Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: TLG »

Przegubowiec pisze:26-06-2007 • Mieczysław Magierski został powołany na prezesa Miejskich Zakładów Autobusowych. Taką decyzję podjęła wczoraj wieczorem rada nadzorcza spółki. Dotychczasowy prezes - Roman Podsiadły - został zwolniony. Jego odwołania domagał się zarząd miasta. Nowy prezes pochodzi z Płocka. ma 39 lat. W latach 2003-2005 kierował tamtejszą komunikacją miejską, gdzie zasłynął z konfliktu ze związkami zawodowymi. Jednak za jego rządów w KM Płock komunikacja miejska zaczęła przynosić zyski.
Jak widać pojęcie "nocnej zmiany" w Polsce ma się nieźle. Roman Podsiadły powędrował na zieloną trawkę. Już od jakiegoś czasu mówiło się coraz częściej o nadchodzących zmianach, Podsiadłego chciały usunąć związki i miasto, nie brakowało krytycznych ocen jego pracy. Może Plocmaster powie nam coś więcej o nowym prezesie MZA?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Może Plocmaster powie nam coś więcej o nowym prezesie MZA?
Macie naprawdę przerąbane, Magiera to był jeden z najgorszych prezesów KM w historii… Zaprawdę wam powiadam, zatęsknicie za Romkiem, oj zatęsknicie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Macie naprawdę przerąbane, Magiera to był jeden z najgorszych prezesów KM w historii… Zaprawdę wam powiadam, zatęsknicie za Romkiem, oj zatęsknicie.
Pożyjemy, zobaczymy. O wcześniejszej karierze dyrektora ZTM Czapli z czasów PKS Łomża też słyszało się różne rzeczy, a w rezultacie okazało się, że poprowadził ZTM całkiem nieźle. Myślę, że na razie nie ma lamentu, bardziej bym się martwił o relacje nowy prezes <-> KMKM w sprawie pozyskiwania, remontów i utrzymania zabytkowych autobusów, bo w kwestii zakupów nowego taboru i tak teraz chyba nic gorszego niż zakupy Jelczy nam się nie zdarzy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Tak, nowy Prezes, to nowe problemy. Rzeczywiście ciekawy jestem jak będzie się teraz układać współpraca pomiędzy KMKM a MZA. Ja po cichu liczę, że nic się nie zmieni. A przynajmniej ta współpraca nie będzie gorsza.

Jedno jest pewne Płock i Warszawę łączy coraz więcej. Teraz doszedł do tego pan Prezes.

A oto co na jego temat napisała Gazeta ;)
:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4255113.html

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wiesz, teraz podjęto kilka inicjatyw w związku z zachowaniem i odbudową kilku historycznych autobusów, w której miało w sposób znaczący pomóc MZA oraz utrzymaniem statusu autobusów takich jak 5254. Szkoda by było to zaprzepaścić, a wiele już w tym celu zrobiono. Niedługo będzie wiadomo jak ułoży się współpraca i podjęte inicjatywy, mam nadzieję, że wyjaśni sie to jak najszybciej i będę mógł już niedługo podać komunikat podobny do tego, który podali Amerykanie, gdy złapali Saddama: proszę państwa mamy je! ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:mam nadzieję, że wyjaśni sie to jak najszybciej i będę mógł już niedługo podać komunikat podobny do tego, który podali Amerykanie, gdy złapali Saddama: proszę państwa mamy je! ;)
Ok. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko trzymać kciuki :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wczoraj Mieczysław Magiera promował się w wywiadzie dla "Dziennika", a już w dzisiejszym "¯yciu Warszawy" można przeczytać o gigantycznych brakach kadrowych w MZA. Inaczej to wygląda w gazecie, a inaczej faktycznie. Wielu znajomych kierowców dostaje w wolne dni telefony od dyspozytora z PROŚB¡ o przyjście, bo nie ma kto wyjechać lub po zjeździe z nocy niemal od razu wyjeżdżają na poranne dodatki. Warszawscy kierowcy wybierają wyjazd do Anglii. Bywa, że każdy z zakładów nie jest w stanie wystawić 20 brygad. Łatwo wyliczyć ile autobusów nie wyjeżdża na miasto. Nie ma wyboru, ZTM zmniejsza plan MZA powierzając zadania przewozowe prywatnym przewoźnikom. I tu kółeczko się zamyka. Nowy prezes ma niezłe zadanie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak w dzisiejszym ¯yciu Warszawy przeczytałem o problemach kadrowych MZA. Wypowiedział się tam nawet jakiś kierowca, który otrzymał pozwolenie na przewożenie osób i... chciałby pracować w MZA, ale nie za tak śmieszne pieniądze. Zatem ten pan wyjedzie do Anglii.

