to barachło. Cena jest niewspółmierna do jakości, a my przecież mamy Pesę, FPS i innych producentów z zachodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”