O problemach kadrowych już dawno była mowa. Już od dawna MZA brakowało kierowców. Rozwiązaniem byłaby podwyżka pensji dla kierowców. Podwyżka, ale z czego.... ? Brak kasy :]

Swoją drogą ciekawy jestem jakie rozwiązanie znajdzie nowy Prezes. I czy w ogóle je znajdzie :roll:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zgodnie z zapowiedzią informuję o posunięciach w sprawie przekazania i utrzymywania zabytkowych pojazdów. Otóż okazało sie, że nowe władze MZA są nadzwyczaj pozytywnie nastawione do zabytkowych pojazdów. Ma zostać przekazany Ikarus #2092, także z drugim Ikarusem 280 i solówką nie będzie problemu. Trwają prace nad pozyskaniem z Belgii Chaussona, MZA zadeklarowało się (co prawda to jest jeszcze deklaracja prezesa Podsiadłego, jednak MZA jak nadal ją podtrzymuje) zapewnić lawetę i garażowanie autobusu.
J-31 pisze:O problemach kadrowych już dawno była mowa. Już od dawna MZA brakowało kierowców. Rozwiązaniem byłaby podwyżka pensji dla kierowców. Podwyżka, ale z czego.... ? Brak kas
Przyznam, że gdybym miał prawo jazdy, to bez chwili zastanowienia poszedł bym na kurs i dorobił kategorię D, nawet po to, by pozasilać. Jednak na razie obserwuję jak radzą sobie "nieetatowi" znajomi, którzy najczęściej niedawno zrobili D i poszli jeździć w MZA. I po tym, co się od nich nasłuchałem mija mi entuzjazm. Za te pieniądze nawet miłośnik, który zostaje kierowcą zaczyna narzekać, a dla samej pasji i idei nikt robić nie będzie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Swoją drogą ciekawy jestem jakie rozwiązanie znajdzie nowy Prezes. I czy w ogóle je znajdzie
Autobusy będą malowane na czerwono — oszczędność farby. :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jak podaje dzisiejsza "Gazeta Stołeczna" na pierwszej stronie MZA zaczyna kampanię, która ma być lekarstwem na piętrzące się braki kadrowe. Otóż szefowie MZA liczą na kobiety. Na autobusach mają się pojawić reklamy propagujące wśród pań pracę za kierownicą miejskiego autobusu. Jak do tej pory na 3 tys. kierowców - męszczyzn na pracę w MZA zdecydowało się 19 pań. W MZA brakuje 170 - 180 kierowców.
Jak czytam o tej sytuacji to się zastanawiam czy jednak nie zrobić prawa jazdy wpierw kat. B, a później D i nie poratować swoją skromną osobą biednego MZA. Z litości :rotfl:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:MZA zaczyna kampanię, która ma być lekarstwem na piętrzące się braki kadrowe. Otóż szefowie MZA liczą na kobiety. Na autobusach mają się pojawić reklamy propagujące wśród pań pracę za kierownicą miejskiego autobusu.
IMHO wiele im to nie da.
TLG pisze:się zastanawiam czy jednak nie zrobić prawa jazdy wpierw kat. B
Zrób, przydatne
TLG pisze:a później D i nie poratować swoją skromną osobą biednego MZA. Z litości
A co wygrało ostatni przetarg? Jesteś w stanie im to wybaczyć? :chytry:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:wiele im to nie da.
Też tak myślę. Jednak panie zazwyczaj w ogóle nie wiedzą, ze mają możliwość zarabiania w ten sposób. Najczęściej wybierają tramwaje. Z resztą i w tramwajach zaczynają się problemy kadrowe. Kurs dla motorniczych, który miał zacząć się 1 lipca odwołano, gdyż zgłosiło się ...5 osób (potrzeba 20).
plocmaster pisze:Zrób, przydatne
Może dla innych tak. Ale dla mnie nie. W sumie po głębszej refleksji dochodzę do wniosku, że aż tak mi nie zależy.
plocmaster pisze:A co wygrało ostatni przetarg? Jesteś w stanie im to wybaczyć?
Rozważając czysto teoretycznie byłoby mi to zbędne, bo Jelcze mają trafić na "Stalową", a ja bym musiał szukać pracy na "Kleszczowej", bo "Redutowa" już jest wygaszana. Oczywiście wszystko teoretycznie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Jak czytam o tej sytuacji to się zastanawiam czy jednak nie zrobić prawa jazdy wpierw kat. B, a później D i nie poratować swoją skromną osobą biednego MZA. Z litości :rotfl:
Muszę Ci się przyznać, że jeszcze naście lat temu marzyłem o tym, by zostać kierowcą MZK (bo wtedy jeszcze było MZK). Dzisiaj mam już od ponad 13 lat kategorię B i... jakoś wcale mnie nie kusi kategoria D i praca w MZA w charakterze kierowcy. Nie jestem kierowca MZA, ale prowadzę na codzień swój własny wehikuł i wiem, jaka to ciężka robota siedzieć za kierownicą autobusu miejskiego. Dlatego ja - chwilowo - mówię "Nie, dziękuję" :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tymczasem ZTM dalej zmniejsza plan brygadowy MZA http://news.ztm.waw.pl/singlenews.php?n ... category=2
Powód jest wręcz oczywisty: braki kadrowe. A to dopiero początek dramatu, bo część kierowców zbliża się do emerytury, młodych przybywa niewielu, a po zmianie przepisów dotyczących szkolenia kierowców autobusów będzie jeszcze gorzej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:a po zmianie przepisów dotyczących szkolenia kierowców autobusów będzie jeszcze gorzej.
Ta, uważaj, bo coś ci zmienią. Jutro albo pojutrze znowu będzie jakieś zamieszanie w polityce i wszyscy zapomną, że we Francji autobus spadł z mostu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Ta, uważaj, bo coś ci zmienią. Jutro albo pojutrze znowu będzie jakieś zamieszanie w polityce i wszyscy zapomną, że we Francji autobus spadł z mostu.
Ja myślę, że zmienią, bo planują to już od jakiegoś czasu. A konsekwencje poniesiemy my - pasażerowie MZA.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Ja myślę, że zmienią, bo planują to już od jakiegoś czasu.
A co konkretnie?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:A co konkretnie?
Teraz to ja nie pamiętam. Pisali o tym m.in. na "Infobusie". Jedno jest pewne - MZA stoi na krawędzi bankructwa i wydaje się, jedyną szansą na poprawe kursowania autobusów na sieci ZTM jest wprowadzenie coraz większej liczny prywatnych autobusów. Gdyby ZTM chciał zedrzeć z MZA wszystkie kary za niewykonane usługi to ta firma by pewnie upadłą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo tej ostatniej zmiany jaką wprowadził ZTM... Zrobiono to bardzo szybko, bo w ciągu dnia :roll:

:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4338536.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”